- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Otherfool heeft dit volgensmij als een van de weinige goed voorspelt in het Champions League toto. Erg knap.
Dank 
Onderschat nooit de de Deutsche onverzettelijkheid en de Torinstinct van SuperMario Gomez, zo bleek maar weer. Jose Mourinho, the Special One, zal alle zeilen van zijn majestueuze zeiljacht bij moeten zetten om één en ander weer recht te zetten in de return. Voor hen die de toto ook eens willen winnen: dat gaat lukken. U mag voor volgende week een 3-1 noteren.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Ik verwacht volgende week een 4-2 of 5-3 of zo.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Behalve die kraag is het toch een mooi shirt?
Ik wou net zeggen vind het uitshirt 10x beter dan die van nu. Het enige lelijke aan het nieuwe thuisshirt vind ik die grote zwarte letters.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
Thuisshirt mooi, uitshirt spuuglelijk. Wil ik nog niet dood in gevonden worden. Sinds 2004/2005 geen mooi uitshirt meer gehad
.
Gelukkig nog iemand die een beetje kritisch durft te zijn op dat vodje 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben ook wel verrast over de positieve feedback. Lelijke kleur, matig gedesigned model en ja die kraag.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Dat Feyenoord logo maakt ieder shirt lelijk. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Klopt, die Kabouter Plop ziet er veel beter uit. 
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Die kabouter Plop is wel een knap staaltje design werk. 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Het blijft ongelooflijk wat voor een hoop nichten er in die topclubs rondlopen. Zowel aan de kant van Bayern (Ribery) als Madrid een hoop theatrale onzin die een topmatch onwaardig is.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Want hetero- en biseksuelen doen niet aan theatrale onzin.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een stuk minder, de hogere performance arts zijn toch echt meer het domein van de homosexuelen.... En een beetje vent loopt gewoon door als je m een schop geeft. Je zag het vroeger ook bij AVRO's Superstars waarin diverse sporters het tegen elkaar opnamen op diverse sportonderdelen. Voetballers werden steevast vrijwel laatste (enkel wielrenners presenteerden nog slechter), ze verloren zelfs met penaltyschieten van de hockiers
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Met al die komedie begin je ergens bijna te wensen dat er terug eens zo'n echte beenhakker van een voetballer op het veld staat om het eerste het beste theatrale nummertje af te straffen met een gerichte trap op het scheenbeen, totdat het bot er uitsteekt 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lmao.
Ja, dat deden wij ook toen, maar het is wel zo....
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik ben ook wel verrast over de positieve feedback. Lelijke kleur, matig gedesigned model en ja die kraag.
Die kleuren zijn echt geweldig joh!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, dat deden wij ook toen, maar het is wel zo....
Je aanname wat betreft homo's slaat nergens op natuurlijk maar goed. De rest wil ik best geloven. Voetballers lopen al te klagen bij 2 wedstrijden in de week terwijl er sporten zijn die 4 á 5 maal in de week spelen en waar de fysieke inspanning nog zwaarder is.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Je aanname wat betreft homo's slaat nergens op natuurlijk maar goed. De rest wil ik best geloven. Voetballers lopen al te klagen bij 2 wedstrijden in de week terwijl er sporten zijn die 4 á 5 maal in de week spelen en waar de fysieke inspanning nog zwaarder is.
Dit vind ik altijd een nonargument. Je kan sporten niet met elkaar vergelijken. Een voetballer moet bv buiten al dat rennen ook nog eens iets met een bal doen. Een wielrenner moet behalve fietsen verder niks. Iedereen verricht op zijn of haar manier het maximale aan werk. Het heeft weinig met aanstellen te maken, ook de grote vedetten uit topcompetities zitten er in de slotfase van een seizoen of in de winterstop doorheen. Daarom zijn WK's en EK's vaak teleurstellend.
