• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.263 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

En ook de Boer blijft in principe een beginnende trainer, hij mag die fouten maken. En hij komt vanuit Ajax zelf, wat ervoor zorgt dat je geen Martin Jol praktijken krijgt qua gezeur. Wat dat betreft neem ik van Basten een aantal dingen ook niet kwalijk, maar meer het bestuur die hem zijn gang lieten gaan. Wel grappig dat hij gelijk wel twee titels pakt. Zegt meer over zijn voorgangers dan over de Boer.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Ach whatever. Ajax Schmajax. Verder nog wat gebeurd in de voetbalwereld?

Aissati niet naar Vitesse

Teddy Chevalier naar RKC.

Is dat nieuws waar je op zit te wachten.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

rep_robert schreef:

En ook de Boer blijft in principe een beginnende trainer, hij mag die fouten maken. En hij komt vanuit Ajax zelf, wat ervoor zorgt dat je geen Martin Jol praktijken krijgt qua gezeur. Wat dat betreft neem ik van Basten een aantal dingen ook niet kwalijk, maar meer het bestuur die hem zijn gang lieten gaan. Wel grappig dat hij gelijk wel twee titels pakt. Zegt meer over zijn voorgangers dan over de Boer.

Ik denk dat van Basten het zwaar onderschat heeft en dat de Boer wat beter tegen de druk kan. Vind het vooral razend knap, dat ze die twee titels alsnog hadden gepakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik las ook dat hij 7,5 miljoen (?) had gekost, dat is een nog belachelijker bedrag dan die 16 voor Mickey.

Mhow, ik was wel enthousiast in 2008. Was topscorer van Argentinie, ondanks dat hij voor het kleine Banfield speelde. Maar hij was gewoon te matig. Kopsterk, maar technisch en tactisch hopeloos. Scoorde ook alleen maar tegen ploegen als ADO, nooit in topduels. Blij dat ie weg is, onze ''Cvitaniets''. Wel een aardige gozer als ik hem zo zag in interviews. Wens hem het beste.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

happie schreef:

(quote)

Aissati niet naar Vitesse

Maar wel op de groepsfoto en zelfs een rugnummer, hehe. Hier kan ik de humor wel weer van inzien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Maar wel op de groepsfoto en zelfs een rugnummer, hehe. Hier kan ik de humor wel weer van inzien.

Aissati kwam er ruim een jaar terug al niet financieel met Vitesse uit, Aissati kwam er deze zomer financieel niet met Ajax uit, Aissati komt er nu alweer niet financieel met Vitesse uit. Misschien moet hij zijn eisen eens wat laten zakken? Niet geheel toevallig is die Sigi Lens ook weer de zaakwaarnemer van die jongen....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ik lees nu wat anders hoor A&L. Hij gaat met de aanbieding van Vitesse op zak rond bij Spaanse clubs, omdat die nu ook opeens belangstelling tonen.

http://www.vi.nl/nieuws/224772/Aissati-met-Vitesseaanbieding-op-zoek-naar-nieuwe-club.htm

Indien de tweevoudig international er niet uitkomt met een andere club, staat de deur naar de Arnhemmers nog open.

Dit soort dingen zijn dan wel jammer. Gewoon die aanbieding intrekken dan

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

rep_robert schreef:

Zegt meer over zijn voorgangers dan over de Boer.

Denk dat het toch echt wel veel zegt over De Boer. Hij maakt misschien fouten (wie niet), maar speelt met een hele duidelijke filosofie die overeen komt met wat gebruikelijk is binnen Ajax. Kan talent veel makkelijke inpassen op die manier. Bovendien denk ik ook gewoon een hele prettige man om mee te werken als selectie, niet zo'n overdreven hyperactieve Van Gaal, of een Been die alles goedpraat met argumenten als 'jong en onervaren'.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

kos schreef:

Ach whatever. Ajax Schmajax. Verder nog wat gebeurd in de voetbalwereld?

Carzorla schijnt rond te zijn met Arsenal. Alleen over de afkoopsom moet nog een akkoord bereikt worden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En toch vorig jaar 'gewoon' 7 aankopen voor een dikke 13 miljoen, vergelijkbaar met de totale begroting van een modale MMLiga club als Roda JC, NAC of ADO. OK PSV ging er nog eens overheen maar voor de rest was Ajax ook weer ouderwets aan het shoppen. Nog een geluk dat de 18-jarige Rits (een *kuch* eigen jeugdproduct dus) transfervrij was.

