- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
Als Cruyff wint is het het beste seizoen in jaren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cruyff staat garant voor onrust, dus het maakt niet uit wie er wint. Ajax gaat zwarte tijden tegemoet. Twente, PSV, Feyenoord hebben het alledrie een stuk beter op orde.
Ajax is regerend landskampioen.
Dat waren wij ook in 2000. 
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Cruyff staat garant voor onrust, dus het maakt niet uit wie er wint. Ajax gaat zwarte tijden tegemoet. Twente, PSV, Feyenoord hebben het alledrie een stuk beter op orde.
'99 dude. In 2000 had het ook gemoeten, maar dat terzijde.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat ben je dan een heel jaar... dus tot mei 2000. 
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
Cruyff staat garant voor onrust, dus het maakt niet uit wie er wint.
Wereld van verschil, maar hoe je het went of keerd hij heeft natuurlijk nog alles te bewijzen of het gaat slagen bij Ajax, maar zo door blijven gaan schiet niet op.
Ajax zit al tijden in zwarte tijden imo. en PSV en Feyenoord hebben helemaal niks voor elkaar Twente daarintegen wel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
PSV stevent op de landstitel af (= CL miljoenen) en Feyenoord heeft het huishoudboekje zo goed als op orde. En met Van Geel aan het roer wordt het ene na de andere talent voor niks binnen gehaald. Tel daar bij op de jeugd die er aan komt en feyenoord doet gewoon weer mee voor de titels de komende jaren. Nee, we hebben dan nog wel even te gaan, maar als je ziet waar we vandaan komen, dan staat het er nu erg goed voor.
Al hoop ik dat Twente de titel pakt en PSV ook snel afglijd.
Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
El Hamdoui niet verbaasd door afketsen transfer: “Alleen Ajax geeft me echt een bankgarantie”
Sorry, erg flauw maar ik kon hem niet laten liggen 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
De Speld is doorgaans sowieso tamelijk briljant.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zegt op dit moment heel weinig. Bij Ajax is het dit seizoen pas echt begonnen (al vond de oorsprong eerder plaats natuurlijk). Maar grote kans dat die gifbeker zo leeg is. Of wil je dit seizoen goed noemen? Teveel negatieve zaken om op te noemen, alleen de uitschakelingen in de CL en de KNVB-Beker al.
Hopelijk worden we nog 2e spelen we nog een beetje mee om de titel tot het einde. Van de zomer maar eens de boel grondig renoveren en eens gericht aankopen doen.
Narsingh wil dolgraag naar Ajax, hopelijk leggen ze hem binnenkort dan eens vast. Anders is pakweg PSV je weer voor.
Maak er maar een doorstartseizoen van. We zijn gelukkig van de druk van de derde ster af, nu moet alles gericht zijn op de toekomst. Laat in hemelsnaam Cruijff winnen en ga de komende maanden hard aan de slag. Ajax is financieel heel gezond, er staat een op zich aardige ploeg voor de toekomst en daar moet nu wat bijgehaald worden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hopelijk worden we nog 2e spelen we nog een beetje mee om de titel tot het einde. Van de zomer maar eens de boel grondig renoveren en eens gericht aankopen doen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik zou niet weten hoe. Ajax heeft nu wel een vrij simpel programma, maar ik zie ze nog wel punten verspelen. Twente en PSV zijn momenteel duidelijk de sterkste ploegen. Zou me - ik zei het 2 maanden geleden al - niet verbazen als Feyenoord boven Ajax eindigt dit seizoen. Als ze eens zakelijke overwinningen gaan boeken, zoals uit tegen NEC.
Narsingh wil dolgraag naar Ajax, hopelijk leggen ze hem binnenkort dan eens vast. Anders is pakweg PSV je weer voor.
Heeft hij dat gezegd? Lijkt me wel dat zijn voorkeur bij Ajax ligt, omdat hij er vandaan komt.
We zijn gelukkig van de druk van de derde ster af,
Die druk lag natuurlijk alleen bij de supporters.
nu moet alles gericht zijn op de toekomst. Laat in hemelsnaam Cruijff winnen en ga de komende maanden hard aan de slag. Ajax is financieel heel gezond, er staat een op zich aardige ploeg voor de toekomst en daar moet nu wat bijgehaald worden.
Ajax zal Vertonghen en v/d Wiel verliezen. Geen geweldige voetballers, maar ik ben benieuwd wat ervoor terugkomt. Financieel gezond zijn ze wel, hoewel ze volgend seizoen geen CL-inkomsten zullen ontvangen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
[We zijn gelukkig van de druk van de derde ster af.
