- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat heb jij wezenlijk van zijn priveleges en maniertjes gemerkt? Zat je bij m op de kamer of zo? Of lief je gewoon in de achterhoek door de varkensstal en was je je aan het doodergeren op afstand?
Sterk man, sterk. Wat een niveau zeg.
Van Persie heeft zich gewoon belachelijk misdragen. Pers niet te woord staan, bellen na de wedstrijd, afzonderen van een hele groep, Huntelaar willen deklasseren door hem nr 9 te geven omdat hij toch wel in de basis komt. Het is gewoon treurig. En als hij er nu constant goals in schoot voor Oranje, dan zie je meer door de vingers. Maar hij is ook nog eens een dikke faler.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Volgens mij is Johan nog een beetje gefrustreerd dat hij in een tijd voetbalde dat er nog geen droog brood viel te verdienen en dat hij daarom nog elke avond met een stel B-artiesten aan tafel moet zitten.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Sterk man, sterk. Wat een niveau zeg.
Van Persie heeft zich gewoon belachelijk misdragen. Pers niet te woord staan, bellen na de wedstrijd, afzonderen van een hele groep, Huntelaar willen deklasseren door hem nr 9 te geven omdat hij toch wel in de basis komt. Het is gewoon treurig. En als hij er nu constant goals in schoot voor Oranje, dan zie je meer door de vingers. Maar hij is ook nog eens een dikke faler.
Ja Van Persie is natuurlijk stout en Huntelaar is lief. Speelde ook net zo formidabel in die anderhalve wedstrijd als de rest van het elftal.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nee je moet Van Persie buiten de selectie houden
Net zo logisch als Huntelaar buiten de selectie houden eigenlijk.. heeft net zoveel aan de sfeer verziekt door zich zo op te stellen. En zijn grote vriendje Affelay evenzo.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook geen Bouma, Boulahrouz en Kuijt meer als Bertje blijft.
Da's een flinke lijst. Vrij bezopen als vd Vaart en Huntelaar exit gaan. Ondanks dat ze de sfeer lijken te hebben verpest. Maar dat hebben er meer gedaan volgens verhalen.
De grootste schok is toch wel het afserveren van Johnny 'uitstekend EK' Heitinga...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja Van Persie is natuurlijk stout en Huntelaar is lief. Speelde ook net zo formidabel in die anderhalve wedstrijd als de rest van het elftal.
Huntelaar moest 2x invallen en 1x spelen in een ploeg die al verscheurd was. Kan je niet eens vergelijken.
En Huntelaar zal dingen fout hebben gedaan, maar die was natuurlijk wel volledig geirriteerd wat terecht was omdat hij werd gepasseerd voor iemand die er al jaren niks van bakt in Oranje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laten we Huntelaar het falen in 1,5 wedstrijd kwalijk nemen terwijl Persie het al jaren doet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heitinga speelde tegen Denemarken minus de goal erg sterk. De andere 2 duels waren zwak van hem. Maar hem passeren wegens slecht spel is gewoon vreemd. We hebben nauwelijks opties achterin en dan kan je er nog wel meer uitpleuren. Op basis van dit EK zou je spelers als vd Wiel, Willems, van Persie etc ook nooit meer moeten oproepen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Net zo logisch als Huntelaar buiten de selectie houden eigenlijk.. .
Klopt, allebei slaat nergens op
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Overigens, ik zal het wel weer gekleurd bekijken, maar is het niet erg opvallend dat alles van het Ajax kamp een beetje uit de gratie valt bij Bert?
Anita en Emanuelson tegen verwachtingen niet mee. Heitinga, Huntelaar en vd Vaart exit na de zomer.
Het zal wel toeval zijn, maar het stoort me wel.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heitinga speelde tegen Denemarken minus de goal erg sterk. De andere 2 duels waren zwak van hem.
Hij speelde niet eens tegen Portugal... Nu ja, tegen Denemarken en Duitsland eigenlijk ook niet, dus deze faux pas zij je vergeven.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Ik denk dat Van Persie nog steeds goed bruikbaar is vooral als ie zich vaak laat zakken om mee te voetballen. Nu hebben we vaak te veel mensen voorin die op de bal staan te wachten en komen we verdedigend in de problemen. Kijk hoe Spanje speelt met hun 4-6 opstelling en toch praktisch elke wedstrijd wint.
Nederland - Portugal gaf wel aan dat het niet werkt om met Van Persie en Huntelaar in de spits te spelen, ze waren beide onzichtbaar.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heitinga buiten Oranje??