Gerichte aankopen herr Otherfool, gerichte aankopen voor weinig peso´s!

Alleen bij Cillesen heb ik vraagtekens gezet, maar wanneer je een Janssen, Kolbeinn en Boerrigter kunt halen voor respectievelijk 3, 4 en 0.5 miljoen is het te accepteren wanneer je Ajax bent.

Maar ik kan net zo goed tegen een muur praten in dit geval...

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ja, echt zo'n situatie die zal voorkomen Achterlijke redenatie van otherfool. Maar ze halen vaak genoeg jonge spelers weg. Opzich scouten ze dan wel goed inderdaad. Probleem is dat ze die spelers voor niets wegkapen, aangezien het eerste elftal een bij elkaar gekocht zooitje is en jonge spelers geen kans krijgen om door te breken vanuit de jeugd. Ajax kaapt zo'n Vertonghen of Eriksen misschien wel weg bij kleinere buitenlandse clubs, maar ze krijgen wel de kans om zich te bewijzen bij Ajax. Wanneer Chelsea of City een spelertje van 15 koopt is de kans 0,0 % dat die het eerste zal halen.

Echt een hele zere plek hoor

Het voorbeeld is natuurlijk een hyperbool van otherfool (is toch niet de eerste keer dat ie een klein beetje overdrijft? ). Natuurlijk koopt Chelsea niet de gehele B1 van Ajax. Maar het gaat erom dat we in Nederland met zijn allen janken (ik ook wanneer ze weer bij Feyenoord komen shoppen) maar als we zelf scouten bij boerenknollen velden in de omgeving het plotseling scouten heet.

Wat je overigens verderop in je post ook aangeeft.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Denk dat het toch echt wel veel zegt over De Boer. Hij maakt misschien fouten (wie niet), maar speelt met een hele duidelijke filosofie die overeen komt met wat gebruikelijk is binnen Ajax. Kan talent veel makkelijke inpassen op die manier. Bovendien denk ik ook gewoon een hele prettige man om mee te werken als selectie, niet zo'n overdreven hyperactieve Van Gaal, of een Been die alles goedpraat met argumenten als 'jong en onervaren'.

Inderdaad, dat van het jonge elftal was altijd zo'n dooddoener van Been

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Gerichte aankopen herr Otherfool, gerichte aankopen voor weinig peso´s!

Alleen bij Cillesen heb ik vraagtekens gezet, maar wanneer je een Janssen, Kolbeinn en Boerrigter kunt halen voor respectievelijk 3, 4 en 0.5 miljoen is het te accepteren wanneer je Ajax bent.

Maar ik kan net zo goed tegen een muur praten in dit geval...

Oh, geríchte aankopen!

Misschien moeten de andere clubs dat dan ook eens proberen, gerichte aankopen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bij PSV kunnen ze daar anders nog wat van leren hoor, depri. Daar lijkt het wel alsof ze gewoon wat willekeurige spelers kopen en hopen dat het maar goed samenvalt.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Er zal inderdaad geen enkele gedachte achter zitten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Oh, geríchte aankopen!

Misschien moeten de andere clubs dat dan ook eens proberen, gerichte aankopen.

Waarom ben je nu zulke onnozele vergelijkingen aan het maken. Er staat duidelijk gerichte aankopen voor weinig peso's, in vergelijking met het 'ouderwets shoppen' waar herr Otherfool het over heeft (lees: de Kuffours, Atouba's, Mickey's, Luque's van deze wereld).

Wereld van verschil, denk je niet....

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Natuurlijk is er achteraf een wereld van verschil. Maar al die spelers zijn toch echt binnengehaald met het idee dat ze wat konden toevoegen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Maar niet voor relatief weinig geld, wat ik nadrukkelijk heb vermeld in de post die jij aanhaalde.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wat is die ooijevaar trouwens een aanfluiting vandaag zeg

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

- Britse voetbalvrouwen openen Spelen met 1-0 zege tegen Nieuw-Zeeland.

- Amerika haalde in een 0-2 achterstand op tegen Frankrijk en wint met 4-2.

- En Japan wint met 2-1 van Canada.

En morgen beginnen de mannen met om 13 uur Honduras - Marokko.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Maar niet voor relatief weinig geld, wat ik nadrukkelijk heb vermeld in de post die jij aanhaalde.

Kuffour en Atouba waren anders transfervrij. Achteraf is het altijd makkelijk praten of de transfersom die betaald was gerechtvaardigd is.

