• 17.811 nieuwsartikelen
  • 183.789 films
  • 12.716 series
  • 35.117 seizoenen
  • 658.804 acteurs
  • 200.862 gebruikers
  • 9.503.993 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3321 stemmen

Kijk die Ajacieden hier toch. Vorig jaar was alles al verspeeld en zaten ze met hangende pootjes te mokken en nu zijn ze ineens al kampioen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

BoordAppel schreef:

Kijk die Ajacies hier toch. Vorig jaar was alles al verspeeld en zaten ze met hangende pootjes te mokken en nu zijn ze ineens al kampioen.

Guttegut zeg.

Dat hebben ze bij PSV zeker niet? Laatste maanden ook zat teksten gelezen van ''dit is de kampioenswedstrijd'' tot ''dit wordt niks meer'', ook bij supporters. Doe niet zo lachwekkend man.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3321 stemmen

Dat van die kampioenswedstrijd kwam van Mertens en ik ken niemand die dat geen idioot voorbarige uitspraak vond.

Dit word niets meer is overigens vrij acuraat.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Hou op zeg.

Richting Ajax-PSV riepen PSVers dat er wel gewonnen ging worden. Daarna was het seizoen klaar. Toen won PSV van VVV en was er plots weer hoop. Toen wonnen ze de beker en het zou een mooi slot worden. En nu is het weer waardeloos.

Moet je maar eens een beetje op PSV Netwerk bladeren.

Echt, doe niet of dit alleen bij Ajacieden gebeurd. Verschil is alleen dat Ajax het nu wel waarmaakt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3321 stemmen

Wat heb ik nou met PSV Netwerk van doen? Ik heb het over dit forum.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ah, nu is het plots dit forum? Dat zei je net niet.

En dan nog, ook de anderen hier geven het wel eens op of krijgen veel vertrouwen. Voetbal is immers zeer veranderlijk.

Maar als jij je er beter door voelt door op Ajacieden af te geven, ga je gang.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3321 stemmen

Ah, nu is het plots dit forum? Dat zei je net niet.

Kijk die Ajacieden hier toch

En verder hoef je je niet zo aangevallen te voelen hoor. Ik vond het wel een grappige constatering. Zeker omdat iedereen er ook zo overtuigd van is.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik vind wel dat er een verschil is tussen spelers/coaches die het zeggen en supporters. Die laatste groep denkt vooral emotioneel. Zo'n Beerens krijgt zo'n uitspraak nu toch terug. En Dries Mertens heeft zich helemaal onsterfelijk belachelijk gemaakt met zijn kampioenswedstrijd quote

Ja, want voetballers zijn geen mensen en hebben geen emoties. Die quotes zijn ook uit emotie ontstaan. Niet slim om het voor de camera nog eens te herhalen natuurlijk.

Oja, de groeten aan Erik Pieters met zijn bekerfinale dansje

(afbeelding)

Persoonlijk zou ik nog niet zo'n plaatje als "Ajax kampioen 2011/2012" plaatsen 5 wedstrijden voor het einde. Maar goed, daar ben je ajacied voor.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Quido schreef:

Verschil is alleen dat dergelijke uitspraken van Ajacieden direct als arrogantie worden bestempeld, en er hier geen haan naar kraaide.

Huh? Wat is er arrogant als een Ajacied zegt dat ze geen kans meer hebben op de titel?

Je haalt de dingen door elkaar.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Persoonlijk zou ik nog niet zo'n plaatje als "Ajax kampioen 2011/2012" plaatsen 5 wedstrijden voor het einde. Maar goed, daar ben je ajacied voor.

I know, mocht Ajax het niet worden dan zal ik hier gruwelijke tikken om de oren krijgen. En terecht. Maar daar moet ik dan maar mee leven. Maar neem aan dat de heldenploeg van Vurnon Anita me niet in de steek zal laten

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Je hebt zeker ook zo'n tattoe met die tekst op je been laten zetten, net als die AZ-supporter toen?

Vurnon Anita? Dat is toch die kabouter die op het logo staat?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ooh wat is het toch fijn, om voor Utrecht te zijn. Volgend jaar gaan zij weer, naar Veendam op en neer.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Denk dat Veendam er dan niet meer is. Scheelt weer...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je hebt zeker ook zo'n tattoe met die tekst op je been laten zetten, net als die AZ-supporter toen?

Vurnon Anita? Dat is toch die kabouter die op het logo staat?

