- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ajax was toen nog geplaatst, FC Twente het afgelopen jaar niet meer.
Dan speel je al snel tegen: Arsenal, Valencia, Milan etc. Wanneer je niet geplaatst bent wordt het lastig de volgende ronden te berieken.
Dan moet je een beetje mazzel hebben met loten. Het is wel lastig, dat klopt. Maar zijn onze ploegen allemaal niet geplaatst dan?
Toch wordt ik liever 2e dan 3e. Ik waag de CL poging graag.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
De spitspositie is het probleem nog niet. De Jong doet het aardig, Bulykin is een nuttige invaller en verder heb je nog Lodeiro en over een tijdje Sigthorsson.
Dat is één van de grote problemen. De Jong is geen spits. Lodeiro ook niet. Bulykin is een nuttige breekijzer, maar daarmee ben je er niet. Sigthorsson is de enige echte spits, maar die speelt voorlopig niet. Dus heb je een spitsenprobleem.
Het is meer het waardeloze spel, het rendementsloze gekloot op de vleugels en de vele tegengoals die zorgen baren. Scoren doet Ajax meestal wel.
Heeft vooral met het middenveld te maken, waar geen balans in zit. Theo Janssen is niet topfit. Enoh is een redelijke balafpakker, maar daar heb je het meegehad. Eriksen is een groot talent, maar te vaak onzichtbaar. Eén van de weinige echt kwalitatief goede voetballers die momenteel speelt.
En je overdrijft wel enorm met alles. Ajax speelt kut, maar Twente en PSV spelen weinig beter dit seizoen. Feyenoord ook niet. Alleen AZ stak een tijd boven de rest uit.
Twente is bezig aan een opmars (nieuwe trainer); hebben het nu goed staan. In het eerste competitiehelft was het voetballend niet best, maar verwacht dat de opwaartse lijn is ingezet. PSV speelt al een tijdje vrij attractief voetbal. En als ze niet best spelen, kunnen ze vrij makkelijk een zakelijke overwinning boeken. In Nederland speelt nu eenmaal geen team die elke wedstrijd schitterend voetbal kan laten zien. Ajax heeft alleen in het begin van de competitie een paar goede wedstrijden gespeeld, in voetballend opzicht. Feyenoord is erg wisselvallig, maar speelt soms fraai voetbal. Om de week erna niets te laten zien. Ik zie niet in waarin ik overdrijf.
De concurrentie kende dit jaar nog weinig tegenslag. Kan nog komen natuurlijk. En zo niet, dan krabbelt Ajax wel weer op. We worden altijd afgeschreven, maar we eindigen bijna altijd bij de 1e twee. En we staan ''maar'' 7 punt achter op PSV, is nog haalbaar op zich. Seizoen duurt nog 15 duels, is 45 punten.
Volgens mij wordt Ajax zelden afgeschreven. Vorig jaar schreef jij Ajax zelf af voor de titel (een aantal maal). Dit jaar is het anders. Geluk bij ongeluk dat Ajax nu een relatief makkelijk programma heeft, zodat de afwezigen rustig aan kunnen sluiten bij de selectie.
Nogmaals: ik zie Ajax meer punten verspelen dan Twente en PSV in de komende wedstrijden.
stinissen (crew films & series)
-
- 23973 berichten
- 77853 stemmen
Welnee. De selectie zo rond 99-2001 was vele malen slechter. Vierklau, Machlas, Gabrich, Ikedia...verzin ze allemaal eens.
Maar ook Cristian Chivu, Dani , Rafael van der Vaart, Brian Laudrup
Aron Winter, Richard Witschge, Shota Arveladze en in mindere mate Tijjani Babangida , Jesper Grønkjær en Nikos Machlas
De Eerste zeven waren toppers en wat hebben we nu......................... dus je ziet zelf dat deze selectie vele male beter was dan de huidige.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Door je roodwitzwarte brilletje zal het wel zo ogen ja, en jullie hebben het zeker gevierd als een CL finale, maar ik acht de kans groot dat het verval ieder moment weer zal toeslaan
Daarom staat die gifbeker ook nu bij jou. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Aron Winter, Richard Witschge, Shota Arveladze en in mindere mate Tijjani Babangida , Jesper Grønkjær en Nikos Machlas
De Eerste zeven waren toppers en wat hebben we nu......................... dus je ziet zelf dat deze selectie vele male beter was dan de huidige.
Dani was toen geloof ik net weg? Vd Vaart brak geloof ik in 2001 pas door, Machlas kan je natuurlijk verre van goed noemen en dan hou je wel weinig over.
