• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.579 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een overdreven reacties. Flink over het randje maar het is en blijft een voetballende actie. Risico van 't vak.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Haha

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Voetballende actie?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie een tackle gewoon als voetballende actie. Al is en blijft het een dwaze actie, maar de buitensporige schorsingen die er geeist worden vind ik ook wat te veel van het goede.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zie een tackle gewoon als voetballende actie. Al is en blijft het een dwaze actie, maar de buitensporige schorsingen die er geeist worden vind ik ook wat te veel van het goede.

Afdoen met twee wedstrijdjes ofzo dan maar? Op dit soort 'career-enders' moet minimaal 6 wedstrijden staan. Gadverdamme wat een overtreding, 25 centimeter hoger en je bent klaar als gezond lopend mens.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nah deze trol is te doorzichtig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En nogmaals dat is het risico van 't vak. Of je moet opperen voor het feit dat tackles verboden worden in de sport. Het risico van career enders blijft altijd bestaan. Met de salarissen die ze verdienen vind ik het ook niet zo vreemd dat ze ook risico's lopen. Nee, wat te betuttelend naar mijn mening.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

En wij maar denken dat otherfool de grootste troll van forum was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat mij betreft wat te makkelijk om gelijk met het woord troll te komen als je het er niet mee eens bent, iets te beperkte gedachtegang. Dat het dan van jou komt mag dan niet echt een verrassing heten, dat dan weer wel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nou nou, voetballende actie. Je hebt wel eens dat een tackle te laat komt en inderdaad grof is. Maar deze beste man gaat bewust met 2 gestrekte benen deze aanslag in. Dit was zeker geen tackle die in het heetst van de strijd uit de hoge hoed getoverd wordt, maar een bewuste aanslag. Ronaldinho komt echt ontzettend goed weg.

stinissen (crew films & series)

• 23492 berichten
  • 77006 stemmen

Gisteren weer een top avond gehad ja hoor het misselijkmakend tikkie takkie voetbal heeft gelukkig en verdiend verloren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Nou nou, voetballende actie. Je hebt wel eens dat een tackle te laat komt en inderdaad grof is. Maar deze beste man gaat bewust met 2 gestrekte benen deze aanslag in. Dit was zeker geen tackle die in het heetst van de strijd uit de hoge hoed getoverd wordt, maar een bewuste aanslag. Ronaldinho komt echt ontzettend goed weg.

Dat de tackle zeer buitensporig is bestijd ik ook niet maar een nuance wat betreft de strafbepaling mag wel. Vooral als de arbiter het vergrijp constateert en bestraft. Dit soort tackles mogen best bestraft worden als buitensporige tackle maar dergelijke schorsingen eisen als voor het hele seizoen schorsen vind ik gewoon veel te overdreven. Ook een belachelijke tackle is een tackle.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ik heb liever dat dit soort dingen zwaar bestraft worden dan die sullige randzaakjes waar wij ons voornamelijk druk om maken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

En nogmaals dat is het risico van 't vak. Of je moet opperen voor het feit dat tackles verboden worden in de sport. Het risico van career enders blijft altijd bestaan. Met de salarissen die ze verdienen vind ik het ook niet zo vreemd dat ze ook risico's lopen. Nee, wat te betuttelend naar mijn mening.

Al verdient Ronaldinho een miljoen euro per dag. Dat maakt het nog niet toelaatbaar dat iemand bewust probeert je knieën twee extra scharnieren aan te meten.

Dit heeft ook niks te maken met 'voetballende actie' of dergelijke te maken.

Naomi Watts schreef:

Dit soort tackles mogen best bestraft worden als buitensporige tackle maar dergelijke schorsingen eisen als voor het hele seizoen schorsen vind ik gewoon veel te overdreven. Ook een belachelijke tackle is een tackle.

Wat mij betreft worden dit soort zaken afgehandeld in de rechtbank.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ik krijg een beetje het I Shouldn't Be Alive gevoel wanneer ik Ronaldinho weer zo zie opstaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dit soort tackles moet je tegen een Busquets of Mertens doen, maar dan een beetje hoger en harder. Of je ze raakt of niet, ze gaan sowieso neer en proberen je een kaart aan te naaien. Kan je beter een kaart ontvangen die je terecht krijgt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

Al verdient Ronaldinho een miljoen euro per dag. Dat maakt het nog niet toelaatbaar dat iemand bewust probeert je knieën twee extra scharnieren aan te meten.

Dit heeft ook niks te maken met 'voetballende actie' of dergelijke te maken.

Dan ben ik benieuwd hoe jij wil aantonen dat zijn intentie was om Ronaldinho pijn te doen en hij niet gewoon onbesuisd een tackle inzet om de bal te spelen.

Wat mij betreft worden dit soort zaken afgehandeld in de rechtbank.