En welke sporten worden op profniveau 4 tot 5 keer in de week gespeeld? Ik kom hoogstens aan een Tour de France 1 maand per jaar. Of je moet doelen op iets als schaatsen, maar dat duurt natuurlijk geen anderhalf uur per dag voor een speler.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
NBA bijvoorbeeld, en dat is toch wel even wat intensiever dan voetballen. Die reizen ook nog eens veel meer.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
In de NBA spelen ze 5x per week als club?
En ik weet niet of NBA wel zo'n best voorbeeld is. Daar pauzeren ze regelmatig en duren de blokken (of hoe je het noemt) geloof ik een kwartier toch? Bij voetbal moet je toch 2x 45 minuten keihard knallen. Denk dat dat echt wel veel van je lichaam vraagt. Bij het voetbal spelen veel ploegen ook 3x per 8 dagen (die Europees gaan) en zomers vaak een eindronde.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
De volgens otherfool o zo geniale Mourinho heeft er gisteravond eigenhandig voor gezorgd dat Real verloren heeft. Bij een stand van 1-1 gaat hij verdedigend wisselen en laat hij Real inzakken. Ja en toen ging het mis. Bewijst maar weer eens dat Cruijff gelijk heeft: de aanval is de beste verdediging.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Doseren is bij voetbal veel makkelijker te doen. Bij basketbal heb je inderdaad time outs en 4 kwarten van 12 minuten maar een beetje sportman met een goede cardio moet dit toch wel kunnen dragen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Doseren is bij voetbal veel makkelijker te doen. Bij basketbal heb je inderdaad time outs en 4 kwarten van 12 minuten maar een beetje sportman met een goede cardio moet dit toch wel kunnen dragen.
Mhow, zeker in de top ben je toch altijd wel aan het rennen. Maar verder denk ik dat we allemaal te weinig weten om te kunnen oordelen wat lichamelijk zwaarder is. En dan heb je ook nog het mentale aspect bij sommige sporten, kan zwaar meewegen of je er onder lijdt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit vind ik altijd een nonargument. Je kan sporten niet met elkaar vergelijken. Een voetballer moet bv buiten al dat rennen ook nog eens iets met een bal doen. Een wielrenner moet behalve fietsen verder niks. Iedereen verricht op zijn of haar manier het maximale aan werk. Het heeft weinig met aanstellen te maken, ook de grote vedetten uit topcompetities zitten er in de slotfase van een seizoen of in de winterstop doorheen. Daarom zijn WK's en EK's vaak teleurstellend.
En welke sporten worden op profniveau 4 tot 5 keer in de week gespeeld? Ik kom hoogstens aan een Tour de France 1 maand per jaar. Of je moet doelen op iets als schaatsen, maar dat duurt natuurlijk geen anderhalf uur per dag voor een speler.
Feit blijft dat in die tijd de hockiers een betere conditie hadden dan de voetballers en all round gewoon beter presteerde. Ook roeiers lijken mij een stuk fitter gedurende het seizoen dat ze in training zijn. Maar toegegeven. Qua sportbenadering heeft voetbal de laatste 10 jaar wel een flinke inhaalslag gemaakt. Al blijft het zo dat high end toepassingen als computer gegenereerde spelanalyses al veel eerder bij hockey gebruikt werd. Het blijft een conservatief en veelal achterlijk bolwerk dat voetbal......
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik denk niet dat je zo 123 kunt zeggen dat basketballen fysiek uitputtender is dan voetballen eigenlijk.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Bij basketbal wordt er ook ontzettend veel gewisseld, geen enkele speler maakt die 4 kwarten helemaal vol.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Nou 1 ding is zeker.. in het topvoetbal ben je zéker geen mietje. Elk van die gasten kan fysiek meer aan dan wij allemaal bij elkaar. Ook Ronaldo
.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
O jee, ik voel ook dat dart-is-een-spelletje-discussie weer opkomen.
Voetbal is volgens een wetenschappelijk lijstje één van de meest intensieve sporten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, als je er steeds bij gaat liggen wordt het vanzelf vermoeiend. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.