• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.279 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Puntverlies voor Feyenoord en een gele prent voor Ezio of de Ooijevaar kan het leed nog enigzins verzachten vandaag.

Ezio?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Macmanus schreef:

Boer heeft nu toch wel de vorm gevonden? Dit kan gebeuren. Het is zonde zeker maar echt veel fout ging er niet behalve de afronding. Maar dat lijkt me een incident gezien Ajax meestal vrij simpel scoort. Enige is dat je bij dit soort wedstrijden wel even een Huntelaar of Suarez had kunnen gebruiken. Die ronde het dan vaak nog wel even af als het niet meezit...

Ajax scoort helemaal niet vrij simpel. In tegendeel. Ze hebben veel te veel kansen nodig om de goals te maken.

Maar overall ben ik dik tevreden over de eerste seizoenshelft.

- Slechts 3 punten achterstand op plek 1.

- Europese overwintering.

- Door in de beker.

- Fluwelen revolutie afgerond, met groot succes.

- Ajax speelt weer herkenbaar voetbal, na een matige start van dit seizoen.

- Genoten van doorgebroken spelers als Fischer en Hoesen.

Negatief vind ik de vele malen puntverlies, wat onnodig was. Uit ongeslagen, maar je wint er ook te weinig potjes van. Het programma wordt nog lastig zat na de winter met oa PSV, Twente, Vitesse en AZ uit.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Nou ja 45 doelpunten zijn best aardig. Geeft toe dat als we alles hadden gemaakt er nu 90 stond, maar we kunnen wel scoren. Laat ik het anders zo zeggen normaal scoren we er wel 2 of 3 als we zoveel kansen krijgen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ezio?

One man army uit Assasins Creed.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik heb Ajax - Sparta paar jaar geleden nog vers in mijn geheugen. Daar valt een wedstrijd als vandaag of die wedstrijden van PSV bij in het niets.

Die kan ik me als PSV-er ook nog herinneren!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ajax heeft dat dit seizoen ook wel vaker meegemaakt hoor. Ajax-Utrecht werd 1-1, maar dat had toen met de rust ook al 3-0 moeten staan. Of Heracles uit...

Wel tragisch trouwens, in 6 competitieduels tegen Utrecht 4x verliezen en 2x gelijk. Dat zijn sneue cijfers.

Verder ben ik niet boos ofzo. Als je zoveel kansen mist dan verdien je het vandaag ook niet. Eigen schuld.

Zo waren onze cijfers voor gister ook. 4 duels verloren, twee gelijk in de laatste 6 jaar bij NAC.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Macmanus schreef:

Nou ja 45 doelpunten zijn best aardig. Geeft toe dat als we alles hadden gemaakt er nu 90 stond, maar we kunnen wel scoren. Laat ik het anders zo zeggen normaal scoren we er wel 2 of 3 als we zoveel kansen krijgen.

Ik kijk door de cijfers heen. Zo heeft PSV 60 goals, maar zakken zij in topduels door het ijs. Daar kijk ik ook naar.

Ajax scoort er 45, maar had er ook 60 moeten maken. De kansen waren er constant.

Ajax speelt erg lekker voetbal momenteel, maar mist voorin gewoon iemand die de kansen benut. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar bij Pelle weet je momenteel dat hij de meeste kansen benut. Bij Ajax heb ik dat gevoel niet bij spelers als Fischer, Hoesen, Boerrigter en Lukoki. Alleen Siem de Jong is vrij trefzeker als hij de kans krijgt.

Eriksen en Schone scoren ook te weinig, terwijl ze die kansen wel steeds krijgen.

En zo ben je toch iets te vaak een tandeloze tijger. Prima spel (eerste helft was vandaag echt heel goed), maar steeds weer een blokkering voor de goal. Laatste weken had je natuurlijk met Willem II en Groningen ook weer geen hele goede tegenstanders, dus dan win je nog wel. Maar in de duels tegen de linkerrijtje ploegen moet je gewoon scherper zijn. Dat doet PSV dan weer wel, die knallen er in goede wedstrijden wel zo 5 in.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

One man army uit Assasins Creed.

Ah, zegt me niks.

Bij Swansea - Man Utd trouwens 5 Nederlanders in de basis.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Die wedstrijd was dan ook erg pijnlijk. 30 tot 40 pogingen geloof ik en dan 0-0. Ergens ook wel weer grappig, zo dom was dat.

42, waarvan 28 op goal. Beide waren records in de Eredivisie.

Eerste helft had vandaag al 0-3 moeten staan, maar ze verprutsen het zelf werkelijk volledig. En ik was allang blij dat Duplan het maar een kwartier volhield. Blijf dat een sneu geval vinden, tegen Ajax (en soms PSV) altijd top, dat ik denk, doe dat elke wedstrijd en je speelt in de eerste van Liverpool.

Tweede helft was gewoon ruk, moe wellicht van de pot tegen Groningen. En Derksen gokte op winst Ajax, en half één. Ach, twee punten meer tegen Utrecht dan vorig jaar. Valt mee. 20 januari winnen van Feyenoord en je pakt ook 3 punten meer tegen die club.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Pelle dus!

Staat inderdaad op scherp net als Immers.

Dus het is te hopen dat ze niks geks vandaag gaan doen.

Wel hopen op puntverlies natuurlijk zodat 't weekend helemaal lekker is!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ah, zegt me niks.

