• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.169 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.852 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Voetbalzone - ?Nasri dreigt door schorsing nu al streep door WK 2014 te moeten zetten?

Dit is weer wel humor. Heb het niet op Fransen, maar die voetbalbond is wel kordaat. Na het WK hebben ze ook een stel spelers enorm lang geschorst.

Nog meer dan bij Nederland denk ik dat Frankrijk propvol kliekjes zit. Het lijkt me echt een hele vervelende selectie. Evra, Ribery, Benzema, Nasri...allemaal van die mannetjes die niks van een ander aannemen.

Onderhond

• 87653 berichten
  • 12957 stemmen

Dat is dan al vast de reden niet waarom NL gefaald heeft dit EK, Frankrijk was namelijk wel door de voorrondes

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

http://voetbalzone.nl/doc.a...

Had Bert er niet beter voor kunnen kiezen om met een schone lei te beginnen?

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Als ik de geruchten mag geloven gaat Van Marwijk een flink aantal geariveerde vedettes uit de selectie gooien. Klaas-Jan Huntelaar, Rafael van der Vaart, Johnny Heitinga, Wilfred Bouma, Joris Mathijsen en Khalid Boulahrouz .

Bert vergeet alleen twee namen bovenaan de lijst te zetten die zich boven de groep verheven voelden en werkelijk niets (opnieuw) hebben laten zien: Van Persie en Affelay. Nooit meer die twee in oranje a.u.b!

Maar goed, het idee om zelfingenomen vedettes bij voorbaat te passeren juich ik alleen maar toe, ik ken trouwens iemand die dat voor het toernooi al riep.

bron

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Wat ga je doen Otherfool?

Schlafen natuurlijk. De zenuwen worden me langzaam te veel

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

2e worden op een WK blijft, hoe frustrerend ook, een geweldige prestatie.

Vanuit een scorebord-perspectief zeker wel. Als neutrale voetbalkijker ben ik de Nederlandse prestaties eigenlijk al vergeten. Wat ik me wél nog voor de geest kan halen is een leuk Mexico, een heerlijk voetballend Chili, het zeer sterke Duitsland en een zuinig maar degelijk tikkend Spanje.

Natuurlijk, als België ooit nog eens zo ver geraakt op een groot toernooi zal je mij ook niet horen klagen, zelfs al is het met snertvoetbal. Maar dat een buitenstaander dan wel zal klagen, is toch gewoon heel normaal?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Redlop schreef:

Als ik de geruchten mag geloven gaat Van Marwijk een flink aantal geariveerde vedettes uit de selectie gooien. Klaas-Jan Huntelaar, Rafael van der Vaart, Johnny Heitinga, Wilfred Bouma, Joris Mathijsen en Khalid Boulahrouz .

Bouma, Mathijsen en Boulahrouz zouden toch wel afvallen. Heitinga, van der Vaart en Huntelaar moeten erbij blijven uiteraard.

Bert vergeet alleen twee namen bovenaan de lijst te zetten die zich boven de groep verheven voelden en werkelijk niets (opnieuw) hebben laten zien: Van Persie en Affelay. Nooit meer die twee in oranje a.u.b!

Precies. Want jij hebt tijdens het E.K. rondgelopen tussen de spelers, was aanwezig tijdens besprekingen en kent ze allemaal door en door.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik was er al bang voor dat El Ahmadi zou vertrekken. El Ahmadi heeft Feyenoord een hoop geld gekost. En maar 1 seizoen goed gevoetbald.

Hij heeft dus maar 1 seizoen goed gevoetbald en jij baalt dat hij vertrekt? De speler kostte Feyenoord 5 miljoen euro, de laatste centen die Feyenoord had. Twee jaar loopt hij de kantjes ervan af en beperkt zich tot obligate breedtepassjes.

