• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.261 gebruikers
  • 9.389.454 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ene Tobias Sana zo goed als zeker naar Ajax, komt vandaag of morgen rond. Moet onze rechtsbuiten worden. 23 jaar, speelt nog voor Goteborg zonder briljante statistieken. Als dat maar goed gaat. Tip van onze oude vriend Stefan Pettersson.

Ja, wat moeten we daar van denken. Er is momenteel teveel middelmaat in de voorste linie van Ajax. De enige drie spelers die als relatief solide beschouwd kunnen worden zitten vaker in de lappenmand dan de gehele selectie bij elkaar. Als een Boerrigter en Kolbein eens een heel seizoen fit zouden blijven; wat een verschil zou dat maken zeg.

Derk krijgt vandaag trouwens zijn laatste scan. Hopelijk krijgt hij groen licht.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ene Tobias Sana zo goed als zeker naar Ajax, komt vandaag of morgen rond. Moet onze rechtsbuiten worden. 23 jaar, speelt nog voor Goteborg zonder briljante statistieken. Als dat maar goed gaat. Tip van onze oude vriend Stefan Pettersson.

En al ik zijn foto bekijk bij het artikel van VI dan denk ik dat hij Rasmus Elm weleens van de troon kan stoten als lelijkste speler van de Eredivisie. Ik denk dat Materny het niet warm gaat krijgen van Sana. Ja, hoogstens van zijn voetbalkwaliteiten.

(afbeelding)

VI - Vleugelspeler Sana voor drie seizoenen naar Amsterdam

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

Al loopt ie er nu geloof ik zo bij:

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hij is nog lelijker dan Reiziger.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ghehe. Ik snap vooral niet wat ze met nog een rechtsbuiten moeten maar goed.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

erg veel vertrouwen in Sulejmani in Amsterdam

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

En Ozbiliz, Lukoki

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

erg veel vertrouwen in Sulejmani in Amsterdam

Niet echt nee, wat terecht is want hij heeft het nog nooit een vol seizoen goed gedaan. En hij heeft nog wel eens een blessure. En, hij heeft nog een 1 jarig contract, waarmee Ajax aan het onderhandelen is voor verlenging. Als dat niet gebeuren gaat dan heb je vervanging nodig.

En nogal logisch dat er weinig vertrouwen in Ozbiliz en Ebecilio is. Dat zijn geen spelers die in de basis horen.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Hmm, en dan haal je een Zweed van 23 die niet eens een interlandje ofzo op z'n naam heeft, zelfs geen jeugdinterlands geloof ik. Kijk dat je Narsingh graag haalt snap ik, maar het moet wel gek lopen als dit ineens een wereldspeler blijkt te zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben ook niet kapot van de interesse in Sana, wat ik zo lees, maar nu oordelen is wat te snel want hij is voor ons totaal onbekend. In het verleden haalde Ajax wel eens vaker onbekende spelers die wel erg goed werden

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ik denk dat Materny het niet warm gaat krijgen van Sana. Ja, hoogstens van zijn voetbalkwaliteiten.

(afbeelding)

VI - Vleugelspeler Sana voor drie seizoenen naar Amsterdam

Dat denk je maar. Poster hangt al ingelijst boven m´n bed!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

En Ozbiliz, Lukoki

Misschien leuk voor een club als NEC Kossie, maar bij het grote Ajax ligt de standaard toch iets hoger. Maar het maakt niet uit als dat niet tot je verstand gebracht kan worden....

Lukoki is net een hazewindhond zonder al te veel overzicht. Als tweede of derde keus op rechts is hij goed genoeg voorlopig, hopelijk weet hij zich nog te ontwikkelen. Ozbilliz heb ik het nooit in gezien, en heeft vorig seizoen genoeg kansen gehad (in zowel een goed als slecht draaiend elftal).

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik vind het wel hilarisch hoe veel mensen op voetbalfora een mening over een speler vormen op basis van statistieken en Youtube-filmpjes. Als je dat zou geloven, heb je helemaal geen scouts meer nodig.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Zal vast iets te maken hebben met ''de nieuwe weg van Ajax''. Als het niet goed afloopt met die jongen hier dan hebben wij tenminste geen miskoop gedaan. Vanaf nu alleen maar onbekende jochies deze kant op halen en kijken wat er van komt. Is bij Litmanen ook goed gegaan. Dus dan zal het hier mee ook wel goed gaan... toch?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

Ik vind het wel hilarisch hoe veel mensen op voetbalfora een mening over een speler vormen op basis van statistieken en Youtube-filmpjes. Als je dat zou geloven, heb je helemaal geen scouts meer nodig.

Vertel...je probeert nu wat opzichtig sneren uit te delen naar sommigen. Noem ze dan gewoon bij naam.

Volgens mij oordeelt hier namelijk niemand over een speler, puur op basis van cijfers.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Dit is toch een filmforum. Ik heb het over sites als Voetbalzone, erg vermakelijk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Tsja, zeg dat dan. Als je in dit voetbaltopic wat post neem ik aan dat je ook users uit dit topic bedoelde. Maar ok.

