• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.176 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.516 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Als Fiorentina al moeite heeft met Grunn en van Ajax verliest weet je wel genoeg. Of Udinese dat kansloos tegen NEC de boot in gaat. AC Milan dat de laatste pot tegen Ajax met 0-2 heeft verloren en Otherfool nota bene een kratje Hertog Jan moest langsbrengen hier Hij zou beter moeten weten haha.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Als Fiorentina al moeite heeft met Grunn en van Ajax verliest weet je wel genoeg. Of Udinese dat kansloos tegen NEC de boot in gaat. AC Milan dat de laatste pot tegen Ajax met 0-2 heeft verloren en Otherfool nota bene een kratje Hertog Jan moest langsbrengen hier Hij zou beter moeten weten haha.

Daarom. Moeite niet waard om er serieus op in te gaan. Onze top kan nog wel strijden met de buitenlandse subtop.

PS Voetbalzone - Ajax houdt 17,2 miljoen euro over aan Champions League-seizoen

Lekker! Aankomend seizoen vast weer als enige NLse club in de CL!

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

En dan lopen wij daar maar wat aan te klooien in die EL voor een schamele €2,5m

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

En dan lopen wij daar maar wat aan te klooien in die EL voor een schamele €2,5m

Sterker, Atletico Madrid won de EL en heeft 10,5 miljoen euro verdiend. Moet je nagaan. Ajax 17,5 en die vlogen er in de groepsfase CL uit.

Komend seizoen vangen we weer de CL pot

Wel vind ik dit not done. CL levert zoveel op, dat je het niet kan veroorloven als topclub om er niet in te spelen. Nu spelen wij weer een paar jaar mee, maar we hebben daarvoor ook 4 CL loze jaren gekend.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het publiek kijkt nou eenmaal liever naar de CL-wedstrijden. UEFA genereert hier veel meer geld door. Niet meer dan eerlijk dat de clubs in de cl het meeste geld krijgen uit de ruif.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Al vergroot het wel de kloof alleen maar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Al vergroot het wel de kloof alleen maar.

Klopt. Al geldt dit voor meer zaken. Madrid en Barca krijgen in Spanje geloof ik 80 miljoen per ploeg meer dan de nr 3 Valencia van de lijst qua tvgeld-opbrengsten. Vrij bizar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ze moeten de EL wat aantrekkelijker maken. Veel minder clubs laten meedoen. Zitten echt zoveel troosteloze wedstrijden bij. Dan kan het geld over minder clubs verdeeld worden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ze moeten de EL wat aantrekkelijker maken. Veel minder clubs laten meedoen. Zitten echt zoveel troosteloze wedstrijden bij. Dan kan het geld over minder clubs verdeeld worden.

Voor de winter is de EL echt vreselijk. Als ik vorig seizoen oa PSV, Twente en AZ op de meest troosteloze plekken in Israel, Turkije, Polen, Roemenie etc zag spelen voor 3000 mensen ofzo, blergh. En onze clubs zijn dan nog wel goed genoeg om makkelijk door de groepen heen te lopen meestal, dus heel spannend is het ook niet.

Na de winter is de EL vaak wel geinig. Aansprekende teams uit grotere landen, volle stadions, beter voetbal, meer aandacht. Dan is het ok.

De EL voelt gewoon ook tweedehands. Alleen al die introriedel. Vergelijk het eens met de CL themesong, krijg daar nog vaak kippenvel van.

Financiele gat tussen die 2 cups moet gewoon kleiner worden. Zo blijf je de rijke teams rijker maken en de rest kanslozer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik zet de CL themesong ook altijd keihard op door mijn boxen haha.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

moviemafketel schreef:

Zoals gezegd, met dat soort ideeën vergroot je de kloof tussen arme en rijke clubs.

Dan kun je CL op den duur wel houden met alleen de clubs met een budget (of schuldenlast) van 100 miljoen.

Dan kunnen de Nederlandse clubs bijvoorbeeld fluiten naar deelname en inkomsten.

Manchester City zal een wedstrijd tegen de kampioen van Nederland ook beschouwen als een troosteloze wedstrijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

In de poulefase van de CL heb je nog wel eens een verrassing. Ajax dat wint bij Milaan en United.

Wanneer City een zwakke avond heeft en Ajax een perfecte kan het alsnog alle kanten op. En dan nog vind ik de CL-wedstrijden gewoon bijna altijd het aanzien waard. De EL in de poulefase is dramatisch.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Barfly schreef:

(quote)

Zoals gezegd, met dat soort ideeën vergroot je de kloof tussen arme en rijke clubs.

Dan kun je CL op den duur wel houden met alleen de clubs met een budget (of schuldenlast) van 100 miljoen.

Dan kunnen de Nederlandse clubs bijvoorbeeld fluiten naar deelname en inkomsten.

Manchester City zal een wedstrijd tegen de kampioen van Nederland ook beschouwen als een troosteloze wedstrijd.

Niet te vergelijken. Man City zou uit tegen Ajax spelen in een volle ArenA tegen een ploeg die minimaal alles geeft. Dat is heel wat anders dan kansloze potjes als Hapoel-PSV of Malmo-AZ waar je in lege stadiions speelt tegen ploegen die er ook geen zin in lijken te hebben.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Dat is natuurlijk onzin, Malmo of Hapoel hebben er echt niet minder zin in dan Ajax...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax en Barcelona schijnen te onderhandelen over Barcelona B speler Marc Muniesa.

Muniesa, cerca de cambiar el Barça por el Ajax - mundodeportivo.com

Ken hem niet, geen idee of het een goede is.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Voor die kleine ploegen is deelname een hele belevenis.