Nee man, ik moet geen tattoo's. Hoogstens een plakplaatje

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Ach ja, normaal gesproken zou je zeggen dat 3 punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te spelen gaan inderdaad nog lang geen zekerheidje is.

Echter hebben we sowieso al een compensatiepuntje voor het goede doelsaldo te pakken en hebben we gewoon(zonder arrogant te zijn) twee simpele thuiswedstrijden voor de boeg. Ook wedstrijden waar we lekker aan ons doelsaldo kunnen werken. De kans dat AZ punten verspeelt met PSV en Feyenoord uit op het programma acht ik gewoon hoger dan 90%, dus dan kijk je al gauw tegen een nog grotere voorsprong aan. Naast dat staat de nummer 3(Twente) al 5 punten achter op ons en is de kans ook groot dat we zelfs bij een verlies bij hun op de 29e nog 2 punten(of zelfs meer) en een veel beter doelsaldo voorsprong hebben. Dus kunnen we zelfs nog gelijk spelen bij Vitesse mocht het niet helemaal op rozen lopen bij Grunn, VVV en de Graafschap thuis en Twente uit.

Ik zie niet meer in hoe dit fout kan lopen, hoe pessimistisch we allemaal ook waren aan het begin van dit kalenderjaar(waar we alle aanleiding voor hadden). Als je op deze positie staat moet je ook gewoon zelfvertrouwen uitstralen(de spelers en supporters stralen dit uit) en gaan voor het kampioenschap.

Veel clubs/supporters durven dit niet, gelukkig heeft Ajax/hebben wij die bravoure nog wel.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Denk dat Veendam er dan niet meer is. Scheelt weer...

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

Ach ja, normaal gesproken zou je zeggen dat 3 punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te spelen gaan inderdaad nog lang geen zekerheidje is.

Echter hebben we sowieso al een compensatiepuntje voor het goede doelsaldo te pakken en hebben we gewoon(zonder arrogant te zijn) twee simpele thuiswedstrijden voor de boeg. Ook wedstrijden waar we lekker aan ons doelsaldo kunnen werken. De kans dat AZ punten verspeelt met PSV en Feyenoord uit op het programma acht ik gewoon hoger dan 90%, dus dan kijk je al gauw tegen een nog grotere voorsprong aan. Naast dat staat de nummer 3(Twente) al 5 punten achter op ons en is de kans ook groot dat we zelfs bij een verlies bij hun op de 29e nog 2 punten(of zelfs meer) en een veel beter doelsaldo voorsprong hebben. Dus kunnen we zelfs nog gelijk spelen bij Vitesse mocht het niet helemaal op rozen lopen bij Grunn, VVV en de Graafschap thuis en Twente uit.

Ik zie niet meer in hoe dit fout kan lopen, hoe pessimistisch we allemaal ook waren aan het begin van dit kalenderjaar(waar we alle aanleiding voor hadden). Als je op deze positie staat moet je ook gewoon zelfvertrouwen uitstralen(de spelers en supporters stralen dit uit) en gaan voor het kampioenschap.

Veel clubs/supporters durven dit niet, gelukkig heeft Ajax/hebben wij die bravoure nog wel.

Ik verwacht dat Ajax kampioen wordt, maar zoals het hele seizoen is het zo onvoorspelbaar dat bwvs PSV nog kampioen kan worden.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren, 7 punten plus eentje voor het doelsaldo goedmaken in 5 wedstrijden waar Ajax gewoon 3 walk overs heeft in de laatste thuiswedstrijden. PSV heeft het gewoon verspeeld. Dus hou het maar alleen bij Ajax kampioen

Overigens las ik dit vandaag ook op vi(prognose van gisteren nog voor de wedstrijden)

http://www.vi.nl/nieuws/218751/Enquete-Eredivisietrainers-Ajax-topfavoriet-voor-de-titel.htm

Alex Pastoor

Club NEC

Klassering 8ste

Wie wordt kampioen? AZ

'Ik gun het AZ van harte en denkt dat zij het worden. AZ speelt het gehele seizoen al als een kampioen. En dat kan ik van Ajax, FC Twente, PSV, Feyenoord en SC Heerenveen niet bepaald zeggen..'

