- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je aversie tegen Het Legioen vertroebelt je feitenkennis.
Tegen "Louis die wou haar niet bestralen; ’t scheelde hem geen moer; toen kreeg ze k*****r; en nu is ze dood die j***nh**r” en al die andere vuilspuiterij die jaar in jaar uit in de Kuip wordt gebezigd heb ik een aversie ja, als je het niet erg vindt. Met excuses voor die vreselijke tekst, maar zo was en is het gewoon.
En dan al die jaren niks over de liedjes of oerwoudgeluiden (pfff) durven zeggen maar wel huiliehuilie doen als het een keer in de gemene Amsterdamse media komt. Mag ik even kotsen?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gelukkig weet je zelf ook wel dat dit lang niet door 40.000 man werd gedaan. Van de week zei je nog dat er 20 jaar geleden nog geen 8.000 toeschouwers in de Kuip zaten.
Feyenoord - Ajax = vol stadion. En het onmenselijke gekrijs was in elke huiskamer te horen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Feyenoord - Ajax = vol stadion. En het onmenselijke gekrijs was in elke huiskamer te horen.
Dat stukje was dan ook niet serieus bedoeld.
Er waren inderdaad een paar idioten die dat durfden te zingen. Jij zat blijkbaar op de bank met je bord en telraam op schoot en kwam precies op 40.000 uit.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Tegen "Louis die wou haar niet bestralen; ’t scheelde hem geen moer; toen kreeg ze k*****r; en nu is ze dood die j***nh**r” en al die andere vuilspuiterij die jaar in jaar uit in de Kuip wordt gebezigd heb ik een aversie ja, als je het niet erg vindt. Met excuses voor die vreselijke tekst, maar zo was en is het gewoon.
En dan al die jaren niks over de liedjes of oerwoudgeluiden (pfff) durven zeggen maar wel huiliehuilie doen als het een keer in de gemene Amsterdamse media komt. Mag ik even kotsen?
Ik ook, daar zijn we het snel over eens. Feit is ook dat Van Gaal zelf heeft aangegeven dat het maar een deel van het publiek was. Die quotes kan ik nog wel even voor je opzoeken, als je daar behoefte aan hebt. Het waren er zeker geen 40.000 die dat scandeerden. Overigens werd het door jou gememoreerde liedje in je vorige post in eerste instantie ook niet in De Kuip gezongen, maar in het Olympisch Stadion. Daar past net aan de helft van 40.000 man in.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
400 zal meer in de richting zijn. En die 400 hadden van mij het liefst nooit meer in de Kuip hoeven te komen.
Dat laatste wilde ik ook nog zeggen ja. Tijdens de Mike Obiku Wedstrijd. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
400 ja, dat zal het zijn. Dan hoor je het ook echt zo duidelijk.
Als het legioen losgaat zijn het dus ook maar 400 mensen en de rest is zeker muisstil?
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3799 stemmen
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Theo Janssen en Nick Viergever een schikkingsvoorstel gedaan voor een schorsing van respectievelijk vier en drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk.
Viergever zelf bestempelde zijn rode kaart na afloop als een lachertje. De KNVB denkt daar anders over en meent dat Viergever zich schuldig heeft gemaakt aan 'ernstig gemeen spel.'

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Vind niet zozeer de kaart van Viergever onterecht maar de vergelijking met de overtreding van Immers die maar geel ontvangt is wel heel zuur. Overtoom staat met z'n voet vast op de grond als hij de tackle van Immers te verwerken krijgt. Immers zelf hangt gewoon in de lucht als hij de tik van Viergever ontvangt. De eerste 100x gevaarlijker.
Daarnaast lijkt de KNVB geen onderscheid te kennen in de zwaarte van een overtreding. Ze plakken er een naamkaartje aan en lezen dan de straf af die erbij staat.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als het legioen losgaat zijn het dus ook maar 400 mensen en de rest is zeker muisstil?
