• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.891 acteurs
  • 199.788 gebruikers
  • 9.424.640 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18943 berichten
  • 16556 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zet mijn geld op Spanje-Duitsland als finale met helaas een titel voor de Duitsers. God verhoede dat het echt gaat gebeuren.

Zou wel erg goed zijn voor mijn poule, maar nu ik zo kijk hoop ik dat Italië gaat winnen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

Ik vind dat altijd zo'n onzin dat Engeland een matige selectie heeft. Gewoon een land dat altijd om de prijzen zou moeten meespelen.

Er staan verdorie alleen maar spelers van Man United, City, Chelsea, Arsenal, Spurs en Liverpool in. Tactisch is het echter allemaal vrij pover.

Een goede coach kan met Engeland het EK winnen.

Wat boeien de clubs waar ze spelen? Het zijn bij die clubs vooral de buitenlanders die de grote vedetten zijn. En dan heb je bv nog Gerrard, Terry en Lampard maar zij worden oud.

Er zit vrij weinig voetbal in de Engelse ploeg. Wel veel kracht en inzet. Maar fatsoenlijk een bal rondtikken kunnen ze niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Duitsers vliegen eruit tegen de Grieken.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Ik gun het die Duitsers wel, gaven ons nog de kans om de door te gaan ook. Sportieve gasten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zet mijn geld op Spanje-Duitsland als finale met helaas een titel voor de Duitsers. God verhoede dat het echt gaat gebeuren.

Nou net de tegenstander waar ik niet bang voor ben. Zie in Portugal en Italie toch meer de kwaliteiten om Spanje te verslaan. Frankrijk met veel fortuin misschien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Nou net de tegenstander waar ik niet bang voor ben. Zie in Portugal en Italie toch meer de kwaliteiten om Spanje te verslaan. Frankrijk met veel fortuin misschien.

Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg. Ik vraag me alleen af of ze het tegen de dynamische Duitsers kunnen. Ik hoop het, Duitsland mag lekker niks winnen. Heb niks tegen die ploeg, maar ik ga als Nederlander niet Duitsland een titel gunnen.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

2-0 Zweden. Zeker niet onverdiend. Gun het de Zweden wel.

Die Wilhelmsson speelt trouwens ook wel erg goed voor een 32 jarige Zweed die al jaren in de woestijn speelt. Snap niet dat hij geen een keer in de basis heeft gestaan dit toernooi.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En ik heb de Haantjes het thuisland Oekraïne helemaal van het matje zien tikken... Geloof me nou, dat zit er gewoon niet in voor Italië. Wel jammer want ze spelen, eerlijk is eerlijk, heerlijk voetbal en zijn misschien wel dé verrassing van het toernooi tot dusverre.

otherfool schreef:

(quote)

Het spijt me hartelijk maar jullie zijn echt kansloos tegen de Haantjes...

Sorry, maar you couldn't be more wrong

Ik moet zeggen, dit soort quotes terug halen is inderdaad wel fijn

Om er dieper op in te gaan. Frankrijk speelt natuurlijk geen goed toernooi. Tegen Engeland vielen ze tegen en Oekraïne is gewoon een zeer matige ploeg. Dan tikt het ook wel wat makkelijker. Qua spel had Zweden zeker door moeten gaan, alleen tegen Oekraïne hadden ze twee momenten van onoplettendheid.

Mochizuki Rokuro

• 18943 berichten
  • 16556 stemmen

Was dat hands?

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg.

Ja, dat hebben we gezien tegen Italië idd

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Was het hands?

Ik vond het afgekeurde doelpunt duidelijker.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Sverige!

Beetje jammer dat beide teams die ik supporter eruit vliegen.

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

rep_robert schreef:

Sorry, maar you couldn't be more wrong

Ik moet zeggen, dit soort quotes terug halen is inderdaad wel fijn

Een blinde kon zien dat dit Frankrijk niks voorstelt maar sommige mensen zijn wat volhardend

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat boeien de clubs waar ze spelen? Het zijn bij die clubs vooral de buitenlanders die de grote vedetten zijn. En dan heb je bv nog Gerrard, Terry en Lampard maar zij worden oud.

Er zit vrij weinig voetbal in de Engelse ploeg. Wel veel kracht en inzet. Maar fatsoenlijk een bal rondtikken kunnen ze niet.

Het zegt iets over de kwaliteit, omdat ze bij die clubs voetballen. Bij Engeland doen de Heitinga's, Willems'en en Mathijssens van de wereld niet mee. Terry, Parker en Rooney zijn Europese topspelers. Daarbij hebben ze veel jonge talenten en erg veel routine met jongens als Cole en Gerard.

Die jongens kunnen allemaal een fatsoenlijke bal rondtikken. Maar de bond moet een fatsoenlijke coach aanstellen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

?

