• 16.449 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.775 gebruikers
  • 9.423.965 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Yup. Veel acties en gevaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ze staan in het archief, maar jij bent ook al wel heerlijk de fout in gegaan door te zeggen dat ze mega goed zijn en vervolgens een paar uur later kansloos de boot in gaan tegen Zweden

Ach ja, Spanje verloor 2 jaar terug van Zwitserland en werd alsnog WK. De Haantjes zijn door in de poule, daar gaat het om, dat zou ik de Hollanders toch niet uit hoeven te leggen...

Wacht Spanje - Frankrijk nou maar af, dat wordt gewoon een tweetje, zonder twijfel. En die mag je in het archief steken.

Overigens ben ik dolletjeblij met die Zweden want daardoor krijgen wij Italië of Engeland in de halve finale, die ik beide beduidend minder zwaar inschat. Hoe vervelend Joy dat ook vindt

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik zie al een paar dagen in Vlaamse dagbladen het kleine berichtje dat Bouma een klap zou hebben gegeven aan een teamdokter, omdat deze hem aanmaande om naar de dopingcontrole te gaan.

Wat klopt er van dit bericht? Lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

KNVB: geen nader onderzoek in zaak rond Bouma

dinsdag 19 juni 2012 | 12:44 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 juni 2012 | 13:23

EINDHOVEN - De KNVB doet geen nader onderzoek naar het incident tussen Wilfred Bouma en bondsdokter Goudswaard na afloop van Nederland-Duitsland.

Bouma zou een tik hebben gegeven aan de dokter omdat hij niet meewilde naar de dopingcontrole. Intern zou hij verklaard hebben dat hij de dokter niet goed hoorde. De zaak is de dag na Nederland-Duitsland tot tevredenheid uitgesproken, melden bronnen aan deze krant.

Volgens een woordvoerster van de KNVB is geen sprake geweest van een handgemeen en is het dan ook niet nodig om iets te onderzoeken.

Er is dus wel iets gebeurt maar blijkbaar niet zo erg dat er consequenties aan zitten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je krijgt Portugal/Tsjechie dan hoor otherfool.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

kos schreef:

Yup. Veel acties en gevaar.

0 goals dus Een spits hoort te scoren. Vind het verder wel meevallen, zijn inbreng was gisteren ook maar matig.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Gister heb ik niet gezien maar tegen Engeland uitstekend en tegen Oekraine man van de wedstrijd met onder meer beide assists.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

depri83 schreef:

Er is dus wel iets gebeurt maar blijkbaar niet zo erg dat er consequenties aan zitten.

Bedankt. Weer een hoop lawaai voor niets.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

kos schreef:

Gister heb ik niet gezien maar tegen Engeland uitstekend en tegen Oekraine man van de wedstrijd met onder meer beide assists.

Maar hij heeft dus 0 gescoord? Dan doe je het niet goed als centrumspits.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Je krijgt Portugal/Tsjechie dan hoor otherfool.

Huh? Nee hoor... Daar mag Frankrijk tegen

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

schram101 schreef:

Toch jammer dat we Benzema niet zo veel zien dit toernooi. Toch 1 van de beste spitsen ter wereld.

kos schreef:

Heeft al meer laten zien dan menig voorhoede dit toernooi bij elkaar.

Speelt aan de bal niet heel onaardig, maar is zonder bal hopeloos. Staat positioneel heel vaak niet goed en oogt gewoon erg lui door vaak niet mee te doen / scherp te staan.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Tja, is juist een spits die enorm veel meedoet, sleurt, beweegt en oog heeft voor de medespeler. Geen idee waar jullie eigenlijk naar zitten te kijken..

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naar een spits die niet scoort en een elftal dat ook niet veel scoort

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Huh? Nee hoor... Daar mag Frankrijk tegen

Je pro Frankrijk posts maakte mij even in de war. Wij = Duitsland natuurlijk .

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Onderhond schreef:

Met onderlinge duels wordt bedoeld de duels tussen de teams met gelijke punten. De regel (2 & 3) staat er volgens mij wat ingewikkelder omdat in bepaalde gevallen ook 3 ploegen met gelijk puntenaantal kunnen eindigen.

In het geval dat er maar twee ploegen met gelijke punten eindigen, wordt dus gekeken naar het onderlinge duel. Is dit een gelijkspel, vervalt de hoogste doelpuntenregeltje want bij een gelijkspel zijn die uiteraard steeds hetzelfde voor beide ploegen.

