- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Gevoelsmatig dekt dat voor mij de lading wel. Al zou mijn geloof i ndeze selectie wat groter zijn dan de doorsnee supporter. Zou kunnen.
Misschien leg je de lat wat te hoog dan.
Feyenoord was gisteren de enige die probeerde te voetballen. Groningen stond verdedigend vrij goed. Maar als Pellè moeilijk bereikt wordt, Boëtius en Schaken ongelukkig zijn in hun acties, Immers zoals gewoonlijk weinig voetbal inbrengt en Clasie zich te weinig laat zien, dan krijg je het moeilijk.
Klopt dus dat Feyenoord te weinig bracht, maar zulke dagen zitten er tussen. Als je dan alsnog wint, dan vind ik dat getuigen van kwaliteit, karakter en veerkracht. Zonder Pellè had je deze wedstrijd niet gewonnen, dus die mag best genoemd worden. 
Ken JP goed genoeg om te weten dat ie dat wel vaker heeft maar dan nog enorm veel dreiging heeft. Al is een snelle balcirculatie met zijn capaciteiten een must, als je dan zo'n tempo hanteert dan wordt het lastig inderdaad. Wat betreft Schaken, zet dan maar Omar erin.
Ik vind Böetius een leuke voetballer, waar we nog veel plezier mee gaan beleven. Hij is erg snel, vooral op de eerste meters, waardoor hij ook veel ballen herverovert. Gisteren stond hij helaas vaak niet scherp, bij een potentiele steekbal.
Ondanks dat hij merendeels ongelukkig was met zijn acties, zorgde hij alsnog voor dreiging. Gisteren leverde het helaas weinig tot geen extra ruimte op, zodat andere spelers ervan konden profiteren. Groningen stond gewoon goed en Feyenoord had er geen antwoord op. Op een aantal momenten na, waarin Feyenoord toch zijn kwaliteit en efficiency liet zien.
Niet mee eens. Dit Feyenoord kan juist wel een verdedigend team kapot spelen, maarrrrrr dan moet je wel op een hoog tempo spelen. Er zit genoeg voetballend vermogen in, het leunen op karakter en een dodelijke spits zou dit Feyenoord te kort doen.
Feyenoord kan het, maar is niet in staat dit iedere week te kunnen. Het is ook niet heel lastig om het voetbal van Feyenoord te ontregelen.
Maar de grootste kracht is dat Feyenoord erg moeilijk te verslaan is. Als Feyenoord de dode spelmomenten onder de knie heeft, zijn ze helemaal niet meer te verslaan. 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Mijn team van 't seizoen tot nu
---------------------Ruiter--------------------------
--Janmaat-v.d. Hoorn--Martins Indi-- v. Aanholt--
--------v. Ginkel-----------Strootman-------------
----------Tadic-----Bony-------Chadli------------
--------------------Pelle--------------------------
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
--------------Vermeer----------
Janmaat-Kalas-Indi-Blind
-------------Strootman--------
-----Eriksen-------Fischer---
----Bony----Pelle----Chadli-
Coach: Rutten
En ja, beetje kromme opstelling, maar je moet wat. Had nog wel meer namen een plek willen geven. Van Ginkel, Theo Janssen, Lens, Tadic, Finbogasson, Siem de Jong, Chevalier, Maher etc hebben ook een prima seizoenshelft gedraaid.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
--------------Vermeer----------
Janmaat-Kalas-Indi-Blind
-------------Strootman--------
-----Eriksen-------Fischer---
----Bony----Pelle----Chadli-
Coach: Rutten
En ja, beetje kromme opstelling, maar je moet wat. Had nog wel meer namen een plek willen geven. Van Ginkel, Theo Janssen, Lens, Tadic, Finbogasson, Siem de Jong, Chevalier, Maher etc hebben ook een prima seizoenshelft gedraaid.
Waarom wel Fischer en geen v Ginkel? Niet om te bashen, maar Fischer heeft toch bijna niks gespeeld en was bijv. gister nergens.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Waarom wel Fischer en geen v Ginkel? Niet om te bashen, maar Fischer heeft toch bijna niks gespeeld en was bijv. gister nergens.
Haha Fischer was gister weergaloos. Dat hij de kansen niet benutte is 1, maar zijn spel was wederom subliem.
En waarom Fischer en geen van Ginkel? Omdat ik me meer op Ajax heb geconcentreerd. Van Ginkel speelt overigens niet op de plek van Fischer. Van Ginkel zou dan moeten concurreren met Strootman en die vind ik sterker dan Ginkel.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha Fischer was gister weergaloos. Dat hij de kansen niet benutte is 1, maar zijn spel was wederom subliem.
En waarom Fischer en geen van Ginkel? Omdat ik me meer op Ajax heb geconcentreerd. Van Ginkel speelt overigens niet op de plek van Fischer. Van Ginkel zou dan moeten concurreren met Strootman en die vind ik sterker dan Ginkel.
