- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Klopt, want ik had 2-1 voor Duitsland in mijn toto.
Kijk aan, speciaal voor jou hebben we ons ingehouden. Enfin, die Hollanders moeten we gewoon vergeten, die tellen niet meer mee. Het was leuk ze een paar keer te verslaan, dat wel, maar we moeten nu doorgroeien naar het niveau van Spanje, Brazilië en Italië.
Wij hebben wel goede jeugd dus dat moet lukken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je denkt dat iemand nog in je trollpraatje trapt? Je bent een beetje een Jeff Dunham, eeuwig terende op 1 trucje.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Kijk aan, speciaal voor jou hebben we ons ingehouden. Enfin, die Hollanders moeten we gewoon vergeten, die tellen niet meer mee. Het was leuk ze een paar keer te verslaan, dat wel, maar we moeten nu doorgroeien naar het niveau van Spanje, Brazilië en Italië.
Wij hebben wel goede jeugd dus dat moet lukken.
Nee, jullie hebben me laten zitten. Ik had Duitsland als winnaar, maar ze hebben me diep teleurgesteld. Met ook nog eens matig voetbal. Al was het matige spel natuurlijk goed genoeg om het slechte spel van Oranje te verslaan.
O, die jeugd ken ik nog niet. Hoe oud zijn ze nu? 15?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hmm we waren misschien niet super maar zeker ook niet matig. En die jeugd is 19 - 24 en helemaal klaar voor Rio en beyond. Ik had Duitsland niet eens als winnaar dit EK (maar het lichtelijk teleurstellende Frankrijk), onze hoogtijdagen moeten immers nog komen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Huntelaar heeft maar een paar minuten minder gespeeld dan Van Persie dit E.K....
Jij kijkt alleen naar het feit dat Van Persie een paar kansen heeft gemist, de echte voetbalkenner/liefhebber kijkt wat verder.
Persie kwam tekort natuurlijk, maar wat een onzin dat vooral hij de Zwarte Piet krijgt. Al weet ik wel waar het aan ligt. 
V/d Vaart was niet goed in 2010.
Maar goed, we vallen andermaal in herhaling.
Huntelaar heeft natuurlijk veel minder kans gekregen dan van Persie. Oké, zij hebben beiden even veel minuten gemaakt. Maar het is een stuk lastig om te spelen als je moet invallen met een achterstand en the Hunter heeft nooit het vertrouwen gekregen. Ik heb echt niks tegen Persie of Huntelaar, maar ik denk wel dat als van Marwijk had gezegt dat Huntelaar de vaste spits zou worden, en hij een paar wedstrijden vertrouwen op kon doen, dat hij (mits hij in de basis zou staan) het beter zou hebben gedaan dan van Persie.
Mijn ideale opstelling op dit moment....
Krul; van Rhijn, Heitinga, Viergever, Pieters; de Jong, Sneijder, van Persie; Robben, Huntelaar, Narsingh.
btw: van Rhijn omdat er op rechtsback simpel weg geen betere bezetting is. Van Rhijn heeft de toekomst, een goed gespeeld. Terwijl van der Wiel en Boulahrouz er echt niks van kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nee sorry, ik trap er niet meer in. Geen Duitsland meer voor mij. Zelfs Ozil is veel te lief om het team op sleeptouw te nemen. Verder zijn er geen vedettes. Snap eigenlijk ook totaal niet meer waarom ik ze als winnaar had staan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nee sorry, ik trap er niet meer in. Geen Duitsland meer voor mij. Zelfs Ozil is veel te lief om het team op sleeptouw te nemen. Verder zijn er geen vedettes. Snap eigenlijk ook totaal niet meer waarom ik ze als winnaar had staan.