Heeft iemand zich daar dan ooit druk om gemaakt?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat was bij Ajacieden en binnen de club een enorme druk ja. Een obessie bijna.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik zou niet weten hoe. Ajax heeft nu wel een vrij simpel programma, maar ik zie ze nog wel punten verspelen. Twente en PSV zijn momenteel duidelijk de sterkste ploegen. Zou me - ik zei het 2 maanden geleden al - niet verbazen als Feyenoord boven Ajax eindigt dit seizoen. Als ze eens zakelijke overwinningen gaan boeken, zoals uit tegen NEC.
Heeft hij dat gezegd? Lijkt me wel dat zijn voorkeur bij Ajax ligt, omdat hij er vandaan komt.
Die druk lag natuurlijk alleen bij de supporters.
Ajax zal Vertonghen en v/d Wiel verliezen. Geen geweldige voetballers, maar ik ben benieuwd wat ervoor terugkomt. Financieel gezond zijn ze wel, hoewel ze volgend seizoen geen CL-inkomsten zullen ontvangen.
Vergeet niet dat binnen een paar weken spelers als Boilesen, Alderweireld en Boerrigter weer spelen gaan. Dan ben je weer redelijk sterk. Komende 2 maanden zal Ajax dan wel maximaal moeten gaan presteren.
Dat heeft hij gezegd ja. Voetbalzone - Narsingh: ?Natuurlijk wil ik graag naar Ajax, maar het was te kort dag?
Ja, die druk lag bij de supporters en club, maar het was 7 jaar lang wel een zware last. Vooral mentaal. Het is niet voor niets dat er na 15 mei constant gejubeld werd over die derde ster.
Jij gaat er alweer vanuit dat Ajax geen CL gaat spelen. Zover is het nog niet. En buiten dat, Ajax kan het wel een keer opvangen zonder consequenties. Van Suarez, Stekelenburg, de Zeeuw, Emanuelson en vast in de zomer Vertonghen en/of vd Wiel kwam er zat geld binnen. En we hebben 2 jaar CL gespeeld, waarvan dit seizoen als enige NLse ploeg, waardoor Ajax al dat geld krijgt. Er zal na de zomer vast een goede ploeg staan. En als je Vertonghen en vd Wiel al geen geweldige spelers durft te noemen, dan zijn er wel heel, heel weinig in de Eredivisie.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik durf er een aardig geldbedrag op te zetten dat Ajax geen CL gaat spelen, inderdaad.
De druk lag niet bij de derde ster, maar op het feit dat Ajax al 6 jaar geen kampioen was geworden, terwijl de doelstelling ieder jaar de schaal is. Die derde ster was een leuke bijkomstigheid. Meer niet. Voor de meeste supporters misschien wel.
Boerrigter is wel een versterking. Boilessen ook, maar vooral omdat zijn vervangers er geen bal van kunnen. Van Rhijn wordt een betere verdediger dan Alderwereireld, al mist hij nog wat ervaring.
Iets anders:
Mocht Feyenoord Guidetti nog een jaar kunnen horen (wat ik niet zie gebeuren), het contract van El Ahmadi kunnen verlengen en Bakkal strikken voor een langere periode (of de Bruyne kunnen huren), dan zie ik Feyenoord weer meestrijden voor het kampioenschap. Met de jeugd die ertegen aan zit, spelers die weer een jaar verder zijn en Vormer, Goossens en Janmaat erbij.
Ik reken helaas op een vertrek van het trio (Guidetti, El Ahmadi en Bakkal), en dan kan Feyenoord weer verder gaan bouwen... 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
D'r wordt hier gedaan alsof Ajax op sterven na dood is, zo rampzalig is het nou ook allemaal niet. We hebben er de afgelopen jaren regelmatig veel slechter voor gestaan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
D'r wordt hier gedaan alsof Ajax op sterven na dood is, zo rampzalig is het nou ook allemaal niet. We hebben er de afgelopen jaren regelmatig veel slechter voor gestaan.
Dat valt wel mee hoor. Maar zonder goede spits gaat Ajax geen CL halen dit seizoen. En achterin is de selectie veel te smal. Daarnaast loopt het middenveld voor geen meter. Zou me niet verbazen als ze 4e of 5e worden dit seizoen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23679 berichten
- 77290 stemmen
Dat is ook zo, dit is de minste selectie van de laatste 25 jaar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat valt wel mee hoor. Maar zonder goede spits gaat Ajax geen CL halen dit seizoen. En achterin is de selectie veel te smal. Daarnaast loopt het middenveld voor geen meter. Zou me niet verbazen als ze 4e of 5e worden dit seizoen.
De spitspositie is het probleem nog niet. De Jong doet het aardig, Bulykin is een nuttige invaller en verder heb je nog Lodeiro en over een tijdje Sigthorsson.
