• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.259 gebruikers
  • 9.389.298 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Beetje zoals Vitesse dat ook ging..?

Oh nee, toch niet...

Veel plezier een dergelijke quote van mij te vinden over die wedstrijd. Was misschien makkelijker geweest als ik iets dergelijks ook echt gezegd had.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Materny schreef:

(quote)

(quote)

Selectief miepen weer inderdaad. Eriksen heeft z'n armen naast het lichaam en er is geen sprake van hand naar bal....

Je armen naast je lichaam en de bal per ongeluk tegen je arm aan is wat anders dan de bal bewust controleren met je arm naast je lichaam.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit soort situaties moet je nooit met hands bestraffen, ook al raak je hem wel. Met een borstaanname kan je arm wel eens "in de weg" zitten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Je armen naast je lichaam en de bal per ongeluk tegen je arm aan is wat anders dan de bal bewust controleren met je arm naast je lichaam.

Jouw probleem is dat je zielige emoticons gaat zetten bij een mogelijke handsbal van Eriksen, terwijl we je over de duidelijk serieuzere handsbal aan de overkant niet horen. Is het zo moeilijk om objectief te zijn? Ja, Dries had een pingel kunnen hebben in Amsterdam een maand geleden. Ja, Pelle verdiende vorige week een strafschop toen hij bij de paal naar beneden werd getrokken. Iets in die trend?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Stel je niet zo aan joh.

Niet gek dat je het lastig kunt hebben tegen een extreem verdedigend Groningen, dat al het voetbal er uit probeert te krijgen en vanaf minuut 1 tijd loopt te rekken.

Juist erg hoopvol dat je dit soort wedstrijden weet te winnen.

Dat ze zo makkelijk het voetbal eruit weten te krijgen is al zeer negatief. als je tegen een defensief Groningen op zo'n laag tempo speelt, tja.. Had jou ook wel willen horen als die treffer niet was gevallen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

1. PSV +0

2. Ajax -1

3. FC Twente +1

4. Feyenoord +0

5. Vitesse +0

6. AZ -6

7. SC Heerenveen -6

8. NEC +1

9. Heracles Almelo -1

10. FC Groningen -1

11. Roda JC -4

12. FC Utrecht +6

13. NAC Breda -4

14. ADO Den Haag +6

15. RKC Waalwijk +6

16. PEC Zwolle +2

17. VVV-Venlo +1

18. Willem II +0

Ff mijn voorspelling van voor dit seizoen vergelijken met de huidige stand van zaken en dan zie ik tot mijn bewondering dat ik het nog niet zo slecht gedaan heb. NAC, Roda, Heerenveen en AZ stellen tot nu toe zwaar teleur, echter weten RKC, ADO en FC Utrecht dan weer te verassen. Wat een rare competitie leven wij toch in.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Materny schreef:

Ach, Feyenoord lacht al circa 14 jaar niet als laatst. Dus laat ze hun momentje hebben nu als ze daar vrolijk van worden Iets zegt sowieso dat Feyenoord er in de Arena kansloos en hard vanaf gaat 20 januari, een gevoel wat ik vorig jaar en begin dit seizoen in de kuip niet had.

Boeiend, Feyenoord blijft de mooiste club

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, de gloryhunters hebben geen idee. Laat ze....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Boeiend, Feyenoord blijft de mooiste club

Van Rotterdam, absoluut

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, de gloryhunters hebben geen idee. Laat ze....

Pfff. 2004 tot 2011 staat ook mij nog vers in het geheugen knulletje. De grootste successen heb ik niet meegemaakt, zelfs die van 95 niet.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Ah, '95, in de pyjama op de bank als jongen van 8 Kluivert zien scoren. Geweldig. Daarna verliezen van Juve, die wel door Feyenoord wordt verslagen. 2 maal Cruz. Overigens was 97/98 ook wel een jaartje hoor, vooral in de competitie.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Jouw probleem is dat je zielige emoticons gaat zetten bij een mogelijke handsbal van Eriksen, terwijl we je over de duidelijk serieuzere handsbal aan de overkant niet horen. Is het zo moeilijk om objectief te zijn? Ja, Dries had een pingel kunnen hebben in Amsterdam een maand geleden. Ja, Pelle verdiende vorige week een strafschop toen hij bij de paal naar beneden werd getrokken. Iets in die trend?

Ik heb al duidelijk gezegd dat 't allebei handsballen waren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Frankie laat 6 miljoen netto uit Moskou schieten

Wat een eindbaas, eindelijk een echte Ajacied aan het roer van onze majestueuze Amsterdamse jacht!

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

?Ongelukkige Ronaldo wil ?naar huis? en zet zijn zinnen op een transfer? - voetbalzone.nl

Het zou echt een gruwelijke aanval zijn.