Ineens besluit hij om welke reden dan ook... wel een teamplayer te worden en werkt zich iedere wedstrijd het snot voor de ogen. Dan ben je toch twee jaar belazerd door zo'n figuur en mag je blij zijn dat je er nog geld voor kan krijgen?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb het idee dat welke spelers je ook wegstuurt, de sfeer voor de komende jaren helemaal verpest is. Er is onderling zoveel gebeurd en gezegd dat dit niet meer recht te breien is met de huidige coach. Hoe erg Bert zijn best ook zal doen, dit is een litteken in de selectie dat bij het minste geringste weer open zal scheuren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Vanuit een scorebord-perspectief zeker wel. Als neutrale voetbalkijker ben ik de Nederlandse prestaties eigenlijk al vergeten. Wat ik me wél nog voor de geest kan halen is een leuk Mexico, een heerlijk voetballend Chili, het zeer sterke Duitsland en een zuinig maar degelijk tikkend Spanje.

Natuurlijk, als België ooit nog eens zo ver geraakt op een groot toernooi zal je mij ook niet horen klagen, zelfs al is het met snertvoetbal. Maar dat een buitenstaander dan wel zal klagen, is toch gewoon heel normaal?

Nederland - Brazilie, Nederland - Uruguay, Nederland - Spanje waren toch zeer onderhoudende potjes, ook voor de neutrale kijker. Veel goals, veel passie, veel strijd, veel emotie.

De duels tegen Denemarken, Japan, Kameroen en Slowakije zijn inderdaad niet memorabel.

Maar wees eerlijk, herinneren we ons van Spanje dan wel grootste wedstrijden? Tegen Chili, Paraguay of Duitsland? Dat was ook niet zo bijzonder.

Als je een sterke ploeg hebt met goede spelers voorin, dan krijg je nu eenmaal dat ploegen defensief tegen je spelen. Dat is vrij lastig. Barcelona is natuurlijk 10x beter dan Chelsea, maar ze lagen wel uit de CL. Denemarken bouwde ook een muur voor hun goal tegen Nederland, kwam er 1x goed uit en wint. Zo oneerlijk is het soms.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Hij heeft dus maar 1 seizoen goed gevoetbald en jij baalt dat hij vertrekt? De speler kostte Feyenoord 5 miljoen euro, de laatste centen die Feyenoord had. Twee jaar loopt hij de kantjes ervan af en beperkt zich tot obligate breedtepassjes.

Ineens besluit hij om welke reden dan ook... wel een teamplayer te worden en werkt zich iedere wedstrijd het snot voor de ogen. Dan ben je toch twee jaar belazerd door zo'n figuur en mag je blij zijn dat je er nog geld voor kan krijgen?

Haha, lekker kortzichtig.

Heeft allemaal met vertouwen, plezier in het voetbal, de trainer, het team om hem heen en nog een boel andere dingen te maken.

Op dit moment is El Ahmadi één van de beste middenvelders van de Eredivisie, dus niet gek dat ik baal dat hij Feyenoord verlaat. Ik zou niet weten waarom hij deze lijn niet door zou trekken, met de huidige situatie bij Feyenoord.

Maar een transfer naar het buitenland is hem gegund hoor. Alleen doet het zeer dat hij op het punt stond om bij te tekenen en een club uit de PL klopt bij 'm aan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Was het maar zo simpel....

El Ahmadi is in Rotterdam lange tijd gewoon niet op waarde geschat. Zo'n Mario Been kleineerde die jongen vrij vaak. Koeman zag wel de klasse, maakte hem belangrijk en kreeg het terugbetaald.

Vanavond Been overigens bij de Snor aan tafel. Kan leuk worden, aangezien ze vrij kritisch over hem zijn geweest het laatste jaar.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nederland - Spanje waren toch zeer onderhoudende potjes, ook voor de neutrale kijker. Veel goals, veel passie, veel strijd, veel emotie.

Die finale is de boeken ingegaan als één van de saaiste finales ooit. Was alleen leuk/spannend voor Spanje en Oranje fans. En een draak voor de neutrale kijker.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Was het maar zo simpel....

