• 17.811 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.717 series
  • 35.116 seizoenen
  • 658.795 acteurs
  • 200.861 gebruikers
  • 9.503.746 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Hey, zet je Barça-bril eens af man. Ik ben ook voor Barcelona maar wat ze de eerste helft hier hebben laten zien lijkt nergens naar. Real controleert gewoon zonder problemen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Barça erg slordig. Real kent eigenlijk geen problemen. Zie het somber in voor Barcelona op deze manier.

In het begin waren ze erg slordig, nu combineren ze toch al op hun gebruikelijke niveau. Real is nochtans een paar keer goed weggekomen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Blijft toch treurig dat je niet inziet dat voetbal zo veel meer te bieden heeft dan vlekkeloze rondootjes.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Hey, zet je Barça-bril eens af man. Ik ben ook voor Barcelona maar wat ze de eerste helft hier hebben laten zien lijkt nergens naar. Real controleert gewoon zonder problemen.

Controleren? Vreemd, jij kijkt waarschijnlijk een andere wedstrijd. Wat ik gezien heb gedurende de eerste helft is een Barca die telkens de aanval opzoekt, telkens voetbalt aan het doel van Casillas en een Real die verdedigt met 10. Hoezo controleert Real dan?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Wat een onzin. Tikkie takkie is het ontwijken van het duel. Kan ik net zo goed als laf afdoen.

Hup vitesse hup!

Zie jij al Xavi, Messi, Iniesta het duel aangaan? Barça doet waar het het beste in is en dat is weergaloos voetbal spelen. Alleen is dat tot nu toe nog niet echt gelukt op een paar aanvalletjes na. Barça is trouwens wel veel beter, één zo'n frotgoal voor Real. Voor de rest is Real kansloos.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Zie jij al Xavi, Messi, Iniesta het duel aangaan? Barça doet waar het het beste in is en dat is weergaloos voetbal spelen. Alleen is dat tot nu toe nog niet echt gelukt op een paar aanvalletjes na.

Ze hebben anders al een hele hoop mooie dribbels laten zien.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Controleren? Vreemd, jij kijkt waarschijnlijk een andere wedstrijd. Wat ik gezien heb gedurende de eerste helft is een Barca die telkens de aanval opzoekt, telkens voetbalt aan het doel van Casillas en een Real die verdedigt met 10. Hoezo controleert Real dan?

Chelsea 28% balbezit

Barca 72% balbezit

Score 1-0, muntje moet nu toch eens vallen.....

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Reinbo schreef:

Blijft toch treurig dat je niet inziet dat voetbal zo veel meer te bieden heeft dan vlekkeloze rondootjes.

Nutteloze discussie. Jij wendt je af van Barca en keurt alles van hun af. Ik niet, ik vind het fantastisch wat ze wedstrijd na wedstrijd proberen te doen.

Reinbo schreef:

(quote)

Chelsea 28% balbezit

Barca 72% balbezit

Barca controleerde de match. Chelsea heeft laf voetbal gespeeld en zo weten te winnen, tegen de gang van het spel in.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik keur helemaal niet alles van hun af. Vind het erg knap hoe ze spelen, maar evenzo best saai. Voor mij draait het in voetbal om de emotie en ik kan meer genieten van een nacompetitethriller tussen Sparta en Excelsior van 2 jaar terug dan een eenvoudige 6-0 overwinning van Braca of Real. Vind jouw kijk op het voetbal daarom erg kortzichtg. Techniek is niets, emotie is alles. Dus met 10 man de 0-1 verdedigen kan ook een schitterende pot opleveren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Nutteloze discussie. Jij wendt je af van Barca en keurt alles van hun af. Ik niet, ik vind het fantastisch wat ze wedstrijd na wedstrijd proberen te doen.

(quote)

Barca controleerde de match. Chelsea heeft laf voetbal gespeeld en zo weten te winnen, tegen de gang van het spel in.

Ai, muntje valt niet....