Duitsland is het nieuwe Nederland. Zodra de prijzen worden verdeeld haken ze af.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
@ Chucky: dat geldt alleen voor de wedstrijd tegen Denemarken. Tegen Duitsland speelde Huntelaar juist niet in de fase dat Duitsland aandrong en het spel in handen had. Al was dat in de tweede helft ook zo, maar in mindere mate.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Elke spits was bij voorbaat kansloos in het laffe spelconcept van Bertje Nulpunter. Zeer vakkundig vermoordde hij de Duitse en Engelse topscoorder, het was een nimmer eerder vertoonde afgang.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Santi Cazorla zal morgen zijn 'medical' hebben in Londen, aldus men. Zou echt een geweldige boost zijn. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke aankoop, denk dat Nasri in 2008 zo'n beetje de laatste was.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Elke spits was bij voorbaat kansloos in het laffe spelconcept van Bertje Nulpunter. Zeer vakkundig vermoordde hij de Duitse en Engelse topscoorder, het was een nimmer eerder vertoonde afgang.
Hiermee sla je toch weer de spijker op den kop! Scared Bert was de grootste falert dit EK.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toch vreemd dat hij met exact dezelfde tactiek de finale haalde op het WK. Lijkt me dus toch dat de fout meer aan de kant van de uitvoerders gezocht moet worden.... Al is het wel zijn taak om hen op scherp te zetten. Enige lafheid die hem verweten kan worden is dat hij de muiters niet op het vliegtuig terug heeft gezet. Winnen doe je niet met mooi of aanvallend voetbal, winnen doe je door als team te spelen en je onverzettelijk op te stellen.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Kan het ook zijn dat Nederland gewoon niet goed genoeg was het afgelopen EK? Allemaal leuk dat "gezwartepiet" maar Duitsland en Portugal waren gewoon te sterk voor dit Oranje. Had Oranje in Poule A gezeten dan had ik ze nog wel naar de kwartfinale zien gaan maar dan was het daarna wel exit geweest. Hopelijk lukt het Van Gaal om in twee jaar een WK waardig Oranje te formeren. Het liefst met wat jonge gretige jongens zonder een te groot ego.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Qua materiaal top van Europa, wmb beter dan Duitsland of Italie. Dat ze desondanks het lachertje van de voetbalwereld zijn ligt echt maar aan 1 persoon. Benieuwd of we Bertje ooit nog terug zien in het voetbal.
WK gaat Louis wel halen. Laatste kans.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ooooooo, dus dit
Enfin, die Hollanders moeten we gewoon vergeten, die tellen niet meer mee.
sloeg eigenlijk helemaal nergens op?
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Qua materiaal top van Europa, wmb beter dan Duitsland of Italië.
Ik heb niet veel kracht om de historie van dit topic in te duiken maar volgens mij heb jij meermalen anders geroepen hier. Maakt mij verder niet uit hoor
. Ik ben het trouwens niet eens met je stelling. Enkel qua aanval wint Oranje het van Duitsland en Italië. De overige linies moeten ze het toch echt afleggen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mjow, zonder een fitte Pirlo straks vind ik het middenveld van Oranje ook beter. Met Clasie erbij natuurlijk. 
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Mjow, zonder een fitte Pirlo straks vind ik het middenveld van Oranje ook beter. Met Clasie erbij natuurlijk.
Met Clasie en zonder Anita dan wel ja 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jullie snappen er niks van, Anita krijgt natuurlijk al vrij snel een basisplaats tot WK 2022 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb niet veel kracht om de historie van dit topic in te duiken maar volgens mij heb jij meermalen anders geroepen hier.
Zoek toch maar op want dat is absoluut niet zo. Spanje, Nederland en Frankrijk vond ik dit EK beter qua spelersmateriaal. Duitsland was nog iets te jong en Italië noemde ik zelfs kansloos...
Ooooooo, dus dit
sloeg eigenlijk helemaal nergens op?
