- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoezo? In 2003 was hij al 16 en blijkbaar één van de grootste talenten van België. Die heeft echt het voetballen op de Toekomst niet geleerd hoor.
Maar goed, 16-jarigen massaal opkopen ipv 19-jarigen schijnt helemaal te gek te zijn. Vreemd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hoezo? In 2003 was hij al 16 en blijkbaar één van de grootste talenten van België. Die heeft echt het voetballen op de Toekomst niet geleerd hoor.
Maar goed, 16-jarigen massaal opkopen ipv 19-jarigen schijnt helemaal te gek te zijn. Vreemd.
Vertonghen zat bij Germinal Beerschot Antwerpen, de toenmalige satelietclub van Ajax. Dus het was vrij legitiem om hem bij Ajax te testen, iets wat hij zelf ook zag zitten. En hij is op De Toekomst wel degelijk vele malen beter geworden. Het is niet echt nieuws dat men in Belgie jong talent niet snel de kans gaf in die tijd.
Voordat je komt sneren kun je je beter wat meer inlezen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Satelietclub (sic) nog wel, sneller, makkelijker en goedkoper hele groepen spelers opkopen dus 
Niks mis mee!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Satelietclub nog wel, sneller, makkelijker en goedkoper hele groepen spelers opkopen dus 
Niks mis mee!
Ja, dat zal de reden van GBA zijn geweest om met Ajax samen te werken, zodat Ajax makkelijk zonder tegenprestatie talenten weg kan kapen. Heel goed joh. Waarom ga ik eigenlijk de discussie nog aan zeg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zonder tegenprestatie? Centjes!
Kopenkopenkopen maarrr!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vanwaar die treurnis? Een koopclub is ook een club. Sterker nog, het zou wel heel gek zijn om als rijkste club van een land niet massaal spelers op te kopen. Anders had Ajax ook nooit succes gehad, en was een gemiddelde provinciaal er natuurlijk ook geen 'fan' van geworden.
Geld=succes=gloryhunters. En daar is niks mis mee.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Een club die jong spelers scout is overigens wat anders dan een koopclub(de hoertjes van de miljardairs: Chelsea, City, PSG, Vitesse etc.). Dat je het even weet. Daar is Ajax groot mee geworden, maar nog meer met de eigen "jeugd". Dat zijn de succesfactoren van Ajax.
De successen van Ajax vallen amper te danken aan miljoenen uitgeven aan spelers(de afgelopen tien jaar heeft juist het tegendeel bewezen).
Waar een woordje van A&L wel niet toe kan leiden(en uit z'n verband gerukt). Dat kan ook maar één man veroorzaken 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een club die jong spelers scout is overigens wat anders dan een koopclub
Ik zal er aan denken als Chelsea de complete B1 van Ajax opkoopt. Goed gescout zal het oordeel der voetbalkenners zijn. Een uitstekende jeugdopleiding de conclusie.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
om als rijkste club van een land niet massaal spelers op te kopen. Anders had Ajax ook nooit succes gehad,
Geld=succes=gloryhunters. En daar is niks mis mee.
Om maar even een voorbeeldje eruit te lichten:
De laatste keer dat Ajax de CL won stonden er 7 producten uit eigen jeugd in de basis. En dan tel ik ras-ajacieden als Overmars en Blind nog niet eens mee! Of wat dacht je van de laatste 9 jaar Ajax? Zeven jaar kopen kopen kopen zonder succes, en juist de laatste anderhalf jaar dat de focus op eigen jeugd komt te liggen wint Ajax twee landstitels.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Alleen Rieu die schrijft zelf ook niet.
Dat was ook mijn punt 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
juist de laatste anderhalf jaar dat de focus op eigen jeugd komt te liggen wint Ajax twee landstitels.
En toch vorig jaar 'gewoon' 7 aankopen voor een dikke 13 miljoen, vergelijkbaar met de totale begroting van een modale MMLiga club als Roda JC, NAC of ADO. OK PSV ging er nog eens overheen maar voor de rest was Ajax ook weer ouderwets aan het shoppen. Nog een geluk dat de 18-jarige Rits (een *kuch* eigen jeugdproduct dus) transfervrij was.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Junior Lopes maakt het 1-1 tegen Tottenham
. Toch knap met een bijna volledig B-elftal. Kijken of LA dit kan vasthouden.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Eindstand LA Galaxy - Tottenham Hotspur 1-1. Prima einduitslag. Opnieuw laat Galaxy zien prima tegen dit soort tegenstanders te kunnen voetballen (vorig jaar Galaxy-Man City 1-1). Al helemaal knap omdat ze in de eerste helft met een verdeld B-elftal spelen en de 2e helft zelfs een C-elftal.
