- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Morgen gelukkig Raoul Heertje.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
niemand die vooraf klaagde dat hij Affelay erin had gezet
nee hoor, riep ik al begin mei ofzo 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Twee belabberde gasten achter elkaar bij VI inderdaad. Morgen gelukkig Raoul Heertje.
Nou joepie
Geef dan honderd keer liever Dijkshoorn een contract voor iedere week (ook al is ook hij een neus(hoorn) 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Zomer 2011, PSV: "We zijn geen koopclub."
En hoeveel spelers hebben ze nu alweer vastgelegd, naast die van vorig jaar? Vijf? En als het allemaal een beetje klopt in de media komen daar nog een stuk of 3 bij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zijn er mensen die klagen over Ronaldo. Die gitarist van Pearl Jam had wel 6 verschillende outfits aan in 90 minuten......
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
En hoeveel spelers hebben ze nu alweer vastgelegd, naast die van vorig jaar? Vijf? En als het allemaal een beetje klopt in de media komen daar nog een stuk of 3 bij.
Pfff... gaan we deze discussie weer beginnen?
Nou vooruit.
Als je aangeeft dat je je gaat concentreren op de jeugd betekent dat niet dat er meteen 5 jeugdspelers klaar staan die je meteen in kunt zetten om mee te doen om het kampioenschap.
Jouw denkwijze neerleggend op andere clubs: Waarom heeft Ajax de champions league nog niet gewonnen? Cruijff zei toch dat hij de jeugdopleiding wilde verbeteren om daar naar toe te werken.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Zijn er mensen die klagen over Ronaldo. Die gitarist van Pearl Jam had wel 6 verschillende outfits aan in 90 minuten......

Maar stoort me niet, wel de mensen die CR fan zijn en het niet over hun hart kunnen krijgen om te zeggen dat Messi gewoon een paar graadjes beter is.
En uiteraard dat ie nog niet uit de kast is gekomen. 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Waarom heeft Ajax de champions league nog niet gewonnen?

Dat kopen is niet erg, men heeft gewoon vraag tekens hoe ze aan het geld komen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ajax moet er in ieder geval voor zorgen dat niet Maher en Narsingh naar PSV gaan. Dat is teveel van het goede. Overigens geloof ik er helemaal niks van dat PSV beide naar Eindhoven denkt te kunnen halen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Pfff... gaan we deze discussie weer beginnen?
Waar ik het nu over heb, is de koerswijziging die Brandts in 2011 per direct aankondigde (van koopclub naar een club die de jeugd een kans wil geven). Door het aantrekken van zoveel spelers - die niet voor het geringste transferbedrag en salaris over (zullen) komen - komt daar weinig van terecht. Nu zijn bijvoorbeeld een Narsingh en Maher natuurlijk uitzonderlijke talenten (de tweede meer dan de eerste, je kunt je ook afvragen in hoeverre die eerste nodig is met wat je nu al rond hebt lopen), maar er zijn genoeg spelers gehaald die geen absolute meerwaarde hebben en de jeugd dus nog steeds blokkeren. Daar zet ik mijn vraagtekens bij, en daarin is dus nog steeds niks veranderd. Sterker: volgens mij wordt er sinds juni 2011 alleen maar meer geld uitgegeven / gehaald van buitenaf.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ajax moet er in ieder geval voor zorgen dat niet Maher en Narsingh naar PSV gaan. Dat is teveel van het goede. Overigens geloof ik er helemaal niks van dat PSV beide naar Eindhoven denkt te kunnen halen.
