- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat riekt naar omkoping!
In de uitwedstrijd maakten ze ook al na 90 minuten pas de 1-1.
Hoop dat ze er dan volgende ronde uitvliegen. En desnoods de ronde daarna. En zo niet, dan aub bij Ajax in de groep, kunnen we ze kapot maken 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ow, valt wel mee. Maar ik heb sinds die avond wel grote hekel aan Lyon en Zagreb gekregen en wens ze het slechtste toe 
Overigens, jullie mogen eigenlijk Kiev van mij wel uitschakelen. Als Kiev (en Braga) de CL niet halen dan mag Ajax pot 2 bij de loting in 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mhow, ik was wel enthousiast in 2008. Was topscorer van Argentinie, ondanks dat hij voor het kleine Banfield speelde. Maar hij was gewoon te matig. Kopsterk, maar technisch en tactisch hopeloos. Scoorde ook alleen maar tegen ploegen als ADO, nooit in topduels. Blij dat ie weg is, onze ''Cvitaniets''. Wel een aardige gozer als ik hem zo zag in interviews. Wens hem het beste.
Liever een onduidelijke tropische miljoenenaankoop dan een kans voor een eigen jeugdspeler dus.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gerichte aankopen herr Otherfool, gerichte aankopen voor weinig peso´s!
13 miljoen, complete budget van een Nederlandse middenmotor. Het gebruikelijke volle hoofdstedelijke winkelwagentje dus.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De Tour de France onderbreking heeft je goed gedaan, otherfool. Ik vond je 'the special one' gelul een beetje irritant worden, maar het lijkt alsof je je vorm weer terug hebt gevonden. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
VI.nl - AZ en CSKA Moskou zijn het eens over transfer van Elm
Rasmus, het is je gegund. Ik had je graag nog een jaartje bij AZ zien voetballen, maar een transfer is gewoon niet tegen te houden. Hij wordt nu herenigd met zijn maatje Pontus. En zo verliest de Eredivisie dus weer één van zijn beste spelers. Wel weer jammer dat hij voor een fooitje wordt verkocht, maar ja, AZ is geen grote naam, hè.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Liever een onduidelijke tropische miljoenenaankoop dan een kans voor een eigen jeugdspeler dus.
Zegt ie dat...? Maar wanneer een topscorer van Argentinië wordt gehaald ben je op het eerste ogenblik niet heel teleurgesteld. Op voorhand kan je meer vertrouwen hebben in zo'n speler dan in de Urzaizjes, Wielaertjes en Kuffourtjes van deze wereld.
13 miljoen, complete budget van een Nederlandse middenmotor. Het gebruikelijke volle hoofdstedelijke winkelwagentje dus.
Ja en het 100.000 voudige voor een een amateurclub. 13 miljoen is niet veel voor een club als Ajax, het was meer en het is nu zelfs vele malen minder. Maar shop jij de Eredivisie maar lekker leeg voor 13 miljoen. Gaat niet gebeuren. Haalde je de afgelopen jaren niet meer dan 3 goede spelers voor. Vaak zelfs maar 1 of 2.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
13 miljoen is niet veel voor een club als Ajax
Voor (bijna) elke andere Mickey Mouse Club wel. De 100 miljoen aan aankopen de afgelopen 5 jaar hebben dan ook in ieder geval weer wat broodnodige kampioenschappen gekocht. Internationaal stelt zoiets alleen niks voor, dat klopt, als je dat bedoelt met 'een club als Ajax'.
Met 100 miljoen koop je een hoop Mickey Mouse servetten, maar geen Europees tafellaken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
PS: Typisch...Dinamo Zagreb in de 97e minuut met de beslissende 3-2 in hun CL play off wedstrijd waardoor ze deze ronde overleven
YouTube - Dinamo Zagreb - Ludogorec 3:2 97´ min - Domagoj Vida
0.45: Syrische raket ingeslagen oid?
Moest trouwens ook nog eens die knipogende rat zijn die het vonnis velde vandaag....
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Voor (bijna) elke andere Mickey Mouse Club wel. De 100 miljoen aan aankopen de afgelopen 5 jaar hebben dan ook in ieder geval weer wat broodnodige kampioenschappen gekocht. Internationaal stelt zoiets alleen niks voor, dat klopt, als je dat bedoelt met 'een club als Ajax'.
Met 100 miljoen koop je een hoop Mickey Mouse servetten, maar geen Europees tafellaken.
Een hoop mooi gelul, maar we zitten niet meer in de Tour. Daar helpen dit soort praatjes niet bij natuurlijk
Overigens geeft een Ajax op dit moment niet meer uit dan een FC Groningen o.i.d.
