• 17.872 nieuwsartikelen
  • 183.891 films
  • 12.740 series
  • 35.183 seizoenen
  • 658.707 acteurs
  • 200.917 gebruikers
  • 9.505.780 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nogmaals, wacht maar tot Ajax de selectie weer fit heeft. Dan ben je 50% sterker. Ik wil Feyenoord-Ajax over 4 maanden nog wel eens spelen....

Graag. We weten hoe het gegaan is in de aRENa toen Ajax wel speelde met Alderweireld, Boerrigter, van der Wiel. En nee geen Sightorsson, maar ook geen Guidetti.

Prima hoor balletjes breed en naar achteren tikken rond de middenlijn met de illusie dat je met de huidige selectie hetzelfde als '95 kan spelen (waarin je wel tegenstanders op hun helft zoek speelde).

Feyenoord is nog lang niet stabiel, gezien de 5 gespeelde wedstrijden tegen de topploegen zie ik meer op tegen NEC-uit volgende week.

stinissen (crew films & series)

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

kos schreef:

(quote)

. juist

Dat je ZO zwak wordt als er 4 spelers wegvallen is natuurlijk nooit goed te praten voor een club met een driedubbel jaarlijks budget van naaste concurrenten.

Klopt Kos je ziet hier ook dat de eerste zeven spelers die ik noem gewoon toppers waren/zijn en waar in in mindere mate zei daar zou Ajax nu geholpen mee zijn de club ja mijn club heeft gewoon gefaalt en wat de jongeren aangaat die nu wel eens invallen of nog erger in de basis staan die zouden nog geen poot aan de grond krijgen in de 5de klasse.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

orbit schreef:

Ik vind jou ook een enorme eikel hoor

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Klopt Kos je ziet hier ook dat de eerste zeven spelers die ik noem gewoon toppers waren

Wat een geweldenaren:

1999/2000; vijfde met 23 punten achterstand op de kampioen

2000/2001; derde met 22 punten achterstand op de kampioen

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Wat een geweldenaren:

Ja en,........ al werden ze laatste daar ging het niet om maar er stonden wel minmaal 7 spelers in met een bepaald niveau en nu hebben we er 1 mits hij niet zo arrogant doet en dat is Jan Vertongen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Ja en,........ al werden ze laatste daar ging het niet om maar er stonden wel minmaal 7 spelers in met een bepaald niveau

Het niveau dat resulteerde in de laagste notering sinds 1965! Als het zo'n toppers waarom werden ze dan vervolgens: zesde, vijfde en derde?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Wat een geweldenaren:

Dat zegt natuurijk weinig over het vergelijken van de selecties.

En anders weet je wat Ajax dit seizoen te wachten staat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat zegt natuurijk weinig over het vergelijken van de selecties.

En anders weet je wat Ajax dit seizoen te wachten staat.

Zoals ik al eerder aangaf, de selecties van nagenoeg alle Nederlandse clubs zijn de afgelopen 20 jaar verslechterd. Maar als er vervolgens de claim komt dat het rond 2000 beter gesteld was met Ajax, dan kun je met statistieken prima aantonen dat die bewering geen hout snijdt, met zeven toppers wordt je geen vijfde met 23 punten achterstand.

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Zoals ik al eerder aangaf, de selecties van nagenoeg alle Nederlandse clubs zijn de afgelopen 20 jaar verslechterd. Maar als er vervolgens de claim komt dat het rond 2000 beter gesteld was met Ajax, dan kun je met statistieken prima aantonen dat die bewering geen hout snijdt, met zeven toppers wordt je geen vijfde met 23 punten achterstand.

Wel als die andere ploegen meer toppers hadden

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De 9 toppers van SC Heerenveen?

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Kai schreef:

De 9 toppers van SC Heerenveen?

bv een betere ballans , team , trainer als je nu een seizoenkaart gaat kopen voor Ajax voor welke speler ga je dan speciaal naar het stadion?

Ik heb 30 jaar een seizoenkaart gehad maar de laatste jaren niet meer , wel ging ik vaak naar losse wedstrijden om een speler als Luis te zien

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Dit seizoen verloopt statistisch gezien net zo rampzalig, of zelfs net rampzaliger, dan dat onder Wouters in 2000. En dat is behoorlijk triest.

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

De Boer vind ook geen topper we hadden Jan Maat en Poulsen moeten nemen als backs dat zijn kerels en geen dwergen cq kinderen. en niet op het laatse moment proberen narsing aan te te trekken.....Maar veel eerder moeter toe slaan

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Maar ja jeugdspelers inpassen die totaal maar ook werkelijk niets aan Ajax toevoegen dat wel...

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Koop Die laatste man van Heerenveen en die van Groningen beide Nederlander en jong en je kunt jaren vooruit...

• 23973 berichten
  • 77853 stemmen

Er moeten gewoon minimaal 8 nieuwe basis spelers bij komen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

stinissen schreef:

De Boer vind ook geen topper we hadden Jan Maat en Poulsen moeten nemen als backs dat zijn kerels en geen dwergen cq kinderen.

Fysiek is leuk, maar op de eerste plaats moeten ze kunnen voetballen. Janmaat is een goede back maar veel minder dan Van der Wiel.

