• 15.994 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.765 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Allebei terecht hoor Reppie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Utrecht 2 keer rood, maar de scheidsrechter is vooral op zoek naar Van Bommel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Gaat het niet om Maar iemand als van Bommel had er ook wel af gemogen. Puur en alleen al vanwege zijn hoofd

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De rode kaarten zijn wel terecht, maar PSV mag ook niet klagen.

Wel leuk dat Utrecht nu eens ook tegen PSV zo irritant fanatiek speelt, doen ze normaal alleen tegen Ajax.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

Gaat het niet om Maar iemand als van Bommel had er ook wel af gemogen. Puur en alleen al vanwege zijn hoofd

Dan zou ik eerder gaan voor Beavis

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Dan kun je Mertens en Strootman ook wel eruit sturen

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Manolev is gewoon stukken beter dan Hutchinson, daar ben ik na vandaag van overtuigd.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Vooral Strootman met z'n blokkenhoofd

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lekker dit

Hahaha.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

' Alleen in de Mickey Mouse League'

WardT

• 274 berichten
  • 3124 stemmen

Ik ben best tevreden over de manier waarop Advocaat beleid voert, maar de pijnlijke constatering na 5 wedstrijden is dat PSV voorlopig niks opgeschoten is ten opzichte van vorig jaar. Thuis gewoon prima met af en toe heerlijk voetbal, maar uit gewoon onherkenbaar en ondermaats. Het seizoen is natuurlijk pas net begonnen, maar Advocaat zal dat er toch razendsnel uit moeten krijgen wil PSV meedoen om het kampioenschap.

Over de kaarten: weer terecht geel voor Van Bommel, maar een tweede was echt overdreven geweest, want de andere overtredingen waren echt heel licht (ook al waren het er wel meerderen). De rode kaarten van Utrecht leken mij gewoon terecht. Duidelijk tweede geel en een bizarre onbesuisde tackle van Gerndt (leek hij zelf ook meteen te beseffen).

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Uitermate zwakke pot. Amper kansen gecreëerd tegen een Utrecht dat alleen gevaarlijk werd uit standaard situaties. Als je die dan ook nog zo zwak verdedigd ja dan sta je inderdaad op het einde weer met lege handen, ongelooflijk tegen dit felle, maar zwakke Utrecht.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Mijn god... Het is maar goed dat ik nog op vakantie ben, al ben ik helaas weer op tijd terug voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Dat zal wel weer een leuk weekend worden...

WardT

• 274 berichten
  • 3124 stemmen

Mwa, heb best vertrouwen dat ze thuis tegen Feyenoord gewoon weer prima zijn. Die uitwedstrijden tegen de mindere teams zijn het voornaamste probleem.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

PSV speelt niet als een ploeg. Niet onder Rutten, niet onder Advocaat. Spelers als Mertens, Toivonen en Matavz doen maar wat. Achterin lopen ze als kippen zonder kop en daartussen mogen Strootman en van Bommel puin ruimen en de boel bij elkaar houden. Da's ook vrij lastig. Nog steeds is PSV thuis sterk en uit zwak. Feyenoord verslaan ze volgende week wel, maar VVV of Willem II uit kan nog enorm lastig zijn.

Sowieso snap ik niet dat Narsingh niet gewoon speelt. Dat is wel een teamspeler en iemand die in de organisatie loopt.

Ik zie PSV graag verliezen, maar als ik ze zou zien winnen, dan zou ik zo spelen:

----------------------Tyton-----------------------

jeugdspeler-Marcelo-Zanka-Pieters (tot die tijd Willems)

------------------van Bommel------------------

-----------Strootman-van Ooijen

--------Narsingh----Lens----Depay

Zoiets. Geen flierefluiters als Toivonen, Mertens en Matavz. Geen Hutchinson als RB. En geef die van Ooijen eens de kans. Van wat ik zag een prima speler. Je levert misschien iets aan klasse in maar je krijgt er wel een team voor terug dat echt in een systeem speelt.

WardT

• 274 berichten
  • 3124 stemmen

Mwa, ben het als PSV-supporter niet helemaal met je eens. Over Mertens heb je in mijn ogen wel gelijk. Die is vaak te lui (met name verdedigend) en te wisselvallig. Depay is overigens evenmin een teamspeler (was enorm egoïstisch tegen Zeta bijvoorbeeld), maar voert zijn verdedigende taken wel beter uit dan Mertens.

Matavz werkt altijd erg hard, maar is echt puur een spits. Zonder goede aanvoer is hij beperkt, maar ik vind het zeker wel een teamspeler, die ook zeker niet 'zomaar wat doet'. Bovendien vind ik Matavz dit seizoen erg sterk spelen, ook al was hij vandaag dramatisch. Dat Narsingh op de bank zit is gewoon terecht, heeft werkelijk nog niks laten zien itt Matavz en Lens. Narsingh zal zelf zijn kansen moeten pakken.

Toivonen is dit seizoen nog niet echt in topvorm, maar ook daar vind ik het te makkelijk om het te gooien op dat hij geen teamspeler is. Sterker nog, ik vond hem vorig in die dramatische periode van PSV de enige die het team enigszins bij elkaar hield. Neemt niet weg dat hij beter moet gaan spelen, aangezien Wijnaldum dit seizoen al een aantal keer een sterke indruk heeft gemaakt.

Over de verdediging ben ik het wel met je eens.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

PSV speelt niet als een ploeg. Niet onder Rutten, niet onder Advocaat. Spelers als Mertens, Toivonen en Matavz doen maar wat. Achterin lopen ze als kippen zonder kop en daartussen mogen Strootman en van Bommel puin ruimen en de boel bij elkaar houden. Da's ook vrij lastig. Nog steeds is PSV thuis sterk en uit zwak. Feyenoord verslaan ze volgende week wel, maar VVV of Willem II uit kan nog enorm lastig zijn.

