- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Bij Anita is het meer de bal veroveren en zo snel mogelijk inleveren.
Ik vind ze, zoals gezegd, erg weinig verschillen. Clasie heeft wellicht wat meer drang naar voren, Anita speelt meer controlerend en kiest van daaruit zijn momenten.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Meer dan prima, ongelukkige tegengoal echter. Maar dit moeten ze makelijk kunnen winnen over 3 wedstrijden.
Edit: wel 2-0 achter nu. Zal wel niks meer worden dus. Erg slecht gekeept dit.
jammer, dat wordt dan erg moeilijk om door te stoten naar de volgende ronde.
Hoop dan voor ze op een Utrecht scenario.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Tweede helft was verdedigend gewoon erg zwak. En o.a. Bony mistte nog een nagenoeg niet te missen kans. Vrees dat ze in Arnhem ook nog wel minstens een tegendoelpunt slikken.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3619 stemmen
Eindelijk. Had al wel minstens 4-0 moeten staan. Weer Leroy. Goed bezig !!
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Heerenveen is leuk bezig inderdaad.
Ziet er toch heel wat anders uit als je Jans of San Marco langs de kant heb staan
Ik gun het Van basten ook dit succesje.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Inderdaad, Jans durven ze niet zo snel voor pannekoek uit te maken...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Toch vreemd dat hij met exact dezelfde tactiek de finale haalde op het WK. Lijkt me dus toch dat de fout meer aan de kant van de uitvoerders gezocht moet worden.... Al is het wel zijn taak om hen op scherp te zetten. Enige lafheid die hem verweten kan worden is dat hij de muiters niet op het vliegtuig terug heeft gezet. Winnen doe je niet met mooi of aanvallend voetbal, winnen doe je door als team te spelen en je onverzettelijk op te stellen.
Op het WK hebben ze voor de verandering een enorme dosis mazzel gehad, tegen Brazil had het exit moeten zijn en geen enkele van de andere wedstrijden was overtuigend. Soms winnen de behoudende angsthazen, meestal niet. Zie EK. Daarnaast hadden veel topspelers deze keer ook de vorm bij lange na niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Apart. Omdat ze allebei klein zijn ofzo?
Clasie dicteert het middenveld, ziet voor hij de bal krijgt al waar de bal heen moet, is ijzersterk in de kleine ruimte, heeft een veel betere pass in de benen, etc.
Bij Anita is het meer de bal veroveren en zo snel mogelijk inleveren.
Daarnaast is er nog het klasseverschil. Niet dat Clasie nu al een enorm goede voetballer is, maar hij is op de goede weg.
Alles wat je bij Clasie zegt, geldt zeker zo erg voor Anita. Serieus.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Anita (...) heeft gewoon een prima overzicht
Alleen als het gras héél kort gemaaid is.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Alleen als het gras héél kort gemaaid is.

nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Real Madrid na 1 minuut 30 al op een 1-0 voorsprong tegen LA Galaxy. Heb maanden geleden al gezegd dat dit een fiasco gaat worden. Snap niet dat ze Real nog uitnodigen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Nou LA scoort gelukkig ook nog via Lopes na een vrijetrap van Beckham. Gelukkig want het is erg lullig als je helemaal niet scoort. 2-1 Real..
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Real Madrid na 1 minuut 30 al op een 1-0 voorsprong tegen LA Galaxy. Heb maanden geleden al gezegd dat dit een fiasco gaat worden. Snap niet dat ze Real nog uitnodigen.
Dat heeft allemaal met geld te maken. Al komen ze maar voor een oefenpotje, de winst op kaartverkoop is gigantisch.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Als ze hem dan wegdoen, dan zou ik Ebicillio er gratis bij doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zeg doen! Openingsbod van 2 miljoen, daar zit dus nog wel wat rek in. Die jongen staat al stil in zijn ontwikkeling vanaf het moment dat hij voor het eerst voet heeft gezet in de ArenA. Tevens weet ook hij dat de kans op minuten miniem is met Mickey en evt. Sana op rechts.
Als je er 2.5 voor kunt vangen moet je het niet nalaten.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mathijsen verkiest Feyenoord boven Ajax | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Zou toch mooi zijn. Mag de Vrij direct zijn aanvoerdersband inleveren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als ze hem dan wegdoen, dan zou ik Ebicillio er gratis bij doen.
Inderdaad. Ze bieden 2 miljoen. Ik zou 3 eisen en vast krijgen en Ebecilio erbij geven.