Weergaloos is echt overdreven en je zou Fischer op de plek van vm kunnen zetten en hem wisselen voor v. Ginkel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Weergaloos is echt overdreven en je zou Fischer op de plek van vm kunnen zetten en hem wisselen voor v. Ginkel.
En als ik van Ginkel er nou gewoon niet in wil? Zet hem lekker in je eigen opstelling als je daar vrolijk van wordt.
Fischer is een fantastisch talent. Alles wijst erop dat dit weer een heerlijke speler wordt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
En als ik van Ginkel er nou gewoon niet in wil? Zet hem lekker in je eigen opstelling als je daar vrolijk van wordt.
Fischer is een fantastisch talent. Alles wijst erop dat dit weer een heerlijke speler wordt.
Maar jou opstelling is gewoon niet serieus te nemen als je iemand in het team van het seizoen doet als hij de helft van de wedstrijden speelt en daarvan maar twee keer ofzo echt goed was.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar jou opstelling is gewoon niet serieus te nemen als je iemand in het team van het seizoen doet als hij de helft van de wedstrijden speelt en daarvan maar twee keer ofzo echt goed was.
Je zou eens vaker naar Ajax moeten kijken man, zou je niet van die domme teksten brullen.
En voor iemand die vd Hoorn in zijn beste 11 zet moet je helemaal je mond houden over anderen niet serieus nemen

mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
---------------Velthuizen----------------
-Janmaat-Kalas-Martins Indi-Blind-
-------------Strootman-----------------
-----Tadic----------------De Jong---
----Djuricic----Pelle----Chadli-----
Coach: De Boer
Geen Bony voor mij. Zelfde type als Pelle een beetje, en slechts plaats voor 1 in m'n team. En ik vind Pelle net wat sneller en wendbaarder. Bovendien al twee van Vitesse erin.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Je zou eens vaker naar Ajax moeten kijken man, zou je niet van die domme teksten brullen.
En voor iemand die vd Hoorn in zijn beste 11 zet moet je helemaal je mond houden over anderen niet serieus nemen
v.d. Hoorn is toch echt wel de verassing achterin. draaid een goed seizoen (PSV wil hem ook) en het mooie is, hij heeft bijna alles gespeeld en niet zo weinig als de nu al overschatte Fischer. Buiten dat is hij heer en meester iin de lucht, hij moet puur verdedigend nog wat beter worden. Maar jij heb v.d Hoorn nooit zien spelen (buiten de wedstrijden tegen 020 om). En imo is de concurentie op het middenveld velen male groter als achterin.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Neem niemand serieus die Maher er niet bij heeft staan.
edit. en als coach natuurlijk R Koeman hoewel ik errugg blij ben met Frank.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Koeman doet het prima, maar het hele spel hangt wel van één speler af. Steeds inspelen op Pelle, dan aansluiten (met name Immers) en doorspelen. Dat werkt nu wel, maar als Pelle wegvalt heb je niet direct een systeem om op terug te vallen. Bij Ajax is in principe elke plek inwisselbaar. Vandaar Frank voor mij.
En Maher, tja, op een positie waar er al zoveel staan. En Maher zelf is goed, maar wint nog geen punten voor zijn elftal, de anderen wel op die plekken. Dus vandaar geen Maher erin. Is allemaal niet zo onlogisch.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ok als je het zo bekijkt wie zou er dan wereld voetballer van het jaar moeten worden?
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Tja, Ronaldo of Messi. Ronaldo liet Real het kampioenschap winnen dit jaar en hielp Portugal naar de halve finale van het EK. Messi scoort vooral heel veel, is beter, heeft enkele persoonlijke wereldrecords gepakt. Alleen geen echte prijs (de beker dan), al gaat die er wel komen dit seizoen waar hij natuurlijk aan mee heeft geholpen dan. Dus ja, is mij om het even.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Drogba natuurlijk maakt in zijn eentje Chelsea CL winnaar wat jarenlang met Unicodefensia niet gelukt is. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Ik zit daarvan nog in de ontkenningsfase. En ik zou nog eerder Cech kiezen dan, wat die man er allemaal uit heeft gehaald. Vooral tegen Napoli zeer belangrijk, en beide wedstrijden tegen Barcelona, maar ook de finale tegen Bayern.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Kan maar het was toch echt Droga die elke tegenstander gek maakte en het hele team op sleep touw nam, maar goed we hoeven het er niet mee eens te zijn, ik kan het hebben. 
Ps. als CR7 de CL had gewonnen akkoord nu bij far niet, Messi op 5 fiets lengte voorsprong uiteraard, op uitzondering van Drogba dan die het overigens niet eens meer kan worden. 
edit. CR7 heeft ook een rercord trouwens, het meest gescoorde goals tegen 1 club in de CL, (Ajax).