Onze enige goede CV, afgelopen seizoen nog speler van het jaar bij Everton..
Dit kan ik niet serieus nemen idem voor Huntelaar.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Laten we het erop houden dat als bange bert dit werkelijk heeft bedacht dat er maar één is die mag oppleuren!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hij speelde niet eens tegen Portugal... Nu ja, tegen Denemarken en Duitsland eigenlijk ook niet, dus deze faux pas zij je vergeven.
Nouja, alles na Denemarken was zwak van hem. Duitsland dus.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat Van Persie nog steeds goed bruikbaar is vooral als ie zich vaak laat zakken om mee te voetballen. Nu hebben we vaak te veel mensen voorin die op de bal staan te wachten en komen we verdedigend in de problemen. Kijk hoe Spanje speelt met hun 6-4 opstelling en toch praktisch elke wedstrijd wint.
Nederland - Portugal gaf wel aan dat het niet werkt om met Van Persie en Huntelaar in de spits te spelen, ze waren beide onzichtbaar.
Op één wedstrijd kun je dat niet beoordelen, zeker niet als de sfeer al kompleet was verziekt en niemand elkaar meer ballen gaf.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Laten we Huntelaar het falen in 1,5 wedstrijd kwalijk nemen terwijl Persie het al jaren doet.
Nee laten we Van Persie afrekenen op een slecht EK en Huntelaar ontzien. Kom op man..
Het is de taak van een bondscoach om het optimale uit een selectie te halen met de beste spelers. Lukt dat niet, moet je wegwezen, zeker na zo'n fail met 0 punten en zoveel onderling wantrouwen en blijkbaar geen gezag meer. Doet me allemaal erg denken aan die oktoberdag in Eindhoven en Been die nog een tijdje door mocht modderen met alle gevolgen vandien (ontevreden spelers, gasten die weg gaan of weggejaagd worden etc.).
Krijg je nu allemaal van die geinsinueerde lijstjes (media zijn op jacht of Van Marwijk denkt echt dat hij God is) en mensen die zelf lijstjes gaan maken op basis van roddels en lijntjes tussen spelers en journalisten
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar om eens een opstelling te maken zonder de namen die Bert zou saneren:
------------Stekelenburg---------
vRhijn-Douglas-de Vrij-Willems
---------------de Jong-------------
----------Sneijder-Afellay---------
Narsingh-van Persie-Robben
Krijg je zoiets dus. Maar op de wisselbank zit dan nog wel vrij weinig als je geen vd Vaart of Huntelaar meer hebt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nee laten we Van Persie afrekenen op een slecht EK en Huntelaar ontzien. Kom op man..
We rekenen van Persie af op jarenlang falen. In 2010 was hij ook bagger, in 2008 was ie ook niet groots. Hij heeft gewoon nooit echt uitgeblonken voor Oranje, ook niet in de kwalificatie tegen mindere landen. Dat laatste kan Huntelaar tenminste wel zeggen, terwijl hij al jaren vaak als wissel erbij zat.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Overigens, ik zal het wel weer gekleurd bekijken, maar is het niet erg opvallend dat alles van het Ajax kamp een beetje uit de gratie valt bij Bert?
Anita en Emanuelson tegen verwachtingen niet mee. Heitinga, Huntelaar en vd Vaart exit na de zomer.
Het zal wel toeval zijn, maar het stoort me wel.
Aangezien de spelers waar je op doelt kennelijk tot de 2 grootste sfeerverziekers behoorden + een speler die belachelijk presteerde is je mening inderdaad iets gekleurd.
Je enige punt is Urby, maar om daar nou een Calimero-sausje op te smeren lijkt me wat overdreven.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Aangezien de spelers waar je op doelt tot de 2 grootste sfeerverziekers behoorden + een speler die belachelijk presteerde is je mening inderdaad iets gekleurd.
Je enige punt is Urby, maar om daar nou een Calimero-sausje op te smeren lijkt me wat overdreven.
Dat is het hem juist. Ik heb ook een hoop slechte verhalen gehoord over Afellay, Persie, Robben etc. Maar zij worden niet genoemd als spelers die eruit vliegen. Wel de (oud) Ajacieden. De enige die het echt verdiende om eruit te gaan (vd Wiel) wordt weer niet genoemd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nouja, alles na Denemarken was zwak van hem. Duitsland dus.
Eerder was je een stuk positiever:
Heitinga speelde tegen Denemarken enorm goed (...) Heitinga heeft ontzettend veel goed werk verricht tegen de Denen en Duitsers (...) Ik ken Heitinga goed genoeg, die is kapot van de eliminatie.