Hoeveel supporters zijn er überhaupt van Feyenoord naar de uitwedstrijd tegen Ajax in het Olympisch Stadion meegegaan?
Daarnaast is het Legioen nooit muisstil. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
(afbeelding)
Rara, wat klopt hier niet... Oscar-waardige performance al zeg ik het zelf.
Mooi is dat ja! Grijpen naar je linkervoet als je rechts geraakt bent. 
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3799 stemmen
Vind niet zozeer de kaart van Viergever onterecht maar de vergelijking met de overtreding van Immers die maar geel ontvangt is wel heel zuur. Overtoom staat met z'n voet vast op de grond als hij de tackle van Immers te verwerken krijgt. Immers zelf hangt gewoon in de lucht als hij de tik van Viergever ontvangt. De eerste 100x gevaarlijker.
Daarnaast lijkt de KNVB geen onderscheid te kennen in de zwaarte van een overtreding. Ze plakken er een naamkaartje aan en lezen dan de straf af die erbij staat.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Hoeveel supporters zijn er überhaupt van Feyenoord naar de uitwedstrijd tegen Ajax in het Olympisch Stadion meegegaan?
Daarnaast is het Legioen nooit muisstil.
Enkele honderden waren er die avond aanwezig in het uitvak. Zij zagen inderdaad de winnende goal van The King of the Gasstation. Dus ik denk dat je met 400 in de buurt komt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoeveel het er ook waren (meer dan 400 iig) heb ik daar nooit ook maar iemand van Feyenoord, geen supportersvereniging, geen speler, geen bestuurder ooit over gehoord en als ze nu weer en masse losgaan over Marokkaanse schapen en oe-oe-oe negers heeft De Telegraaf, en dat is echt niet mijn krant van keuze, het weer gedaan. En maar door heel Europa rellen... Waar hoor je dan bij vraag ik me af.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
He, niet overdrijven, het is enkel een fansite die tegen de Telegraaf ageert, niet Feyenoord zelf.
Nee, die Duitsers waar jij zo warm voor loopt is een fijn volk gebleken.... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat soort teksten wordt idd door het gros niet meegezongen. Zat overigens gister zelf in de Kuip en heb geen schaapliedje gehoord... Dus erg indrukwekkend kan het niet geweest zijn.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Hoeveel het er ook waren (meer dan 400 iig) heb ik daar nooit ook maar iemand van Feyenoord, geen supportersvereniging, geen speler, geen bestuurder ooit over gehoord en als ze nu weer en masse losgaan over Marokkaanse schapen en oe-oe-oe negers heeft De Telegraaf, en dat is echt niet mijn krant van keuze, het weer gedaan. En maar door heel Europa rellen... Waar hoor je dan bij vraag ik me af.
Onzin,daar is nog een hele rel over geweest, aangewakkerd door Youp van't Hek.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
En het probleem met de Telegraaf is dat ze alleen weer Feyenoord pakken. Als ze zo stoer zijn schrijf dan ook wat over het Ajax publiek, die zongen ook geen lieve dingen in de Klassieker.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
En maar door heel Europa rellen... Waar hoor je dan bij vraag ik me af.