Dat ligt er maar helemaal aan voor hoeveel geld Toivonen vertrekt en hoeveel we nog kunnen vangen voor Labyad.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Waar ik het nu over heb, is de koerswijziging die Brandts in 2011 per direct aankondigde (van koopclub naar een club die de jeugd een kans wil geven). Door het aantrekken van zoveel spelers - die niet voor het geringste transferbedrag en salaris over (zullen) komen - komt daar weinig van terecht. Nu zijn bijvoorbeeld een Narsingh en Maher natuurlijk uitzonderlijke talenten (de tweede meer dan de eerste, je kunt je ook afvragen in hoeverre die eerste nodig is met wat je nu al rond hebt lopen), maar er zijn genoeg spelers gehaald die geen absolute meerwaarde hebben en de jeugd dus nog steeds blokkeren. Daar zet ik mijn vraagtekens bij, en daarin is dus nog steeds niks veranderd. Sterker: volgens mij wordt er alleen maar meer geld uitgegeven.
Als je 'die' discussie wil voeren moet je dat doen en niet op andere drogredenen gaan discussiëren. De koerswijziging kan wel 'per direct' zijn ingegaan maar de spelers die daar voor nodig zijn zijn niet per ommegaande te bestellen.
De enige aankoop waar je je vraagtekens bij zou kunnen zetten (die ik ook nog heb) is die van Wijnaldum. Daarvan heb ik de meerwaarde (door zijn blindheid en de (toen) aanwezigheid van Labyad) nóg niet begrepen. Voor de rest zijn alle (geplande) aankopen heel goed te begrijpen gezien de ingevoerde koerswijziging (herkenbaar, Nederlands getint elftal).
En wat staat er nou eenmaal klaar? Depay biedt zich aan maar heeft nog maar een paar wedstrijden gespeeld en is nog maar 18, de rest (o.a.) Locadia, Koch heeft nog minder ervaring. En als de jeugd die potentie heeft en door is gebroken dan een verpeste persoonlijkheid heeft (you know who) dan wordt het wel heel erg lastig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Zo'n Vennegoor of Hesselink was toch ook onnodig? Of Ruud Swinkels als derde keeper? Of, als ie komt, Ronnie Stam? Dat niveau moet wat er op de Herdgang rondloopt toch wel hebben?
Verder is het natuurlijk ook even afwachten of en wat er nog vertrekt. Want anders zou ik ook al mijn vraagtekens zetten bij een evt. komst van Narsingh en Moisander. Maar dat zijn allemaal geruchten. Wijnaldum is door de komst van Van Bommel nog meer overbodig geworden (tenzij Toivonen vertrekt, dan kan ie evt. nog op het middenveld terecht).
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Vennegoor: Achter Matavz zat niks, Locadia was er nog niet klaar voor.
Swinkels: Jeugdkeepers Van Leer (verhuurd aan Eindhoven) en Bertrams (nog een half jaar uitgeschakeld met een blessure) zijn niet beschikbaar.
Ronnie Stam: Is nog helemaal niks over bekend. PSV zou achter hem aan zitten maar een transfersom van €3,5m (gevraagd door Wigan) gaat PSV nooit betalen. Daarnaast gaat Manolev weg en is jeugspeler Marzo niet goed genoeg.
Toivonen zal vertrekken, dat plus het vertrek van Labyad maakt versterking op het middenveld noodzakelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik weet niet wat er waar is over Markus Henriksen maar je mag toch hopen dat PSV die niet haalt. Snap echt niet waarom die nog niet in een grotere competitie speelt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Club Brugge had hem ei zo na gekocht tijdens de winterstop. Eigenlijk was alles in kannen en kruiken maar hij bedacht zich nog last-minute. 2,5 miljoen euro was de prijs ongeveer.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Je weet niet wat hij heeft gedaan. Enige wat ik lees is dat hij chagrijnig was en vond dat hij in de basis hoorde. Lijkt me een gezonde instelling bij een topsporter.
Ik zal het even aan El Hamdaoui melden.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik citeer VI:
''Daarbij moet wel worden aangetekend dat Van Persie in zijn 41 competitieve wedstrijden lang niet altijd de positie van centrumaanvaller innam.''
