- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik vind het overkomen als een afrekening. Twee wisselspelers exit, de ster van Arsenal en Bayern behouden. Terwijl ze heel slecht speelden en ook de sfeer naar verluidt hebben verziekt. Of Afellay, die door de selectie zelfs wordt gehaat.
En wat je nu ook krijgt is dat de overgebleven selectie vast een groep heeft die vd Vaart en Huntelaar erbij willen houden. Neem nou Sneijder, onze enige vedette. Je weet dat hij met beide gasten goed bevriend is. Die zal dit ook niet pikken. En zo creeer je een domino effect waarbij Bert uiteindelijk toch zal sneuvelen.
Iedere selectie kent z'n groepjes of persoonlijke voorkeuren maar ze hebben zich te schikken naar de beslissingen van de bondscoach. Dat Van Marwijk z'n positie niet sterker is geworden (understatement) ben ik met je eens en ik zie hem zelf ook het liefst plaatsmaken al is het alleen maar omdat het makkelijker is om de trainer te vervangen dan een behoorlijk deel van de selectie.
Maar de namen die nu genoemd worden als zijnde degenen die plaats moeten maken zijn over het algemeen gezien vrij logisch.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Had hem nou maar ontslagen na die wanprestatie in Afrika, maarja iedereen (inclusief hijzelf blijkbaar, gezien dat geleuter over 'het gevoel van 2010 terug krijgen') heeft zich blind gestaard op dat (bijzonder onverdiende) resultaat. Nederland speelde toen echt niet beter dan nu.
En inderdaad, bange Bert heeft het Nederlands elftal compleet kapot gemaakt. Het is een motie van wantrouwen richting het eigen trainersgilde als je zo'n charlatan daarmee door laat gaan.
Man man man. Ik kon soms nog wel om je lachen en bij tijd en wijle zei je nog wel zinnige dingen maar bovenstaande....
Pfff...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Zit wel een kern van waarheid in tussen die hyperbolen.. Geen enkele partij was echt overtuigend (misschien uruguay), enige verschil is dat veel afstandsschoten erin vlogen en vooral dat de verdediging veel beter was/speelde, kom je vanzelf in zo'n "focus-flow" ipv een deceptie...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Alleen op basis van de eerste helft Brazilië was de finaleplaats niet verdiend. De andere wedstrijden zijn we (ondanks het soms matige spel) altijd de betere ploeg geweest.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik was er al bang voor dat El Ahmadi zou vertrekken. Teleurgesteld in van Geel. Voor onder de 5 miljoen had hij El Ahmadi niet moeten laten gaan. Scheelt een hoop punten en wie weet een aantal (voor)rondes in Europa. Gelukkig hebben we zijn vervanger wel in huis, maar alleen al voor de breedte is het niet best.
Hopelijk wordt het geld geïnvesteerd in een spits. El Ahmadi heeft Feyenoord een hoop geld gekost. En maar 1 seizoen goed gevoetbald. Hij had het goed kunnen maken door nog een paar seizoenen op dit niveau te spelen. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zonder het eigen doelpunt van Denemarken en de enorme keepersblunder bij Japan was Nederland ook in Afrika niet door de poulefase gekomen. Maarja scorebordjournalistiek he...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Alleen op basis van de eerste helft Brazilië was de finaleplaats niet verdiend. De andere wedstrijden zijn we (ondanks het soms matige spel) altijd de betere ploeg geweest.
Mwah betere... had toch vaak het gevoel had dat het wel erg meezat allemaal.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Mwah betere... had toch vaak het gevoel had dat het wel erg meezat allemaal.
Zonder het eigen doelpunt van Denemarken en de enorme keepersblunder bij Japan was Nederland ook in Afrika niet door de poulefase gekomen. Maarja scorebordjournalistiek he...