Sowieso snap ik niet dat Narsingh niet gewoon speelt. Dat is wel een teamspeler en iemand die in de organisatie loopt.

Ik zie PSV graag verliezen, maar als ik ze zou zien winnen, dan zou ik zo spelen:

----------------------Tyton-----------------------

jeugdspeler-Marcelo-Zanka-Pieters (tot die tijd Willems)

------------------van Bommel------------------

-----------Strootman-van Ooijen

--------Narsingh----Lens----Depay

Zoiets. Geen flierefluiters als Toivonen, Mertens en Matavz. Geen Hutchinson als RB. En geef die van Ooijen eens de kans. Van wat ik zag een prima speler. Je levert misschien iets aan klasse in maar je krijgt er wel een team voor terug dat echt in een systeem speelt.

Hutch voldoet zowel als teamspeler als back uitstekend. Opstelling die Advocaat maakt is ook gewoon de juiste, afhankelijk van de tegenstander of je Narsing/Lens/Matavz opstelt (hoewel achteraf, en misschien ook wel vooraf was vandaag Matavz niet de juiste keuze). Toivonen was vandaag zwak maar deed het de laatste tijd uitstekend. Mertens is momenteel inderdaad niet best, lukt weinig.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ongelofelijk, PSV en uitwedstrijden blijken dus nog steeds niet samen te gaan. Van Bommel moest natuurlijk van de KNVB ook nog even geschorst worden dus gaf Blom 'm totaal onterecht geel omdat de spelers van Utrecht als een dolle op 'm af rende om 'm veel later eens geel te geven. Het trieste blijft natuurlijk dat Utrecht nog terecht gewonnen heeft. Ik begrijp daar niks van, een motivatie van 'dit klusje klaren we wel even'. Ook nog eens nauwelijks echte kansen gehad. Gelukkig is 't seizoen nog vroeg, maar 't moet toch echt heel wat beter...

Ik hoop trouwens één ding, dat ze Mertens er maar eens uit flikkeren. Depay liet vandaag binnen 10 minuten meer zien dan Mertens in de hele eerste helft. Matavz bakte d'r vandaag ook niks van. Snap sowieso niet dat hij in de basis begint in een uitwedstrijd waar je 't toch vooral moet hebben van de snelheid.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Van Bommel moest natuurlijk van de KNVB ook nog even geschorst worden dus gaf Blom 'm totaal onterecht geel omdat de spelers van Utrecht als een dolle op 'm af rende om 'm veel later eens geel te geven.

Dat moet jullie als PSV'ers toch ontzettend bekend voorkomen

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat moet jullie als PSV'ers toch ontzettend bekend voorkomen

It takes one, to know one, ook in jouw geval.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Van Bommel moest natuurlijk van de KNVB ook nog even geschorst worden

De grote boze KNVB heeft weer een complot uitgewerkt om PSV tegen te werken. Zal het ze dit jaar weer lukken om Eindhoven van de titel af te houden? Het zou verstandig wezen om dan niet met rode kaarten te blijven strooien trouwens!

Maar liefst 4x rood voor een tegenstander van PSV in 5 wedstrijden... Maar dat vergeten we maar eventjes dan.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Deja vu all over again.. Kan me er niet eens meer kwaad om maken. Ik zie ze volgende week tegen Feyenoord ook weer punten verspelen hoor. Het gaat weer een lang seizoen worden. Nu alweer 6 punten achter op Twente pfff

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ondertussen maak ik me meer zorgen over Twente, die toch vrij makkelijk 15 uit 5 hebben. Alleen een lucky 1-0 in de blessuretijd tegen VVV, maar ze scoren er wel op los.

Komende 2 weken worden vrij belangrijk. Komend weekend oa ADO-Ajax en PSV-Feyenoord en het weekend erop Ajax-Twente.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Materny schreef:

(quote)

De grote boze KNVB heeft weer een complot uitgewerkt om PSV tegen te werken. Zal het ze dit jaar weer lukken om Eindhoven van de titel af te houden? Het zou verstandig wezen om dan niet met rode kaarten te blijven strooien trouwens!

Maar liefst 4x rood voor een tegenstander van PSV in 5 wedstrijden... Maar dat vergeten we maar eventjes dan.

Ramos terecht twee keer dom geel, Reijnen precies hetzelfde. Kali ook terecht twee keer geel en Gerndt ook terecht rood. Dus?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Jozy Altidore, beste spits van de Eredivisie.

Martens eindelijk ook weer eens top. Heb genoten vanmiddag. Na tien minuten kan ik ook wel concluderen dat Henriksen een goede aankoop is.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

depri83 schreef:

En Van Bommel krijgt weer een belachelijke gele kaart!

Depri; altijd realist, behalve als het om zijn eigen club gaat.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Depri; altijd realist, behalve als het om zijn eigen club gaat.

Zowel eredivisie live (commentator en analisten) als langs de lijn was de realiteit dan ook een beetje uit het oog verloren.

Edit: En ook Studio Sport vond het 'zwaar gestraft'.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De enige hier die realistisch en objectief is ben ik uiteraard. De rest valt me hier vies tegen

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Vitesse gaat winnen bij Groningen, echt een leuke ploeg momenteel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Ramos terecht twee keer dom geel, Reijnen precies hetzelfde. Kali ook terecht twee keer geel en Gerndt ook terecht rood. Dus?

En Bommel 3x terecht geel, en genoeg keren gespaard door de scheidsrechter met een overtreding waar geel ook wel op z'n plaats was. Dus? Objectief beoordelen is een kunst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.