- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lol dat Graafschap publiek, triest volk...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Waar is het talent kun je beter vragen. Als je het in de Nederlandse Liga bij de 'topclubs' moet doen met spelers als Rosales, Anita, Manolev of Swerts, waar hebben we het dan nog over?
Klopt, dat zijn ook geen toppers, ik zie meer in Clasie, Van Rhijn, Luuk de Jong, Assaidi etc.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
Waar is het talent kun je beter vragen. Als je het in de Nederlandse Liga bij de 'topclubs' moet doen met spelers als Rosales, Anita, Manolev of Swerts, waar hebben we het dan nog over?
Daarnaast vind je ook in zelfs de topploegen in het buitenland zelfs spelers om het elftal volledig te krijgen ipv dat ze echt wat toevoegen. Is altijd en overal al zo geweest. Snap het punt niet dat je hier probeert te maken. Enkel dat iemand als Manolev geen Nederlander is.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ooh, daar hebben we spuit elf weer. Ik had het over de uitspraak van Beerens simpele ziel.
Ik had het over het legendarische filmpje simpele sjon.. en dan ga jij dat soort genante uitspraken nog goedpraten door wat een fictieve Ajacied wel allemaal niet zou zeggen, ronduit zielig.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Gelieve Anita niet in hetzelfde rijtje te noemen die jij nu noemt. Bij voorbaat dank!
Je gaat hem toch niet zijn geliefkoosde (lees: vermoeiende) stokpaardje afnemen?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik had het over het legendarische filmpje simpele sjon.. en dan ga jij dat soort genante uitspraken nog goedpraten door wat een fictieve Ajacied wel allemaal niet zou zeggen, ronduit zielig.
Wat lul jij nou? Jij reageert op een reactie van mij, waar ik het over Beerens heb. Op welk moment heb jij het dan over het filmpje, als jij op mij reageert op iets wat ik zeg over Beerens zeg? Dus wat lul jij dan ook dat ik uitspraken ga goed praten van Mertens als ik dat niet eens doe. Jonge, misschien moet je wat minder snuiven.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nee, je praat wel Beerens goed omdat "een ajacied" dan ook die teksten zou hebben, je kan ook toegeven dat het domme uitspraken zijn, zowel van Beerens en Mertens, maar nee, haal de zgn. Amsterdamse arrogantie er maar weer bij. En snuiven doen ze op de Punnikside maar 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nee, je praat wel Beerens goed omdat "een ajacied" dan ook die teksten zou hebben, je kan ook toegeven dat het domme uitspraken zijn, zowel van Beerens en Mertens, maar nee, als sneue bevooroordeelde Utregger moet jij weer afgeven op die ene club waar je je nooit mee zal meten. Snuiven doen ze op de Punnikside maar
Omdat jij, blijkbaar achterlijk bent en het niet helemaal snapt, hier nog een keer wat uitleggen.
Een of andere neus die loopt Beerens af te kraken omdat Beerens zei dat Ajax geen kampioen meer kon worden na 11 punten achterstand.
Ja, dat begrijp jij nog hé?
En hij vond het mij toch een partij grappig. Ik zeg dan, als Ajax 11 punten voor zou staan, dan had een Ajacied dat ook gezegt. Het gaat mij er niet om dat het om een Ajacied gaat, het gaat erom dat wat Beerens zei helemaal niet raar was
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En hij vond het mij toch een partij grappig. Ik zeg dan, als Ajax 11 punten voor zou staan, dan had een Ajacied dat ook gezegt. Het gaat mij er niet om dat het om een Ajacied gaat, het gaat erom dat wat Beerens zei helemaal niet raar was
Het was extreem voorbarig, als je dat nu zou zeggen ben ik het eens, maar toen niet. Zoals die Ajacied al terecht zei: dat zeg je als supporter maar, als voetballer hoor je met de beentjes een beetje op de grond te blijven. Het blijft gewoon dom wat Beerens zei en typerend voor de Eindhovense arrogantie van de laatste decennia, maar daarover is het minder leuk zeiken door bepaalde users hier.
Verder bewaar je je achterlijk verwensingen maar voor je vrienden op de Punnikside, als er nou een groep achterlijk is.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het was extreem voorbarig, als je dat nu zou zeggen ben ik het eens, maar toen niet. Zoals die Ajacied al terecht zei: dat zeg je als supporter maar, als voetballer hoor je met de beentjes een beetje op de grond te blijven. Het blijft gewoon dom wat Beerens zei en typerend voor de Eindhovense arrogantie van de laatste decennia, maar daarover is het minder leuk zeiken door bepaalde users hier.
Verder bewaar je je achterlijk verwensingen maar voor je vrienden op de Punnikside, als er nou een groep achterlijk is.
