• 16.394 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.762 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Finisterra schreef:

De laatste 3 duels waren inderdaad onderhoudend maar ook toen had Nederland het geluk gewoon aan hun zijde. Tegen Brazilië moet je eigenlijk gewoon al 3-0 achter staan bij de rust, tegen Uruguay scoort Van Bronckhorst de goal van z'n leven en tegen Spanje hoor je eigenlijk al na 30 minuten met 10 te staan. Ik bedoel maar: Nederland speelde in 2010 helemaal niet (veel) beter dan tijdens dit EK maar toen zat alles een beetje mee en nu zat alles tegen.

Het jammere was dat de goede resultaten toen het mindere voetbal overschaduwden. En als dan 2 jaar later - door interne strubbelingen en ook wel wat pech - het leuke voetbal én de resultaten volledig uitblijven, is plots alles slecht. Nee, het was niet plots. De kroniek van een aangekondigd falen.

Amen.

nakada

• 2203 berichten
  • 1681 stemmen

moviemafketel schreef:

Erger dan dit toernooi kan toch niet.

Jawel hoor. Onderaan eindigen in de kwalificatie poule.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Er zijn blijkbaar ook genoeg jongens klaar met Huntelaar. Er zijn kliekjes. En dat is nooit goed. Dat jij het dan over Van Persie hebt, vind ik dan weer niet verrassend.

Voor de rest weet ik niet wat er allemaal speelt en gespeeld heeft, net als jij, en de rest hier.

Verrassend ook dat jij dan weer over Huntelaar moet beginnen

V persie heeft zich geen zak beter gedragen, daarover is nu wel genoeg naar buiten gekomen, maar die bril van jou staat dat soort berichten selectief niet toe, slaap lekker verder onder je roodwitzwarte bedje.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

Verrassend ook dat jij juist over Huntelaar moet doorbeppen

Niet raar als er twee zogenaamde kampen zijn: Van Persie en Huntelaar.

maar die bril van jou staat dat soort berichten selectief niet toe, slaap lekker verder onder je roodwitte bedje.

Jij met je bril altijd. Je vergeet "Havenslaven", "Flutnoord", "Pauperdam", "Calimero" en "Tokkies" nog.

Maar "Bril" heb ik alvast weggestreept.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet raar als er twee zogenaamde kampen zijn: Van Persie en Huntelaar.

(quote)

Jij met je bril altijd. Je vergeet "Havenslaven", "Flutnoord", "Pauperdam", "Calimero" en "Tokkies" nog.

Maar "Bril" heb ik alvast weggestreept.

Die bril heb jij dan ook overduidelijk verdient, samen met holbewoner reinbo. Verder waren er wel meer kampen begreep ik. En die Persie-Huntelaar vete is natuurlijk onzinnig en behoorlijk door de media opgeklopt. Heeft trouwens ook weinig met hun oorspronkelijke clubs te maken, maar alles met het debiele behoudende spelsysteem van kluns Berwt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

nakada schreef:

(quote)
Jawel hoor. Onderaan eindigen in de kwalificatie poule.

Wanneer die verrotte sfeer blijft en dat zal zo zijn mochten er niet drastische veranderingen/vernieuwingen worden doorgevoerd op spelersgebied en vooral het systeem is dit een mogelijkheid(alleen niet onderaan natuurlijk)..

Die 2 controleurs was even nuttig 2 jaar geleden, maar is nu al compleet ouderwets. Opkomende backs en een spits die soms ook gewoon te vinden is in zijn eigen 16 om te helpen. Het nieuwe voetbal is dat iedereen overal kan staan en meehelpen. Maakt het allemaal veel dynamischer. Wij zijn zo makkelijk te lezen als Nederlands Elftal.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nouja, het zijn dan ook controleurs van niks en ze voegen geen reet toe, aangezien ze niet over de middenstip komen. Gek genoeg hadden wij altijd het patent op dat "totaalvoetbal", maar daar heeft provinciaal bertje kennelijk een afkeer van.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

Berwt.

Die vind ik dan wel weer grappig.

Voor de rest ben je een zielige vent, maar dat weet je zelf ook, Tibor.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

moviemafketel schreef:

Bert moet nu gewoon een team samenstellen zonder angst dat hij de "grote" spelers tegen zich krijgt. Hij kan nu opnieuw beginnen en heeft het volk achter zich wanneer hij een compleet nieuw team wil opzetten. Wanneer Huntelaar in dat systeem niet thuispast weg ermee, wanneer van Persie hier niet in past weg met van Persie. Ik wil weer voetballers zien die er alles aan doen en er vooral plezier in hebben en een echt team zijn. Wanneer dit allemaal jonkies zijn vind ik het ook prima. Erger dan dit toernooi kan toch niet. Das het enige voordeel, het dieptepunt is bereikt.