Nogmaals, wacht maar tot Ajax de selectie weer fit heeft. Dan ben je 50% sterker. Ik wil Feyenoord-Ajax over 4 maanden nog wel eens spelen....
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Nogmaals, wacht maar tot Ajax de selectie weer fit heeft. Dan ben je 50% sterker. Ik wil Feyenoord-Ajax over 4 maanden nog wel eens spelen....
Opnieuw een overwinning van Feyenoord, waarna Guidetti wéér een miljoen duurder is geworden, Vlaar zijn Feyenoordlogo wel direct weet te vinden op zijn shirt en Mulder alle terugspeelballen direct de tribunes in schiet.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Overigens hebben we bijna alle toppers al gehad. Feyenoord uit en thuis, AZ uit en thuis, PSV uit, Twente thuis. Alleen dus nog PSV thuis en Twente uit.
PSV treft bv nog Ajax uit, Feyenoord thuis, AZ thuis en Twente thuis. Twente krijgt nog Ajax thuis, PSV uit, AZ uit en Feyenoord thuis.
Ofwel, wij nog 2 topduels, de rest bijna allemaal 4.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
. juist
Dat je ZO zwak wordt als er 4 spelers wegvallen is natuurlijk nooit goed te praten voor een club met een driedubbel jaarlijks budget van naaste concurrenten.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Opnieuw een overwinning van Feyenoord, waarna Guidetti wéér een miljoen duurder is geworden, Vlaar zijn Feyenoordlogo wel direct weet te vinden op zijn shirt en Mulder alle terugspeelballen direct de tribunes in schiet.
Heerlijk, dat plotselinge ''wij kunnen iedereen aan'' gedrag
Ook een keer na 6 jaar van een vreselijk slecht Ajax gewonnen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
. juist
Dat je ZO zwak wordt als er 4 spelers wegvallen is natuurlijk nooit goed te praten voor een club met een driedubbel jaarlijks budget van naaste concurrenten.
5 spelers...
En waarom niet? Je rekent op die namen. En niemand kan 5 namen opvangen. Zullen we de 5 betere spelers van Real Madrid eens weghalen? Benieuwd of ze de strijd met de top dan nog aankunnen.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Nee, die was toch maar Europees Topscorer, wat daarna nooit meer gebeurd is voor een speler uit de Eredivisie.
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En het geijkte antwoord daarop 
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
5 spelers...
En waarom niet? Je rekent op die namen. En niemand kan 5 namen opvangen. Zullen we de 5 betere spelers van Real Madrid eens weghalen? Benieuwd of ze de strijd met de top dan nog aankunnen.
Dan hebben ze in de breedte nog volop spelers om mee te draaien idd.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Overigens hebben we bijna alle toppers al gehad. Feyenoord uit en thuis, AZ uit en thuis, PSV uit, Twente thuis. Alleen dus nog PSV thuis en Twente uit.
PSV treft bv nog Ajax uit, Feyenoord thuis, AZ thuis en Twente thuis. Twente krijgt nog Ajax thuis, PSV uit, AZ uit en Feyenoord thuis.
Ofwel, wij nog 2 topduels, de rest bijna allemaal 4.
Wel mooi dat je Feyenoord weer een topper noemt. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
En het geijkte antwoord daarop
Je bent eigenlijk de enige user hier die het niet waard is om tegenin te gaan. Vandaar. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Wel mooi dat je Feyenoord weer een topper noemt.
Kan het gezien de ranglijst niet ontkennen
En jullie maken het topclubs moeilijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Nee, die was toch maar Europees Topscorer, wat daarna nooit meer gebeurd is voor een speler uit de Eredivisie.
.
Ken je Afonso Alves nog? Even nadenken waarom ik dit zeg, dan snap je het wel 
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
5 spelers...
Bovendien, Boilesen heeft even leuk gespeeld, je hebt geen idee of die het wel zo goed gaat doen. Van der Wiel heeft hele delen van seizoenen als een krant gespeeld, Sigthorsson zit in zn eerste seizoen en is nog lang geen garantie voor goals en goed spel. Sulejmani is nog niet 1 pot weggeweest.
Dat wegvallen van die spelers wordt door Ajax echt veel te makkelijk aangewend als excuus. Ook met die spelers is het een heel matige selectie. En een heel seizoen met je sterkste 11 spelen is nog geen enkele ploeg gelukt lijkt me.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
. juist
Tsja, Real kan er gezien hun CL geschiedenis de laatste 10 jaar over meepraten natuurlijk 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dan hebben ze in de breedte nog volop spelers om mee te draaien idd.
Maar niet als je tegen de Engelse, Italiaanse, Duitse top speelt.
