- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Joy4ever
-
- 4666 berichten
- 1894 stemmen
En langzaam maar zeker kleurt Nederland Schwarz Weiß
Om vervolgens na 28 juni enkel nog pizza en Italiaans ijs te serveren 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Misschien toch even je huiswerk maken, beste A&L. 
(embed)
Oefenduel. Spanje verliest meestal 3 kwart van hun oefenduels. Maar ze staan er wel altijd op toernooien sinds 2008. Nogmaals, zegt me niks. Frankrijk 23 duels ongeslagen? Lekker boeiend, tegen de IJslands van deze wereld en in een paar oefenduels. Dat is niet te vergelijken met een toernooi. Neem Oranje richting 2000, waardeloze oefenduels en op het toernooi werd er geweldig gespeeld. En zo heb je meer voorbeelden.
Spanje zal er tegen landen als Portugal en Frankrijk gewoon staan. Gewoon omdat ze meer kwaliteit en ervaring hebben.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Engeland heeft niet beter, Chelsea had veel beter gekund met hun 1 miljard aan investeringen. Niet te vergelijken dus. Chelsea heeft een geweldige ploeg, maar doet er niks mee. Engeland heeft een beperkte ploeg maar compenseert dat door te knokken. En itt Chelsea speelt Engeland niet laf met 11 voor de goal.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Oefenduel. Spanje verliest meestal 3 kwart van hun oefenduels. Maar ze staan er wel altijd op toernooien sinds 2008. Nogmaals, zegt me niks. Frankrijk 23 duels ongeslagen? Lekker boeiend, tegen de IJslands van deze wereld en in een paar oefenduels. Dat is niet te vergelijken met een toernooi. Neem Oranje richting 2000, waardeloze oefenduels en op het toernooi werd er geweldig gespeeld. En zo heb je meer voorbeelden.
Spanje zal er tegen landen als Portugal en Frankrijk gewoon staan. Gewoon omdat ze meer kwaliteit en ervaring hebben.
Oefenduels zeggen mij ook weinig, maar duels als Spanje - Portugal of Nederland - Duitsland kennen een hoop prestige en lading. 'Gewone' oefenduels zijn dat niet. Verhoudingen tussen Nederland en Duitsland waren overigens in het laatste oefenduel en in het 'eggie' behoorlijk gelijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Oefenduels zeggen mij ook weinig, maar duels als Spanje - Portugal of Nederland - Duitsland kennen een hoop prestige en lading. 'Gewone' oefenduels zijn dat niet. Verhoudingen tussen Nederland en Duitsland waren overigens in het laatste oefenduel en in het 'eggie' behoorlijk gelijk.
Oefenduels zijn toch duels waarin getest wordt met nieuwe systemen en spelers (behalve bij Oranje dan, wij spelen al 4 jaar zonder aanpassing...zucht). Daarbij, bij een EK of WK gaat het ook om vorm van de dag. Je presteert niet over een vol jaar, maar in 3 weken. Neemt niet weg dat je oefenduels wel serieus moet nemen. Zo zagen we bij Oranje al dat er een hoop fout ging het laatste half jaar. Maar dat Spanje met 4-0 verliest van Portugal zegt me weinig. Net zo min als Spanje 4-0 gewonnen had hoor. Was dat trouwens niet met die wereldsolo van Ronaldo die wegens buitenspel ofzo nog afgekeurd werd?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Klopt, Nani kopte hem nog even (onnodig) in.
Ik kan me niet herinneren dat er in dat duel veel werd geëxperimenteerd, maar laat ik vooral niet teveel hoop uit die 4-0 halen. Portugal was wel érg geïnspireerd die dag. Dat zou nu weer moeten gebeuren om Spanje te kunnen verslaan.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Jammer. Ben geen Ronaldo fan, wel een voetbalfan. Was echt een wereldgoal anders geweest.
Vond ik vorig jaar ook bij Man Utd-Liverpool. Suarez had een wereldsolo, dolde er 2 in de 16 en schoot de bal toen in. Tikte Kuijt de bal nog aan en werd het zijn goal. Verpest toch het moment van iets geniaals.
Overigens, toch wel een klein excuusje van me na aanleiding van onze ''discussie'' de afgelopen dagen. Ik reageerde wat onnodig fel. Blijf erbij dat het niet chique van je was, maar ik had het netter kunnen benaderen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Overigens, toch wel een klein excuusje van me na aanleiding van onze ''discussie'' de afgelopen dagen. Ik reageerde wat onnodig fel. Blijf erbij dat het niet chique van je was, maar ik had het netter kunnen benaderen.
Die felheid kent een langere geschiedenis, maar laten we het inderdaad proberen wat netter te houden wanneer het over Portugal, CR7 of Nederland gaat. Excuses aanvaard 
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Portugal was wel érg geïnspireerd die dag. Dat zou nu weer moeten gebeuren om Spanje te kunnen verslaan.
Spanje had op het WK van 2010 ook moeite om Portugal te verslaan volgens mij. Portugal is een stug team en daar heeft Spanje wel moeite mee. Daarbij vind ik Spanje minder dan twee jaar geleden.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zeker tot de 1-0 (goal in buitenspel positie) had Spanje het allesbehalve makkelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vie lreuze mee, eerste helft was lastig en was Portugal zeer gevaarlijk, maar tweede helft heb ik geen Portugees op de Spaanse helft meer gezien (lichtelijk overdreven maar je snapt de strekking
).