Daarnaast wil ik de miljoenen aankopen wel eens zien die Ajax afgelopen seizoen aan de titel hebben geholpen. Sightorsson en Boerrigter hebben amper gespeeld. Ajax heeft de kampioenschappen dus ook niet gekocht. Ze zijn tot inkeer gekomen dat de "dure" spelers die binnen het budget van Ajax passen niet veel toevoegen. M.a.w. de miljoenen die uitgegeven worden zijn op het niveau van de vijver waar Ajax in moet vissen niet van grote meerwaarde. Enkel Janssen heeft veel gespeeld. Maar dan praat je ook over een miljoentje of 3. Bedragen die clubs als Groningen en Twente tegenwoordig ook ophoesten voor spelers.
Op Europees subtop niveau moet je inventief zijn en niet alleen maar blind kopen, want je hebt niet dezelfde kwaliteit spelers als in de Europese top.
p.s. volgens mijn berekeningen heeft Ajax vorig jaar 10,7 miljoen uitgegeven aan transfers voor het eerste(3,2 miljoen Cilissen, 5 ton Boerrigter, 3 miljoen Janssen en 4 miljoen voor Sightorsson). Jij zei 13?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De 100 miljoen aan aankopen de afgelopen 5 jaar hebben dan ook in ieder geval weer wat broodnodige kampioenschappen gekocht.
Bij mijn weten waren het toch echt 'Siem de Jong, Vurnon Anita en Jan Vertonghen' die het verschil hebben gemaakt vorig jaar. Bij mijn weten waren het 7 jeugdproducten die de basis vormde tegen Milan 17 jaar geleden in de CL finale. De jeugd van Ajax hebben (bijna) altijd het verschil gemaakt vriend.
Die 100 miljoen aan aankopen zijn Suarez, Huntelaar, Sulejmani en Luque etc. Hebben die ons kampioen gemaakt. Nein! Word jij nooit moe van jezelf?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Narsingh is de omgekeerde Ledezma - catenaccio.nl
Mooi stukje weer over de onderhandelingsstrategie van Ajax op dit moment.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Toen vormden ras Ajacieden nog niet het technisch hart van Ajax. Onder welke steen heb jij geleefd toen de revolutie aan de gang was vorig jaar.
Ik volg het voetbal inmiddels al 20 jaar vrij intensief, dus die revolutie zegt me niet zoveel. Een paar zwaluwen maken geen zomer.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je het al 20 jaar volgt, weet je ook dat Ajax het met grote regelmaat juist wel op eigen kracht van de jeugdopleiding heeft gedaan en niet als koopclub. Daarvoor moet je toch in Eindhoven wezen, die heeft het overigens vaak genoeg wél de titel opgeleverd, maar dat is dan ook logisch volgens de redenatie van velen die geloven dat geld je kampioen maakt.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, dat weet ik en er komt altijd een moment dat het roer weer omgaat omdat de resultaten uitblijven. Het is een golfbeweging. Persoonlijk vind ik dat Ajax het nu ook wel goed doet, maar we moeten ook niet doen alsof ze helemaal geen geld meer uitgeven en alsof het lek voor altijd boven is.
p.s. volgens mijn berekeningen heeft Ajax vorig jaar 10,7 miljoen uitgegeven aan transfers voor het eerste(3,2 miljoen Cilissen, 5 ton Boerrigter, 3 miljoen Janssen en 4 miljoen voor Sightorsson). Jij zei 13?
Je vergeet Serero (2,5 miljoen). In totaal was het 13,275 miljoen. Niet zo achterlijk veel als PSV, maar nog steeds een keurige tweede plek. En van al deze spelers was voorlopig alleen Janssen een echte meerwaarde. Boerrigter en Sightorsson hebben laten zien dat ze kunnen voetballen, maar nog niet over een langere periode.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, dat weet ik en er komt altijd een moment dat het roer weer omgaat omdat de resultaten uitblijven. Het is een golfbeweging. Persoonlijk vind ik dat Ajax het nu ook wel goed doet, maar we moeten ook niet doen alsof ze helemaal geen geld meer uitgeven en alsof het lek voor altijd boven is.
Je vergeet Serero (2,5 miljoen). In totaal was het 13,275 miljoen. Niet zo achterlijk veel als PSV, maar nog steeds een keurige tweede plek. En van al deze spelers was voorlopig alleen Janssen een echte meerwaarde. Boerrigter en Sightorsson hebben laten zien dat ze kunnen voetballen, maar nog niet over een langere periode.
Schrik toch van dat bedrag, had niet verwacht dat er zoveel neergeteld was voor Serero, ook al was ie Zuid-Afrikaans voetballer van het jaar. Dan toch wel 13 miljoen inderdaad.