Dat kan, moeten ze wel met iets beters komen dan wat jij doet want insinuaties zijn niets waard in de rechtbank. Keihard bewijs telt.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Tja het verschil in moord of doodslag is toch enkel bepaald op insinuatie?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat mij betreft wat te makkelijk om gelijk met het woord troll te komen als je het er niet mee eens bent, iets te beperkte gedachtegang. Dat het dan van jou komt mag dan niet echt een verrassing heten, dat dan weer wel.

Haha, je zit weer gewoon typisch dwars te doen Watts. Geeft niet, soms zeg je zinnige dingen, echter ben je de helft van de tijd bezig een beetje expres te schoppen en recht te lullen wat krom is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dan ben ik benieuwd hoe jij wil aantonen dat zijn intentie was om Ronaldinho pijn te doen en hij niet gewoon onbesuisd een tackle inzet om de bal te spelen.

Omhoog springen, benen strekken en invliegen op de knieschijven. Iedereen met enigszins een normale motoriek (en dat hebben voetballers) doet zoiets niet per ongeluk.

Dat kan, moeten ze wel met iets beters komen dan wat jij doet want insinuaties zijn niets waard in de rechtbank. Keihard bewijs telt.

Welnee.

Zie ook de zaak Kokmeijer bijvoorbeeld: Nederlands Juridisch Dagblad NJD ? Juridisch nieuws - Zaak Niels Kokmeijer, Hoge Raad: flagrante overtreding voetbalspelregels levert mishandeling op - juridischdagblad.nl

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat wilde ik ook al aanhalen. En als je dan die overtreding zet tegenover die tegen Ronaldinho, dan vind ik laatst genoemde nog een gradatie erger. Enige verschil is dat Ronaldinho er miraculeus genoeg ongeschonden uitkomt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

Ik krijg een beetje het I Shouldn't Be Alive gevoel wanneer ik Ronaldinho weer zo zie opstaan.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Omhoog springen, benen strekken en invliegen op de knieschijven. Iedereen met enigszins een normale motoriek (en dat hebben voetballers) doet zoiets niet per ongeluk.

(quote)

Welnee.

Zie ook de zaak Kokmeijer bijvoorbeeld: Nederlands Juridisch Dagblad NJD ? Juridisch nieuws - Zaak Niels Kokmeijer, Hoge Raad: flagrante overtreding voetbalspelregels levert mishandeling op - juridischdagblad.nl

Precies, dat is voorwaardelijke opzet. Willen en wetens het risico aanvaarden dat... Dus dat wordt als opzet gezien. Hetzelfde als dat je 200 km/h over een landweg rijdt en iemand van zijn fiets rijdt. Was ook niet je bedoeling maar kan wel als opzet worden gezien, dus eventueel doodslag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat je juist die zaak aanhaalt is misschien wel veelzeggend, wel een heel speciaal geval. 99 van de 100 keer zijn ze eerder vergelijkbaar met Eduardo en consorten.

Ik vind het nogal wat hoor om de mishandeling kaart te gaan spelen. Moet je ook niet willen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ging erom dat jij claimde dat je zonder harde bewijzen in een dergelijke scenario niets weet klaar te spelen in een rechtbank. Die uitspraak heeft Kai deskundig onderuit gehaald, want in zake Kokmeijer was er alles behalve hard bewijs dat Rachid bewust voor de benen ging.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Er was keihard bewijs, beelden te over. Enkel de vraag of hij hier een bepaald risico mee liep tot schade bij de ander.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat je juist die zaak aanhaalt is misschien wel veelzeggend, wel een heel speciaal geval. 99 van de 100 keer zijn ze eerder vergelijkbaar met Eduardo en consorten.

Veelzeggend inderdaad dat een aanslag op het voetbalveld wel degelijk strafbaar is en videobeelden gelden als 'keihard bewijs'.

Beide zaken zijn prima met elkaar vergelijkbaar, behalve dat het zich in een ander land afspeelt (maar dat is voor de discussie niet relevant). De zaak Eduardo is overigens nooit voor de rechter geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Grotendeels, het Nederlandse rechtsorgaan is verre van perfect natuurlijk en gelijke jurisprudentie is (bijna) niet te realiseren. Je hebt het nu niet uitsluitend over Nederland. Ik vind een enkel voorbeeld niet overtuigend genoeg om van jurisprudentie te spreken.

Maar zoals ik al zei was de zaak Kokmeijer een hele bijzondere zaak en is succes i nde rechtbang makkelijker te realiseren. Dan heb je het ook over onherstelbare schade, dat is bijna nooit het geval.

Dus onderuit gehaald? Vind ik wat kort-door-de-bocht. Zo kan ik ook stellen dat er niet te veel gewicht gehangen moet worden aan het Nederlandse rechtsysteem omdat er ook zo vaak mensen veroordeeld zijn tot moord die onschuldig waren. Zo zwart/wit is het gelukkig niet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

D'r blijft vandaag weinig over van de aanval. Narsingh geblesseerd, Lens geschorst en Matavz is ziek.

Locadia daarom in de spits. Maar die heeft gister nog bij Jong PSV staan ballen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan zit het ook mee zeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.