- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het wordt hier weer meer een Ajax-Feyenoord-wedstrijdje. Alle Feyenoorders nemen het voor van Persie op en alle Ajacieden voor Huntelaar. De waarheid ligt in het midden zullen we maar zeggen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ach gut. Huntelaar kon niet omgaan met de teleurstelling.... Echt helemaal terecht dat hij zich vervolgens onprofessioneel en oncollegiaal opsteld. Echt top van hem.
Je weet niet wat hij heeft gedaan. Enige wat ik lees is dat hij chagrijnig was en vond dat hij in de basis hoorde. Lijkt me een gezonde instelling bij een topsporter.
Huntelaar had alle recht pissed off te zijn. Zijn concurrent is schijnbaar als voetballer beter, maar dat merken we al jaren niet in Oranje. Zijn concurrent scoort veel minder in Oranje. Zijn concurrent wordt ondanks falen op meerdere toernooien altijd opgesteld en de hand boven het hoofd gehouden. Zijn concurrent zondert zich van de ploeg af, neemt de regels niet zo nauw. Nee, ik geef Huntelaar groot gelijk. Enige wat hij niet had moeten doen was het teamgevoel verknallen. Dat gezeik had hij wel meer voor zichzelf moeten houden.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Gorter waarschijnlijke opvolger van Poulsen
Ik heb Wijnaldum al hoger staan dan Gorter op de linksback....
Berghuis is definitief naar AZ...
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
en alle Ajacieden voor Huntelaar
Niet allemaal. 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Het wordt hier weer meer een Ajax-Feyenoord-wedstrijdje. Alle Feyenoorders nemen het voor van Persie op en alle Ajacieden voor Huntelaar. De waarheid ligt in het midden zullen we maar zeggen.
). Affelay had op de bank moeten beginnen op het toernooi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet generaliseren
. 100% Feyenoorder hier maar moet niks van die kerel hebben. Geweldige voetballer (in Arsenal shirt) maar thanks but no thanks.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Kom op man. Hij mocht tegen Bulgarije in de basis beginnen, zonder buitenspelers naast zich. Oa Robben was toen nog niet in het kamp erbij. En op het EK mocht hij tegen Denemarken na een 1-0 achterstand invallen en tegen Duitsland na een 2-0 achterstand. Tegen Portugal een basisplaats zonder dat hij een normale bal van iemand kreeg. Geloof dat Robben en Persie hem beiden 1x een bal hebben gegeven. Praat niet over kansen hebben gekregen, want dat heeft hij niet. Van Persie heeft ze wel gehad.
Een spits moet scoren, en dat heeft ie niet gedaan. Daar beoordeel jij Van Persie toch ook op?
Zo bekijk ik het niet, dat ze beide derde worden, want dan zou de nummer 3 van Bulgarije ook zo goed zijn? Natuurlijk, en dat weet jij ook (hoop ik tenminste) is Arsenal (veel) beter dan Schalke.
Of ie er direct voortaan uit moet zeg ik niet hoor, maar dat jij hem zo goed vind, is ook wat overdreven toch? Of vind je nog steeds dat Terry en Chiellini niet in de Oranje basis zouden staan; want wij hebben Johnny Heitinga?
Uiteraard, zo subjectief ben je wel..
Nogmaal, de knul heeft niet gescoord in de 90+45+25 minuten die hij de spits stond..
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Niet generaliseren
. 100% Feyenoorder hier maar moet niks van die kerel hebben. Geweldige voetballer (in Arsenal shirt) maar thanks but no thanks.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je weet niet wat hij heeft gedaan. Enige wat ik lees is dat hij chagrijnig was en vond dat hij in de basis hoorde. Lijkt me een gezonde instelling bij een topsporter.
Huntelaar had alle recht pissed off te zijn. Zijn concurrent is schijnbaar als voetballer beter, maar dat merken we al jaren niet in Oranje. Zijn concurrent scoort veel minder in Oranje. Zijn concurrent wordt ondanks falen op meerdere toernooien altijd opgesteld en de hand boven het hoofd gehouden. Zijn concurrent zondert zich van de ploeg af, neemt de regels niet zo nauw. Nee, ik geef Huntelaar groot gelijk. Enige wat hij niet had moeten doen was het teamgevoel verknallen. Dat gezeik had hij wel meer voor zichzelf moeten houden.