Er wordt inderdaad snel alleen naar statistieken gewezen, lang niet altijd terecht. En op basis van YT beelden kan je inderdaad van Ebecilio nog wel een Messi achtige compilatie maken, dat zegt ook niks nee.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat zou, Ronald Koeman indachtig, eigenlijk de grootste 'koopclub' van Nederland zijn? De toppers van de laatste 10 jaar (afgerond op miljoenen):

11/12 PSV 27

10/11 Twente 13

09/10 Ajax 12

08/09 Ajax 34

07/08 Ajax 26

06/07 PSV 16

05/06 Ajax 16

04/05 PSV 12

03/04 Ajax 11

02/03 PSV 22

Vijf keer was Ajax dus de grootste koopclub, vier keer PSV en één maal (toch wel verrassend) FC Twente. En voor het nieuwe seizoen heeft Twente voorlopig ook het meest gespendeerd (14).

Detail: Koeman zelf was 2 maal coach van de grootste koopclub (Ajax 03/04 en PSV 06/07).

(info van transfermarkt.de)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Komt er dan ook een mooie tabel bij met welke ploeg de meeste spelers vanuit de eigen jeugd laat doorstromen?

Verder zeer benieuwd hoe je aan 26 en 34 miljoen bij Ajax bent gekomen tussen 07 en 09.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Staat er toch, transfermarkt.de Maar speciaal voor jou de transfers van je favoriete koopclub:

07/08

Albert Luque Newcastle 8.000.000 €

Luis Suárez FC Groningen 7.500.000 €

Bruno Silva FC Groningen 3.750.000 €

Rasmus Lindgren FC Groningen 2.500.000 €

Kenneth Pérez PSV 1.800.000 €

Kennedy FC Twente 1.300.000 €

Dennis Rommedahl Charlton 1.020.000 €

Jürgen Colin Norwich 150.000

08/09

Miralem Sulejmani SC Heerenveen 16.250.000 €

Darío Cvitanich CA Banfield 7.000.000 €

Ismail Aissati PSV 4.000.000 €

Oleguer FC Barcelona 3.000.000 €

Rob Wielaert FC Twente 3.000.000 €

Evander Sno Celtic Glasgow 1.000.000 €

En dan nog in deze jaren:

Ismael Urzaiz Athletic Bilbao ablösefrei

Erik Heijblok HFC Haarlem ablösefrei

Samuel Kuffour AS Rom ablösefrei

Laurent Delorge ADO Den Haag ablösefrei

Eyong Enoh Ajax Cape Town ablösefrei

Hans Vonk Vereinslos

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ik vind sowieso niet dat, als je voor de club bent waar een speler van 16 miljoen (!!!) rondhuppelt (niet eens altijd op het veld), je gaat lopen zeiken dat een andere club in dezelfde competitie een koopclub is.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Luque

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Wat ben ik blij dat hij te duur was voor Feyenoord destijds...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Luque is transfervrij overgekomen, wat een onzinbedragen. Heeft wel flink wat gekost aan salaris, maar dat zal in heel otherfool zijn tabelletje wel niet doorberekend zijn. Trek die 8 miljoen dus maar van je tabel af.

Verder wel grappig dat je exact een periode kiest waar jij goed uit mee uit kan komen. Waarom niet 5 jaar? of 15? of 20?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Transfervrij, ja vast

Ohohoh wat is het (blijkbaar) zuur dat je favoriete clubje koopclub nummer 1 is Man, wat maakt het uit, als je titels kunt kopen moet je het altijd doen. En OK, we maken er 5 jaar van:

11/12 PSV 27

10/11 Twente 13

09/10 Ajax 12

08/09 Ajax 34

07/08 Ajax 26

Nu happy?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Jij ziet al snel dingen die er niet zijn. Vind het bepaald niet interessant wat een club 10 jaar terug deed. Momenteel is PSV een koopclub. Helemaal als je het ook afzet tegen doorstroom van jeugd.

Vraag me altijd af wat jij in dit topic doet. Enige wat je aan het proberen bent is vervelende provocerende discussies te ontlokken. Heb ik niet echt zin in met jou nog dus toedeloe.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Waar je je dag al kan door laten verpesten

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Oja, schat je vooral hoog genoeg in dat jij mijn humeur kan veranderen

Misschien heb je een ego-probleempje als je dat denkt.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

otherfool schreef:

Staat er toch, transfermarkt.de Maar speciaal voor jou de transfers van je favoriete koopclub:

07/08

Albert Luque Newcastle 8.000.000 €

Luis Suárez FC Groningen 7.500.000 €

Bruno Silva FC Groningen 3.750.000 €

Rasmus Lindgren FC Groningen 2.500.000 €

Kenneth Pérez PSV 1.800.000 €

Kennedy FC Twente 1.300.000 €

Dennis Rommedahl Charlton 1.020.000 €

Jürgen Colin Norwich 150.000

08/09

Miralem Sulejmani SC Heerenveen 16.250.000 €

Darío Cvitanich CA Banfield 7.000.000 €

Ismail Aissati PSV 4.000.000 €

Oleguer FC Barcelona 3.000.000 €

Rob Wielaert FC Twente 3.000.000 €

Evander Sno Celtic Glasgow 1.000.000 €

En dan nog in deze jaren:

Ismael Urzaiz Athletic Bilbao ablösefrei

Erik Heijblok HFC Haarlem ablösefrei

Samuel Kuffour AS Rom ablösefrei

Laurent Delorge ADO Den Haag ablösefrei

Eyong Enoh Ajax Cape Town ablösefrei

Hans Vonk Vereinslos

Goh op Suarez en Rommedahl na is praktisch alles mislukt of niet goed genoeg gebleken.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Alleen Suarez dan. Hij was de enige speler die Ajax de laatste jaren naar een hoger niveau heeft geholpen en die met winst was doorverkocht. Rommedahl is niet eens zo ver gekomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.