• 17.821 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.338 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik zie de Tsjechen ook wel winnen idd.

Ieder EK heeft een stunt en ik vind Portugal maar matig, ondanks dat ze ons hebben verslagen. Maargoed, dit Oranje had van bijna elke ploeg deze zomer verloren.

Denk dat Ronaldo zich flink gaat overschatten na de wedstrijd tegen ons. En een klein beetje hoop zit er ook wel in bij mij.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Bottleneck schreef:

kunnen inderdaad geweldige halve finales worden, of wat te denken van Engeland - Duitsland

Behoudens in 1966 heeft Engeland volgens mij op een eindronde nog nooit gewonnen van de Duitsers. Ik zie nu vooral dramatische strafschoppenreeksen voor me . En in het bijzonder eentje waarbij mijn favoriete Engelse speler van destijds Chris Waddle de bal ala Jaap Stam over het doel peerde..

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

. In 2010 waren ze ook gewoon matig. En tuurlijk konden ze die wedstrijden verliezen, wel vaker bij een wedstrijd die gelijk eindigt.

Mja, dan begrijp ik gewoon niet echt waarom je geen schrik hebt van Duitsland. Ik schat Duitsland hoger in dan Italië en Kroatië en daar liep het al ei zo na fout.

In 2010 wel gewonnen van Duitsland maar dat had echt evengoed andersom kunnen zijn (goal ook nog uit een corner). En in 2008 was het toch nog een ander soort Duitsland dan nu. Grappig dat ik toen nog wel echt tégen Duitsland was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Finisterra schreef:

Mja, dan begrijp ik gewoon niet echt waarom je geen schrik hebt van Duitsland. Ik schat Duitsland hoger in dan Italië en Kroatië en daar liep het al ei zo na fout.

Zoals ik al aangaf komt dat puur door de laatste ontmoetingen in 2008 tegen 2010.

In 2010 wel gewonnen van Duitsland maar dat had echt evengoed andersom kunnen zijn (goal ook nog uit een corner). En in 2008 was het toch nog een ander soort Duitsland dan nu. Grappig dat ik toen nog wel echt tégen Duitsland was.

Dat vind ik meevallen. Weinig gezien van Duitsland en als Pedro die bal gewoon afgeeft is het gewoon klaar. Tegen Duitsland zwaar terecht gewonnen, juist de wedstrijd tegen Paraguay was kantje boord maar tegen Duitsland? Meh.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat vind ik meevallen. Weinig gezien van Duitsland en als Pedro die bal gewoon afgeeft is het gewoon klaar. Tegen Duitsland zwaar terecht gewonnen, juist de wedstrijd tegen Paraguay was kantje boord maar tegen Duitsland? Meh.

Ik zag het eerder vanuit een andere optiek: Duitsland speelde net z'n minste match van het WK toen. Net als Rusland tegen Spanje in 2008. Al is dat misschien ook wel gewoon de verdienste van Spanje ja.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vond niet echt dat Rusland zijn slechtste wedstrijd tegen Spanje speelde, ik vond juist dat ze hun beste wedstrijd tegen Nederland speelde.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Behoudens in 1966 heeft Engeland volgens mij op een eindronde nog nooit gewonnen van de Duitsers. Ik zie nu vooral dramatische strafschoppenreeksen voor me . En in het bijzonder eentje waarbij mijn favoriete Engelse speler van destijds Chris Waddle de bal ala Jaap Stam over het doel peerde..

op penalties niet bepaald gelukkig nee.. lijkt Chelsea wel, maar die wisten dit jaar eindelijk te winnen met penalties, notabene van Duitsers

Op Euro2000 heeft Engeland trouwens nog gewonnen van Duitsland

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Bottleneck schreef:

Op Euro2000 heeft Engeland trouwens nog gewonnen van Duitsland

Dat is ook zo ja. Toen kon Duitsland na de voorrondes al naar huis . Om twee jaar later doodleuk de finale van het WK te halen..

Iets voor Nederland

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vond niet echt dat Rusland zijn slechtste wedstrijd tegen Spanje speelde, ik vond juist dat ze hun beste wedstrijd tegen Nederland speelde.

Dat zou best wel eens kunnen. Door examens toen heb ik nauwelijks iets gezien van de groepswedstrijden. Maar het verschil tussen Rusland tegen Nederland en tegen Spanje was toch wel heel groot in ieder geval.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, ja, dat weten we

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Dat is ook zo ja. Toen kon Duitsland na de voorrondes al naar huis . Om twee jaar later doodleuk de finale van het WK te halen..

en met bijna zichtbaar teveel ontzag voor de Brazilianen kansloos ten onder te gaan

maar eerst Italië, ook een aardige clash, ben bang dat ze daar stranden

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Geweldig toernooi van Kahn die net in de finale z'n enige fout maakt.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hehe het ziet er ook niet uit. Maar ik heb altijd wel sympathie voor ze. Moeten vaak met enorme verwachtingen het toernooi spelen, ook al zijn het 11 statistische, trage spelers. Vind het nu ook een beperkte ploeg. Goede keeper, stabiele achterhoede en Gerrard plus Rooney. Dat was het wel weer.

Grappig. Hoe zit dat met Chelsea?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Dom van Frankrijk om het zo tegen de Zweedse semiprofs te laten liggen. Toch moet ik nog maar zien dat Spanje dat wint, ik blijf geloven in de Haantjes.