Ok, als jij Huntelaar groot gelijk geeft om zich als verongelijkt kind op te stellen ipv een prof in een teamsport. Prima, dan hebben wij gewoon andere normen en waarden.
Ik stel overigens nergens dat Van Persie zich wel goed gedroeg. Heb ook al meermaals aangegeven dat het ook foutief peoplemanagement was van Bert.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Juist. Iets dat Huntelaar itt Persie al jaren voor Oranje doet.
Praat geen onzin. Bundesliga en PL liggen bij elkaar, Bulgaarse competitie niet. Arsenal is ook een overschat clubje.
Op basis van dit EK zou Terry (Chiellini heb ik nooit Oranje onwaardig genoemd dacht ik) er wel bij passen ja. Maar voor het normale Oranje spel met inschuiven naar het middenveld is Terry ongeschikt.
Kwestie van het voetbal volgen. Robben vond men bij PSV al een egoistische kut, idem bij Chelsea, Madrid, Bayern en Oranje. Wel een hele goede speler, maar vaak wel een vervelend joch. Bij Huntelaar hoorde je dit niet.
Ik had je qua niveau hoger ingeschat dan deze simpele scorebordjournalistiek. Had Huntelaar in de voorbereiding en op het EK steeds een basisplaats gehad, dan had je gelijk. Nu praat je dikke onzin. Enige wat je kan zeggen is dat hij tegen Portugal faalde, net als de rest. Tegen Denemarken en Duitsland valt hem niks te verwijten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, daarvan afgezien wil ik dat oranje (behalve tegen Spanje dan) met het sterkste team aantreedt. Die zich totaal wegcijferen voor het team en dat de grote spelers ook nog eens persoonlijkheid hebben. Persie is door de mand gevallen, waar Sneijder me aangenaam zeer verrast heeft. Wat is die jongen een leider, persoonlijkheid en ook als mens enorm gegroeid. Zal Robben (100% zeker) en Persie maar weg blijven. Je moet vol trots zijn voor je land te spelen en maar aan jezelf denken. Dat is landverraad en daar mag een levenslange celstraf tegenover staan wat mij betreft.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Juist. Iets dat Huntelaar itt Persie al jaren voor Oranje doet.
Maar niet op het beslissende moment (afgelopen ek) toch?
Arsenal is inderdaad overschat, maar het is toch gewoon een veel grotere en ook betere club dan Schalke? Als we het zelfs hier over moeten gaan hebben kunnen we beter stoppen denk ik.
Gelukkig 
Eens hoor, maar wel grappig dat de fans van Huntelaar hier direct hun twijfels bij de roddels stellen (of goedkeuren) en de verhalen over Van Persie direct voor waar aannemen (en verachten)..
Ik had je qua niveau hoger ingeschat dan deze simpele scorebordjournalistiek. Had Huntelaar in de voorbereiding en op het EK steeds een basisplaats gehad, dan had je gelijk. Nu praat je dikke onzin. Enige wat je kan zeggen is dat hij tegen Portugal faalde, net als de rest. Tegen Denemarken en Duitsland valt hem niks te verwijten.
Scoreboordjournalistiek? En als Van Persie niet scoort is hij een faler?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
[
Eens hoor, maar wel grappig dat de fans van Huntelaar hier direct hun twijfels bij de roddels stellen (of goedkeuren) en de verhalen over Van Persie direct voor waar aannemen (en verachten)..
Heeft ook wel te maken dat het niet praten met de pers zijn zaak niet ten goede komt.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Voetbalzone - 'PSV meldt zich bij AZ; Maher wil graag naar Eindhoven'
Ja.... 
7 Mil : dan heb je zijn rechter sok in bezit.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tja, V. Marwijk heeft zich niet gehouden aan zijn eigen regel, toen hij Afellay erin zette. Namelijk de regel dat spelers, die goed gepresteerd en veel gespeeld hebben bij hun club in de basis staan en dat spelers, die slecht gepresteerd en weinig gespeeld hebben bij hun club op de bank plaats moeten nemen.