Hoog John vd Heuvel gehalte... De Heit, en ik was eigenlijk best fan van hem, is er dit toernooi gewoonweg helemaal doorheen gezakt. Vroeger in zijn Ajax tijd kon-ie nog het middenveld inlopen, passjes op de stropdas, drang naar voren (beetje zoals Vertonghen nu), maar dat is-ie allemaal kwijt. Achteruit lopen, slordig in de passing, te angstig om vooruit te verdedigen, raakt zijn man om de haverklap kwijt (die kopbal van Badstuber was te genant voor woorden).
Het is helemaal op met Sjonnie. De allerslechtste der Oranje-lieden, en dat wil wat zeggen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
We rekenen van Persie af op jarenlang falen. In 2010 was hij ook bagger, in 2008 was ie ook niet groots. Hij heeft gewoon nooit echt uitgeblonken voor Oranje, ook niet in de kwalificatie tegen mindere landen. Dat laatste kan Huntelaar tenminste wel zeggen, terwijl hij al jaren vaak als wissel erbij zat.
Heb eigenlijk geen zin in die nutteloze Van Persie of Huntelaar discussie.. maar als je het WK goed bekeken hebt moet het je toch wel zijn opgevallen dat al die lange ballen van Sneijder en Robben er toen wél in vlogen (was het niet gebeurd was je wel duidelijk geworden dat Van Persie geisoleerd stond. Zoals Huntelaar laatst
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heitinga heeft tegen de Duitsers ook veel moeten sleuren, omdat het achterin open lag. Maar hij speelde natuurlijk niet sterk. Wel tegen Denemarken in mijn ogen, wat ik ook zei.
Hij was bang, zo leek het. Mathijsen naast hem kon het niet belopen, beide backs waren matig en hij was ook niet stabiel zoals in 2010.
De allerslechtste is overigens gewoon vd Wiel. Daar mag geen twijfel over zijn. Daarna van Bommel en daarna volgt de rest.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Überhaupt bizar dat de KNVB na dit debacle nog overweegt met die duffe v Marwijk verder te willen, die man gaat het NL elftal echt geheel eigenhandig de nek omdraaien.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Dat is het hem juist. Ik heb ook een hoop slechte verhalen gehoord over Afellay, Persie, Robben etc. Maar zij worden niet genoemd als spelers die eruit vliegen. Wel de (oud) Ajacieden. De enige die het echt verdiende om eruit te gaan (vd Wiel) wordt weer niet genoemd.
Tja, Van Marwijk heeft in eerste instantie dus gekozen om Huntelaar en vd Vaart als 2e keus te zien en als die zich ook nog eens gaan misdragen dan ben je inderdaad één van de eersten die het veld gaat ruimen. Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur van een bondscoach die me niet echt vast lijkt te pinnen op een clubvoorkeur.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Überhaupt bizar dat de KNVB na dit debacle nog overweegt met die duffe v Marwijk verder te willen, die man gaat het NL elftal echt geheel eigenhandig de nek omdraaien.
zal wel een dikke afkoopsom tegenover staan, het is maar te hopen (tegen beter weten in) dat de KNVb wacht op een moment dat Van Marwijk zelf opstapt na een barstende bom
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind het overkomen als een afrekening. Twee wisselspelers exit, de ster van Arsenal en Bayern behouden. Terwijl ze heel slecht speelden en ook de sfeer naar verluidt hebben verziekt. Of Afellay, die door de selectie zelfs wordt gehaat.
En wat je nu ook krijgt is dat de overgebleven selectie vast een groep heeft die vd Vaart en Huntelaar erbij willen houden. Neem nou Sneijder, onze enige vedette. Je weet dat hij met beide gasten goed bevriend is. Die zal dit ook niet pikken. En zo creeer je een domino effect waarbij Bert uiteindelijk toch zal sneuvelen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Had hem nou maar ontslagen na die wanprestatie in Afrika, maarja iedereen (inclusief hijzelf blijkbaar, gezien dat geleuter over 'het gevoel van 2010 terug krijgen') heeft zich blind gestaard op dat (bijzonder onverdiende) resultaat. Nederland speelde toen echt niet beter dan nu.
En inderdaad, bange Bert heeft het Nederlands elftal compleet kapot gemaakt. Het is een motie van wantrouwen richting het eigen trainersgilde als je zo'n charlatan daarmee door laat gaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.