Punnikside
en dan verwijt jij mij dat ik 020 zeg. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik vind mijn vondst wel wat leuker dan die simpele rancuneuze infantiele aanduiding die jullie voor je hoofdstad hebben en het dekt de lading ook beter 
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1892 stemmen
Daarnaast lopen er 11 drollen zonder charisma rond, allemaal anonieme voetballertjes. Waar zijn de personality's? Een kampioensploeg heeft die.
. Verder blijf ik het erg knap vinden dat Ajax de afgelopen weken met een kwalitatief bijzondere matig elftal het zo goed gedaan heeft. Een goede mentaliteit heeft de club uit Amsterdam Zuid-Oost zeker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat Ajax met zo'n ploeg kampioen wordt zegt eindelijk alles over het zeer matige niveau van de competitie.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
. Verder blijf ik het erg knap vinden dat Ajax de afgelopen weken met een kwalitatief bijzondere matig elftal het zo goed gedaan heeft. Een goede mentaliteit heeft de club uit Amsterdam Zuid-Oost zeker.
Vertonghen en Janssen hebben meer charisma in hun grote tenen dan heel het AZ elftal bij elkaar.
Daarnaast eist Verbeek alle aandacht op bij die club. Hij drukt de spelersgroep naar de achtergrond. Het kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een AZ speler voor de camera heb zien staan na een wedstrijd. Altijd en alleen Verbeek. De enige die zijn bek wel open trekt daar.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
Hiermee bedoel je eigenlijk dat de zogenoemde "Amsterdamse arrogantie"eigenlijk niet meer dan logisch is en dat is het ook. Snap daarom het gezeik op die Amsterdamse arrogantie ook nooit. Bij successen word je eenmaal zelfverzekerder en komen dit soort uitspraken. Dachten we dat PSV supporters bescheiden bleven toen ze een paar maal op rij kampioen werden? Termen als voetbal hoofdstad vlogen je om de oren. Bij elke club gebeurt het wanneer er succes is, snap niet waarom er alleen specifiek bij Ajax op gelet wordt. Oftewel, raar dat het bij Beerens wel goed gepraat wordt en als een Ajacied dat zegt is hij gelijk arrogant.
Dat bedoelt Orbit ook denk ik.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
Punnikside
.
Oude term
In ieder geval beter dan Ajakkes 
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1892 stemmen
Vertonghen en Janssen hebben meer charisma in hun grote tenen dan heel het AZ elftal bij elkaar.
Vertonghen heeft imho absoluut geen charisma. Hij gaat wel voorop in de strijd maar dat heeft met mentaliteit te maken. Janssen had charisma. Bij Twente.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Vertonghen heeft imho absoluut geen charisma. Hij gaat wel voorop in de strijd maar dat heeft met mentaliteit te maken. Janssen had charisma. Bij Twente.
Vertonghen heeft zeker wel charisma. Omdat hij zijn haren netjes gekamd heeft wil dat niet zeggen dat hij charisma mist. Alderweireld mist bijvoorbeeld dat charisma, ondanks dat hij er stoerder uitziet.
PS: Als Ajax kampioen wordt dan kan Driesje maar beter de rest van de zomer binnenblijven, want die maakte zich wel onsterfelijk belachelijk met die kampioenswedstrijd quote. Zelfs De Boer haalt hem aan 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dat Ajax met zo'n ploeg kampioen wordt zegt eindelijk alles over het zeer matige niveau van de competitie.
Of over de wilskracht van dit Ajax. Want Ajax heeft het natuurlijk in Europa ook keurig gedaan. Achteraf werd er zelfs nog gebaald dat ze er door Man Utd uitvlogen.
Ook de andere ploegen hebben zich goed gepresenteerd.
En hoevaak wordt er wel niet een ploeg afgeschreven? Juventus staat weer aan kop in Italie en Man Utd haalde City van ver in. Het gebeurt wel in meer landen.
Niet dat de Nederlandse top niet zeer wisselvallig was, daar heb je wel gelijk in hoor. Verschil is wel dat Ajax het in 1 seizoenshelft was en de rest over een heel seizoen. Na de winter doet Ajax het absoluut weer top qua uitslagen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Gelieve Anita niet in hetzelfde rijtje te noemen die jij nu noemt. Bij voorbaat dank!
Past anders prima in het rijtje. Alleen Swerts is nog een tikkie slechter natuurlijk. Gelukkig heeft onze Belg meer met z'n hoed gespeeld dan met de bal.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Klopt. Een nog matiger Ajax dan vorig jaar, wat al het matigste team ooit was dat kampioen werd van de Eredivisie.
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1892 stemmen
Vertonghen heeft zeker wel charisma
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Past anders prima in het rijtje. Alleen Swerts is nog een tikkie slechter natuurlijk. Gelukkig heeft onze Belg meer met z'n hoed gespeeld dan met de bal.