Dat vind ik de grootste fout van V Marwijk, Afellay in de basis zetten. Met deze actie heeft hij het vertrouwen van Huntelaar kapot gemaakt. Het is overigens toch volkomen terecht dat Huntelaar boos is? Ik bedoel verplaats je in zijn schoenen. Je hebt heel het seizoen hard gewerkt en bent in Europe de beste spits na Ronaldo en Messi (!) en je moet wijken voor een speler, die welgeteld maar 15 minuten heel het seizoen heeft gespeeld! Te zot voor woorden natuurlijk.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Een spits moet scoren, en dat heeft ie niet gedaan. Daar beoordeel jij Van Persie toch ook op?
Ja, bekijk dit maar eens: http://www.vi.nl/eknieuws/222480/Huntelaar-troeft-Van-Persie-af-in-competitieve-interlands.htm
Wie scoort er nou meer dan wie? Huntelaar is gewoon de betere qua goals, klaar. En dan heeft hij geen enkele kans gehad. Ja, dan zou ik ook kwaad worden en niet met een vrolijk gezicht daar rondlopen. Iedereen zit wel te janken dat hij vervelend is geweest, maar hoe vervelend? Volgens Sneijder viel het allemaal wel mee, waarschijnlijk heeft Huntelaar gewoon tegen Bert gezegd dat hij het er niet mee eens was en wilde spelen. Van Sneijder verwacht je dat hij een naar mannetje wordt als hij niet speelt, Huntelaar is niet zo. Nogmaals, niemand weet wat er echt is gebeurd. En hopelijk zie jij in dat het logisch is dat hij niet blij is geweest, topscorer van de Bundesliga is niet niks. Hij heeft er gewoon meer dan Gomez gescoord en dat in een slechter team.
Zo bekijk ik het niet, dat ze beide derde worden, want dan zou de nummer 3 van Bulgarije ook zo goed zijn? Natuurlijk, en dat weet jij ook (hoop ik tenminste) is Arsenal (veel) beter dan Schalke.
Dat maakt de prestatie van Huntelaar nóg knapper, hij speelde in een slechter elftal en toch scoorde hij in totaal veel meer goals dan Van Persie. Wel in een mindere competitie overigens.
Of ie er direct voortaan uit moet zeg ik niet hoor, maar dat jij hem zo goed vind, is ook wat overdreven toch? Of vind je nog steeds dat Terry en Chiellini niet in de Oranje basis zouden staan; want wij hebben Johnny Heitinga?
Ik zei dat hij onze beste verdediger is. Wie vindt jij dan beter? Van der Wiel? Mathijssen? Willems? Ik hoop het niet...
Trotse Heitinga Speler van het Jaar bij Everton | VoetbalPrimeur
Als je dan ook nog als speler van het jaar wordt verkozen, dan lijkt het me dat je een redelijk seizoen achter de rug hebt. Wat je zeker niet kan zeggen van Gregory, Mathijssen en Willems.
Nogmaal, de knul heeft niet gescoord in de 90+45+25 minuten die hij de spits stond..
Vind je het gek? Eerst heeft Van Marwijk Huntelaar kapot gemaakt en vervolgens is Van Persie aan onzekerheid kapot gegaan door Van Marwijk. Daar gaan je twee beste spelers... En ja in 25 minuten tegen Denenmarken kan je nog wat klaarmaken... Vind je het gek dat hij toen niet heeft gescoord. Zoals ik al tig keer heb gezegd, Huntelaar is een spits die aanvoer nodig heeft, krijgt hij die niet dan heb je niks aan hem en moet je hem dus ook niet opstellen. Zo simpel is het, snap je dat nou nog niet? In heel de kwalificatiereeks heeft hij bewezen meer te scoren dan Van Persie, waarom geef je Huntelaar dan niet het vertrouwen.
Overigens zeg ik NIET dat Van Persie eruit moet. Ik vind alleen maar dat Huntelaar, Heitinga en Van der Vaart moeten blijven. Als Van Marwijk nou eens slim was dan had hij het systeem aangepast aan zijn spelers en had hij zo kunnen spelen:
-------------Van Persie-----Huntelaar-----------
-----------------------Sneijder------------------------
----Robben----------------------Narsingh/Kuyt--
-----------------De Jong/Vd Vaart-----------------
---Urby-----Mathijssen--------Heitinga---Greg-
---------------------Steek------------------------------
Maar nee, Bertje was eigenwijs...