Probleem is dat het deze bondscoach niet gaat lukken. We kunnen wel allemaal de spelers de schuld gaan geven, maar dankzij het falende beleid van Bertje is alles eigenlijk misgegaan. Zolang hij de bondscoach blijft zullen er problemen blijven in de spelersgroep.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar wees eerlijk, herinneren we ons van Spanje dan wel grootste wedstrijden? Tegen Chili, Paraguay of Duitsland? Dat was ook niet zo bijzonder.

Spanje tegen Duitsland maakte op mij diepe indruk. Duitsland had een fantastisch elftal, maar werd bijna 90 minuten lang weggedrukt in de eigen 16. Ik vond dat wel bijzonder ja. Samen met Duitsland - Engeland en Nederland - Brazilie de wedstrijd van het WK die me het meest bij is gebleven.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Die vind ik dan wel weer grappig.

Voor de rest ben je een zielige vent, maar dat weet je zelf ook, Tibor.

..Krak!.. o sorry, ben ik weer op een stuk ongedierte gestapt, maar even mijn fles schoonmaakmiddel pakken!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

maar even mijn fles schoonmaakmiddel pakken!

Ajax zeker?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Quido schreef:

De houding van Van Persie bleek ook wel toen ie een aantal maanden geleden aan de telefoon hing bij VI, en niet al te subtiel door liet schemeren niet samen met Huntelaar te willen spelen. Kwam over als een verwend klein kind waarmee, als ie z'n zin niet kreeg, geen land mee te bezeilen is.

Inderdaad, toen wilde ie eigenlijk ueberhaupt niet over het Nederlands Elftal praten. Wat is er met die jongen gebeurd dat ie zo schuw is geworden voor de pers? Eigenlijk wel logisch dat ie van Van Marwijk zijn zin kreeg (persboycot) want die zou dat zelf het ook het liefste doen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Probleem is dat het deze bondscoach niet gaat lukken. We kunnen wel allemaal de spelers de schuld gaan geven, maar dankzij het falende beleid van Bertje is alles eigenlijk misgegaan. Zolang hij de bondscoach blijft zullen er problemen blijven in de spelersgroep.

Dat lijkt me wel evident inmiddels, hoe wil je met deze grijze grauwe muis nog enig overwicht krijgen op deze blaagjes? De sfeer gaat echt niet opeens beter worden zodra hij in September weer voor die groep staat. Niet alleen moet er gesaneerd worden, maar er moet echt naar een heel andere voetbalstijl gekeken worden. En die zit er in, zoals ruim een jaar terug nog bleek tegen Zweden bijvoorbeeld.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ajax zeker?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Zolang ego's weigeren zich er bij neer te leggen dat ze 1 van de 22 zijn, zal het geen ruk uitmaken welke trainer er boven ze komt te staan. Enige dat een coach kan doen is spelers die klieken of bovenmatig zuigen en irritant zijn gewoon naar huis te sturen. De Jong, het beest van 2010 is even tegen zichzelf beschermd en een tijdje niet opgesteld en was de minst slechte van dit WK. Het zijn eigenlijk gewoon nog kinderen he, dat vergeten we nog wel eens. Een trainer moet idd ook een goede opvoeder zijn. Alle normen en waarden schijnen verdwenen te zijn wanneer je weet dat er wat miljoentjes op je bank staan. Die gasten zijn al verpest en amper meer te sturen. Hun leventje is toch wel rooskleurig en dat weten ze helaas maar al te goed.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Het systeem hebben de spelers zelf bedacht overigens onder Bassie.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Zolang ego's weigeren zich er bij neer te leggen dat ze 1 van de 22 zijn, zal het geen ruk uitmaken welke trainer er boven ze komt te staan. Enige dat een coach kan doen is spelers die klieken of bovenmatig zuigen en irritant zijn gewoon naar huis te sturen. De Jong, het beest van 2010 is even tegen zichzelf beschermd en een tijdje niet opgesteld en was de minst slechte van dit WK. Het zijn eigenlijk gewoon nog kinderen he, dat vergeten we nog wel eens. Een trainer moet idd ook een goede opvoeder zijn. Alle normen en waarden schijnen verdwenen te zijn wanneer je weet dat er wat miljoentjes op je bank staan. Die gasten zijn al verpest en amper meer te sturen. Hun leventje is toch wel rooskleurig en dat weten ze helaas maar al te goed.