El Ahmadi is in Rotterdam lange tijd gewoon niet op waarde geschat. Zo'n Mario Been kleineerde die jongen vrij vaak. Koeman zag wel de klasse, maakte hem belangrijk en kreeg het terugbetaald.

En zo simpel is het ook weer niet...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heitinga, van der Vaart en Huntelaar moeten erbij blijven uiteraard.

Zo uiteraard vind ik dat niet, met name vd Vaart is een overbodige speler.

Nicolage Rico schreef:

Precies. Want jij hebt tijdens het E.K. rondgelopen tussen de spelers, was aanwezig tijdens besprekingen en kent ze allemaal door en door.

Hun presentatie in de media (de afgelopen jaren) weerspiegelt hun optreden in het veld. Op zelfoverschatting gebaseerde arrogantie en een 'uiteindelijk interesseert het me toch geen flikker' - houding.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Die finale is de boeken ingegaan als één van de saaiste finales ooit. Was alleen leuk/spannend voor Spanje en Oranje fans. En een draak voor de neutrale kijker.

Welnee. De finale was zinderend spannend met kansen aan beide kanten, veel drama en emotie en een vrij pijnlijk einde. Nouja, voor ons dan. Ik had heel wat minder goede finales op kunnen noemen.

En over el Ahmadi, zo simpel is het in dit geval wel. Ahmadi presteert vooral als hij vertrouwen krijgt. Onder Been kreeg hij dat nooit. En Feyenoord heeft hem ook niet zo best behandeld. Zij wilden hem in het midden oosten dumpen. Dan snap ik wel dat hij nu ook liever verder kijkt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Redlop schreef:

Zo uiteraard vind ik dat niet, met name vd Vaart is een overbodige speler.

V/d Vaart is iemand die van grote waarde kan zijn voor Oranje, alleen laat hij het veel te weinig zien. Maar vooral voor de breedte is hij een uitstekende speler. Alleen ziet hij dat zelf niet zo. Met hem erbij hem je als trainer zijnde veel meer opties en niet zo'n groot probleem als er iemand op het middenveld wegvalt.

Hun presentatie in de media (de afgelopen jaren) weerspiegelt hun optreden in het veld. Op zelfoverschatting gebaseerde arrogantie en een 'uiteindelijk interesseert het me toch geen flikker' - houding.

En toch heb je er geen idee van wat er binnenkamers gebeurd. Kun je dus totaal niet over oordelen.

De verhoudingen met de media zeggen lang niet alles. Daarnaast is Van Persie de laatste jaren juist niet vervelend in de media. Dat hij moet zwijgen van Arsenal kan hij ook weinig aan doen - al zal het hem goed uitkomen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De verhoudingen met de media zeggen lang niet alles. Daarnaast is Van Persie de laatste jaren juist niet vervelend in de media. Dat hij moet zwijgen van Arsenal kan hij ook weinig aan doen - al zal het hem goed uitkomen.

Blijf je hier echt in geloven? Als van Persie zou zeggen dat hij alleen over Oranje zou praten met de media, dan zou Arsenal daar niks over zeggen gok ik.

Het is niet voor niets dat andere Oranjespelers klaar met van Persie en zijn uitzonderingen zijn. Die jongen lijkt wel boven de regels te leven. De rest moet met de pers praten, moet zich als een team gedragen en moet normaal doen. De grote van Persie mag schijnbaar andere dingen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Welnee. De finale was zinderend spannend met kansen aan beide kanten, veel drama en emotie en een vrij pijnlijk einde. Nouja, voor ons dan. Ik had heel wat minder goede finales op kunnen noemen.

Jij kunt je de reacties vanuit de buitenlandse kranten blijkbaar niet meer herinneren. Veel kansen waren er niet, het was vooral spannend voor de supporters van Oranje en Spanje en beiden teams speelden nerveus, slordig en afwachtend.

En over el Ahmadi, zo simpel is het in dit geval wel. Ahmadi presteert vooral als hij vertrouwen krijgt. Onder Been kreeg hij dat nooit. En Feyenoord heeft hem ook niet zo best behandeld. Zij wilden hem in het midden oosten dumpen. Dan snap ik wel dat hij nu ook liever verder kijkt.