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Voetbalzone - 'PSV meldt zich bij AZ; Maher wil graag naar Eindhoven'
Ja.... 
7 Mil : dan heb je zijn rechter sok in bezit.
Is dat zo ja?
Mits Toivonen vertrekt, zeer goede aankoop.
- Issakson
- Engelaar
- Labyad
- Toivonen
- Manolev
- Sinouh
- Ojo
- Wuytens
Weer wat ruimte om een paar goede spelers aan te trekken. Maher zou natuurlijk een uitstekende aankoop zijn. Narsingh is natuurlijk ook niet verkeerd.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Vergeet Marzo niet! 
Mokthtar vertrekt waarschijnlijk ook nog.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Is dat zo ja?
Mits Toivonen vertrekt, zeer goede aankoop.
- Issakson
- Engelaar
- Labyad
- Toivonen
- Manolev
- Sinouh
- Ojo
- Wuytens
Weer wat ruimte om een paar goede spelers aan te trekken. Maher zou natuurlijk een uitstekende aankoop zijn. Narsingh is natuurlijk ook niet verkeerd.
AZ verlangt minimaal 12 miljoen euro aangezien Maher nog 3 jaar contract heeft. Moet PSV daarnaast geen verdediger kopen, want daar ligt het probleem bij hun. Niet bij de aanval. Ik denk overigens niet dat PSV 12 miljoen gaat betalen.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
AZ verlangt minimaal 12 miljoen euro aangezien Maher nog 3 jaar contract heeft. Moet PSV daarnaast geen verdediger kopen, want daar ligt het probleem bij hun. Niet bij de aanval. Ik denk overigens niet dat PSV 12 miljoen gaat betalen.
True, verdediging heeft imo prioriteit. Zanka die is gehaald, moet nog blijken of dat een geweldenaar is. Daarom zeg ik, Toivonen zou moeten vertrekken alvorens je Maher zou gaan halen. Dan nog de vraag wat doe je met Wijnaldum?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
http://www.vi.nl/eknieuws/223462/Paolo-Bento-Wij-kunnen-wel-wat-meer-dan-verdedigen.htm
Laten we hopen dat Portugal met aanvallende intenties aantreedt tegen Spanje, dan krijgen we misschien wel een mooie pot te zien.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Laten we hopen dat Portugal met aanvallende intenties aantreedt tegen Spanje, dan krijgen we misschien wel een mooie pot te zien.
Tip aan iedereen, zolang men zelf niet gaat trainen op positie spel zal spanje en barca altijd heersen. Met of zonder Iniesta Xavi (en Messi).
Lees Barca B. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
True, verdediging heeft imo prioriteit. Zanka die is gehaald, moet nog blijken of dat een geweldenaar is. Daarom zeg ik, Toivonen zou moeten vertrekken alvorens je Maher zou gaan halen. Dan nog de vraag wat doe je met Wijnaldum?
Als ze Toivonen verkopen zullen we wel wat geld hebben, maar vind je 12 miljoen niet een beetje teveel voor een Nederlandse club? Ik denk dat PSV nog nooit iemand heeft gehaald die 12 miljoen heeft gekost, daarnaast heeft PSV het financieel ook niet makkelijk aangezien er weer geen CL is gehaald. Ik verwacht dan ook dat Maher gewoon bij AZ blijft.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Als ze Toivonen verkopen zullen we wel wat geld hebben, maar vind je 12 miljoen niet een beetje teveel voor een Nederlandse club? Ik denk dat PSV nog nooit iemand heeft gehaald die 12 miljoen heeft gekost, daarnaast heeft PSV het financieel ook niet makkelijk aangezien er weer geen CL is gehaald. Ik verwacht dan ook dat Maher gewoon bij AZ blijft.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ja ik ben het ermee eens dat 12 miljoen veel geld is voor een speler. We zullen zien wat er gebeuren gaat.