Bij Swansea - Man Utd trouwens 5 Nederlanders in de basis.

Van Persie, De Guzman en verder?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat een spits en nummer 10 uberhaupt nu al op scherp staan is wel vreemd te noemen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik kijk door de cijfers heen. Zo heeft PSV 60 goals, maar zakken zij in topduels door het ijs. Daar kijk ik ook naar.

Psv viel alleen tegen Ajax door de mand en had wel 80x kunnen scoren dit seizoen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Van Persie, De Guzman en verder?

Tiendalli, Agustien, Vorm.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Psv viel alleen tegen Ajax door de mand en had wel 80x kunnen scoren dit seizoen.

Je verliest van Utrecht, Ajax en Vitesse. Dat is toch 3x een verlies tegen een top 6 team.

Laten we nu niet ontkennen dat PSV er in topduels, zeker uit, vaak niet staat.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je verliest van Utrecht, Ajax en Vitesse. Dat is toch 3x een verlies tegen een top 6 team.

Laten we nu niet ontkennen dat PSV er in topduels, zeker uit, vaak niet staat.

Tegen Ajax was het kansloos,tegen Utrecht slecht maar tegen Vitesse waren we de bovenliggende partij met een heleboel kansen. Daarnaast winnen we wel eenvoudig van Feyenoord en Twente.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Tegen Ajax was het kansloos,tegen Utrecht slecht maar tegen Vitesse waren we de bovenliggende partij met een heleboel kansen. Daarnaast winnen we wel eenvoudig van Feyenoord en Twente.

Uiteindelijk tellen de cijfers. Net zo goed voor jullie als voor ons.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Uiteindelijk tellen de cijfers. Net zo goed voor jullie als voor ons.

Dat klopt, maar jij zegt dat we niet thuisgeven. Hetzelfde kan je dus voor jullie stellen met verlies tegen Vitesse en gelijke spelen tegen Feyenoord en Utrecht.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Stonden jullie ook niet tien punten voor op Ajax? Alle clubs bovenin hebben de maand veel punyrn laten liggen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Weer een potvis gestrand in Nederland.

Nee toch niet, het is Zeefuik

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dat klopt, maar jij zegt dat we niet thuisgeven. Hetzelfde kan je dus voor jullie stellen met verlies tegen Vitesse en gelijke spelen tegen Feyenoord en Utrecht.

Ajax was gewoon niet goed de eerste 10/11 wedstrijden. Ajax balt pas de laatste weken weer beter.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Stonden jullie ook niet tien punten voor op Ajax? Alle clubs bovenin hebben de maand veel punyrn laten liggen.

A&L heeft het over de topduels.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ja, maar dat ontken ik toch ook niet? Ajax verzaakte in die duels ook. Je kan bij Feyenoord wel na 89 minuten op 1-2 staan, maar je pakt er slechts een punt.

Maar Ajax heeft natuurlijk tegen PSV, Twente en 2x Man City wel knappe topwedstrijden gespeeld.

Na de winter meteen 3 cruciale duels. Feyenoord thuis, Vitesse uit (comp.) en Vitesse uit (beker). Dan weet je waar je staat.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Heeft ook met elkaar te maken. En van die topduels vind ik Feyenoord daar niet tussen horen. Daar wordt je genaaid met een rode kaart en speelde Ajax aardig. En utrecht is ook geen topper, maar gewoon dom punt verlies in een periode waar het niet zo lekker draait.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Heeft ook met elkaar te maken. En van die topduels vind ik Feyenoord daar niet tussen horen. Daar wordt je genaaid met een rode kaart en speelde Ajax aardig. En utrecht is ook geen topper, maar gewoon dom punt verlies in een periode waar het niet zo lekker draait.

Aardig gespeeld of niet, je pakt er slechts een punt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

In een periode waar het niet zo lekker draait? Ajax won 6 duels op rij en met speels gemak voorbij Groningen in de beker.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

In een periode waar het niet zo lekker draait? Ajax won 6 duels op rij en met speels gemak voorbij Groningen in de beker.

Ik denk dat hij op de 1-1 van Ajax-Utrecht doelde, paar maanden terug. We hebben Utrecht nu al 2x gehad voor de competitie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ah oké. Ja in die wedstrijd was Ajax ook veel beter maar door die eigen goal toen gelijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Macmanus schreef:

Had vandaag ook veel met vermoeidheid te maken. De echte scherpte ontbrak (verkeerde aannames, net een fractie te lang wachten). In de tweede helft liep iedereen na een kwartier al op zijn laatste benen. Denk dat de winterstop precies op het goede moment komt (snapte ook niet dat De Boer niet eerder wat frisse mensen inbracht, zeker voorin. Hoesen en Andersen bijv.). Positiespel laatste weken echt stukken beter dan de maanden ervoor. Hopelijk blijft men de vorm vasthouden, maar komt men lekker fris en fruit de winterstop uit.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Aardig gespeeld of niet, je pakt er slechts een punt.

Maar past niet in de categorie "door de mand vallen". Dat vind ik meer als je in de topduels grwoon geen enkele inspraak heb gehad. En als ik alle ploegen bovenin meepak die naar Amsterdam zijn gekomen zie je toch vooral dat zij allemaal achteruit lopen en anti-voetbal spelen. Alleen Vitesse kwam er mee weg dankzij een goede organisatie en een machteloos Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.