Dat was me ontgaan 
Hij kan wel kwaad zijn, maar meneer hoeft de sfeer nog niet te gaan verneuken. Tuurlijk zegt Sneijder dat het allemaal wel meeviel, maar we zitten nu toch al een paar weken naar een toneelstukje te kijken? Wtf denk je zelf?
Ten eerste wie zegt dat hij die sfeer zo is verneukt? Je weet helemaal niet of dat zo is. En als je dit gelooft, dan moet je dat verhaal over Van Persie en Afellay ook geloven. Die schijnen ook de sfeer te hebben verneukt en die speelde gewoon in de basis. Waarom verwijt Van Marwijk hun dan niks? Nee, zij zijn zijn oogappeltjes en die mogen alles doen. Van Persie was zelfs al arrogant twee jaar geleden toen hij als een krant speelde en er niet mee eens was dat hij werd gewisseld. Nee, de man die ons naar de WK-finale heeft geleid (Sneijder) moest eruit. Wat een arrogante zak is die Van Persie. Ik weet trouwens ook niet of die verhalen over Afellay en Van Persie waar zijn, maar dat weet je ook niet van Huntelaar. Maarja, als zij zo vervelend zijn geweest dan moet je die twee eruit flikkeren. Niet de een wel en de ander niet, dan moet je ook consequent zijn en dat doet Bert niet. Huntelaar had nog een reden om ontevreden te zijn (er zit natuurlijk een grens aan, maar je weet niet of hij die heeft overschreden).
[Is zeker logisch, maar zoals gezegd, meneer moet niet denken dat hij Jezus is. Als de coach hem op de bank zet moet hij daar gaan zitten en vind hij dat niets speelt ie maar lekker een EK op de Xbox.
Het enige wat Huntelaar heeft gedaan (volgens Derksen) is dat hij voor zichzelf is opgekomen en duidelijk heeft gemaakt dat hij het belachelijk vindt dat hij geen eerlijke kans heeft gehad. Weet je wat Bertje dan had moeten doen? Bert had toch al 4 maanden van tevoren de opstelling in zijn hoofd, dan had hij ook tegen Raf en Klaas-Jan moeten zeggen: 'Hoe goed jullie ook spelen bij jullie club, Klaas-Jan al scoor je meer dan Messi ik stel je toch niet op. Ik hou van Van Persie, dus die stel ik op.' En niet Huntelaar de schijn voorhouden dat hij nog een kans maakt, terwijl dat niet zou zijn. Hoe zou jij reageren als jij een heel seizoen prima presteerd en vervolgens te horen krijgt dat je een kans krijgt. Wat blijkt? De coach had allang beslist en je hebt geen eerlijke kans gehad. Ja, ik was hem ook geflipt. En al helemaal als Afellay wel speelt, terwijl hij heel het seizoen geblesseerd was. En dan nog, als hij zo vervelend was geweest had Van Marwijk hem er toen maar uit moeten zetten. Achteraf huilen is altijd makkelijk...
[Op het ek was Vlaar de beste verdediger. Normaal gesproken is dat Heitinga inderdaad. Al zegt dat niet veel over zijn kwaliteiten, maar meer over de rest.
Op het EK was het allemaal niet veel. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel? Wat ik probeer te zeggen is dat Heitinga normaal onze beste verdediger is, als elke verdediger zijn normale niveau haalt. Ik zeg toch niet dat hij een wereldverdediger is, verre van zelfs. Maar beter hebben we niet. Het enige wat ik zei was: Heitinga, onze beste verdediger. Dat betekent niet dat hij een wereldverdediger is.
Je zegt net zelf dat het draait om doelpunten, maar die maakt Hunter ook niet toch?
Als je de feiten niet eens kent wordt het inderdaad moeilijk... Huntelaar is topscorer geworden in de EK-kwalificatie. Hij heeft 12 keer gescoord in 8 (!) duels. Zou het dan niet logisch zijn als je een normale kans krijgt? Huntelaar maakt dus wel degelijk doelpunten, bij Oranje én bij zijn club.