Sowieso wel andere mooie resultaten van MLS teams tegen grote teams uit grote competities.
Aston Villa-Portland Timbers 2-2
LA Galaxy-Tottenham Hotspur 1-1
Colorado Rapids-Swansea City 2-1
Columbus Crew-Stoke City 2-1
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik zal er aan denken als Chelsea de complete B1 van Ajax opkoopt. Goed gescout zal het oordeel der voetbalkenners zijn. Een uitstekende jeugdopleiding de conclusie.
Volgens mij leg je hier de vinger precies op de zere plek otherfool.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Junior Lopes maakt het 1-1 tegen Tottenham
. Toch knap met een bijna volledig B-elftal. Kijken of LA dit kan vasthouden.
Hoe deed Janneman het tegen Galaxy?
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Hoe deed Janneman het tegen Galaxy?
Verdediging van Tottenham (dus incl. Vertonghen) zag er vrij beroerd uit. Slechte communicatie waardoor Keane heel wat keren alleen op het doel af ging. Maar ze zullen natuurlijk ook eerst een beetje aan elkaar moeten wennen denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Thanks!
Vind de Spurs overigens wel een leuke ploeg hebben. Zou helemaal mooi zijn als Modric blijft, wie weet kunnen ze dan lang meespelen om de bovenste 3, 4 plekken.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
En toch vorig jaar 'gewoon' 7 aankopen voor een dikke 13 miljoen, vergelijkbaar met de totale begroting van een modale MMLiga club als Roda JC, NAC of ADO. OK PSV ging er nog eens overheen maar voor de rest was Ajax ook weer ouderwets aan het shoppen. Nog een geluk dat de 18-jarige Rits (een *kuch* eigen jeugdproduct dus) transfervrij was.
Spijker -> kop.
Overigens is het best wel duidelijk dat Ajax die 'Cruijff' filosofie van weinig kopen volgt hoor.
Daar loopt men nu over te juichen.
Al ze een enorm klote seizoen beleven, met name in Europa, wegens te smalle, onervaren selectie wil ik nog wel eens zien of iedereen zo blij was met die filosofie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nogmaals, zie de voorgaande 2 jaren.....
Ook 2x uit de CL gevlogen en met de winter 10 punt of meer achtergestaan in liefst 2 seizoenen. Zijn er toen gekke dingen gedaan?
Beleid van Van Basten was lachwekkend, heeft ons diep in de shit gebracht. Maar we zijn er bijna klaar mee. Cvitanich verkocht aan Nice lees ik vandaag. Nu is bijna alles weg.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Denk dat ze daar sowieso nog wel één seizoen overheen kijken. Net zoals eerste helft vorig seizoen, toen ajax het slecht deed. Toen kreeg Frank de Boer volgens mij ook niet zoveel kritiek. Zoals bijvoorbeeld van Basten en Jol wel kregen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Volgens mij leg je hier de vinger precies op de zere plek otherfool.
Ja, echt zo'n situatie die zal voorkomen
Achterlijke redenatie van otherfool. Maar ze halen vaak genoeg jonge spelers weg. Opzich scouten ze dan wel goed inderdaad. Probleem is dat ze die spelers voor niets wegkapen, aangezien het eerste elftal een bij elkaar gekocht zooitje is en jonge spelers geen kans krijgen om door te breken vanuit de jeugd. Ajax kaapt zo'n Vertonghen of Eriksen misschien wel weg bij kleinere buitenlandse clubs, maar ze krijgen wel de kans om zich te bewijzen bij Ajax. Wanneer Chelsea of City een spelertje van 15 koopt is de kans 0,0 % dat die het eerste zal halen.
Echt een hele zere plek hoor 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Spijker -> kop.
Overigens is het best wel duidelijk dat Ajax die 'Cruijff' filosofie van weinig kopen volgt hoor.
Daar loopt men nu over te juichen.
Al ze een enorm klote seizoen beleven, met name in Europa, wegens te smalle, onervaren selectie wil ik nog wel eens zien of iedereen zo blij was met die filosofie.
