• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.205 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.512 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Goh, wat zijn ze daar zielig bij PSG. Doen plots weer mee om de prijzen. Echt balen zeg.....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Geen medelijden met PSG, maar met de concurrenten. Excuses als het verkeerd is geformuleerd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, voor die clubs is het niet leuk. Snap je nu ook wat wij hier in Nederland met Ajax te stellen hebben.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Na Engeland, Spanje en Frankrijk is het wachten tot er een of ander sheik Yerbouti een subtop clubje uit Italië of Duitsland koopt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, voor die clubs is het niet leuk. Snap je nu ook wat wij hier in Nederland met Ajax te stellen hebben.

Pfff Ajax heeft geen theedoek nodig gehad om te mogen pronken met die drie schitterende sterren!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Bijna elke sterspeler van Ajax in het verleden kwam uit de eigen jeugd, op een paar na dan

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De kinderhandel in eerst Nederlandse, toen Afrikaanse en nu Belgische en Deense tieners (onder het mom 'eigen opleiding') levert de club inderdaad geen windeieren op. Zelfs de Europese topclubs als Chelsea en Barcelona zie je deze techniek nu toepassen. Slim bekeken, dat tekent maar weer eens de koop- en handelsgeest van de hoofdstedelijke voetbaltrots.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

De kinderhandel in Deense tieners (onder het mom 'eigen opleiding') .

Volgens mij:

"Iedere speler, die tussen zijn 15de en 21ste, voor drie achtereenvolgende jaren bij dezelfde vereniging speelt, ongeacht zijn nationaliteit. "

Eriksen en Boilesen zijn dus gewoon jeugdspelers en een product uit de eigen kweek van Ajax Otherfooltje. Net als Jantje en Alderweireld. Of je het ermee eens bent valt over te discussieren, maar bovenstaande regel heb je maar te accepteren als zodoende jeugdspelers van een club.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Dan is Ajax toch nog steeds een ordinaire koop club? Of bestaat de helft van de selectie uit spelers die vanaf de F'jes hun hele voetballeven alleen voor Ajax hebben gespeeld?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Verdorie, als Sulejmani nou een half jaartje jonger was geweest was hij toch mooi (een 16 miljoen kostend) product uit eigen Ajax jeugd geweest! En als Chelsea weer eens een 15-jarig jochie uit Nederland haalt is het toch maar mooi bezig met de eigen jeugdopleiding.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Pfff Ajax heeft geen theedoek nodig gehad om te mogen pronken met die drie schitterende sterren!

Pronken......, wat een afschuwelijk gedrag. Je zou er gewoon trots op moeten zijn zonder de behoefte om te pronken. Doet me denken aan dat gezegde over die aap met die ring.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Volgens mij:

"Iedere speler, die tussen zijn 15de en 21ste, voor drie achtereenvolgende jaren bij dezelfde vereniging speelt, ongeacht zijn nationaliteit. "

Ja, zo waren er ook ooit wat Duitsers die een handboek vol hadden geschreven over wanneer je er wel of niet bij hoorde....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Pronken......, wat een afschuwelijk gedrag. Je zou er gewoon trots op moeten zijn zonder de behoefte om te pronken. Doet me denken aan dat gezegde over die aap met die ring.

Och gut toch. Een klein verzetje en Reinbo zit in de boom te blazen

En jullie hebben sowieso weinig recht van spreken wanneer je een helicopter laat komen om de scheepslading nieuwe spelers te presenteren/pronken

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Verdorie, als Sulejmani nou een half jaartje jonger was geweest was hij toch mooi (een 16 miljoen kostend) product uit eigen Ajax jeugd geweest! En als Chelsea weer eens een 15-jarig jochie uit Nederland haalt is het toch maar mooi bezig met de eigen jeugdopleiding.

Ik maak de regeltjes niet vriend. En ik heb er ook bij gezet 'volgens mij'; zoek het gerust op als je dan beter kunt slapen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, zo waren er ook ooit wat Duitsers die een handboek vol hadden geschreven over wanneer je er wel of niet bij hoorde....

Uitstekende vergelijking!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Tot zover beoorgde huurling Muniesa naar Ajax, zwaargeblesseerd geraakt vanavond in een oefenduel van Barcelona in Hamburg

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wilde het net posten.... Waarschijnlijk de voorste kruisband gescheurd; dan weet je het wel. Volgende op het lijstje dan maar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat wordt dus Nuytinck of Moisander, kan nu al gokken dat binnen 2 dagen berichten uitkomen dat Ajax aan het onderhandelen. Of je er blij mee moet zijn is een 2e. Al ben ik ook niet blij met een gehuurde speler.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Of misschien gaan ze het toch met Denswil/Blind/Dijks/Boilesen doen aan die linkerzijde. Zou het toejuichen aan de ene kant, maar het gebrek aan ervaring en iemand die z'n mondje durft te roeren is wel een zwaar gemis. Momenteel voldoet alleen Theo aan dat profiel vanuit het middenveld, maar het is nog maar de vraag of hij in de basis zal acteren.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Materny schreef:

En nu al het derde jaar op rij dat Ajax niet de grootste koopclub van Nederland is; terwijl het wel de rijkste is. Zoek ook eens even op hoe lang dat wel niet geleden is. Zou me niks verbazen als het nog (bijna) nooit is voorgekomen in de geschiedenis van Ajax.