Natuurlijk zat het soms mee (dat heeft ieder team nodig wil het een finale halen in een groot toernooi), maar er stond wel een basis die bereid was vuil werk voor elkaar op te knappen en genoeg kwaliteit naar voren kon bewerkstelligen om doelpunten en overwinningen af te dwingen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Je moet daar ook niet serieus op in gaan, depri. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Natuurlijk zat het soms mee (dat heeft ieder team nodig wil het een finale halen in een groot toernooi), maar er stond wel een basis die bereid was vuil werk voor elkaar op te knappen en genoeg kwaliteit naar voren kon bewerkstelligen om doelpunten en overwinningen af te dwingen.
Ja maar dat lijkt me wel het minste wat je mag verwachten van een team. Dat ik me amper meer de wedstrijden goed voor de geest kan halen (zoals bijv. wel van toernooien ervoor) zegt me wel wat, krappe overwinningen ook, maar inderdaad wel een geweldige overtuiging (die vanzelf komt als je blijft winnen..).
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
In 2010 had Nederland idd veel geluk. Toch waren de meeste overwinningen wel verdiend.
Maar we hebben onze portie pech ook wel gehad, met als dieptepunt misschien wel die wedstrijd tegen Italië (nog met Bergkamp, F. de Boer en Kluivert) die we wel met 8-0 hadden kunnen winnen en we er alweer met penalties uitvlogen 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ja maar dat lijkt me wel het minste wat je mag verwachten van een team. Dat ik me amper meer de wedstrijden goed voor de geest kan halen (zoals bijv. wel van toernooien ervoor) zegt me wel wat, krappe overwinningen ook, maar inderdaad wel een geweldige overtuiging (die vanzelf komt als je blijft winnen..).
Ik herinner me net zoveel van de wedstijden van de voorgaande toernooien als van het WK 2010 alleen van het laatste toernooi meer omdat we daar meer wedstrijden hebben gespeeld...
En het minste wat je kan verwachten, tja, dat hebben we in de rijke geschiedenis van het Nederlandse voetbal gezien!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin weer. Ook met twee gelijke spelletjes tegen die landen was Nederland doorgegaan. Je bent echt enorm verzuurd dat je zelfs twee jaar laten nog steeds geen greintje respect of erkenning kan opbrengen voor de geweldige prestatie van toen. Hoe treurig toch.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Wat een onzin weer. Ook met twee gelijke spelletjes tegen die landen was Nederland doorgegaan. Je bent echt enorm verzuurd dat je zelfs twee jaar laten nog steeds geen greintje respect of erkenning kan opbrengen voor de geweldige prestatie van toen. Hoe treurig toch.
Geweldige prestaties in 2010? Het resultaat wel ja maar ik heb me als neutrale kijker dood geërgerd aan het succes van Nederland gecombineerd met erg zwak voetbal en een tikkeltje geluk.
Dat is toch logisch. Duitsland won vroeger ook al vaak maar speelde rotvoetbal en scoorde vaak nog een goal in de laatste minuten. Als niet-fan krijg je dan al gemakkelijk antipathie voor zo een team. Het laatste grote toernooi dat Nederland goed speelde was in 2008 en dan ook alleen maar in de groepsfase.
Het zegt genoeg dat ik de laatste jaren voor Duitsland supporter (bij afwezigheid van de Belgen en als de Kroaten eruit liggen). Rond de eeuwwisseling was het voor mij echt ondenkbaar om Duitsland boven Nederland te verkiezen (eigenlijk boven niemand zelfs). De laatste jaren is dat net een erg makkelijke keuze.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Haha, iedereen hier alleen maar zeiken over onsympathieke en irritante spelers met maniertjes en vervelend gedrag, Afellay, v Persie, Van Bommel etc etc. blijkt het dat gewoon dat muizige kneusje Huntelaar de grote stoorzender was in het altijd vredige Oranjekamp

ik kom niet meer bij.
Wie denkt die hamster wel niet dat ie is zeg.
Enfin, ik neem nog altijd al die kletsverhalen van de Snor ('Everton wil dolgraag af van Heitinga omdat ie er daar niks van bakt' (speler van het jaar daar maar goed)) met een flinke korrel zout.