////// ////Rooney/////////////

//////RVP//C Ronaldo//////

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

Iets zegt sowieso dat Feyenoord er in de Arena kansloos en hard vanaf gaat 20 januari, een gevoel wat ik vorig jaar en begin dit seizoen in de kuip niet had.

Voor de wedstrijd in de Arena van vorig seizoen dacht iedere Ajacied Feyenoord op te rollen. Qua spelbeeld was het andersom, jammer genoeg niet qua uitslag.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat ze zo makkelijk het voetbal eruit weten te krijgen is al zeer negatief. als je tegen een defensief Groningen op zo'n laag tempo speelt, tja.. Had jou ook wel willen horen als die treffer niet was gevallen.

Het was niet goed. Maar woorden als "vernedering" en dergelijke sloegen nergens op.

Schaken is de laatste weken uit vorm, die normaal gesproken voor veel dreiging zorgt. En als aan de andere kant de meeste acties van Boëtius mislukken en Pellè door 3 verdedigers omringt wordt, dan wordt het erg lastig.

Dit Feyenoord is ook weer niet zo goed dat ze een extreem verdedigend team kapot kunnen spelen. Maar wel goed genoeg om alsnog te winnen, door karakter en een geweldige spits.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

mjk87 schreef:

Daarna verliezen van Juve, die wel door Feyenoord wordt verslagen. 2 maal Cruz.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Veel plezier een dergelijke quote van mij te vinden over die wedstrijd. Was misschien makkelijker geweest als ik iets dergelijks ook echt gezegd had.

Zal mij een worst wezen of je het toen bij het juiste eind had of niet. Ik vond je quote een beetje treurig overkomen, zeker voor een clubje als Ajax dat verre van een stabiele indruk maakt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Voor de wedstrijd in de Arena van vorig seizoen dacht iedere Ajacied Feyenoord op te rollen. Qua spelbeeld was het andersom, jammer genoeg niet qua uitslag.

Denk dat meester tacticus Koemen, die de verdediging van het Nederlands elftal ter beschikking heeft, zich daar heus niet laat wegspelen.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Denk dat meester tacticus Koemen, die de verdediging van het Nederlands elftal ter beschikking heeft, zich daar heus niet laat wegspelen.

Normaal niet, maar dat jaar onder Van Marwijk was ook apart. Zeer sterke eerste helft van het seizoen (Feyenoord uit was lastig voor Ajax) maar de return in de Arena werd 3-0 wat net zo goed 8-0 had kunnen zijn. Geen idee wat er toen (die hele tweede seizoenshelft) gebeurde met jullie Rotterdammers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het was niet goed. Maar woorden als "vernedering" en dergelijke sloegen nergens op.

Gevoelsmatig dekt dat voor mij de lading wel. Al zou mijn geloof i ndeze selectie wat groter zijn dan de doorsnee supporter. Zou kunnen.

Schaken is de laatste weken uit vorm, die normaal gesproken voor veel dreiging zorgt. En als aan de andere kant de meeste acties van Boëtius mislukken en Pellè door 3 verdedigers omringt wordt, dan wordt het erg lastig.

Ken JP goed genoeg om te weten dat ie dat wel vaker heeft maar dan nog enorm veel dreiging heeft. Al is een snelle balcirculatie met zijn capaciteiten een must, als je dan zo'n tempo hanteert dan wordt het lastig inderdaad. Wat betreft Schaken, zet dan maar Omar erin.

Dit Feyenoord is ook weer niet zo goed dat ze een extreem verdedigend team kapot kunnen spelen. Maar wel goed genoeg om alsnog te winnen, door karakter en een geweldige spits.

Niet mee eens. Dit Feyenoord kan juist wel een verdedigend team kapot spelen, maarrrrrr dan moet je wel op een hoog tempo spelen. Er zit genoeg voetballend vermogen in, het leunen op karakter en een dodelijke spits zou dit Feyenoord te kort doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Frankie laat 6 miljoen netto uit Moskou schieten

Wat een eindbaas, eindelijk een echte Ajacied aan het roer van onze majestueuze Amsterdamse jacht!

Een coach om heel trots op te zijn inderdaad

Dat hij nog maar vele jaren mag blijven. Sowieso is het grootste succes van 2012 niet de landstitel, maar de geslaagde fluwelen revolutie. Met deze nieuwe leiding (technisch hart, rvc, directie etc) kan Ajax vele jaren verder. Alle neuzen (jaja, wie kopt hem in ) staan weer dezelfde kant op. Smerige ratten als Ten Have en Coronel zijn opgepleurd.