Maar goed, dat soort dingen vergeet je altijd te vermelden he

Twee jaar op rij nu, de transfermarkt is nog ruim een maand open. Vind het ook wel een beetje opportuun om te denken dat bij Ajax nu alles aan het veranderen is. Als ze nu een tegenvallend seizoen draaien gaat straks gewoon de knip weer open, dat heeft het verleden wel bewezen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Twee jaar op rij nu, de transfermarkt is nog ruim een maand open. Vind het ook wel een beetje opportuun om te denken dat bij Ajax nu alles aan het veranderen is. Als ze nu een tegenvallend seizoen draaien gaat straks gewoon de knip weer open hoor.

Jij mag dat lekker denken. Toen ze afgelopen winter op 14 punten stonden van AZ en de gehele kliek (na afschuwelijke resultaten) hebben ze ook niks gehaald. Geloof mij, ze hadden het geld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Twee jaar op rij nu, de transfermarkt is nog ruim een maand open. Vind het ook wel een beetje opportuun om te denken dat bij Ajax nu alles aan het veranderen is. Als ze nu een tegenvallend seizoen draaien gaat straks gewoon de knip weer open hoor.

Omdat? 2010-2011 wilde Ajax Bas Dost ook halen in de winter, de Boer was toen net coach. Maar Ajax hapte niet toe met de veel te dure prijs. Idem met wat Utrecht die winter voor Mertens vroeg. En afgelopen seizoen heeft Ajax ook heel goedkoop geinvesteerd. Niet weer geboden op Mertens in de zomer voor het seizoen begon, maar Boerrigter voor 750.000 euro opgehaald bij RKC. Janssen voor een gelimiteerd bedrag bij Twente gehaald. Sinds de Boer bij Ajax zit gebeuren er geen gekke dingen meer. Cillessen is gehaald voor de toekomst, spelers als Fischer en Boilesen zijn toekomstaankopen geweest en noem het op. Helemaal nu hij de volle steun heeft van Jonk, Bergkamp, Overmars, Cruijff en de RvC. De afgelopen 2 seizoenen was er alle reden om in de winter en zomer te investeren. Zeker in de winters, omdat we 2x erg ver achter stonden. Maar door kalm te blijven, geen gekke dingen te doen (en wat mazzel te hebben) werden er wel 2 titels gepakt. Hopelijk blijft Ajax zo kalm. Er lopen veel ervaren voetbalmensen rond die weten hoe het gaat en moet. En met Dagobert Overmars kan je veel te dure aankopen sowieso vergeten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Als ze nu een tegenvallend seizoen draaien gaat straks gewoon de knip weer open, dat heeft het verleden wel bewezen.

Toen vormden ras Ajacieden nog niet het technisch hart van Ajax. Onder welke steen heb jij geleefd toen de revolutie aan de gang was vorig jaar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vergeet ik overigens wel Sigthorsson te noemen, maar zijn aankoop was hard nodig omdat we met el Hamdaoui in het 2e geen spits meer hadden. En Sigthorsson zal er natuurlijk de komende jaren staan. Was een hele goede aankoop, heilig van overtuigd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik maak de regeltjes niet vriend. En ik heb er ook bij gezet 'volgens mij'; zoek het gerust op als je dan beter kunt slapen.

Nee hoor, ik geloof je wel. Als Chelsea een 16-jarig joch bij Ajax wegkoopt is het dus een product van de Chelsea-opleiding. Zoals Jantje Verdomme en Fischer-V enzo opeens 'Ajax-jeugd' zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vergeet ik overigens wel Sigthorsson te noemen, maar zijn aankoop was hard nodig omdat we met el Hamdaoui in het 2e geen spits meer hadden. En Sigthorsson zal er natuurlijk de komende jaren staan. Was een hele goede aankoop, heilig van overtuigd.

Kolbeinn was het geld ook niet. Alleen bij Cillesen heb ik serieuze vraagtekens gezet met zijn vier miljoen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nee hoor, ik geloof je wel. Als Chelsea een 16-jarig joch bij Ajax wegkoopt is het dus een product van de Chelsea-opleiding.

Na 3 jaar Chelsea wel inderdaad, maar pin me er niet op vast.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vertonghen kwam in 2003 bij Ajax en kwam in de zomer van 2007 echt bij het eerste. Dat mag je wel een jeugdexponent noemen ja.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

(afbeelding)

Tel toch wel een aantal chickies hier

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Minus Daphne Koster is het een vrij sexy selectie ja

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.