Ze schieten met een Narsingh iets teveel door, vooral omdat hij voor een half miljoen meer dan ze hebben geboden uiteindelijk naar PSV is gegaan. Dat is wel jammer. Verder: Je hebt het rijtje van otherfool gezien toch? Het gaat er meer om dat er geen derderangs Spanjaarden o.i.d. hier dik 2 miljoen per jaar komen cashen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Denk dat ze daar sowieso nog wel één seizoen overheen kijken. Net zoals eerste helft vorig seizoen, toen ajax het slecht deed. Toen kreeg Frank de Boer volgens mij ook niet zoveel kritiek. Zoals bijvoorbeeld van Basten en Jol wel kregen.
Vorig seizoen kreeg de Boer genoeg kritiek. Oa met Janssen als controleur opstellen en dat tot half oktober niet veranderen. Idem met het niveau tot aan februari. Maar de Boer heeft nooit voor zijn baan moeten vrezen nee. Waarom niet? Omdat hij werkelijk de perfecte hoofdcoach voor Ajax is. Hij zit daar voor Ajax, andere coaches zaten er voor zichzelf. De Boer zeikt ook niet over nieuwe aankopen en over randzaken. Zijn enige belang is Ajax. Dat kan je ook wel zien aan zijn salaris. Nog niet 1/3 van wat Jol verdiende geloof ik.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ach whatever. Ajax Schmajax. Verder nog wat gebeurd in de voetbalwereld? 
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Het gaat er meer om dat er geen derderangs Spanjaarden o.i.d. hier dik 2 miljoen per jaar komen cashen.
Ja, want het was natuurlijk de bedoeling 3de rangs Spanjaarden te halen
. Probleem is dat je dat pas achteraf weet (in het Ajax geval dan, wij hadden dat over het algemeen meestal vooraf al wel door natuurlijk)
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Beleid van Van Basten was lachwekkend, heeft ons diep in de shit gebracht. Maar we zijn er bijna klaar mee. Cvitanich verkocht aan Nice lees ik vandaag. Nu is bijna alles weg.
Ik las ook dat hij 7,5 miljoen (?) had gekost, dat is een nog belachelijker bedrag dan die 16 voor Mickey.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, want het was natuurlijk de bedoeling 3de rangs Spanjaarden te halen
. Probleem is dat je dat pas achteraf weet (in het Ajax geval dan, wij hadden dat over het algemeen meestal vooraf al wel door natuurlijk)
Ach ja. Spelers als Urzaíz, Kuffour, Colin, Wielaert zat niemand op voorhand om te springen. Dan spreek je gewoon wel van dom koop gedrag. Dit soort spelers zal je gewoon niet weer hier krijgen voor die belachelijke lonen. Dit waren van die typische aankopen van trainers die hun zin wilden doordrijven. Dat wordt nu gewoon niet meer getolereerd.
Het is ook maar afwachten of Sana komt bijvoorbeeld, hij moet niet denken dat hij een mega contract krijgt. Beetje een zelfde geval als Narsingh, wanneer ze de aanbieding niet accepteren hebben ze pech gehad. Verhoogd wordt er niet.
25-07-12
Ajax is er met IFK Goteborg uit over de transfersom voor aanvaller Tobias Sana. De Amsterdammers moeten nu alleen nog persoonlijk rond komen met de Zweed. Marc Overmars bevestigt het akkoord in Voetbal International.
Met de club hebben we het afgetimmerd, nu moet Sana zelf nog akkoord gaan met onze aanbieding. We blijven vasthouden aan ons standpunt dat wij de financiële grenzen bepalen. Als dat voor bepaalde spelers niet voldoende is, dan houdt het op. Daar komt bij dat wij ons graag laten verrassen door de talenten die nu in het eerste elftal een kans krijgen.'
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Vorig seizoen kreeg de Boer genoeg kritiek. Oa met Janssen als controleur opstellen en dat tot half oktober niet veranderen. Idem met het niveau tot aan februari. Maar de Boer heeft nooit voor zijn baan moeten vrezen nee. Waarom niet? Omdat hij werkelijk de perfecte hoofdcoach voor Ajax is. Hij zit daar voor Ajax, andere coaches zaten er voor zichzelf. De Boer zeikt ook niet over nieuwe aankopen en over randzaken. Zijn enige belang is Ajax. Dat kan je ook wel zien aan zijn salaris. Nog niet 1/3 van wat Jol verdiende geloof ik.
Hij kreeg wel kritiek, maar niet zoveel als zijn voorgangers. Dat vind ik een goede zaak, want ajax is gebaat bij een trainer, die langer de kans krijgt. Zijn voorgangers waren namelijk al lang en breed ontslagen bij dezelfde resultaten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.