Anywho, het grut is er uit, het toernooi kan beginnen!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Wat is er dan zo goed aan Frankrijk?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De spelers, het spel en de resultaten.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Toch jammer dat we Benzema niet zo veel zien dit toernooi. Toch 1 van de beste spitsen ter wereld.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Frankrijk heeft aardig materiaal, maar op goed spel heb ik ze nog niet kunnen betrappen.

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13154 stemmen

Finisterra schreef:

... en een rotsysteem om door te gaan.

Blijkt een hoop onduidelijkheid over te bestaan, maar het regelement is toch eenvoudig en simpel.

Daarin staat dat eerst het onderlinge duel primeert, dan het doelsaldo en pas daarna aantal gescoorde goals. Lijkt me toch oké?

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Opgeteld bij een (nog) niet uit de verf komende Ribery, Nasri en Benzema vind ik Malouda, Ben Arfa, Valbuena en Martin wel erg subtopniveau. Als achterin Mexes dan ook nog ontbreekt de volgende wedstrijd wordt het in de breedte wel erg karig.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Zlatan toch wel een wereldgoal, wellicht de goal van het toernooi! Jammer eigenlijk dat ze nu pas even pieken, was leuker geweest dan Frankrijk of Engeland.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

otherfool schreef:

De spelers, het spel en de resultaten.

Spelers -> Mwoah

Spel -> Mwoah

Resultaten-> Leuke kwalificatie, maar sinds 2006 is het hopeloos. Geen resultaten dus.

Maar wel een leuke manier om je misplaatste opmerkingen te verdoezelen. Gewoon blijven zeggen dat ze het wel redden en dat ze goed zijn(zonder een goede wedstrijd gespeeld te hebben).

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

rep_robert schreef:

Maar wel een leuke manier om je misplaatste opmerkingen te verdoezelen. Gewoon blijven zeggen dat ze het wel redden en dat ze goed zijn(zonder een goede wedstrijd gespeeld te hebben).

Precies. Wees dan een grote jongen en zeg gewoon dat dit Frankrijk niet zoveel voorstelt.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Blijkt een hoop onduidelijkheid over te bestaan, maar het regelement is toch eenvoudig en simpel.

Daarin staat dat eerst het onderlinge duel primeert, dan het doelsaldo en pas daarna aantal gescoorde goals. Lijkt me toch oké?

Het aantal gemaakte goals (zonder een beter doelsaldo) in de onderlinge duels gaat ook voor op het totale doelgemiddelde. Dat lijkt me helemaal niet billijk. Zoals jij het omschrijft, is wel goed ja.

Dus een 1-1 ipv 0-0 in de onderlinge duels weegt zwaarder door dan een 4-0 ipv 2-0 tegen het 4e team (in dit geval Ierland). Ik vind dat je meer verdienste hebt aan het hardere overwinning dan aan een hoger gelijkspel (je hebt toch ook een goal meer tegen gekregen dan).

Je mag best eerst naar de onderlinge resultaten kijken maar als daar geen verschil is dan kijk je gewoon naar het totale doelgemiddelde en dan naar het aantal gemaakte goals in de hele groep. Bij Spa-Kro 0-0 zou Italië groepswinnaar geweest zijn, ondanks een slechter doelsaldo dan beide teams. Sorry, maar dat lijkt me niet echt zoals het hoort. Toch eens herdenken bij de Uefa, dat systeem. En dat heeft wel degelijk het spelverloop en de resultaten beïnvloed.

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13154 stemmen

Met onderlinge duels wordt bedoeld de duels tussen de teams met gelijke punten. De regel (2 & 3) staat er volgens mij wat ingewikkelder omdat in bepaalde gevallen ook 3 ploegen met gelijk puntenaantal kunnen eindigen.

In het geval dat er maar twee ploegen met gelijke punten eindigen, wordt dus gekeken naar het onderlinge duel. Is dit een gelijkspel, vervalt de hoogste doelpuntenregeltje want bij een gelijkspel zijn die uiteraard steeds hetzelfde voor beide ploegen.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Grappig. Hoe zit dat met Chelsea?

My thoughts exactly.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

schram101 schreef:

Toch jammer dat we Benzema niet zo veel zien dit toernooi. Toch 1 van de beste spitsen ter wereld.

Heeft al meer laten zien dan menig voorhoede dit toernooi bij elkaar.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Precies. Wees dan een grote jongen en zeg gewoon dat dit Frankrijk niet zoveel voorstelt.

Waarom zou ik dat zeggen als ik precies het tegenovergestelde vind

Jullie gaan wel erg makkelijk voorbij aan die pot tegen Oekraïne, was werkelijk uitstekend van Franse zijde. Waren ook schaduwfavoriet bij de bookmakers, voor het toernooi door zo'n beetje elke pundit bij de laatste 4 geplaatst. Al zijn ze nu tegen Spanje de underdog, maar we gaan het wel zien over een paar daagjes. Deze opmerkingen staan iig in het archief!

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Het was niet meer dan aardig tegen Oekraïne. Zo goed als jij wilt doen beweren is een fabeltje. En sinds wanneer neem jij een pot tegen een b-land serieus?

Ze staan in het archief, maar jij bent ook al wel heerlijk de fout in gegaan door te zeggen dat ze mega goed zijn en vervolgens een paar uur later kansloos de boot in gaan tegen Zweden

Overigens schatte ik Frankrijk ook wel hoog in hoor en ondanks dat ze matig spelen wordt het natuurlijk geen walk-over voor Spanje, alleen jij vroeg er wel een beetje om met je arrogante opmerkingen

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

kos schreef:

(quote)

Heeft al meer laten zien dan menig voorhoede dit toernooi bij elkaar.

0 goals?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.