Onze mooiboy Pastoor kraamt hier natuurlijk onzin uit. Je kan het hele seizoen misschien aardig voetballen(al is AZ net zo wisselvallig geweest als de andere topclubs), maar de laatste weken voetballen ze zeker niet als kampioenen. Eigenlijk hebben ze nooit als kampioenen gevoetbald. Kampioen zijn straal je namelijk ook uit. De wil om te winnen en vanaf minuut 1 volop ervoor gaan. Er is maar 1 ploeg die dit de laatste maanden heeft gedaan en dat is Ajax. Niet altijd even goed of spectaculair(vaak ook wel), maar Ajax voetbalt gewoon als een echte kampioen. De ploeg van AZ straalt eigenlijk niks uit. Een hoop eenheidsworsten zonder charisma.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ik verwacht dat Ajax kampioen wordt, maar zoals het hele seizoen is het zo onvoorspelbaar dat bwvs PSV nog kampioen kan worden.

Ach, je kan veel zeggen over de laatste 3 maanden, maar niet dat Ajax niet constant presteert. Zij zijn de enige constante ploeg na de winter, vanaf Utrecht in de ArenA dan. En daarbij, het zijn nog maar 5 potjes. PSV haalt dat nooit meer. 7 punten plus doelsaldo is 8 punten goedmaken.

Realistisch gezien doen alleen AZ en Twente nog mee. Waarbij Twente 5 plus doelsaldo is 6 punten goed moet maken. AZ zou nog kunnen, maar dan zullen ze wel uit bij PSV en Feyenoord moeten gaan winnen om bij te blijven. Als Ajax zondag wint en AZ niet, dan lijkt het me gespeeld. Overigens hoeft Ajax Twente uit in deze vorm niet te vrezen lijkt me. Denk dat als je 2x wint en een punt in Enschede pakt, je er zo goed als bent. Dan wordt je in Enschede en anders thuis tegen VVV kampioen.

Voor de neutrale kijker is het overigens jammer. Was vrij episch geweest als een ploeg of 4 op de laatste dag nog kampioen hadden kunnen worden. Maar eerlijk, ben blij dat er nu een gaatje geslagen is.

@ reppie

Ben het hier zeker niet met je eens. AZ heeft geweldig gespeeld dit seizoen. Heel volwassen, heel sterk en vaak overtuigend. Ze hebben Ajax lange tijd gedeklasseerd in de ArenA bijvoorbeeld. AZ heeft niet veel topspelers, maar wel een topteam dat het uitstekend deed. Euroees, in de beker, in de competitie. Ik heb ook niks met de club AZ, maar petje af voor wat AZ laat zien dit jaar. Hadden gister ook van Twente moeten winnen, Twente had zoals zovaak weer mazzel. Bij Ajax keurde de scheids een zekere 2-0 af, in Enschede had PSV dik moeten winnen en gister had AZ het moeten doen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

Dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren, 7 punten plus eentje voor het doelsaldo goedmaken in 5 wedstrijden waar Ajax gewoon 3 walk overs heeft in de laatste thuiswedstrijden. PSV heeft het gewoon verspeeld. Dus hou het maar alleen bij Ajax kampioen

Overigens las ik dit vandaag ook op vi(prognose van gisteren nog voor de wedstrijden)

http://www.vi.nl/nieuws/218751/Enquete-Eredivisietrainers-Ajax-topfavoriet-voor-de-titel.htm

(quote)

Onze mooiboy Pastoor kraamt hier natuurlijk onzin uit. Je kan het hele seizoen misschien aardig voetballen(al is AZ net zo wisselvallig geweest als de andere topclubs), maar de laatste weken voetballen ze zeker niet als kampioenen. Eigenlijk hebben ze nooit als kampioenen gevoetbald. Kampioen zijn straal je namelijk ook uit. De wil om te winnen en vanaf minuut 1 volop ervoor gaan. Er is maar 1 ploeg die dit de laatste maanden heeft gedaan en dat is Ajax. Niet altijd even goed of spectaculair(vaak ook wel), maar Ajax voetbalt gewoon als een echte kampioen. De ploeg van AZ straalt eigenlijk niks uit. Een hoop eenheidsworsten zonder charisma.

Daarom zeg ik ook bewijzen van spreken.

mikey

• 29048 berichten
  • 5210 stemmen

rep_robert schreef:

De ploeg van AZ straalt eigenlijk niks uit. Een hoop eenheidsworsten zonder charisma.

Behalve die trainer, die straalt een boel idioterie uit.