Het is maar waar je de nadruk op legt. Feyenoord heeft helaas de grootste groep idioten rondlopen op Nederlands supportersgebied, ben ik bang. Maar natuurlijk zijn zij niet representatief voor iedereen in De Kuip. Want je kunt ook de nadruk leggen op de talloze goede dingen. De zeer sfeervolle wedstrijden waar het publiek echt een steun in de rug was voor Feyenoord, bijvoorbeeld. Hoe je het ook wendt of keer, elke keer hoor je wel weer dat men onder het indruk is van De Kuip/Het Legioen. Gisteren zei Maher iets soortgelijks, hoorde ik tijdens de terugreis op Radio 1. 'Feyenoord heeft goede supporters', waren zijn woorden. Als hij echt 'en masse' was toegezongen, zoals jij zegt, had hij die teksten niet opgelepeld. En ach, zijn eigen supporters zijn toch niet veel beter? Was het niet Demy de Zeeuw die bij zijn terugkeer in het DSB stadion werd uitgescholden met 'k-jood', terwijl zijn moeder aan de ziekte leed. Dat wisten ze daar ook maar al te goed. Zo heb je bij elke club talloze voorbeelden. De Telegraaf had bijvoorbeeld ook aandacht kunnen besteden aan de oerwoudgeluiden bij Vitesse-PSV dit weekend. Ik vernam van Vitesse-supporters dat dat namelijk het geval was. Het is gewoon spijkers op laag water zoeken van De Telegraaf, maar dat zijn we helaas wel gewend en doen ze echt niet alleen bij Feyenoord.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De Telegraaf had bijvoorbeeld ook aandacht kunnen besteden aan de oerwoudgeluiden bij Vitesse-PSV dit weekend. Ik vernam van Vitesse-supporters dat dat namelijk het geval was. .
Onzin, zat naast het uitvak. Behalve tegen Theo geen verkeerd woord gehoord.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Viergever krijgt waarschijnlijk drie wedstrijden schorsing met een voorwaardelijk. 
Op de foto zie je duidelijk dat Viergever de bal speelt die Lefgozer op 568 heeft geplaatst.
Janssen lijkt er nog slechter vanaf te komen.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Onzin, zat naast het uitvak. Behalve tegen Theo geen verkeerd woord gehoord.
Blijkbaar denken Vitessefans die in het stadion zaten daar anders over, heb het ook van iemand die er zat vernomen dat dat het geval was.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Viergever krijgt waarschijnlijk drie wedstrijden schorsing met een voorwaardelijk. 
Op de foto zie je duidelijk dat Viergever de bal speelt die Lefgozer op 568 heeft geplaatst.
Janssen lijkt er nog slechter vanaf te komen.
Nou, de bal speelde hij sowieso niet. Kijk het moment maar terug op de Eredivisie Live samenvatting (beschikbaar op de website van EL), daar zoomen ze er nog op in. Hij was echt te laat en komt met een hoog geheven en gestrekt been in. Dat is natuurlijk wel gevaarlijk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Blijkbaar denken Vitessefans die in het stadion zaten daar anders over, heb het ook van iemand die er zat vernomen dat dat het geval was.
Niks van meegekregen, als het dan al is gebeurd zijn het maar een paar idiote individuen geweest en zeker niet massaal.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Was het niet Demy de Zeeuw die bij zijn terugkeer in het DSB stadion werd uitgescholden met 'k-jood', terwijl zijn moeder aan de ziekte leed. Dat wisten ze daar ook maar al te goed.
Anders ga je ons even woorden in de mond leggen. Niemand, ik herhaal, niemand, wist dat van zijn moeder. Hij had er nooit met een woord over gerept in de media. Pas nadat hij dat na de wedstrijd zei en er de nadruk op legde wisten mensen het van zijn moeder.
Wel een wedstrijd die me altijd zal bijblijven eerlijk gezegd.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Theo Janssen en Nick Viergever een schikkingsvoorstel gedaan voor een schorsing van respectievelijk vier en drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk.
Viergever zelf bestempelde zijn rode kaart na afloop als een lachertje. De KNVB denkt daar anders over en meent dat Viergever zich schuldig heeft gemaakt aan 'ernstig gemeen spel.'

Tering zeg. Lijkt me dat zowel Janssen als Viergever niet akkoord gaan.
Edit: Janssen blijkbaar wel.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Janssen is inmiddels wel akkoord gegaan.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
En hij was er nog wel zo van overtuigd dat hij niks verkeerds had gedaan...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Of hij weet dat het toch geen nut heeft om het niet te accepteren. Ik ga er dan ook vanuit dat Viergever niet akkoord gaat, maar dat de schorsing uiteindelijk hetzelfde zal blijven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.