Niet mee eens, ik denk dat je met een nieuw gezicht en iemand die de juiste autoriteit uitstraalt best kan werken met deze groep. Andere landen hebben minstens zulke grootverdieners en slagen er wel in een eenheid te vormen. Maar als je het zo laat escaleren op een toernooi, ruzie krijgt met een paar van je beste spelers en anderzijds spelers gaat voortrekken.. dan heb je niks meer te zoeken voor deze groep. Met een nieuw en fris gezicht kunnen de spelers tenminste weer met een schone lei beginnen en niet bevooroordeeld of met rancune. Voorwaarde is dat het iemand is die op heldere manier communiceert en op een heldere manier beslissingen neemt waar iedereen in gekend wordt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Niet mee eens, ik denk dat je met een nieuw gezicht en iemand die de juiste autoriteit uitstraalt best kan werken met deze groep. Andere landen hebben minstens zulke grootverdieners en slagen er wel in een eenheid te vormen. Maar als je het zo laat escaleren op een toernooi, ruzie krijgt met een paar van je beste spelers en anderzijds spelers gaat voortrekken.. dan heb je niks meer te zoeken voor deze groep. Met een nieuw en fris gezicht kunnen de spelers tenminste weer met een schone lei beginnen en niet bevooroordeeld of met rancune. Voorwaarde is dat het iemand is die op heldere manier communiceert en op een heldere manier beslissingen neemt waar iedereen in gekend wordt.

Ja, leuk, laten we er meteen een democratie van maken. Misschien kunnen we ook nog een sms actie op touw zetten dat het volk iemand weg mag stemmen en iemand erin mag zetten. Alsof Michels zo'n groot communicator was...

Verder enk ik overigens ook dat we een nieuw gezicht voor de groep moeten hebben, ben er echter van overtuigd dat hij het niet veel beter zal doen dan Van Marwijk. De ploeg is gewoon op en als je met jonkies gaat werken heb je minimaal 4 jaar nodig. Daarbij is de komende lichting een stuk zwakker.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wanneer spelers echt een hekel aan elkaar hebben, kan geen trainer daar iets aan veranderen.

Begrijp me goed, wanneer Bert op zou stappen vind ik het ook prima hoor. Maar ik denk dat je deze gouden generatie nu al als verloren kunt beschouwen. Wat Lammers zei bij Jack vond ik nog niet zo'n slecht idee. Laat alle spelers een paar dagen bij elkaar komen op een hutje op de hei en laat ze allemaal zeggen wat ze van hun hart moet. Nu het allemaal zo onder de oppervlakte blijft broeien zal er geen verandering te zien zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, leuk, laten we er meteen een democratie van maken. Misschien kunnen we ook nog een sms actie op touw zetten dat het volk iemand weg mag stemmen en iemand erin mag zetten. Alsof Michels zo'n groot communicator was...

Waar zeg ik dat we er een democratie van moeten maken? Ik zeg alleen maar dat we het met deze trainer nu zeker niet meer gaan halen, er is teveel verpest. Hoe de KNVB het verder oplost zoeken ze zelf maar uit.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Bertje is gek aan het worden. Eerst Huntelaar geen fatsoenlijke kans geven, maar wel iemand die een kwartiertje bij Barça heeft gespeeld in de basis zetten. Terwijl het toch zijn regel was, om spelers die niet bij hun club spelen niet mee te nemen. Daarnaast heeft Huntelaar geen eerlijke kans gehad. Echt diep diep triest van Bert. Huntelaar vervelend? Misschien, je weet niet wat er van waar is. Zo zegt Sneijder gewoon dat het onzin is, anders had hij wel ingegrepen. Daarbij schijnt Afellay ook strontvervelend te zijn geweest en dacht Van Persie dat hij god was. Of het waar is? Ik weet het niet. Maar dan wil hij wel door met zijn oogappeltjes Van Persie en Afellay, maar je beste verdediger Heitinga, een van de beste middenvelders Van der Vaart en je beste spits eruit zetten? Dan ben je echt niet meer goed bij je hoofd. Wat dacht je van Robben? Die schijnt ook zeer egoïstisch en vervelend te zijn geweest, maar nee hoor die mag ook gewoon weer mee. Misschien had Bertje maar eens goed moeten handelen en de spelers een eerlijke kans geven i.p.v in de winter al beslissen wat je opstelling gaat worden. Bertje eruit en dan die spelers om een tafel zetten en het uit laten praten. In 1996 is dit ook gelukt, dus waarom nu niet. Maar die drie wegsturen? No way!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

niemand die vooraf klaagde dat hij Affelay erin had gezet ipv Kuyt en nu is hij plots gek geworden.....

En de coach van 1996 is ook blijven zitten......