Het is meer het waardeloze spel, het rendementsloze gekloot op de vleugels en de vele tegengoals die zorgen baren. Scoren doet Ajax meestal wel.
En je overdrijft wel enorm met alles. Ajax speelt kut, maar Twente en PSV spelen weinig beter dit seizoen. Feyenoord ook niet. Alleen AZ stak een tijd boven de rest uit.
De concurrentie kende dit jaar nog weinig tegenslag. Kan nog komen natuurlijk. En zo niet, dan krabbelt Ajax wel weer op. We worden altijd afgeschreven, maar we eindigen bijna altijd bij de 1e twee. En we staan ''maar'' 7 punt achter op PSV, is nog haalbaar op zich. Seizoen duurt nog 15 duels, is 45 punten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat is ook zo, dit is de minste selectie van de laatste 25 jaar.
Welnee. De selectie zo rond 99-2001 was vele malen slechter. Vierklau, Machlas, Gabrich, Ikedia...verzin ze allemaal eens.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De elftallen van nagenoeg alle Nederlandse clubs worden elk jaar slechter. Ajax zit nu even in de hoek waar de klappen vallen, maar het kan zo weer omslaan. Een jaar geen Champions League is balen, maar niet meteen rampzalig, voorlopig staat er voldoende kapitaal op het veld. Van een mogelijk Feyenoord-scenario is absoluut geen sprake.
De selectie komt wel weer op niveau, eerst moet de bestuurscrisis opgelost worden.
Met de 2e plaats heb je overigens voor 90% zeker ook geen Champions League. Je kunt rustig stellen dat alleen het kampioenschap telt. Tweede, derde of vierde zal onderaan de streep niet veel uitmaken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ben je het weekend niet onder je steen vandaan geweest?
Guidetti heeft die gifbeker weggeschopt. We gaan gewoon EL voetbal halen en volgrnd jaar verder bouwen, dat we af en toe nog onnodig punten zullen morsen doet daar niks aan af.
Door je roodwitzwarte brilletje zal het wel zo ogen ja, en jullie hebben het zeker gevierd als een CL finale, maar ik acht de kans groot dat het verval ieder moment weer zal toeslaan 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat zegt op dit moment heel weinig.
Hét geijkte drogargument van de hater.. laten we die zaken maar snel wegsussen als ver ver verleden, zoals jullie ongetwijfeld ook heel snel na 1995 hebben gedaan 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De elftallen van nagenoeg alle Nederlandse clubs worden elk jaar slechter. Ajax zit nu even in de hoek waar de klappen vallen, maar het kan zo weer omslaan. Een jaar geen Champions League is balen, maar niet meteen rampzalig, voorlopig staat er voldoende kapitaal op het veld. Van een mogelijk Feyenoord-scenario is absoluut geen sprake.
De selectie komt wel weer op niveau, eerst moet de bestuurscrisis opgelost worden.
Met de 2e plaats heb je overigens voor 90% zeker ook geen Champions League. Je kunt rustig stellen dat alleen het kampioenschap telt. Tweede, derde of vierde zal onderaan de streep niet veel uitmaken.
Ik vind de selectie van Ajax niet eens slecht, mits iedereen fit is.
Vermeer / vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen / Anita, Eriksen, Janssen / Boerrigter, Sigthorsson, Sulejmani
Dat is toch een behoorlijke ploeg. Maar nu mis je er gewoon 5 van. Dat kan je niet opvangen. Trek bij Feyenoord eens de Vrij, Clasie, Ahmadi en Guidetti weg. Hou je gewoon een hele matige ploeg over. Of haal bij PSV Mertens, Strootman, Matavz en Marcelo weg.
Enne, je weet dat we vorig seizoen nog met voorrondes de CL hebben bereikt he? Dat is zeker wel mogelijk.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de selectie ook niet de beroertste allertijden, maar de instelling is nu kompleet kut en die blessures komen ook op een heel slecht moment en duren ook wel erg lang allemaal. De vraag is nog maar of die andere clubs beter zullen omgaan met zoveel blessures, bij AZ merk je al een duidelijk verval bij uitvallen van een of twee sleutelspelers..
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Enne, je weet dat we vorig seizoen nog met voorrondes de CL hebben bereikt he? Dat is zeker wel mogelijk.
Ajax was toen nog geplaatst, FC Twente het afgelopen jaar niet meer.
Dan speel je al snel tegen: Arsenal, Valencia, Milan etc. Wanneer je niet geplaatst bent wordt het lastig de volgende ronde te bereiken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hét geijkte drogargument van de hater.. laten we die zaken maar snel wegsussen als ver ver verleden, zoals jullie ongetwijfeld ook heel snel na 1995 hebben gedaan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.