Prachtig, die onderschatting van Anita. Vooral volhouden joh. En volgend jaar weer verbaasd zijn dat Ajax met Anita als middenvelder iedereen overhoop speelt.
Grappig dat iedereen alleen wat over hem kan zeggen wat betreft zijn lengte of verleden als linksback. Maar schijnbaar kan niemand van jullie zien wat hij als middenvelder laat zien. Wat een drive, wat een felheid, wat een opbouw. Dankzij Anita is deze hele ploeg weer gaan draaien. Maar vooral ontkennen hoor!
Sluit niet uit dat Bertje aan het nadenken is over een EK plek voor Anita.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Klopt. Een nog matiger Ajax dan vorig jaar, wat al het matigste team ooit was dat kampioen werd van de Eredivisie.
Lachen joh, wat waren ze slecht. Kiev uit de CL gehouden, Milan in eigen huis verslagen, Anderlecht ingemaakt. Dit seizoen op het randje van de 8ste finales CL en uit bij Man Utd gewonnen. Maar vooral doen of dit Ajax het grootste lachertje ooit is.
Subtop van Nederland is sterker geworden. Ploegjes als Feyenoord haken zelfs weer wat aan.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Wat een discussies weer hier zeg..
Ja, je moet echt enorm trots zijn om kampioen te worden met Ajax, topprestatie.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Wat een discussies weer hier zeg..
Ja, je moet echt enorm trots zijn om kampioen te worden met Ajax, topprestatie.
Achjee, de opperzeur komt weer klagen. Ja, je mag altijd trots zijn als je kampioen kan worden, helemaal na wat Ajax dit seizoen meegemaakt heeft. Als je het zo bekijkt, hou dan ook je mond over Real Madrid dicht.
Zulke zure zeuren als jij maken de aanstaande titel alleen maar mooier 
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Als Real kampioen wordt zou ik het leuk vinden ten opzichte van Barca, maar verder echt niet doen alsof het zo'n wereldprestatie is als jullie van Ajax maken. Is gewoon realiteit, niks gezeur aan.
Maar niets makkelijk dan tegenwicht als gezeur te markeren idd, past mooi in de huidige hersenloze Geenstijlgeneratie.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
[ Lachen joh, wat waren ze slecht. Kiev uit de CL gehouden, Milan in eigen huis verslagen, Anderlecht ingemaakt. Dit seizoen op het randje van de 8ste finales CL en uit bij Man Utd gewonnen. Maar vooral doen of dit Ajax het grootste lachertje ooit is.
Ik heb het puur over de selectie: bijna alles is middelmaat. Alleen Vertonghen stijgt boven de rest uit en Eriksen is een groot talent - die het te weinig laat zien. Janssen was driekwart van het seizoen matig. Met jongens als Sigthorsson en Boerrigter zou het er natuurlijk al een stuk beter uit zien, maar die zijn zowat heel het seizoen geblesseerd.
De meeste Ajacieden om me heen (het lijken wel vliegen) geven dit zelfs toe...
Ben het overigens eens dat de subtop sterker is geworden dan vorig seizoen. Maar eigenlijk zou dit Ajax (zonder Sigthorsson en Boerrigter) subtop moeten zijn natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb het puur over de selectie: bijna alles is middelmaat. Alleen Vertonghen stijgt boven de rest uit en Eriksen is een groot talent - die het te weinig laat zien. Janssen was driekwart van het seizoen matig. Met jongens als Sigthorsson en Boerrigter zou het er natuurlijk al een stuk beter uit zien, maar die zijn zowat heel het seizoen geblesseerd.
Ajax heeft een talentvolle ploeg. vd Wiel en van Rhijn zijn uitstekende backs, Vertonghen is grote klasse, Anita als middenvelder behoort gewoon tot de beteren, Eriksen heeft heel veel talent, Janssen is gewoon goed, maar we zien het pas nu de laatste tijd. Voorin was het wel droevig dit seizoen ja, maar wel 81 goals gemaakt zonder echte topscorer (Siem en Sulejmani met 12 goaltjes), geeft aan dat het team gewoon heel goed was. Maar indien Ajax de selectie compleet heeft loopt er echt wel een leuke ploeg.
Neem PSV. Daar verwacht je veel van Mertens, Wijnaldum, Lens, Strootman en Matavz, maar zij hebben het niet gebracht. Ook Mertens niet, ondanks goede cijfers. Stond er ook alleen maar voor de winter vooral en dan tegen de kleinere ploegen. Het is maar wat je als kwalitatief goed bestempeld. Ik vind een ploeg met veel karakter en scorend vermogen dan een kwalitatief goede ploeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.