Ajax moet eens voor kwaliteit gaan en niet voor kwantiteit. Jammer van Ozbiliz, heeft gewoon veel talent, dat zie je, maar als je het nauwelijks toont dan houdt het eens op.
Assaidi wordt ook weer aan Ajax gelinkt, net als Mathijsen en Armenteros. Die laatste zou ik wel een prima versterking in de spits vinden.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Goeie variatie op het bekende thema. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Heeft Ajax inmiddels niet erg veel opties voorin? Ik mag er toch van uitgaan dat Boerrigter en Siggtorson in de basis staan. özbiliz en Ebecilio lijken me gewoon overbodige ballast. Twee miljoen is een heel keurig bod. Daar zal inderdaad nog wat rek in zitten, maar die jongen moet je gewoon laten gaan. Dan betwijfel ik of Armenteros een aanwinst zal zijn. Hij werd vorig jaar al met PSV in verband gebracht, maar meer dan een leuke spits voor een subtopper zie ik er niet in.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind Armenteros meer waarde hebben op het middenveld eigenlijk. Als spits niet zo.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ajax schrok van de vraagprijs van Armenteros. En Mathijsen gaat liever voor Feyenoord (maar of het haalbaar is voor Feyenoord?). Assaidi zou natuurlijk een aanwinst zijn voor Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heeft Ajax inmiddels niet erg veel opties voorin? Ik mag er toch van uitgaan dat Boerrigter en Siggtorson in de basis staan. özbiliz en Ebecilio lijken me gewoon overbodige ballast. Twee miljoen is een heel keurig bod. Daar zal inderdaad nog wat rek in zitten, maar die jongen moet je gewoon laten gaan. Dan betwijfel ik of Armenteros een aanwinst zal zijn. Hij werd vorig jaar al met PSV in verband gebracht, maar meer dan een leuke spits voor een subtopper zie ik er niet in.
We hebben veel opties, waarbij de meesten nauwelijks voldoen.
Fit zou ik zeggen dat Boerrigter-Sigthorsson-Sana de voorhoede zal worden. Dat lijkt me prima.
Heb je nog Ozbiliz, Ebecilio, Fischer en Sulejmani, exclusief eventuele nieuwe aankopen over. Daarbij voldoen de 1e 2 niet, is nr 3 nog piepjong en is nr 4 wisselvallig. Zal er bij Sulejmani aan liggen of hij zijn contract gaat verlengen. Zo niet, dan zal de Boer hem denk ik weinig laten spelen.
Waarbij je nog kan aantekenen dat Boerrigter en Sigthorsson blessuregevoelig zijn. Wat dat betreft zou ik best een extra spits en buitenspeler er nog bij willen. Armenteros zie ik persoonlijk wel echt een goede voetballer in. Is pas 22, doet het erg goed in Almelo. Lijkt me toe aan een stapje hogerop. Wel typisch, Ajax laat constant spelers doorbreken maar een echt goede spits uit eigen jeugd is sinds Kluivert niet meer voorgekomen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ajax schrok van de vraagprijs van Armenteros. En Mathijsen gaat liever voor Feyenoord (maar of het haalbaar is voor Feyenoord?). Assaidi zou natuurlijk een aanwinst zijn voor Ajax.
Hoop dat Mathijsen i.i.g. niet bij ons komt. Waardeloze verdediger, nooit meer dan modaal geweest. En nu ook nog eens op z'n retour.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Matthijsen zou de nieuwe Ooijer worden. Belangrijk in de kleedkamer en zo. 
Verder natuurlijk heel veel ervaring waar een van Rhijn veel van kan opsteken, maar zou er als Ajax zijnde ook zeker niet teveel voor betalen.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ik begin al de kriebeltjes te krijgen voor zondag hoor!
Grappig dat Mathijssen trouwens alleen naar Feyenoord wilt als hij een salaris verdiend die bij zijn status past. Kan iemand mij uitleggen welke status Mathijssen heeft?! 
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Kan iemand mij uitleggen welke status Mathijssen heeft?!
Vize Weltmeister 2010 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ik begin al de kriebeltjes te krijgen voor zondag hoor!
Grappig dat Mathijssen trouwens alleen naar Feyenoord wilt als hij een salaris verdiend die bij zijn status past. Kan iemand mij uitleggen welke status Mathijssen heeft?!
Jaja, zowaar 2000 man(van de 12500 beschikbare kaarten) vanuit Eindhoven. Een unicum! Nooit zoveel PSV'ers mee gereisd naar Amsterdam denk ik. Heb er ook zin in, jammer dat de NS/Pro Rail/Station Zwolle wel loopt te fucken de komende maanden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.