Hmmjaa als Louis het voor elkaar krijgt Robben, Sneijder en Van Persie aan het ballen te krijgen kan het nog, maar ik geloof er niet meer zo in. Een laatste kunstje is mogelijk, maar dan moeten deze 3 wel heel en fit blijven, wat ik betwijfel. Na het WK is het echt helemaal voorbij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ah ja, want jij bent natuurlijk enorm goed op de hoogte van de jeugdteams van Oranje 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoezo, heb je de nieuwe Jan Arie 'het grootste talent van Europa' van der Heijden al gespot?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Die vind ik in Maher wel aardig terug ja. Kijk, dat je het niet boeiend vind de Eredivisie en Oranje te volgen, prima. Maar val ons niet lastig met je domheid dat je er dan ook niks van snapt en geen talent weet te noemen omdat je ze gewoon niet kent. Staat vrij sneu. Kan je weer terug grijpen naar je hilarische quotejes uit den ouden doosch, maar dat zegt vooral dat je inhoudelijk niks te melden hebt. Wat je hier overigens nooit doet, dus verrassend is het niet. Hou het gewoon lekker bij je algemene sporttopic, schijnbaar ligt daar je interesse.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Vind Maher als megatalent ook wat overdreven hoor. Die heeft nog gi-gan-tisch veel te leren wil die een grote worden.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Omdat ze toevallig de laatste twee toernooien in de halve finale hebben verloren?
Wat een onzin.
Duitsland zal de komende toernooien gewoon weer bij de favorieten behoren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vind Maher als megatalent ook wat overdreven hoor. Die heeft nog gi-gan-tisch veel te leren wil die een grote worden.
Daarom wordt Maher ook groot talent en geen gearriveerde topspeler genoemd. Jaartje of 2, 3 nog in Nederland en dan naar het buitenland.
Ook spelers als Narsingh, van Rhijn (jaja), Clasie, Anita, de Vrij etc kunnen nog veel beter worden en zich blijven ontwikkelen. Net of we in 2002 zagen dat er in 2006 een ploeg zou staan met oa Sneijder, vd Vaart, Robben, van Persie etc. Sterker, wie kende Maher 1,5 jaar terug?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
'Feyenoord en Ajax richten pijlen op Mathijsen'
http://www.fcupdate.nl/voet...
Ben benieuwd waar die gaat spelen. 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Daarom wordt Maher ook groot talent en geen gearriveerde topspeler genoemd. Jaartje of 2, 3 nog in Nederland en dan naar het buitenland.
Bedoel meer dat zo'n speler na een leuke actie hier en daar en een wedstrijd of 7 goed spelen wel erg snel een mega-talent wordt genoemd. Hij heeft ook enorm veel wedstrijden beroerd gespeeld..
en dat is met Van Rhijn ook. 14 wedstrijden waarvan misschien de helft leuk meegedaan.. Komop zeg. Als je een seizoen lang erg veel potentie en progressie toont, dan ben je pas een talent.
Om nu alle pijlen te richten op zulke spelers...
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Jullie snappen er niks van, Anita krijgt natuurlijk al vrij snel een basisplaats tot WK 2022
Ik moet er niet aan denken
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Bedoel meer dat zo'n speler na een leuke actie hier en daar en een wedstrijd of 7 goed spelen wel erg snel een mega-talent wordt genoemd. Hij heeft ook enorm veel wedstrijden beroerd gespeeld..
en dat is met Van Rhijn ook. 14 wedstrijden waarvan misschien de helft leuk meegedaan.. Komop zeg. Als je een seizoen lang erg veel potentie en progressie toont, dan ben je pas een talent.
Om nu alle pijlen te richten op zulke spelers...
Van Rhijn noem ik ook geen megatalent, wel iemand die de potentie heeft om een hele goede voor Ajax te worden. En of er daarna meer in zit, don't know.
Bij Maher spat de klasse ervan af. Die jongen zou nog een jaartje AZ moeten doen en daarna naar Ajax of PSV moeten gaan. Zijn inzicht, technisch, schot, snelheid bij het draaien, intelligentie...allemaal bovengemiddeld goed voor iemand van zijn leeftijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.