Quido schreef:

Dit seizoen verloopt statistisch gezien net zo rampzalig, of zelfs net rampzaliger, dan dat onder Wouters in 2000. En dat is behoorlijk triest.

Maar het verschil met de concurrentie is veel minder groot.

stinissen schreef:

Ik heb 30 jaar een seizoenkaart gehad maar de laatste jaren niet meer , wel ging ik vaak naar losse wedstrijden om een speler als Luis te zien

Maar dat is bij Ajax niet anders dan bij andere Nederlandse clubs, het niveau (t.o.v. het buitenland) is lager geworden.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Kai schreef:

Niemand zegt dat het rond 2000 beter was gesteld met Ajax. Wel dat de selectie niet slechter was dan nu.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

stinissen schreef:

Koop Die laatste man van Heerenveen en die van Groningen beide Nederlander en jong en je kunt jaren vooruit...

Gouweleeuw en van Dijk?

Eén van de twee zou je inderdaad in deze fase al "moeten" benaderen, omdat Vertonghen waarschijnlijk weggaat. En anders een andere opvolger.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Kai schreef:

Fysiek is leuk, maar op de eerste plaats moeten ze kunnen voetballen. Janmaat is een goede back maar veel minder dan Van der Wiel.

Niet dat Janmaat zo'n goede voetballer is, maar v/d Wiel wordt schromelijk overschat.

Maar het verschil met de concurrentie is veel minder groot.

Dat heeft toch niets met de vergelijking van de selecties te maken?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niemand zegt dat het rond 2000 beter was gesteld met Ajax. Wel dat de selectie niet slechter was dan nu.

Oké mocht dat de insteek zijn, dan zal ik het anders zeggen:

De selectie in 2000 was zowel kwalitatief als in verhouding minder dan nu.

In die tijd konden Dani, Witschge, Winter er helemaal niks van en was Van der Vaart nog niet gedebuteerd.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Geen idee maar dat was iig geen Europees Topscorer. Bovendien was dat ook een uitstekende speler.

In zijn eeste seizoen bij Ajax heeft hij 14 goals in 25 wedstrijden gemaakt, in zijn tweede seizoen 12 goals in 19 wedstrijden en in zijn laatste seizoen 12 goals in 30 wedstrijden. Die kerel heeft een superproductief seizoen gehad: 34 goals in 32 wedstrijden bij Vitesse en voor de rest is het maar matig.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stinissen schreef:

Klopt Kos je ziet hier ook dat de eerste zeven spelers die ik noem gewoon toppers waren/zijn en waar in in mindere mate zei daar zou Ajax nu geholpen mee zijn de club ja mijn club heeft gewoon gefaalt en wat de jongeren aangaat die nu wel eens invallen of nog erger in de basis staan die zouden nog geen poot aan de grond krijgen in de 5de klasse.

Haal vijf van die zeven spelers van jou weg, omdat ze geblesseerd zijn, dan zit je precies in dezelfde situatie als Ajax nu zit.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

@stinissen: leg je vinger is op de zere plek, wat vind jij zo slecht aan de selectie van Ajax op het moment? Zo'n slechte selectie hebben we niet, mits iedereen fit is. We zijn niet voor niets zo dichtbij een overwintering in de CL gekomen. Dan kan je me niet wijsmaken dat het dramatisch is. Boilesen, Verthongen, V/d Wiel, Eriksen, Boerrigter en Sighthorson zijn niet zo slecht als dat jij zegt dat ze zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het ook overdreven.. tuurlijk hebben we sterkere selecties gehad, maar als iedereen fit is zouden we in ieder geval zeker bij de top2 of 3 moeten belanden. Helaas lijkt de instelling nu ook ver te zoeken nu enkele bepalende spelers ontbreken, dat is wel een pijnlijk verschil met bijvoorbeeld Twente of AZ (alhoewel die dus ook meteen verzwakken zonder 2 bepalende spelers). En dan kan De Boer nog zo vaak godverdomme zeggen, maar dat is echt een probleem bij enkele van de spelers in deze selectie.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vind het maar gejank. Als Ajax de hele selectie fit heeft dan kunnen ze iedereen aan, ondanks dat het achterin dan ook wankel is. Maar nu spelen jongens als Blind, Ebecilio, Enoh, Anita (back) en jeugdspelers meer dan dat ze anders hadden gespeeld.

En dan nog moet Ajax zich schamen voor het spel en de resultaten, maar ze waren wel sterker geweest met een complete ploeg. Feyenoord miste zondag 1 belangrijke speler, wij 5.

Wat me wel tegenvalt is de mentaliteit. Na de 1-1 gingen de kopjes omlaag. Deed me sterk denken aan het Feyenoord van vorig jaar.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feyenoord miste zondag 1 belangrijke speler, wij 5.

1,5. Maar een halffitte Guidetti is nog goed voor 3 goals tegen Ajax.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

En De Vrij had normaliter naast Vlaar gestaan in het centrum, wat een prima duo is.

Gelukkig hebben wij met BMI iemand die de plek van De Vrij wel adequaat op kan vangen en hoeven wij niet terug te vallen op kneuzen als Blind, Ebecilio en Enoh.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik ben anders niet echt gecharmeerd van Bruno.

Speelde een redelijke Klassieker maar mist nog voetbal IQ.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.