NOS Sport - Huntelaar topscorer kwalificatie
[
Overigens zijn het qua opstelling behoorlijk eens hoor. Maar die discussie slaat soms zo ontzettend door dat men de realiteit een beetje uit het oog verliest.
En ik vind, als die knulletjes zich niet kunnen schikken in een bijrol (die de coach hen dus klaarblijkelijk wil geven) mogen ze thuis blijven.
Ps. De Jong, sowieso
Nogmaals, je weet helemaal niet wat daar is afgespeeld. Ik snap dat Huntelaar boos is geworden, maar je weet niet hoe erg. Als dit heel erg was geweest dan ben ik ervan overtuigd dat Van Marwijk hem eruit had getrapt en anders had Sneijder er wel iets over gezegd. Je kan het toch gewoon uitpraten als volwassen mensen? Je kan moeilijk je beste spits wegdoen en Van der Vaart, die gewoon een van de beste middenvelders ter wereld is.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Jouw denkwijze neerleggend op andere clubs: Waarom heeft Ajax de champions league nog niet gewonnen? Cruijff zei toch dat hij de jeugdopleiding wilde verbeteren om daar naar toe te werken.
Wat een zielige opmerking
Cruijff is nog niet eens vrij tewerk kunnen gaan. Wanneer is hij begonnen? Denk je nou echt dat je binnen 2 jaar de CL kan winnen...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zal het even aan El Hamdaoui melden.
De el Hamdaoui die weigerde handen te schudden, die de coach heeft uitgescholden en die zichzelf belangrijker dan de ploeg achtte? Achja, die el Hamdaoui. Leuk geprobeerd kos.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Vennegoor: Achter Matavz zat niks, Locadia was er nog niet klaar voor.
Swinkels: Jeugdkeepers Van Leer (verhuurd aan Eindhoven) en Bertrams (nog een half jaar uitgeschakeld met een blessure) zijn niet beschikbaar.
Ronnie Stam: Is nog helemaal niks over bekend. PSV zou achter hem aan zitten maar een transfersom van €3,5m (gevraagd door Wigan) gaat PSV nooit betalen. Daarnaast gaat Manolev weg en is jeugspeler Marzo niet goed genoeg.
Toivonen zal vertrekken, dat plus het vertrek van Labyad maakt versterking op het middenveld noodzakelijk.
Ooit gehoord van Depay? Die speler die 10x beter is dan Vennegoor. Hij heeft met dat ene balletje al meer gedaan dan Vennegoor heel het seizoen voor PSV. Dus kom niet met de drogreden dat jullie de spelers niet hebben, want die hebben jullie wel degelijk. Overigens kan Depay ook gewoon rechtsvoor of linksvoor spelen. Jullie hebben nou dus links Mertens of Depay, in de spits Matavz, Lens of Depay, rechts Labyad, Depay, Lens en ook Wijnaldum die er kan spelen, daarnaast hebben jullie ook Locadia die er aan zit te komen. En dan wil je Narsingh halen? Ja hoor, dan ben je echt gericht op de jeugd. PSV is een pure koopclub, altijd al geweest en dat zal altijd zo blijven. Dan hebben jullie nog Van Bommel gehaald, Zanka, jullie willen Ronnie Stam en ook nog eens Maher en Narsingh. Echt gericht op jeugd ja 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De el Hamdaoui die weigerde handen te schudden, die de coach heeft uitgescholden en die zichzelf belangrijker dan de ploeg achtte? Achja, die el Hamdaoui. Leuk geprobeert kos.
