- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Voetbalzone - 'FC Twente wil niet weer zaken doen met Benfica en wijst bod af'
Als Benfica die Witsel verkoopt en vervolgens bij Twente aanklopt voor 12 miljoen, zullen de bezwaren wel minder groot zijn.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
CSKA is wel actief. Rasmus Elm trekt ook al van AZ naar CSKA en vorig seizoen kochten ze bij AZ ook al Wernbloom weg.
CSKA is het nieuwe Ajax inderdaad.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jammer... De smaakmaker van RSC Anderlecht heeft een transfer naar CSKA Moskou. Kostprijs 14,9 miljoen euro.
Met het geld kan Anderlecht uitkijken naar o.a. een nieuwe centrale verdediger. Daarbij komt Moisander van het Nederlandse AZ nadrukkelijk in beeld.
Edit - het gaat over Matias Suarez.
Liever naar Anderlecht dan die grafclub hier 40 kilometer naar het zuiden.
En het doet me pijn dat AZ haar spelers vaak voor een koopje wegdoet. Elm, de smaakmaker van AZ, is wel meer waard dan €6 miljoen. Als je dan ziet dat Anderlecht €15 miljoen vangt, oftewel 2,5x zoveel, dan kan je wel zeggen dat AZ slecht onderhandeld heeft. Maar misschien had die Suarez wel nog een langer contract (die van Elm liep nog één seizoen door) en misschien zijn er wel clausules ingebouwd.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
CSKA is het nieuwe Ajax inderdaad.
Is daar ook niet Ari naar toe gegaan ?
Naja,het was toch al te verwachten als Elm zou gaan vertrekken deze zomer. Ondanks zijn mindere EK moet AZ er wel minimaal 8 mil uitslepen exclusief bonussen.
Volgens mij licht Suarez bij Anderlecht nog 3 jaar vast.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Net of Ajacieden blij zijn met al die spelers van AZ. Alleen De Zeeuw en Perez zijn een beetje geslaagd, de rest was een ramp al zie ik het helemaal in Sigthorsson zitten na zijn blessure. Van subtop naar de top zit toch altijd nog een vrij groot verschil.
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Sigthorsson is al een miskoop veel te licht als spits voor Ajax , weet je wat een openbaring gaat worden Lens bij PSV in de spits een gouden vonds, snel doelgericht ja dat mag ik wel maar helaas niet van ons zou hem gelijk ruilen en 3 miljoen toegeven , Sigthorsson is ook erg vaak geblesseerd en zijn fysiek is gewoon niet goed genoeg voor de top
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sigthorsson heeft 1 lange blessure gehad. Daar baseer jij zijn blessuregevoeligheid op? Beter 1 langdurige blessure dan tientallen kleine. Die jongen heeft alles in zich qua fysiek, qua spel en qua mentaliteit om een geweldige Ajax spits te worden.
Jij lijkt wel wat te hebben tegen onze betere spelers. Ook Eriksen vind je een matige speler 
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Sigthorsson heeft 1 lange blessure gehad. Daar baseer jij zijn blessuregevoeligheid op? Beter 1 langdurige blessure dan tientallen kleine. Die jongen heeft alles in zich qua fysiek, qua spel en qua mentaliteit om een geweldige Ajax spits te worden.
Jij lijkt wel wat te hebben tegen onze betere spelers. Ook Eriksen vind je een matige speler
Jan Vertonghen was een van de betere spelers zo niet de beste ook een speler als Luis verdiend die titel en ja zelfs Anita na een uitstekende 2de seizoenshelft en Sigthorsson was bij AZ ook vaak geblesseerd en wat is er mis met een opvatting dat Ook Eriksen een matige speler is met wat talent maar absoluut geen topper laat staan internationaal , laten we die aub snel verkopen voordat anderen dat ook in de gate hebben anders krijg je zo een scenario net als Van der Wiel die hadden ze voor de EK moeten verkopen als hij nu nog een club krijgt zal die wel binnen zijn maar ik zeg je waar die ook gaat spelen na een half jaar is het over en zal dan na veel omzwerfingen weer op de Nederlandse velden te zien zijn ....En ja ik ben al ruim 40 jaar voor Ajax maar je moet niet alles door een roze bril zien ik heb van de week PSV gezien tegen Benfica en wat ik daar zag was ik wel van onder de indruk bij ons moeten er zo wie zo nog minimaal twee geariveerde spelers bij komen voor de achterhoede en voorhoede
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat leestekens zou je tekst wat prettiger te lezen maken 
Sigthorsson speelde bij AZ 32 duels in 1 jaar. Zijn debuutjaar als prof. Dat is niet slecht. Hij moet wat wennen aan profvoetbal en het ritme denk ik. Bij Ajax had hij 1 blessure die gewoon lang duurde. Dat maakt iemand niet blessuregevoelig. Dat zou ik eerder van Boerrigter zeggen als je er 1 zou noemen.
Verder heb ik het toch net niet gehad over PSV? Snap ook niet echt waarom je daar over begint.
En laten we Eriksen en zijn Deense vrienden Boilesen en Fischer maar koesteren. Dat zijn jongens die Ajax sterker maken.
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Fischer denk ik wel , en Boilesen heeft het zelfde probleem als Sigthorsson maar heb ik iets meer vertrouwen in.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Is daar ook niet Ari naar toe gegaan ?
Nope, dat was Spartak (waar De Zeeuw ook speelt).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
CSKA is wel fan van de Eredivisie. Wernbloom, Elm en ook Honda speelt daar al een tijdje.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
CSKA is wel fan van de Eredivisie. Wernbloom, Elm en ook Honda speelt daar al een tijdje.