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Hebben de analisten stront in hun ogen of proberen ze echt alles vanuit Barca-perspectief te redeneren... Real zit vanaf minuut 0 erg kort op het spel, komen vaak prima voor hun mannetje, reden voor het feit dat Barca niet aan hun spelletje toekomt.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4805 stemmen

Bij mij komen emoties op door te genieten van techniek!

Ben trouwens niet voor Barca, hoewel ik wel vind dat ze mooi voetbal spelen.

Vond Barca zeker niet indrukwekkend de eerste helft. Real controleert Barca aardig aangezien ze nauwelijks kansen krijgen. En die counter met Özil had zomaar de 0-2 kunnen (misschien wel moeten) opleveren.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Reinbo schreef:

Vind jouw kijk op het voetbal daarom erg kortzichtg.

Typisch, terug op de man spelen.

Dus met 10 man de 0-1 verdedigen kan ook een schitterende pot opleveren.

Daarin verschillen we weeral. Een schitterende pot is voor mij 2 ploegen die alles geven voor de winst. Geen ene ploeg die probeert te voetballen, aanvallen probeert op te zetten en een andere die bijna met 11 in de goal gaan staan om zo te verhinderen de andere ploeg te laten scoren.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Bottleneck schreef:

Hebben de analisten stront in hun ogen of proberen ze echt alles vanuit Barca-perspectief te redeneren... Real zit vanaf minuut 0 erg kort op het spel, komen vaak prima voor hun mannetje, reden voor het feit dat Barca niet aan hun spelletje toekomt.

Barcelona wint de meeste van hun duels, tikken vaak vlot diep op Real hun helft. Het tik-tak spelletje van Barcelona is aanwezig maar hun verdiende gelijkmaker is nog niet gevallen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

Bij mij komen emoties op door te genieten van techniek!

Werkelijk. Dan moet je zaalvoetbal kijken, is technisch gezien van veel hoger niveau.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ai, muntje valt niet....

Wij hebben gewoon een verschillende kijk erop. Misschien valt jouw muntje niet?

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Bottleneck schreef:

Volgens mij bekeken ze juist vanuit Real standpunt. Ze profiteren te weinig van het slordige spel dat Barca speelt. Vaak goede mogelijkheden op counters, maar verprutst Real het door slordig die bal gewoon naar voren te rammen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Chelsea 28% balbezit

Barca 72% balbezit

Dat gebeurt dus nooit meer, 1 countertje 1 goal. 2009, 2010, 2011 landskampioen, 2009 en 2011 CL en Super Cup, 2009 Copa del Rey; 2009, 2010, 2011 Supercopa. Valt het muntje niet?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

(quote)

Daarin verschillen we weeral. Een schitterende pot is voor mij 2 ploegen die alles geven voor de winst. Geen ene ploeg die probeert te voetballen, aanvallen probeert op te zetten en een andere die bijna met 11 in de goal gaan staan om zo te verhinderen de andere ploeg te laten scoren.

Mooiste CL finale? Manchester - Bayern 2-1. Waarom? Niet vanwege het spel, maar vanwege het score verloop en de de emotie die dat los maakt. Runner Up AC Milan - Liverpool 3-4. Wederom, de emotie. Veldspel zal me echt wordt wezen.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

(quote)

Dit is inderdaad de perfecte pot voetbal. Handbal verdedigingen zorgen er altijd voor dat het geen reet is om naar te kijken. Daar is voetbal niet voor bedoeld, daar zitten mensen niet voor op de tribune. En al helemaal niet om daar dik voor te betalen. Ken geen neutrale voetballiefhebber dat geniet van dit soort saaie potjes. Die willen gewoon lekkere aanvallen zien. Neem het iemand is kwalijk?

Het heet ook niet voor niets voetbal, daar heb je een bal voor nodig. Wanneer je 90 minuten geen bal aanraakt speel je dus ook geen voetBAL.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4805 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Werkelijk. Dan moet je zaalvoetbal kijken, is technisch gezien van veel hoger niveau.