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Robben had uiteraard op links gemoeten en Kuyt of Narsingh rechtsbuiten. Hele toernooi geen voorzet gezien van het Nederlands Elftal. Dan kun je er nog een wereldspits neerzetten, maar dan heb je er nog niks aan. Wilde aan het begin van het toernooi ook graag Afellay erin, maar dat bleek al snel een vergissing.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Bertje is gek aan het worden. Eerst Huntelaar geen fatsoenlijke kans geven,

Hunt heeft meer in de spits gestaan dit EK dan Van Persie hoor..?

maar wel iemand die een kwartiertje bij Barça heeft gespeeld in de basis zetten. Terwijl het toch zijn regel was, om spelers die niet bij hun club spelen niet mee te nemen.

Eens, maar dat Bert zich niet aan die afspraak hield wisten we natuurlijk al langer. Op zich logisch (in sommige gevallen althans), maar in het geval van Affelay vreemd.

Echt diep diep triest van Bert. Huntelaar vervelend? Misschien, je weet niet wat er van waar is. Zo zegt Sneijder gewoon dat het onzin is, anders had hij wel ingegrepen. Daarbij schijnt Afellay ook strontvervelend te zijn geweest en dacht Van Persie dat hij god was.

Of het waar is? Ik weet het niet. Maar dan wil hij wel door met zijn oogappeltjes Van Persie en Afellay, een van de beste middenvelders Van der Vaart en je beste spits eruit zetten?

Als die knakkers, die overigens bij de f*cking middenmoot van Europa voetballen (hoe bedoel je: ken je plekkie?) zich niet kunnen schikken in een bijrol diften ze maar een eind op.!

je beste verdediger Heitinga,

Haha, dat hebben we kunnen zien ja

Dan ben je echt niet meer goed bij je hoofd. Wat dacht je van Robben? Die schijnt ook zeer egoïstisch en vervelend te zijn geweest, maar nee hoor die mag ook gewoon weer mee.

De roddels van Huntelaar geloof je niet, maar als ze over Robben gaan zijn ze ineens wel waar?

Overigens vind ik wel dat Robben misschien maar eens op de bank zou moeten plaats nemen. Speelt namelijk als een drol in Oranje de laatste tijd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hunt heeft meer in de spits gestaan dit EK dan Van Persie hoor..?

Kom op man. Hij mocht tegen Bulgarije in de basis beginnen, zonder buitenspelers naast zich. Oa Robben was toen nog niet in het kamp erbij. En op het EK mocht hij tegen Denemarken na een 1-0 achterstand invallen en tegen Duitsland na een 2-0 achterstand. Tegen Portugal een basisplaats zonder dat hij een normale bal van iemand kreeg. Geloof dat Robben en Persie hem beiden 1x een bal hebben gegeven. Praat niet over kansen hebben gekregen, want dat heeft hij niet. Van Persie heeft ze wel gehad.

Als die knakkers, die overigens bij de f*cking middenmoot van Europa voetballen (hoe bedoel je: ken je plekkie?) zich niet kunnen schikken in een bijrol diften ze maar een eind op.!

Als je het zo bekijkt is Arsenal ook maar de middenmoot van Europa. Die spelen ook niet om de prijzen. Zowel Schalke als Arsenal werd 3e in eigen land met zowel Huntelaar als Persie als topscorer van de competitie.

Haha, dat hebben we kunnen zien ja

Op basis van 3 potjes van zijn plusminus 80 interlands wil je hem kut noemen? Vrij solide verdediger voor Oranje, behalve dit EK. Eerste keer dat hij meerdere duels op rij tegenviel voor Oranje.

De roddels van Huntelaar geloof je niet, maar als ze over Robben gaan zijn ze ineens wel waar?

Overigens vind ik wel dat Robben misschien maar eens op de bank zou moeten plaats nemen. Speelt namelijk als een drol in Oranje de laatste tijd.

Teksten als dat spelers blij waren dat Robben de CL finale verloor om zijn ego niet nog groter te laten worden zijn toch vrij schrijnend. Ik kan ook eerder bij Robben dan bij Huntelaar wat bedenken als het om een vervelend karakter en te groot ego gaat. Ik geloof overigens wel dat Huntelaar vervelend in de groep was dit EK. Die jongen was namelijk pest chagrijnig dat hij geen normale kans had gekregen om zich in de basis te spelen, terwijl zijn Oranje prestaties dat wel hadden gerechtvaardigd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach gut. Huntelaar kon niet omgaan met de teleurstelling.... Echt helemaal terecht dat hij zich vervolgens onprofessioneel en oncollegiaal opsteld. Echt top van hem.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Door Huntelaar ben je op het EK, laat ook zijn vom zien bij zn club om dan uiteindeijk afgedankt te worden, wat zouden jullie doen? Lekker thee kransjes organiseren!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.