De Boer geeft een heel goed signaal. Las net ook dat Alderweireld zijn beslissing om te verlengen ook van zulke zaken af laat hangen, dus dat is prima. En Fischer wilt nog lang bij Ajax blijven, dus hopelijk komt die verlenging snel rond.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Alderweireld in Telegraaf's 'elftal van de eerste seizoenshelft'.

Haha, die lijstjes ook altijd. Zowat de slechtste - zoniet dé - Ajacied van de eerste seizoenshelft. Heeft je minstens zeven punten gekost door individuele fouten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

By the way, ik wens iedereen hier vast prettige kerstdagen toe. Dat we in 2013 maar weer net zo vaak met elkaar mogen kibbelen over voetbal

En natuurlijk Ajax kampioen, ''maaj das logiesj''

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Quido schreef:

Alderweireld in Telegraaf's 'elftal van de eerste seizoenshelft'.

Haha, die lijstjes ook altijd. Zowat de slechtste - zoniet dé - Ajacied van de eerste seizoenshelft. Heeft je minstens zeven punten gekost door individuele fouten.

Het elftal bestaat uit: Nordfelt, Hutchinson, Alderweireld, Van Dijk, Martins Indi, Maher, Djuricic, Janssen, Altidore, Pelle en Bony.

Dit is toch te lachwekkend voor woorden. Nordfelt, Hutchinson, Alderweireld, van Dijk, Janssen hebben nauwelijks wat gepresteerd.

Waterman heeft mij toch echt positief verrast, verder verdiende Ruiter die plek natuurlijk. Hutchinson doet 't niet onaardig op rechtsback maar is op het middenveld gewoon vele malen beter. Janmaat heeft 't tot nu toe uitstekend gedaan op rechtsback. Alderweireld en van Dijk zijn natuurlijk een lachertje. Kashia en Kalas hebben veel en veel beter gespeeld. Om maar te zwijgen over het ontbreken van Strootman en Tadic...

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Prettige feestdagen gewenst, uiteraard met PSV op 1.

(afbeelding)

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Zure nederlaag geleden tegen Anderlecht. Wederom een match waar we laten zien dat we de best spelende ploeg van België zijn, maar we verkloten het telkens. Het is dan nog betreurender als je ze compleet wegspeelt, terugkomt van een 0-2 achterstand en het terug uit handen geeft. Anderlecht countert dan nog eens (hebben ze godverdomme een hele wedstrijd gedaan), en maakt een offside doelpunt. Yeey, lang leve gerechtigheid. Mist Vossen nog een strafschop en krijgen we in de slotfase nog een klotedoelpunt tegen ook. 2-4 verloren, het had andersom moeten zijn. Na de wedstrijd nog de misselijkmakende beelden gezien van De Sutter en VDB waarin gezegd wordt dat Anderlecht de 3 punten verdiende. Op momenten als deze ben je blij dat je niet in de beurt bent van vuurwapens want wie weet wat er dan zou gebeuren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Normaal niet, maar dat jaar onder Van Marwijk was ook apart. Zeer sterke eerste helft van het seizoen (Feyenoord uit was lastig voor Ajax) maar de return in de Arena werd 3-0 wat net zo goed 8-0 had kunnen zijn. Geen idee wat er toen (die hele tweede seizoenshelft) gebeurde met jullie Rotterdammers.

Vorig seizoen was juist de tweede seizoenshelft sterk. Hopelijk heeft Koeman en de medische staf het ook dit keer goed voor elkaar. Het is inderdaad zo dat de maanden feb-maart jarenlang desastreus uitpakte.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Zal mij een worst wezen of je het toen bij het juiste eind had of niet. Ik vond je quote een beetje treurig overkomen, zeker voor een clubje als Ajax dat verre van een stabiele indruk maakt.

Bla bla. Bij een zekere Feyenoord - Ajax had ik er een slecht gevoel over, mag ik dat ook niet zeggen? Ik baseer het gewoon op het feit dat Ajax met goed voetbal een goede serie inmiddels heeft (19 uit 7), en het feit dat Feyenoord al circa 8 jaar niet heeft gewonnen in Amsterdam.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Heeft Materny toch wel gelijk in. Sinds we zone-verdediging spelen gaat er zo nu en dan nog wat mis, en in standaard situaties zijn wel best dramatisch

En inderdaad, BMI, Clasie en Schaken halen de laatste weken hun vorm niet, en daarmee is het veldspel niet al te best. Sowieso heeft Feyenoord nog amper wedstrijden over de streep getrokken.

HOWEVER, laten we hopen dat het een vormdipje is en dat onze Godenselectie wat welverdiende rust krijgt en ze met fris elan de Klassieker ingaan. Sowieso staat elke Klassieker op zichzelf dus het zal me allemaal benieuwen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.