Bwa nee, is saaier. Techniek is trouwens niet alleen het voetbal dat Barca brengt. En ja, mooie combinaties, leuke dribbels, plotse schijnbewegingen of wereldgoals maken op zich al emoties los, ook zonder spanning in de match zelf.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dat gebeurt dus nooit meer, 1 countertje 1 goal. 2009, 2010, 2011 landskampioen, 2009 en 2011 CL en Super Cup, 2009 Copa del Rey; 2009, 2010, 2011 Supercopa. Valt het muntje niet?

Ow, hoe saai alles winnen , kan er niet warm of koud van worden. En nooit meer? Zullen we even vanavond afwachten.....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Bwa nee, is saaier. Techniek is trouwens niet alleen het voetbal dat Barca brengt. En ja, mooie combinaties, leuke dribbels, plotse schijnbewegingen of wereldgoals maken op zich al emoties los, ook zonder spanning in de match zelf.

Ja, dan verschillen wij. Ik wordt niet war of koud van een wereld goal als er niks op het spel staat, Doe mij maar een lelijke winnende intikker in de 92e minuut. Daar wordt ik een stuk gelukkiger van dan een schitterende omhaal die de stand op 4-1 brengt.

Maar vandaar dat jij van Barca houdt en ik het een saaie ploeg vind.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Zie jij al Xavi, Messi, Iniesta het duel aangaan? Barça doet waar het het beste in is en dat is weergaloos voetbal spelen. Alleen is dat tot nu toe nog niet echt gelukt op een paar aanvalletjes na. Barça is trouwens wel veel beter, één zo'n frotgoal voor Real. Voor de rest is Real kansloos.

Als Barca doet waar het goed in is is het gedurfd en fantastisch, als Chelsea of Inter doet waar ze goed in zijn is het laf en saai?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Volgens mij bekeken ze juist vanuit Real standpunt. Ze profiteren te weinig van het slordige spel dat Barca speelt. Vaak goede mogelijkheden op counters, maar verprutst Real het door slordig die bal gewoon naar voren te rammen.

Dat aspect wel ja, totaal onnodig. Maar als de vraag opspeelt hoe het komt dat Barca niet als vanouds speelde de eerste helft, zien ze niet dat het vooral kwam door pressie zetten door Real.

Heb trouwens genoten van Chelsea van de week , al speelden ze lang niet zo sterk als tegen Napoli. (Maar dat mag je niet te hard zeggen van alle zelfbenoemde voetbalpuristen hier )

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, dan verschillen wij. Ik wordt niet war of koud van een wereld goal als er niks op het spel staat, Doe mij maar een lelijke winnende intikker in de 92e minuut. Daar wordt ik een stuk gelukkiger van dan een schitterende omhaal die de stand op 4-1 brengt.

Maar vandaar dat jij van Barca houdt en ik het een saaie ploeg vind.

Jij maakt constant verkeerde vergelijkingen. Daar kan ik echt zo moe van worden. Overigens speelt Barca genoeg spannende wedstrijden, dus daar gaat je argumentering eigenlijk al.

Blijf het vreemd vinden dat je een ploeg blijft afkraken die er alles aan doet om het perfecte voetbal te spelen.

Heb je dinsdag trouwens gekeken? Daar verdedigde Barca op 1 moment na ook perfect. Bij balverlies collectief de tegenstander afjagen en vroeg die bal heroveren. Zo hoor je te verdedigen. Niet met 11 man rond de 16 meter hangen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ooow Telio wat mis je nu...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Slecht he.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ow, hoe saai alles winnen , kan er niet warm of koud van worden. En nooit meer? Zullen we even vanavond afwachten.....

Wat jij in je vorige post suggereerde was dat Barça door haar spel 1-0 had verloren. Nou, dan reageer ik zo en toon ik aan dat dat onzin is. Alles winnen saai? Ik durf te wedden dat Real hier jaloers op is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als je 72% balbezit hebt en niet eens 1 keer kan scoren ben je ook net erg goed.

Ik denk overigens niet dat Real erg jaloers op Barca hoeft te zijn.....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.