Ik denk wel dat Been het vertrouwen gaf in El Ahmadi, maar misschien heeft hij dat vertrouwen wat te vroeg opgegeven. Wel was het terecht dat Been hem uit de basis haalde, want het was gewoon ontzettend slecht wat hij liet zien bij Feyenoord. Dat heeft te maken met meerdere oorzaken, waarvan mindere medespelers er eentje was.

Het half jaar naar het de zandbak heeft El Ahmadi veel goed gedaan.

Heeft weinig met het verleden te maken dat El Ahmadi weg wil. Heeft met zijn toekomstplannen te maken: hij wil ooit nog in een goede, buitenlandse competitie spelen. Ik geef hem geen ongelijk. Maar zonder Aston Villa had hij waarschijnlijk bijgetekend. Hij heeft het nu prima naar zijn zin bij Feyenoord.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

De houding van Van Persie bleek ook wel toen ie een aantal maanden geleden aan de telefoon hing bij VI, en niet al te subtiel door liet schemeren niet samen met Huntelaar te willen spelen. Kwam over als een verwend klein kind waarmee, als ie z'n zin niet kreeg, geen land mee te bezeilen is.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Blijf je hier echt in geloven? Als van Persie zou zeggen dat hij alleen over Oranje zou praten met de media, dan zou Arsenal daar niks over zeggen gok ik.

Het is niet voor niets dat andere Oranjespelers klaar met van Persie en zijn uitzonderingen zijn. Die jongen lijkt wel boven de regels te leven. De rest moet met de pers praten, moet zich als een team gedragen en moet normaal doen. De grote van Persie mag schijnbaar andere dingen.

Er zijn blijkbaar ook genoeg jongens klaar met Huntelaar. Er zijn kliekjes. En dat is nooit goed. Dat jij het dan over Van Persie hebt, vind ik dan weer niet verrassend.

Voor de rest weet ik niet wat er allemaal speelt en gespeeld heeft, net als jij, en de rest hier.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Haha, lekker kortzichtig.

Heeft allemaal met vertouwen, plezier in het voetbal, de trainer, het team om hem heen en nog een boel andere dingen te maken.

Hoe kortzichtig het ook mag zijn van iemand die Feyenoord niet (zoals jij) van dichtbij volgt, als je voor 5 miljoen bent gekocht, maar je hebt geen plezier in voetbal, een nare trainer, het team om je heen is niet leuk en een boel andere dingen - dan kan je alsnog (zeker voor een speler die het van zijn inzet moet hebben) 100% inzet tonen.

Dat kan El Ahmadi dus alleen als alle randfactoren voor hem kloppen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Hoe kortzichtig het ook mag zijn van iemand die Feyenoord niet (zoals jij) van dichtbij volgt, als je voor 5 miljoen bent gekocht, maar je hebt geen plezier in voetbal, een nare trainer, het team om je heen is niet leuk en een boel andere dingen - dan kan je alsnog (zeker voor een speler die het van zijn inzet moet hebben) 100% inzet tonen.

Dat kan El Ahmadi dus alleen als alle randfactoren voor hem kloppen.

Wie zegt dat El Ahmadi zich niet voor 100% gegeven heeft dan? Hij kon gewoon niet beter op dat moment.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Er zijn blijkbaar ook genoeg jongens klaar met Huntelaar. Er zijn kliekjes. En dat is nooit goed. Dat jij het dan over Van Persie hebt, vind ik dan weer niet verrassend.

Voor de rest weet ik niet wat er allemaal speelt en gespeeld heeft, net als jij, en de rest hier.

Dat wordt anders ontkent door Sneijder....

En verder geef ik toe dat ik ook op basis van persoonlijke voorkeuren wat zeg. Ben helemaal klaar met die van Persie en zijn holmaatje Afellay.