Ga je er serieus nu een oefenpotje bijhalen?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Een blinde kon zien dat dit Frankrijk niks voorstelt maar sommige mensen zijn wat volhardend

Ja, ik wist ook wel dat dit tegen hem ging werken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg. Ik vraag me alleen af of ze het tegen de dynamische Duitsers kunnen. Ik hoop het, Duitsland mag lekker niks winnen. Heb niks tegen die ploeg, maar ik ga als Nederlander niet Duitsland een titel gunnen.

Zoals het een echte Nederlander betaamt. Qua ploeg kan het zeker wat betreft Duitsland maar door de twee laatste eindrondes ben ik tegen Duitsland gewoon vol vertrouwen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Hehe, die roep ik inderdaad ook al een tijd. Overschat team dat Frankrijk. Gaan er tegen Spanje gelukkig weer uit.

mikey

• 29004 berichten
  • 5151 stemmen

Ik kan dat supporters deuntje (White Stripes toch?) niet meer horen.

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ga je er serieus nu een oefenpotje bijhalen?

Nee, de 1-1 uit de poulewedstrijd. Of heb je die met ogen dicht zitten kijken . Italië is voor Spanje een zeer lastige tegenstander.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Eerste poulewedstrijd is bij Spanje altijd een zomeravond partijtje. Zelfs Zwitserland wist die te winnen .

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

Laat het maar 1-1 worden, (en Frankrijk 3-0 verliezen) dan wordt het tenminste een echte rel...

Waarom?

Dan was Frankrijk ook gewoon door geweest.

Of bedoel je dat de Oekraïners dan helemaal losgaan omdat ze het net niet hebben gehaald?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Nee, de 1-1 uit de poulewedstrijd. Of heb je die met ogen dicht zitten kijken . Italië is voor Spanje een zeer lastige tegenstander.

Ach, leuke prestatie van Italie die avond maar ik had niet het idee dat Spanje vol gas gaf. Maar goed, in de KO fase zal elk duel lastig zijn, dus je bent nooit kansloos.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Spanje zal toch alleszins iets overtuigender moeten spelen dan tot nu toe. Zowel tegen Italië als Kroatië konden ze eigenlijk ook gewoon verliezen. Dit Spanje is helemaal niet zo onaantastbaar als de vorige eindrondes, heb ik de indruk.

Ze voetballen natuurlijk goed maar er gaat toch echt weinig dreiging van uit (zeker vergeleken met hoeveel potentiële dreiging ze kunnen hebben).

Tenzij Italië en Kroatië uiteindelijk gewoon bij de sterkst spelende ploegen van dit EK horen. Dat kan ook wel.

Even een prono (hoewel ik er wel heel vaak naast zit dit EK):

Portugal - Spanje

Duitsland - Italië

Spanje - Duitsland (en Duitsland wint)

Al was dit ook mijn finale voor het EK begon. En morgen wordt wel even afkicken, zonder voetbal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vond Spanje in 2010 al niet onaantastbaar, maar ze wonnen wel.

Griekenland-Duitsland 0-2

Tsjechie-Portugal 1-1, daarna volgen pingels en Tsjechie wint.

Engeland-Italie 1-0

Spanje-Frankrijk 3-1

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Mooi shot op het einde net Terry en Shevchenko

Jammer dat m'n favorieten nu tegen elkaar moeten in de kwartfinale, Engeland - Italië

Engeland dan maar.

Finisterra schreef:

Even een prono (hoewel ik er wel heel vaak naast zit dit EK):

Portugal - Spanje

Duitsland - Italië

kunnen inderdaad geweldige halve finales worden, of wat te denken van Engeland - Duitsland

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ach, leuke prestatie van Italie die avond maar ik had niet het idee dat Spanje vol gas gaf. Maar goed, in de KO fase zal elk duel lastig zijn, dus je bent nooit kansloos.

Ik vermoed dat Spanje de eerste helft verrast werd door het frisse spel van de Italianen. Die helft was dan ook voor de Italianen. De tweede helft werden de rollen omgedraaid. Toch tikt Spanje een Italië niet zomaar even van de mat. Italië is ook een land dat groeit binnen een toernooi. Ze hebben nu een sterk collectief. Vier jaar terug was het tegen Spanje ook kantjeboord. Ik begrijp best dat Naomi liever Duitsland treft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Finisterra schreef:

Spanje zal toch alleszins iets overtuigender moeten spelen dan tot nu toe. Zowel tegen Italië als Kroatië konden ze eigenlijk ook gewoon verliezen. Dit Spanje is helemaal niet zo onaantastbaar als de vorige eindrondes, heb ik de indruk.

. In 2010 waren ze ook gewoon matig. En tuurlijk konden ze die wedstrijden verliezen, wel vaker bij een wedstrijd die gelijk eindigt.

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tsjechie-Portugal 1-1, daarna volgen pingels en Tsjechie wint.

Ik zie de Tsjechen ook wel winnen idd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Griekenland-Duitsland 0-2

Tsjechie-Portugal 0-3

Engeland-Italie 1-2

Spanje-Frankrijk 2-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.