Je hebt afgelopen seizoen ook gemerkt dat Machester United de tweede wedstrijd tegen Ajax niet heel erg serieus nam. Dat Ajax daar won, had puur te maken met gemakzucht van Manchester.

Dat de Arena volzit, zal wel. Bij Hapoel zit de tent vast ook wel vol als Manchester op bezoek komt.

Met kleine clubs buitensluiten creëer je een elite. Nog meer dan de CL nu al is.

Ik zou het liefst naar het oude systeem willen: van elk land de kampioen in de CL en verder niet.

Vanzelfsprekend wordt de EL dan ook interessanter met meer clubs van niveau..

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax en Barcelona schijnen te onderhandelen over Barcelona B speler Marc Muniesa.

Lijkt me een lulverhaal. De Boer wilde een ervaren verdediger voor Vertonghen dus lijkt me niet dat ie op deze jongen zit te wachten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Schijnt dat Overmars gezegd heeft dat deze jongen wel echt een optie is. En nu wordt er ook over lopende onderhandelingen gesproken. Hoop wel dat ze alsnog een 2e CV erbij halen. We zijn er met Ooijer en Vertonghen ook 2 kwijtgeraakt.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Denswil wordt als vervanger van Ooijer gezien.

Maar het is allemaal bepaald geen ervaring.

Las ook dat de gemiddelde leeftijd nog geen 23 is bij Ajax tegenwoordig en dat is een trend in heel NL die zich maar blijft doorzetten.

Nog even en we zitten hier jeugdvoetbal te kijken.

En dat terwijl de Europese top een gemiddelde van 27-28 jaar gemiddeld heeft.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Denswil wordt als vervanger van Ooijer gezien.

Maar het is allemaal bepaald geen ervaring.

Las ook dat de gemiddelde leeftijd nog geen 23 is bij Ajax tegenwoordig en dat is een trend in heel NL die zich maar blijft doorzetten.

Nog even en we zitten hier jeugdvoetbal te kijken.

En dat terwijl de Europese top een gemiddelde van 27-28 jaar gemiddeld heeft.

Niet zo gek als alle topspelers weggekocht worden als ze 24 en ouder zijn. Sneijder, Vertonghen, Vermaelen, Zlatan, Heitinga...noem ze op. Dan hou je weinig over, of je krijgt van die 30+ buitenlanders die hier komen uithobbelen. Al zijn er uitzonderingen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Dat het zo werkt snap ik ook wel natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Glasgow Rangers definitief in Ligue 3 van Schotland geplaatst....

Zie de toeschouwersaantallen:

(afbeelding)

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Bij deze wil ik dan ook Celtic feliciteren met het behalen van de kampioenschappen seizoen 2012/2013, 2013/2014 en 2014/2015!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wel tof dat het gewoon helemaal vol zit.

Edit: Het was over vorig seizoen. Maar ik zou het wel tof vindend als ze ook dit jaar weer dat zoor aantallen halen. Uitwedstrijden zullen ook wel meer bezocht worden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Bij deze wil ik dan ook Celtic feliciteren met het behalen van de kampioenschappen seizoen 2012/2013, 2013/2014 en 2014/2015!

En voordat de Rangers op het hoogste niveau weer top is...

2015-2016 en 2016-2017 hebben ze ook vast al binnen

Spannende competitie joh. Nog duffer dan Spanje waar er 2 kampioen kunnen worden, hehe.

Denk wel dat de Rangers fans de club massaal blijven bezoeken. Dat zit heel diep daar.

Denk dat Rangers alles wint en met een punt of 56 voorsprong kampioen wordt. Doelcijfers 245 voor en 3 tegen

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hoe vaak heb ik geen verhalen gehoord dat Ajax een jeugdspeler van Barcelona zou huren? Is nooit waar.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En voordat de Rangers op het hoogste niveau weer top is...

2015-2016 en 2016-2017 hebben ze ook vast al binnen

Spannende competitie joh. Nog duffer dan Spanje waar er 2 kampioen kunnen worden, hehe.

Denk wel dat de Rangers fans de club massaal blijven bezoeken. Dat zit heel diep daar.

Denk dat Rangers alles wint en met een punt of 56 voorsprong kampioen wordt. Doelcijfers 245 voor en 3 tegen

Ben al erg blij dat de club Rangers niet is gestopt met bestaan.

Celtic is natuurlijk een veel mooiere ploeg, maar zonder Rangers is Celtic ook weinig waard.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Ze zullen wel een fikse leegloop krijgen uit hun selectie. Denk dat die spelers liever voor Kilmarnock of Aberdeen uitkomen, dan in deze klasse. Zullen ze de competitie aan moeten gaan met mindere en/of jeugdspelers.

Het zal geen gevalletje Juventus worden. Waar spelers als Buffon, Piero en Nedved die hun club trouw bleven, nadat ze teruggezet waren.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoe vaak heb ik geen verhalen gehoord dat Ajax een jeugdspeler van Barcelona zou huren? Is nooit waar.

Krkic heb ik ook al tig keer gehoord destijds.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ben al erg blij dat de club Rangers niet is gestopt met bestaan.

Celtic is natuurlijk een veel mooiere ploeg, maar zonder Rangers is Celtic ook weinig waard.

Op zich bestaan de Glasgow Rangers niet meer. Dit is Rangers FC geloof ik. Als ze prijzen nu pakken, dan zouden dat hun 1e prijzen zijn.

Ik vind zelf altijd de Rangers in Schotland leuker, kwestie van gevoel. Al boeit die competitie me vrij weinig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.