Ajax

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

The Oceanic Six schreef:

@ reppie

Ben het hier zeker niet met je eens. AZ heeft geweldig gespeeld dit seizoen. Heel volwassen, heel sterk en vaak overtuigend. Ze hebben Ajax lange tijd gedeklasseerd in de ArenA bijvoorbeeld. AZ heeft niet veel topspelers, maar wel een topteam dat het uitstekend deed. Euroees, in de beker, in de competitie. Ik heb ook niks met de club AZ, maar petje af voor wat AZ laat zien dit jaar. Hadden gister ook van Twente moeten winnen, Twente had zoals zovaak weer mazzel. Bij Ajax keurde de scheids een zekere 2-0 af, in Enschede had PSV dik moeten winnen en gister had AZ het moeten doen.

Ik weet het niet zo uit mijn hoofd, maar volgens mij heeft AZ in de topduels niet echt gepresteerd. Maar ik kan het fout hebben?

Ik vind ze geen kampioensuitstraling hebben i.i.g. Goed voetballen is wat anders dan als een kampioen overkomen. Kijk maar naar Ajax nu. Die stralen het gewoon uit, geen enkele andere ploeg doet dat. Ook AZ niet. Sorry. Daarnaast lopen er 11 drollen zonder charisma rond, allemaal anonieme voetballertjes. Waar zijn de personality's? Een kampioensploeg heeft die.

Ik vond AZ-Twente gister ook een saaie pot met 2 ploegen die niets uitstraalden. AZ heeft verder ook amper kansen gecreëerd en straalden verder niet de wil uit om koste wat het kost deze wedstrijd te winnen. Deden ze dit, dan hadden ze ook gewonnen. Zo simpel is het.

AZ doet het zeker goed, maar ze komen nog "te provinciaal" over om echt kampioen te worden. Een paar jaar geleden hadden ze meer uitstraling, zelfde geldt ook voor Twente.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Mhow, Ajax-AZ 2-2 (kwam Ajax echt goed mee weg), Ajax-AZ 2-3 (beker) en AZ-Ajax 1-1. Verder een 3-1 winst op PSV, 3-3 tegen Heerenveen (wel 5-1 uit verloren) en gister een 1-1 tegen Twente. Uit bij Twente geloof ik 2-0 verloren. Feyenoord werd met 2-1 verslagen en daar moeten ze nog heen, net als naar Eindhoven.

En verder oa overwinningen op Anderlecht, Udinese en Valencia.

Dat vind ik echt vrij knap. Dat Ajax nu goed in vorm is klopt, maar daarom hoeven we niet te doen of AZ plots matig was.

AZ mist wel personality, zowel in de ploeg als bij de club, maar ik vind het knap wat ze laten zien. Gewoon door goed positiespel en een goede inzet (kan PSV wat van leren) komen ze heel ver.

Ploeg van een paar jaar terug was inderdaad mooier, met oa el Hamdaoui, De Zeeuw, Moreno en Didulica.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

Alsof Ajacieden niet zo zouden praten als Ajax 11 punten los zou staan.

PSV stond ook echt 11 punten los ja

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Maar hoe zielig is het om Utreg een 'extreem slechte ploeg' te noemen, als ze wel 2x winnen van jullie? En niet te vergeten, 2x gelijk Feyenoord, gelijk PSV, 3-0 winnen van AZ.

Utreg bewijst wel weer wat een fantastische ploeg ze zijn vanavond ja

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)

PSV stond ook echt 11 punten los ja

Ooh, daar hebben we spuit elf weer. Ik had het over de uitspraak van Beerens simpele ziel.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Utreg bewijst wel weer wat een fantastische ploeg ze zijn vanavond ja

Waar lees jij fantastische ploeg? Maar extreem slecht vind ik niet. Vergeet even dat Utrecht (voor Utreg begrippen) belangrijke spelers miste zoals Asare, Mulenga en Bovenberg,

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Vergeet dan ook even dat de Graafschap de nr 18 vanavond was met geloof ik 9 nederlagen op rij de afgelopen periode...

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vergeet dan ook even dat de Graafschap de nr 18 vanavond was met geloof ik 9 nederlagen op rij de afgelopen periode...

Als Utrecht veel basisspelers mist is het gewoon een degradatiekandidaat, maar zo gek is dat niet want er zit niks op de bank. Als spelers als van der Maarel (heb je normaal Bovenberg voor), Cummins (Fernandez), Kali (Asare), Takagi (Gerndt), Demouge (Mulenga), is het niet zo raar om van de Graafschap (waar Utrecht het altijd lastig heeft) te verliezen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Waar zijn de personality's?

Waar is het talent kun je beter vragen. Als je het in de Nederlandse Liga bij de 'topclubs' moet doen met spelers als Rosales, Anita, Manolev of Swerts, waar hebben we het dan nog over?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.