Laat die kos maar lekker lullen joh, niemand die hem nog serieus neemt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dieptriest inderdaad. Het blijft maar kopen en kopen en kopen en niet voor kleine bedragen, maar voor vele miljoenen terwijl ze jaarlijks de CL mislopen en moeten blijven saneren. Kantoorpersoneel wordt ontslagen, dure spelers worden gehaald. Leuk voor die mensen daar. En die Brands is helemaal lachwekkend met zijn geleuter dat ze vooral willen opleiden en geen koopclub willen zijn. Dat merken we de laatste zomers met die man aan het roer. Waar halen ze in hemelsnaam al het geld weer vandaag? Hebben ze nu de grond onder de verkochte grond verkocht? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mediacourant.nl » » Jack van Gelder zakt door het ijs
Cheque heeft zware tijden. Zelfs zijn gesigneerde exemplaar van Abba Gold, de door moeders fris gewassen Ajax pyama en zijn life-size poster van blonde Geert kan deze gladjakker niet meer opvrolijken. Compleet ingemaakt door het vooraf door Cheque 'kansloos' geachte VI Oranje.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Dat het VI-roddel-clubje waar jullie toebehoren hem niet serious neemt zegt natuurlijk weinig.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

Haha net lekker voor die kale.
Ook gewoon terecht. Ik kijk beide programma's dit gehele EK (SSZ de volgende dag vaak in herhaling) en de show van Derksen is ook vele malen leuker. Ik durf ook te stellen dat het daar minstens zoveel over voetbal gaat als bij SSZ waar ze 30 van de 55 minuten vullen met irritante compilatiefilmpjes. Als ik de herhaling kijk sla ik die ongein altijd over. Ik hoef niet 3 minuten slomobeelden van een bepaalde wedstrijd te zien en ik hoef niet elke dag de persconferentie met Balotelli te zien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat het VI-roddel-clubje waar jullie toebehoren hem niet serious neemt zegt natuurlijk weinig.
Ach, dat jij dat vind zegt mij weer niks 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Wat een zielige opmerking
Cruijff is nog niet eens vrij tewerk kunnen gaan. Wanneer is hij begonnen? Denk je nou echt dat je binnen 2 jaar de CL kan winnen...
Maar wel meteen Brands erop aanvallen omdat hij gezegd heeft dat hij de jeugdopleiding wil verbeteren....
Ooit gehoord van Depay? Die speler die 10x beter is dan Vennegoor. Hij heeft met dat ene balletje al meer gedaan dan Vennegoor heel het seizoen voor PSV. Dus kom niet met de drogreden dat jullie de spelers niet hebben, want die hebben jullie wel degelijk. Overigens kan Depay ook gewoon rechtsvoor of linksvoor spelen. Jullie hebben nou dus links Mertens of Depay, in de spits Matavz, Lens of Depay, rechts Labyad, Depay, Lens en ook Wijnaldum die er kan spelen, daarnaast hebben jullie ook Locadia die er aan zit te komen. En dan wil je Narsingh halen? Ja hoor, dan ben je echt gericht op de jeugd. PSV is een pure koopclub, altijd al geweest en dat zal altijd zo blijven. Dan hebben jullie nog Van Bommel gehaald, Zanka, jullie willen Ronnie Stam en ook nog eens Maher en Narsingh. Echt gericht op jeugd ja
Nogmaals, zeggen dat je je jeugdopleiding wil verbeteren betekent niet dat er meteen 5 jongens klaarstaan die in de top mee kunnen doen. PSV zal altijd zich blijven moeien op de transfermarkt maar er is nu ook een aanzet gegeven om meer te doen met de jeugd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mediacourant.nl » » Jack van Gelder zakt door het ijs
Cheque heeft zware tijden. Zelfs zijn gesigneerde exemplaar van Abba Gold, de door moeders fris gewassen Ajax pyama en zijn life-size poster van blonde Geert kan deze gladjakker niet meer opvrolijken. Compleet ingemaakt door het vooraf door Cheque 'kansloos' geachte VI Oranje.
Ben wel benieuwd of ze ook de herhaling van Studio Sportzomer hierbij hebben opgeteld. Aangezien VI op tv niet wordt herhaald kijk ik hier altijd eerst naar en daarna naar de herhaling van Jack. Beide programma's hebben zo hun leuke en minder leuke kanten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.