• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.172 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.509 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Rommedahl was een zeer nuttige speler. Heel stom om die zomaar weg te doen. Hij was beter, dan wat ze nu hebben rondlopen op die positie. Je hoeft een ploeg niet naar een hoger niveau te tillen om goed genoeg te zijn voor een ploeg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik wou dat Feyenoord weer eens een kopclub werd...

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ik denk zelfs dat je als je de aankoopwaarde van de selecties van Ajax en PSV naast elkaar zet dat er niet eens zo'n groot verschil tussen zit. Zeker met het bedrag van die Cvitanich erbij. Hoewel dat natuurlijk ook grotendeels door het belachelijke bedrag van dikke Mickey komt.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

Ik wou dat Feyenoord weer eens een kopclub werd...

Onder Ronald Koeman zal dat dus niet meer gebeuren

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Onder Ronald Koeman zal dat dus niet meer gebeuren

Verklaar je nader...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Lijkt me logisch toch? Je gaat niet eerst PSV en Ajax gekochte teams noemen om vervolgens zelf een nieuw team te kopen. Beetje het nieuws volgen!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Waarom niet? Hij stelde het slechts vast. Oordeelde er verder niet negatief over, gaf enkel aan dat het leuker was om met een team in opbouw te werken. Als iemand 'm straks 50 mjn geeft zal hij het heus wel spenderen aan wat goede aankopen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Maher wat ben je aan het doen

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

El Hamdaoui, Amrabat, Labyad, Aisatti, Afellay, Maher. Toeval of niet? Ondankbare kutjochies.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Toeval

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Aissati past niet in dat rijtje. Hele correcte, keurige en normale jongen. Heeft in zijn loopbaan ook veel vervelende dingen gedaan. Had hem graag nog bij Ajax gehad, maar hij koos voor wat anders. Dat is wat anders dan een el Hamdaoui of Labyad die gewoon zijn gaan muiten.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Op de één of andere manier associeer ik Reinbo ook altijd met dat rijtje. Zou het door zijn avatar komen?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zit al jaren bij mijn eigen bedrijf. Gedraag me voorbeeldig.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Oke, gelukkig

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Aissati past niet in dat rijtje.

Dat was de enige waar ik over zat te twijfelen om hem toe te voegen aan het lijstje. Ik dacht me zomaar iets te herinneren dat hij bij PSV flink zat te muiten, vandaar.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Reinbo schreef:

Ik zit al jaren bij mijn eigen bedrijf. Gedraag me voorbeeldig.

Reinbo werkt bij Zappa records by the way.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zal eens mijn echte hoofd tonen hier....

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

Waarom niet? Hij stelde het slechts vast. Oordeelde er verder niet negatief over, gaf enkel aan dat het leuker was om met een team in opbouw te werken.

Nou dat vind ik wel makkelijk goedpraten. Als Koeman zegt Twente en PSV dat zijn gekochte teams, klinkt dat niet neutraal constaterend maar eerder verwijtend in mijn oren. Het klinkt als ...makkelijk met poen smijten terwijl ik het met eigen spelers moet doen. Dat terwijl er zo'n 8 nieuwe spelers gehaald zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan moet je zijn hele quote erbij halen....

"Dan sluit ik niet uit dat we het weer gaan flikken, hoor. Dat bouwen aan een elftal is het leukste dat er is. Ajax en Feyenord werden eerste en tweede in de Eredivisie met zelfopgeleide teams. FC Twente en PSV zijn bij elkaar gekochte elftallen", zo vervolgt de oefenmeester van de Rotterdammers.

Het gaat dus over het voordeel van eenheid en plezier.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Ohohoh wat is het (blijkbaar) zuur dat je favoriete clubje koopclub nummer 1 is Man, wat maakt het uit, als je titels kunt kopen moet je het altijd doen. En OK, we maken er 5 jaar van:

otherfool schreef:

11/12 PSV 27

10/11 Twente 13

09/10 Ajax 12

08/09 Ajax 34

07/08 Ajax 26

06/07 PSV 16

05/06 Ajax 16

04/05 PSV 12

03/04 Ajax 11

02/03 PSV 22

Vijf keer was Ajax dus de grootste koopclub, vier keer PSV en één maal (toch wel verrassend) FC Twente. En voor het nieuwe seizoen heeft Twente voorlopig ook het meest gespendeerd (14).

Detail: Koeman zelf was 2 maal coach van de grootste koopclub (Ajax 03/04 en PSV 06/07).

(info van transfermarkt.de)

En nu al het derde jaar op rij dat Ajax niet de grootste koopclub van Nederland is; terwijl het wel de rijkste is. Zoek ook eens even op hoe lang dat wel niet geleden is. Zou me niks verbazen als het nog (bijna) nooit is voorgekomen in de geschiedenis van Ajax.

Maar goed, dat soort dingen vergeet je altijd te vermelden he

Feit voor mij dat ze een nieuwe weg zijn ingeslagen.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

Het gaat dus over het voordeel van eenheid en plezier.