Geloof geen ene drol van al die roddelprutsverhaaltjes.
Maar goed ze kunnen er al avonden praatprogrammatjes mee vullen en hier neemt met hen kennelijk ook allemaal bloedserieus
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Al die verhaaltjes van Derksen komen van een speler die om wat voor belang dan ook info toespeelt, vegen stuk voor stuk hun straatje schoon. Over 10 jaar brengen ze allemaal een biografie uit en weten we precies hoe het zit 
Ik herinner me net zoveel van de wedstijden van de voorgaande toernooien als van het WK 2010 alleen van het laatste toernooi meer omdat we daar meer wedstrijden hebben gespeeld...
En het minste wat je kan verwachten, tja, dat hebben we in de rijke geschiedenis van het Nederlandse voetbal gezien!
Snap niet precies wta je bedoelt, maar dat het in het verleden ook wel eens niet gebeurde rechtvaardigt natuurlijk niet een gebrek aan inzet nu of ooit.
Zo had de hier uitgekotste Kuijt niet misstaan in die laatste wedstrijd, tussen de egootjes.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geweldige prestaties in 2010? Het resultaat wel ja maar ik heb me als neutrale kijker dood geërgerd aan het succes van Nederland gecombineerd met erg zwak voetbal en een tikkeltje geluk.
2e worden op een WK blijft, hoe frustrerend ook, een geweldige prestatie.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Gaan we die discussie weer krijgen. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar was ik ook verre van een voorstander van. Het feestje van Feyenoord was overigens een stuk bescheidener. Gewoon een klein feestje in de eigen Kuip.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De letzte geruchten uit de Heimat:
Klose speelt, Gomez niet
Podolski speelt, Schurrle niet
Schweini kan spelen, dus geen Kroos
Muller vs Reus is 50/50
Nog 2 nachtjes schläfen!
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Enfin, ik neem nog altijd al die kletsverhalen van de Snor ('Everton wil dolgraag af van Heitinga omdat ie er daar niks van bakt' (speler van het jaar daar maar goed)) met een flinke korrel zout. Geloof geen ene drol van al die roddelprutsverhaaltjes.
Maar goed ze kunnen er al avonden praatprogrammatjes mee vullen en hier neemt met hen kennelijk ook allemaal bloedserieus
.
Snap ook niet dat het hier allemaal als waarheid wordt aangenomen.
Laatste dagen ook wat Studio Sportzomer gezien maar dat is echt een verademing qua nuance en inhoud ten opzichte van de leeglopende onderbuik van Derksen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Snap ook niet dat het hier allemaal als waarheid wordt aangenomen.
Laatste dagen ook wat Studio Sportzomer gezien maar dat is echt een verademing qua nuance en inhoud ten opzichte van de leeglopende onderbuik van Derksen.
Het leuke is alleen dat ze bij Sportzomer met de roddels zijn begonnen toch? 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Zou kunnen, het nare aan VI is dat ze dezelfde dingen continu herhalen en er helemaal geen voorbehoud of nuance wordt aangebracht. Roddel wordt tot waarheid verheven en er vervolgens bij het publiek ingeramd. Allemaal tot meerdere eer en glorie van Derksen zelf.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het is vrij makkelijk het onderscheid te maken tussen de info die hij geeft over de bronnen binnen oranje (waarom zou hij daar over liegen, dan jaagt hij de internationals (en inside bonnen dus) alleen maar meer tegen zich in het harnas) en zijn eigen, inderdaad nogal vaak ongenuanceerde, mening.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zonder het eigen doelpunt en de rare goal tegen Japan hadden we met 1-0 van Denemarken gewonnen en 0-0 tegen Japan gespeeld (mits alles dan zo was verlopen daarna) en waren we op 5 punten geeindigd, wat ook kwalificatie betekende. En nu weer je hok in. Wat een niveau zeg.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
schläfen!
Wat ga je doen Otherfool? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.