Robben wil ik nog wel behouden, die andere 2 mogen opzouten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nederland - Brazilie, Nederland - Uruguay, Nederland - Spanje waren toch zeer onderhoudende potjes, ook voor de neutrale kijker. Veel goals, veel passie, veel strijd, veel emotie.

De duels tegen Denemarken, Japan, Kameroen en Slowakije zijn inderdaad niet memorabel.

Maar wees eerlijk, herinneren we ons van Spanje dan wel grootste wedstrijden? Tegen Chili, Paraguay of Duitsland? Dat was ook niet zo bijzonder.

Als je een sterke ploeg hebt met goede spelers voorin, dan krijg je nu eenmaal dat ploegen defensief tegen je spelen. Dat is vrij lastig. Barcelona is natuurlijk 10x beter dan Chelsea, maar ze lagen wel uit de CL. Denemarken bouwde ook een muur voor hun goal tegen Nederland, kwam er 1x goed uit en wint. Zo oneerlijk is het soms.

Mja, als de eerste 4 matchen zo matig zijn dan kijk je natuurlijk al met een hele andere bril naar de latere wedstrijden. Ik gunde deze matig tot zwak spelende ploeg helemaal geen wereldtitel. Zag veel liever Spanje (ondanks niet indrukwekkend toch hun leuke tiktakvoetbal) en vooral Duitsland kampioen worden toen.

De laatste 3 duels waren inderdaad onderhoudend maar ook toen had Nederland het geluk gewoon aan hun zijde. Tegen Brazilië moet je eigenlijk gewoon al 3-0 achter staan bij de rust, tegen Uruguay scoort Van Bronckhorst de goal van z'n leven en tegen Spanje hoor je eigenlijk al na 30 minuten met 10 te staan. Ik bedoel maar: Nederland speelde in 2010 helemaal niet (veel) beter dan tijdens dit EK maar toen zat alles een beetje mee en nu zat alles tegen.

Het jammere was dat de goede resultaten toen het mindere voetbal overschaduwden. En als dan 2 jaar later - door interne strubbelingen en ook wel wat pech - het leuke voetbal én de resultaten volledig uitblijven, is plots alles slecht. Nee, het was niet plots. De kroniek van een aangekondigd falen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat wordt anders ontkent door Sneijder....

En verder geef ik toe dat ik ook op basis van persoonlijke voorkeuren wat zeg. Ben helemaal klaar met die van Persie en zijn holmaatje Afellay.

Robben wil ik nog wel behouden, die andere 2 mogen opzouten.

Tja, voorkeuren. Gelukkig zijn jouw voorkeuren niet belangrijk en die van van Marwijk wel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bert moet nu gewoon een team samenstellen zonder angst dat hij de "grote" spelers tegen zich krijgt. Hij kan nu opnieuw beginnen en heeft het volk achter zich wanneer hij een compleet nieuw team wil opzetten. Wanneer Huntelaar in dat systeem niet thuispast weg ermee, wanneer van Persie hier niet in past weg met van Persie. Ik wil weer voetballers zien die er alles aan doen en er vooral plezier in hebben en een echt team zijn. Wanneer dit allemaal jonkies zijn vind ik het ook prima. Erger dan dit toernooi kan toch niet. Das het enige voordeel, het dieptepunt is bereikt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tja, voorkeuren. Gelukkig zijn jouw voorkeuren niet belangrijk en die van van Marwijk wel.

Daarom post ik ze hier en ben ik geen bondscoach. Maar ik mag wel een mening hebben.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Sorry, mijn was weggevallen bij het kopieëren.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

moviemafketel schreef:

Wanneer Huntelaar in dat systeem niet thuispast weg ermee, wanneer van Persie hier niet in past weg met van Persie. Ik wil weer voetballers zien die er alles aan doen en er vooral plezier in hebben en een echt team zijn. Wanneer dit allemaal jonkies zijn vind ik het ook prima. Erger dan dit toernooi kan toch niet. Das het enige voordeel, het dieptepunt is bereikt.

Amen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.