Maar wel met een verwijtende ondertoon. Ik vind het net zoiets als wanneer André Rieu na afloop van een concert van de Boston Tea Party zou zeggen, geinig bandje hoor, maar aan zelf muziek schrijven beleef ik persoonlijk meer plezier.

Maar ik snap wel dat je de uitspraken graag gladstrijkt, want je wilt natuurlijk dat Feyenoord ook een koopclub wordt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

En nu al het derde jaar op rij dat Ajax niet de grootste koopclub van Nederland is; terwijl het wel de rijkste is. Zoek ook eens even op hoe lang dat wel niet geleden is. Zou me niks verbazen als het nog (bijna) nooit is voorgekomen in de geschiedenis van Ajax.

Inderdaad, de ultieme koopclub Ajax houdt zich tegenwoordig relatief rustig op de transfermarkt. Twente en PSV spenderen de laatste tijd (veel) meer geld. Benieuwd hoe het over 3 jaar is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Je merkt dat het wielrennen weer voorbij is, otherfool heeft dit topic ook weer gevonden. Helaas.

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Liever niet. Ik voel me meer betrokken bij Feyenoord met veel jeugd. Dan vind ik het niet eens erg om 8e te worden. Ik kijk ook liever naar talenten, naar de onbevangenheid, het blunderen, de onvoorspelbare acties.

Feyenoord slaat de plank nogal vaak mis met aankopen, dan zie ik liever een 18-jarige uit de jeugd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Maar wel met een verwijtende ondertoon. Ik vind het net zoiets als wanneer André Rieu na afloop van een concert van de Boston Tea Party zou zeggen, geinig bandje hoor, maar aan zelf muziek schrijven beleef ik persoonlijk meer plezier.

Maar ik snap wel dat je de uitspraken graag gladstrijkt, want je wilt natuurlijk dat Feyenoord ook een koopclub wordt.

Alleen Rieu die schrijft zelf ook niet.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Inderdaad, de ultieme koopclub Ajax houdt zich tegenwoordig relatief rustig op de transfermarkt. Twente en PSV spenderen de laatste tijd (veel) meer geld. Benieuwd hoe het over 3 jaar is.

Werpt het Cruijff-beleid toch nog zijn vruchten af. En jij hem maar seniele Jopie noemen.. Leuk dat jij hem nu gewoon gelijk geeft. Doet pijn in je hart of niet?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je merkt dat het wielrennen weer voorbij is, otherfool heeft dit topic ook weer gevonden. Helaas.

Over een weekje zijn de spelen in volle gang

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Werpt het Cruijff-beleid toch nog zijn vruchten af. En jij hem maar seniele Jopie noemen.. Leuk dat jij hem nu gewoon gelijk geeft. Doet pijn in je hart of niet?

Huh, maar ik ben juist pro-koopclubs? Dat leek me toch wel duidelijk, vandaar mijn sympathie voor clubs als Malaga, Man City en PSG. Was Ajax nog maar kapitaalkrachtig genoeg de koopclub te zijn die het altijd was, misschien dat ze dan niet steeds de CL door de achterdeur moesten verlaten. Laten we hopen dat er weer snel in het hoofdstedelijke ouderwets met miljoenen wordt gesmeten.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Als je pro-kopen bent moet je ook niet meer zeuren over het feit dat we in Nederland geen talenten zouden hebben. Als iets funeste is voor jeugdspelers is dit het wel. Overigens is Ajax op een paar jaren na altijd al een club geweest die kopen en jeugd goed met elkaar wist te combineren. Niks tegen aankopen, zolang het maar een doel heeft en niet ten koste gaat van tal van jeugdspelers. Overigens heb jij met dat lijstje op de vorige pagina aangetoond dat "kopen, kopen, kopen" niet altijd de juiste oplossing is.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Huh, maar ik ben juist pro-koopclubs? Dat leek me toch wel duidelijk, vandaar mijn sympathie voor clubs als Malaga, Man City en PSG. Was Ajax nog maar kapitaalkrachtig genoeg de koopclub te zijn die het altijd was, misschien dat ze dan niet steeds de CL door de achterdeur moesten verlaten. Laten we hopen dat er weer snel in het hoofdstedelijke ouderwets met miljoenen wordt gesmeten.

Het werk van tientallen mensen binnen een club. Het verstandig omgaan binnen een club met geld, en juiste financiële beslissingen of risico's nemen. Sponsors weten te werven en goed beleid voeren om zodoende een kans te maken op de titel.

Dan komt Sjeik Shariff de Derde binnen bij de concurrent en gooit een zak met 300 miljoen voor de deur omdat hij geen harde meer kan krijgen van de nieuwste Aston Martin.

Het werk van talloze clubs en werknemers teniet gedaan voor het orgasme van één Sjeik. Heb medelijden met vele Franse clubs momenteel, om maar eens de huidige PSG situatie als voorbeeld aan te nemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.