Die opmerkingen over bijvoorbeeld de grond van het stadion zal allemaal wel 
Verkoop spelers, vrijkomen van salarissen (niveau Issakson-Engelaar praat je al over 3 miljoen tezamen). Dit betekend cashflow, dit kan je vervolgens investeren in nieuwe spelers. Natuurlijk niet lopen brassen dat er onder de streep alsnog een rood getal ontstaat..
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Maar een slechtere investering als suljemni zal het niet zijn. 
Doet het gelukkig wat beter overigens maar dat terzijde.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Ja, bekijk dit maar eens: http://www.vi.nl/eknieuws/222480/Huntelaar-troeft-Van-Persie-af-in-competitieve-interlands.htm
Wie scoort er nou meer dan wie? Huntelaar is gewoon de betere qua goals, klaar.
Ik citeer VI:
''Daarbij moet wel worden aangetekend dat Van Persie in zijn 41 competitieve wedstrijden lang niet altijd de positie van centrumaanvaller innam.''
Hij kan wel kwaad zijn, maar meneer hoeft de sfeer nog niet te gaan verneuken. Tuurlijk zegt Sneijder dat het allemaal wel meeviel, maar we zitten nu toch al een paar weken naar een toneelstukje te kijken? Wtf denk je zelf?

Is zeker logisch, maar zoals gezegd, meneer moet niet denken dat hij Jezus is. Als de coach hem op de bank zet moet hij daar gaan zitten en vind hij dat niets speelt ie maar lekker een EK op de Xbox.
Je zegt het zelf al in die laatste zin. En trouwens, zonder de knappe prestatie van The Hunter te baggataliseren. Van zijn 29 goals waren er geloof ik 24 tegen de ploegjes uit het rechterrijtje en geen enkele tegen een ploeg uit de top5.
Trotse Heitinga Speler van het Jaar bij Everton | VoetbalPrimeur
Op het ek was Vlaar de beste verdediger. Normaal gesproken is dat Heitinga inderdaad. Al zegt dat niet veel over zijn kwaliteiten, maar meer over de rest.
Vind je het gek? Eerst heeft Van Marwijk Huntelaar kapot gemaakt en vervolgens is Van Persie aan onzekerheid kapot gegaan door Van Marwijk. Daar gaan je twee beste spelers... En ja in 25 minuten tegen Denenmarken kan je nog wat klaarmaken... Vind je het gek dat hij toen niet heeft gescoord. Zoals ik al tig keer heb gezegd, Huntelaar is een spits die aanvoer nodig heeft, krijgt hij die niet dan heb je niks aan hem en moet je hem dus ook niet opstellen. Zo simpel is het, snap je dat nou nog niet? In heel de kwalificatiereeks heeft hij bewezen meer te scoren dan Van Persie, waarom geef je Huntelaar dan niet het vertrouwen.
Je zegt net zelf dat het draait om doelpunten, maar die maakt Hunter ook niet toch?
Overigens heeft Van Persie net zo goed 'aanvoer' nodig hoor. Met een egotripper als Robben en een half fitte Appelvlaai op de flanken is het voor hem ook lastig.
-------------Van Persie-----Huntelaar-----------
-----------------------Sneijder------------------------
----Robben----------------------Narsingh/Kuyt--
-----------------De Jong/Vd Vaart-----------------
---Urby-----Mathijssen--------Heitinga---Greg-
---------------------Steek------------------------------
Maar nee, Bertje was eigenwijs... [/quote]
Overigens zijn het qua opstelling behoorlijk eens hoor. Maar die discussie slaat soms zo ontzettend door dat men de realiteit een beetje uit het oog verliest.
En ik vind, als die knulletjes zich niet kunnen schikken in een bijrol (die de coach hen dus klaarblijkelijk wil geven) mogen ze thuis blijven.
Ps. De Jong, sowieso 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Wat een verschrikkelijke vent is die Siebrand bij VI zeg. Z'n politieke gebrabbel is oninteressant en z'n andere verhalen over dat hij z'n sleutel kwijt was kortweg idioot. Had je gisteren Jan Smit die de hele uitzending geen drol zegt en nu dit.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Twee belabberde gasten achter elkaar bij VI inderdaad. Morgen gelukkig Raoul Heertje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.