Ajax kan met deze ploeg ook wel ploegen als NAC, NEC en VVV verslaan. Maar AZ en Feyenoord uit schijnbaar niet.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Ken je Afonso Alves nog? Even nadenken waarom ik dit zeg, dan snap je het wel
Geen idee maar dat was iig geen Europees Topscorer. Bovendien was dat ook een uitstekende speler.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Je bent eigenlijk de enige user hier die het niet waard is om tegenin te gaan. Vandaar.
Ik vind jou ook een enorme eikel hoor 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Bovendien, Boilesen heeft even leuk gespeeld, je hebt geen idee of die het wel zo goed gaat doen. Van der Wiel heeft hele delen van seizoenen als een krant gespeeld, Sigthorsson zit in zn eerste seizoen en is nog lang geen garantie voor goals en goed spel. Sulejmani is nog niet 1 pot weggeweest.
Dat wegvallen van die spelers wordt door Ajax echt veel te makkelijk aangewend als excuus. Ook met die spelers is het een heel matige selectie. En een heel seizoen met je sterkste 11 spelen is nog geen enkele ploeg gelukt lijkt me.
Boilesen is naast zeer talentvol natuurlijk wel een stuk beter dan Anita/Blind op linksback.
Vd Wiel idem. Ook een slechte vd Wiel is beter dan vele anderen. En hij speelde dit seizoen voor de winter de laatste periode weer goed. Sigthorsson idem, gewoon een belangrijke pion. Nota bene jij noemde hem de ideale speler voor Ajax.
En ik doel op deze 5: Alderweireld, Boilesen, Boerrigter, Sigthorsson, vd Wiel en als ik Sulejmani erbij noem kom ik op 6. En Vertonghen is nu geschorst, dus tegen Utrecht ontbreken er zelfs 7.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Geen idee maar dat was iig geen Europees Topscorer. Bovendien was dat ook een uitstekende speler.
Alves eindigde dat jaar geloof ik 4e op de Gouden Schoen lijst. Zegt me weinig, 1 topjaar. Machlas was gewoon matig. Alleen goed in schwalbes 
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Boilesen is naast zeer talentvol natuurlijk wel een stuk beter dan Anita/Blind op linksback.
Maar zeker geen zekerheidje, wat jij er van maakt.
Vd Wiel idem. Ook een slechte vd Wiel is beter dan vele anderen. En hij speelde dit seizoen voor de winter de laatste periode weer goed. Sigthorsson idem, gewoon een belangrijke pion. Nota bene jij noemde hem de ideale speler voor Ajax.
En ik doel op deze 5: Alderweireld, Boilesen, Boerrigter, Sigthorsson, vd Wiel en als ik Sulejmani erbij noem kom ik op 6. En Vertonghen is nu geschorst, dus tegen Utrecht ontbreken er zelfs 7.
Alleen Boerrigter en Sigthorsson zijn van dat rijtje echt chronisch weggevallen. En dan zo'n positie op de ranglijst...
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Alves eindigde dat jaar geloof ik 4e op de Gouden Schoen lijst. Zegt me weinig, 1 topjaar. Machlas was gewoon matig. Alleen goed in schwalbes
Machlas was een prima speler. Ajax was gewoon te dom (zoals zo vaak) om een typische 2-spitsenspeler in een Ajax-systeem te laten spelen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Uhm, Alderweireld is nu al voor de 2e of 3e keer geblesseerd. Boilesen is ook langdurig weggevallen.
En de plek op de ranglijst is slecht ja, maar deze blessuregolf speelt al het hele seizoen. Ook Vertonghen lag er begin dit seizoen al uit, Ooijer ligt er regelmatig uit, De Jong lag er 2 maanden uit en ga maar door.
Maar ik heb mijn zegje wel gedaan hiermee nu.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Machlas was een prima speler. Ajax was gewoon te dom (zoals zo vaak) om een typische 2-spitsenspeler in een Ajax-systeem te laten spelen.
Hij heeft 1,5 jaar goede prestaties bij Vitesse neergezet. Daarvoor en daarna was het niet geweldig.
http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Nikos-Machlas.htm
Zeker na Ajax lijkt het nergens meer op.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Drie wedstrijdjes winnen en je bent weer de favoriet het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Maar het woord 'crisis' doet het altijd goed in de media.
kos
-
- 46843 berichten
- 8968 stemmen
Hij heeft 1,5 jaar goede prestaties bij Vitesse neergezet. Daarvoor en daarna was het niet geweldig.
http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Nikos-Machlas.htm
Zeker na Ajax lijkt het nergens meer op.
Hij heeft het supergoed gedaan bij Vitesse, komaan zeg. En idd, Ajax heeft hem kapotgemaakt, zoals met veel meer talentvolle voetballers destijds.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.