Tuurlijk moet er uiteraard nog wel gericht gekocht worden, alleen het is nu niet meer aan de spelers/zaakwaarnemers om te bepalen wat voor contracten ze krijgen. Het is graag of niet..
Dat uit zich uiteindelijk ook op het veld, want er hebben soms toch wat aankopen als zoutzakken bij gelopen zeg 
De hoogstwaarschijnlijke nieuwe aankoop. Ajax is al wel akkoord met de club, alleen de speler heeft nog geen groen licht gegeven over de voorwaarden. Er valt verder weinig over te onderhandelen. Als de speler meer wilt heeft hij pech(en niet andersom) en komt hij niet. Zo staan de zaken ervoor.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Wondolowski met de 1-0 voor MLS All Stars tegen Chelsea. Zou mooi zijn als ze een resultaat kunnen neerzetten.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
En onderhand is het 2-2 na een geweldige bal van Beckham op De Rosario die goed aflegt op Chris Pontius die rustig afmaakt.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Eddie Johnson met 3-2 in extra tijd 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Eindstand 3-2 MLS All Stars.
Dit laat wel zien dat de competitie steeds beter begint te worden. Chelsea was over het algemeen gevaarlijker maar ook door de All Stars werd af en toe goed gevoetbald met een paar hele slimme ballen. Verdedigend stond het zowaar ook eens goed.
Toch een erg knap resultaat tegen een team die in de breedte qua kwaliteit gewoon amper afneemt.
Uitstekende performance van o.a Henry, De Rosario, Beckham en Pontius.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zoals ik al zei. Sana is inderdaad nog niet binnen. Ajax stuit nu op de geldwolf genaamd Karlsson(zaakwaarnemer).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eindstand 3-2 MLS All Stars.
Wel respect dat je dit vol blijft houden zeg, al die potjes uit Amerika midden in de nacht die waarschijnlijk van vrij matig niveau zijn 
Overigens, Henry en Beckham in 1 team? Wie had dat rond 2001, 2002 durven te denken haha.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ach, zo'n zomerpotje zegt ook niet alles. Als het erop aankomt is Chelsea toch drie klassen beter, dan hebben die veteranen ook weinig meer in te brengen (al is het wel leuk ze nog aan het werk te zien). Die spelers zijn allemaal net terug van vakantie, terwijl de competitie in de VS in volle gang is toch?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk zeggen die uitslagen niks nee. Uiteindelijk staan de grote ploegen er weer als het echt moet.
Oefenduels in de zomer zijn tot een paar potjes voor het einde puur voor ritme bedoeld. En uiteindelijk ook voor het goede gevoel en een beter ingespeeld team. Feyenoord had er gister tegen Mallorca wel moeten staan, aangezien volgende week Kiev wacht. Die overigens alweer voor 14 miljoen een nieuwe speler hebben gehaald
Denk niet dat Feyenoord enige kans maakt.
Edit: Voetbalzone - Fans: 'Als ze dit wegpakken, dan is PSV geen warme club meer'
Vrij sneu voor die mannetjes. Ook wel zeer overdreven, 4x achter gesloten deuren trainen in de week.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jammer... De smaakmaker van RSC Anderlecht heeft een transfer naar CSKA Moskou. Kostprijs 14,9 miljoen euro.
Met het geld kan Anderlecht uitkijken naar o.a. een nieuwe centrale verdediger. Daarbij komt Moisander van het Nederlandse AZ nadrukkelijk in beeld.
Edit - het gaat over Matias Suarez.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mathias Suarez bedoel je?
CSKA is wel actief. Rasmus Elm trekt ook al van AZ naar CSKA en vorig seizoen kochten ze bij AZ ook al Wernbloom weg.
PS:
Beckham laat jonge voetbalfan schrikken - HLN.be 
Schitterend. Beckham lijkt me echt een topgozer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mathias Suarez bedoel je?
CSKA is wel actief. Rasmus Elm trekt ook al van AZ naar CSKA en vorig seizoen kochten ze bij AZ ook al Wernbloom weg.
PS:
Beckham laat jonge voetbalfan schrikken - HLN.be 
Schitterend. Beckham lijkt me echt een topgozer.
Suarez inderdaad, zijn naam vergeten in d.e post. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat vind je daar nu schitterend aan? Hij moet gewoon komen opdraven van zijn sponsor....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat vind je daar nu schitterend aan? Hij moet gewoon komen opdraven van zijn sponsor....
Hij doet het toch wel. En hij maakt er een hoop mensen blij mee. Zuurpruim ben je soms 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.