En Musa.
Net of Ajacieden blij zijn met al die spelers van AZ.
Zeg ik toch niet? Maar het zal me benieuwen wie jullie dit jaar komen halen uit de AZ-shop.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat mij betreft geen AZ speler als de naam niet Viergever is. Die zou ik graag willen.
Musa inderdaad ook ja. AZ en VVV worden goed gespekt vanuit Rusland.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En Olympisch titelfavoriet Spanje verliest eerste match tegen Japan met 0-1.
Mexico-Zuid-Korea blijft 0-0 en Honduras-Marokko 2-2.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vincent Kompany tekent tot 2018 bij Manchester City. Nog nooit eerder kreeg een speler bij City een overeenkomst voor zes seizoenen.
Hoeveel Kompany nu zal verdienen deelde Manchester City niet mee, maar volgens The Sun zou hij op 6 jaar tijd meer dan 50 miljoen euro opstrijken. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Maar het zal me benieuwen wie jullie dit jaar komen halen uit de AZ-shop.
Toch altijd lekker winkelen zo vlak om de hoek 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Vincent Kompany tekent tot 2018 bij Manchester City. Nog nooit eerder kreeg een speler bij City een overeenkomst voor zes seizoenen.
Hoeveel Kompany nu zal verdienen deelde Manchester City niet mee, maar volgens The Sun zou hij op 6 jaar tijd meer dan 50 miljoen euro opstrijken.
Beste verdediger van de wereld !
Jeetje,wat een bedrag. Ik baal er ontzettend van dat ik vroeger gestopt ben met voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Thiago Silva lijkt me de beste van de wereld. Kompany is wel top 5 materiaal. Misschien wel top 3. Spelers als Vidic, Pepe en Samuel horen daar ook wel bij denk ik.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
En laten we Eriksen maar koesteren.
Voor de Eredivisie een prima speler natuurlijk, maar hij heeft tijdens het E.K. laten zien nog niet rijp te zijn voor een stap hogerop. Hij speelde werkelijk dramatisch.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, op basis van het EK zou van Persie ook niks bijzonders zijn dan. Of Benzema. Ribery. Robben. Arsjavin. Noem ze maar op.
Eriksen is geen dragende speler, bij Ajax ook niet. Speelt Ajax kut, dan hij ook vaak. Dat hoort denk ik ook bij zijn leeftijd. Sneijder droeg Ajax in zijn 1e jaren ook niet zoals op het einde. Eriksen is een vrij briljante speler, heeft dat genoeg bij Ajax in de competitie, Europa Cup en bij Denemarken laten zien. Dat hij dit EK niet uit wist te blinken zegt me vrij weinig. Zoals een vrij matige speler met een toernooi (Drenthe jeugd EK, Charisteas EK 2004 etc etc) me ook weinig zegt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Toch altijd lekker winkelen zo vlak om de hoek
Zou inderdaad gek zijn om als shopverslaafde de uitgestalde waar bij de buurman te laten liggen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Tsja, op basis van het EK zou van Persie ook niks bijzonders zijn dan. Of Benzema. Ribery. Robben. Arsjavin. Noem ze maar op.
Nee hoor. Het ging vooral om zijn balbehandeling, zijn passes, etc. Hij kon het nog niet aan. Mensen denken al gauw dat als een speler een mooie techniek heeft hij direct een heel goede voetballer zal worden.
Eriksen is een vrij briljante speler, heeft dat genoeg bij Ajax in de competitie, Europa Cup en bij Denemarken laten zien.
Briljantie natuurlijk sowieso niet, maar echt goed voetbal ook nog niet. Heel sporadisch.
Dat hij dit EK niet uit wist te blinken zegt me vrij weinig. Zoals een vrij matige speler met een toernooi (Drenthe jeugd EK, Charisteas EK 2004 etc etc) me ook weinig zegt.
Hij kon zich meten aan een hoger niveau en faalde daarin. Wil niet zeggen dat hij het niveau niet ooit aan zou kunnen natuurlijk, maar op dit moment zou een topclub een heel groot stapje te hoog voor hem zijn. Langzamerhand ook lang niet één van de grootste talenten die er in Europa rondlopen (als hij dat ooit geweest is).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik betwijfel ook of clubs er 'meer dan 40 miljoen' voor gaan betalen 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Pff begin me een beetje zorgen te maken over PSV. Voorbereiding verloopt zo absurd goed en winnen al onze wedstrijdjes zo makkelijk dat competitiestart straks alleen maar tegen kan vallen
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Aha... onze provider (Belgacom) zend deze namiddag om 14 uur de vriendschappelijke match
Arsenal - Manchester City uit.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Pff begin me een beetje zorgen te maken over PSV. Voorbereiding verloopt zo absurd goed en winnen al onze wedstrijdjes zo makkelijk dat competitiestart straks alleen maar tegen kan vallen
RKC uit en Roda thuis zijn op papier niet bepaald de moeilijkste wedstrijden. Toch deel ik die vrees ook een beetje. Kan verder zeggen dat ik enorm veel zin heb ik het nieuwe seizoen. Volgende week de JC-schaal!
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Voetbalzone - 'Vitesse probeert Janssen terug naar Arnhem te halen'
Deze transfer zie ik nog best afgerond worden. Zijn contract loopt volgend jaar af (weliswaar met de optie voor nog een jaar), en Janssen zit al in de herfst van zijn carriere.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Geen zorgen. PSV is nu al kampioen. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.