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
---------------Velthuizen----------------
-Janmaat-Kalas-Martins Indi-Blind-
-------------Strootman-----------------
-----Tadic----------------De Jong---
----Djuricic----Pelle----Chadli-----
Coach: De Boer
Geen Bony voor mij. Zelfde type als Pelle een beetje, en slechts plaats voor 1 in m'n team. En ik vind Pelle net wat sneller en wendbaarder. Bovendien al twee van Vitesse erin.
VELTHUIZEN? 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ik baseer het gewoon op het feit dat Ajax met goed voetbal een goede serie inmiddels heeft (19 uit 7).
Diezelfde serie heeft Feyenoord ook neergezet. 
Het voetbal was bij vlagen goed.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
VELTHUIZEN?
Is dat zo vreemd? Op Twente na minst gepasseerde ploeg, dat echt niet alleen aan een aantal goede verdedigers ligt. Velthuizen kan uitstekend keepen en past hier net zo goed als Ruiter of Zoet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
De top tien van VI.
1. Pelle
2. Strootman
3. Janmaat
4. Vermeer
5. Clasie
6. Van Ginkel
7. Van Bommel
8. Oar
9. Tadic
10. Martins Indi
Oar 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
En wat krijgt die Kraay toch weer gelijk met Pelle. Zo leuk dat meneer zogenaamd verstand van voetbal Derksen, zo vaak ernaast zit met voorspellingen. Heerlijk leed vermaak, helemaal dat gekanker op Bulykin, Vlemmincx, Pelle, Altidore en Excelsior die geen wedstrijd wint gelul.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
v.d. Hoorn is toch echt wel de verassing achterin. draaid een goed seizoen (PSV wil hem ook) en het mooie is, hij heeft bijna alles gespeeld en niet zo weinig als de nu al overschatte Fischer. Buiten dat is hij heer en meester iin de lucht, hij moet puur verdedigend nog wat beter worden. Maar jij heb v.d Hoorn nooit zien spelen (buiten de wedstrijden tegen 020 om). En imo is de concurentie op het middenveld velen male groter als achterin.
Kerel, ga je nou echt liggen zeuren op iemand zijn eigen beste opstelling van dit seizoen tot nu toe? 
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
De top tien van VI.
1. Pelle
2. Strootman
3. Janmaat
4. Vermeer
5. Clasie
6. Van Ginkel
7. Van Bommel
8. Oar
9. Tadic
10. Martins Indi
Feyenoord scoort altijd opvallend hoog bij v.i. Zet zelf weleens mijn vraagtekens daar hoe daar cijfers worden gegeven. Ajax wint van Willem II (toch niet onverdiend en ook niet heel moeilijk) maar scoort gemiddeld een vol punt lager. Ook tegen Heracles (veel beter, 4-2 ontrecht afgekeurd en uiteindelijk 3-3 waarvan twee goals uit vrije trap en persoonlijke fout) en Ajax had 1,2 punt gemiddeld lager. Of ze daar bepaalde voorkeuren hebben, of alleen inzet belonen. Soms wat vreemde manieren van beoordelen. En Feyenoord met 4 man bij de top 10, dan verwacht je toch dat zo'n club ruim koploper zou moeten zijn.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Of de rest van ons elftal is juist bijzonder zwak 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Kerel, ga je nou echt liggen zeuren op iemand zijn eigen beste opstelling van dit seizoen tot nu toe?
Ik dacht dat misschien wel het belangrijkste punt een forum discusseren is, zat ik er nou flink naast. Discusseren zou verboden moeten zij op een forum. 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Feyenoord scoort altijd opvallend hoog bij v.i. Zet zelf weleens mijn vraagtekens daar hoe daar cijfers worden gegeven. Ajax wint van Willem II (toch niet onverdiend en ook niet heel moeilijk) maar scoort gemiddeld een vol punt lager. Ook tegen Heracles (veel beter, 4-2 ontrecht afgekeurd en uiteindelijk 3-3 waarvan twee goals uit vrije trap en persoonlijke fout) en Ajax had 1,2 punt gemiddeld lager. Of ze daar bepaalde voorkeuren hebben, of alleen inzet belonen. Soms wat vreemde manieren van beoordelen. En Feyenoord met 4 man bij de top 10, dan verwacht je toch dat zo'n club ruim koploper zou moeten zijn.
Misschien ligt het aan de beoordelers, Krabbendam is een echte Feyenoord supporter.
Maar bij de telegraaf is het niet veel beter. Het hoogste cijfer dat een PSV'er kreeg voor de wedstrijd tegen Twente was een 6,5 (6,1 gemiddeld voor het hele elftal).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat je rekening moet houden met het element of surprise. Van Feyenoord verwacht je dit niet, en bij Ajax is het een vast gegeven. Denk dat dat wel meespeelt bij VI. Anders zou je toch mogen verwachten dat Feyenoord fier aan kop staat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.