In dat opzicht kun je ook je vraagtekens zetten bij de aankoop van een 30-jarige die nou niet z'n beste seizoen heeft gekend, niet de leider is gebleken die werd verwacht en ook nog het eerste halfjaar de opmars van jullie lieveling Anita heeft verstoord.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

In dat opzicht kun je ook je vraagtekens zetten bij de aankoop van een 30-jarige die nou niet z'n beste seizoen heeft gekend, niet de leider is gebleken die werd verwacht en ook nog het eerste halfjaar de opmars van jullie lieveling Anita heeft verstoord.

Foutje van een beginnend trainer, wat iedere Ajacied hem al ruim vergeven heeft. Wat nog belangrijker is; hij durft de hand in eigen boezem te steken door te zeggen dat hij fout heeft gezeten m.b.t. Janssen zijn positionering. Kan menig ex-trainer van Ajax nog wat van leren.

Laat ik het maar bij twee dingen houden:

- Salarisplafond ( Regeling die ervoor zorgde dat Ajax Aissati kwijt raakte; een bepalende speler). Tevens het feit dat Narsingh niet is over gekomen. Believe you me, als het Narsingh scenario zich afspeelde in het tijdperk van Jol / van Basten / vd Boog, dan was hij nu Ajacied geweest. Dit weet jij net zo goed.

- Transfers: Ajax nu voor het derde seizoen op rij niet degene die het meest spendeert op de transfermarkt. In de geschiedenis van Ajax en het Nederlands voetbal nog nooit gebeurt naar mijn weten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Kuffour en Atouba waren anders transfervrij. Achteraf is het altijd makkelijk praten of de transfersom die betaald was gerechtvaardigd is.

Kwam Atouba niet uit het Jol netwerk? En wat voor schandalig salaris kreeg hij ook alweer.

Onder het huidige regime is zoiets verleden tijd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Drie miljoen voor de beste speler van de Eredivisie 2010/2011 die voor een normaal salaris naar Amsterdam wilde komen en nog minstens 2 jaar zou moeten kunnen ballen (gezien zijn levensstijl). Alleen een idioot zou daar vraagtekens bij zetten van tevoren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Net terug van een pot zomeravond voetbal. Feyenoord stond best goed. Ook fijn dan Vlaar er (nog) is. Voorin te weinig kansen gecreëerd en welke er waren werden slecht afgemaakt. Met de twee noren erin werd het wat beter en dreigender. Al deed Mallorca nauwelijks enige moeite.

Ach. Je moet toch wat op zo'n warme avond.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

Net terug van een pot zomeravond voetbal. Feyenoord stond best goed. Ook fijn dan Vlaar er (nog) is. Voorin te weinig kansen gecreëerd en welke er waren werden slecht afgemaakt. Met de twee noren erin werd het wat beter en dreigender. Al deed Mallorca nauwelijks enige moeite.

Ach. Je moet toch wat op zo'n warme avond.

Ik vond die kleine Noor redelijk goed ballen (ook al balde hij niet lang), maar van Singh werd ik niet vrolijk. Immers was ook schandalig slecht joh. Wel genoeg gevaar vanaf de flanken, maar helaas een gebrek een secuurheid en een Guidetti.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tweede helft was dat, daar zat ik te ver vanaf om het goed te zien. Maar we missen een killer spits. Dat is wel duidelijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-en-Nice-akkoord-over-Cvitanich.htm

About time. We raken ieder geval veel dure, nutteloze spelers kwijt deze zomer.

PS: Typisch...Dinamo Zagreb in de 97e minuut met de beslissende 3-2 in hun CL play off wedstrijd waardoor ze deze ronde overleven

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Feyenoord - Real Mallorca.

0-0 wedstrijden hoeven niet altijd saai te zijn. Dit was namelijk slaapverwekkend.

En dat terwijl Feyenoord best aardig wat mogelijkheden/kansen creëerde. Waar dat Real Mallorca mee bezig was. Wat een niveau. En man man, wat is die Immers slecht.

Denk dat Feyenoord de ploeg zal worden met de wedstrijden waarin het minst gescoord wordt. De verdediging is namelijk erg degelijk (met Janmaat ipv Leerdam) en we missen veelscorende spelers. Feyenoord liet andermaal zien dat het een spits nodig heeft. Die kans van Cissé ook in de eerste helft...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS: Typisch...Dinamo Zagreb in de 97e minuut met de beslissende 3-2 in hun CL play off wedstrijd waardoor ze deze ronde overleven

Dat riekt naar omkoping!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.