Portugal vrees ik nog wel het meest overigens.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Spanje had het op het WK in bijna alle duels moeilijk herinner ik me nog. Vooral scoren vonden ze lastig. Geloof dat Portugal, Duitsland en Nederland allen met 1-0 verloren. Paraguay weet ik niet zeker, ook 1-0 toch? Die misten bij 0-0 dacht ik een penalty tegen Spanje.
Maargoed, defensief stond Spanje als een huis en ze hadden zoveel balbezit dat ze altijd wel dreigend werden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
1-0 ja, beiden een pingel gemist (wie herinnert zich het overnemen nog
) en bij Paraguay nog een goal onterecht afgekeurd. Aan de andere kant staat het dan wel weer quite als het gaat om arbitrale dwalingen. Het was organisatief gewoon solide, zo gedisciplineerd dat ik met een goal verschil winnen gewoon overtuigend vond. Alleen Paraguay was billen knijpen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Haha nou tegen Oranje ook wel zou ik zeggen. Winnende goal pas in de 122e minuut nadat schele Arjen voor ons de winst liet liggen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard, ook een wedstrijd die ze konden en misschien wel moesten verliezen. Om de één of andere reden tel ik de finale nooit mee. Dus bij deze gerectificeerd. Duitsland was nog wel de makkelijkste.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ach, Spanje had in die finale ook wel de nodige kansen. We houden het er maar op dat ze een geweldige generatie hebben.
Wat bv Xavi of Iniesta de laatste jaren heeft gewonnen is echt krankzinnig. EK, WK, 3x CL, een titel of 6, Spaanse beker, Wereldbeker voor clubs, Europese supercup. Zo'n krankzinnig compleet voetbal-cv hebben maar weinig spelers.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Zo maar iets tussendoor waar ik me bijzonder aan stoor. De uitspraak van de naam van Steven Gerrard.
De man komt niet uit Frankrijk heren van Sportzomer!
Gérard......
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Shit. 1-0 Real Salt Lake.
Kan de computer eigenlijk al uitzetten want dit gehandicapte L.A. Galaxy zonder Keane en Gonzalez zie ik niet meer terug komen.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
2-0 RSL door Saborio. Hier wordt je echt moedeloos van. Hoe een uitstekend spelend team van vorig seizoen dit seizoen zo slecht kan spelen. Nergens zit een idee achter en de enige manier van aanvallen zijn de lange ballen van Beckham die onderhand zo doorzichtig worden dat elke verdediger zich erop kan instellen.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Donovan met de 2-1 door een fout achterin a la Van der Wiel tegen Portugal van Real Salt Lake. Nog ééntje en het liefst 2.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Haha 2-2 door Mike Magee. Opnieuw door gestuntel achterin van Real Salt Lake.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Donovan met 2-3
wat een held is het ook. Geweldige come-back van een 2-0 achterstand naar een 2-3 voorsprong.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Eindstand 2-3: Veel strijd geleverd maar als RSL achterin niet zoveel fouten had gemaakt winnen ze deze wedstrijd gemakkelijk. Het spel was opnieuw niet om aan te zien maar de 3 punten zijn binnen.
schram101
-
- 16770 berichten
- 2380 stemmen
Vreemd verhaal. Zou wel bizar zijn mocht dat laatste kloppen.
kos
-
- 46842 berichten
- 8968 stemmen
Wat een volk hier ook
.
Ronaldo kan er niks van in het Portugese elftal, Portugal stelt geen kont voor, die verdediging ook niet, Nederland is veel en veel beter.
En dan scoort Ronaldo nota bene 2 keer, dan is het: 'ja, iedereen zou tegen dit slechte Nederland makkelijk scoren' hahahahahaha
En die mensen nemen zichzelf nog serieus.
kos
-
- 46842 berichten
- 8968 stemmen
Wat zou de reden daarvoor dan zijn? Het zou me tegelijk verbazen als positief stemmen als de hamster zowaar karakter zou hebben danwel geen ideaal schooljongetje zou zijn waardoor Bertje boos werd.
Laten we het hopen.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1434 stemmen
Werd vannacht een volley a la Ibrahimovic gedaan in de wedstrijd Seattle Sounders-Sporting Kansas City.

rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Wat een volk hier ook
.
Ronaldo kan er niks van in het Portugese elftal, Portugal stelt geen kont voor, die verdediging ook niet, Nederland is veel en veel beter.
En dan scoort Ronaldo nota bene 2 keer, dan is het: 'ja, iedereen zou tegen dit slechte Nederland makkelijk scoren' hahahahahaha
En die mensen nemen zichzelf nog serieus.
Wat een lachwekkende sneer ook alweer zeg, vooral omdat het allang niet meer hierover gaat. Er was niets meer om over te zeuren dus ga je oude koeien uit de sloot halen?
Vooral omdat de discussie ook allang afgekoeld is.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vanavond de nu al epische titanenstrijd Ronaldo - Gebreselassie!
Twee landen die mijn sympathie wel hebben, maar voor het toernooi zou het denkelijk beter zijn dat Portugal doorgaat, die kunnen het ook in de (halve) finale elke tegenstander lastig maken. Ronaldo jaagt ondertussen ook nog op de titel EK-topscoorder aller tijden las ik, dat kan er ook nog wel bij voor dit fenomeen op kicksen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.