Ja, en in dit geval ging het om 3 ploegen met een gelijk puntenaantal (bij 0-0 in Spa-Kro en 2-0 bij Ita-Ier). Dan was de stand zo geweest:

1. Italië 5 4-2

2. Spanje 5 5-1

3. Kroatië 5 4-2

4. Ierland 0 1-9

Italië had dan dus een minder goed doelgemiddelde dan Spanje maar staat toch eerste omdat zij 1-1 hebben gespeeld tegen Kroatië in plaats van 0-0 zoals Spanje. Ze hechten dus meer waarde aan een hoger gelijkspel in de onderlinge duels dan aan een veel zwaardere overwinning tegen het 4e team.

Het gaat me er dus niet om dat de regel onduidelijk is maar wel onbillijk. Het is redelijk om eerst naar de onderlinge duels te kijken maar toch niet naar het aantal gemaakte goals in enkele matchen zonder doelpuntenverschil. Waarom is die 1-1 van Italië beter dan de 0-0 van Spanje tegen Kroatië? Maar een 4-0 ipv 2-0 tegen Ierland is wél duidelijk beter. Zolang Italië op 1-0 stond, vond ik dus ook dat Kroatië gewoon meer verdiende om door te gaan door een beter doelsaldo maar dat was niet het geval.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zie in Portugal en Italie toch meer de kwaliteiten om Spanje te verslaan. Frankrijk met veel fortuin misschien.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg.

Misschien toch even je huiswerk maken, beste A&L.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

kos schreef:

Tja, is juist een spits die enorm veel meedoet, sleurt, beweegt en oog heeft voor de medespeler. Geen idee waar jullie eigenlijk naar zitten te kijken..

Zegt degene die de wedstrijd van Frankrijk gisterenavond niet eens heeft gezien...

Overige twee wedstrijden was hij aan de bal best sterk, nogmaals, maar zonder bal niet pro-actief. Kon gaten induiken, maar deed het niet. Als hij niet gauw scherp wordt, blijft hij op 0 goals staan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Vind hem ook erg tegenvallen, ja. Lijkt me ook niet zo moeilijk om te constateren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Van Bommel maakt pas op de plaats bij Oranje

Van Bommel maakt pas op de ...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg. .

Je zegt dat even makkelijk als dat je zei dat Nederland Portugal wel even zou verslaan. Ik zie het Spanje nog wel moeilijk hebben. Daarbij zal een Ronaldo ook supergemotiveerd zijn tegen Spanje.

Edit: zie ook post van Herman78.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 732 stemmen

Die post van Herman neem ik met een korreltje zout.

Desalnietemin heeft Griekenland/ Denemarken(niet eens gekwalificeerd ) bewezen dat niemand kansloos is.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Die uitslag nemen ze toch even mooi mee. Is een extra motivatie. Portugal in goede doen maakt gewoon kans tegen Spanje.

Maar laten we eerst maar even langs Tsjechië zien te komen

stfuympos

• 13368 berichten
  • 732 stemmen

dutchtuga schreef:

Die uitslag nemen ze toch even mooi mee

Net wereld kampioen en dan een nutteloos oefenpotje, tja

. Is een extra motivatie.

Eerder voor spanje.

Portugal in goede doen maakt gewoon kans tegen Spanje.

Yup, de bal is rond

Maar laten we eerst maar even langs Tsjechië zien te komen

Voor zie daar geen problemen in.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

stfuympos schreef:

Net wereld kampioen en dan een nutteloos oefenpotje, tja

Een oefenpotje tussen Spanje en Portugal is nooit nutteloos.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12966 stemmen

Finisterra schreef:

Ja, en in dit geval ging het om 3 ploegen met een gelijk puntenaantal (bij 0-0 in Spa-Kro en 2-0 bij Ita-Ier). Dan was de stand zo geweest:

Da's inderdaad een complexer geval, maar daar vind ik het net wel schappelijk om de vierde ploeg buiten beschouwing te laten. Die heeft zich dan toch niet echt als waardemeter kunnen opwerpen in de poule.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Na Oranje en Dick Advocaat nu ook Kuijpers naar huis.

Rinus Michels zou zeggen:

We zullen het snel, heel snel vergeten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die had toch best goed gefloten?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ja, ik begrijp het ook niet. Ze moeten ons gewoon niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

NOS op 3 - Oranjecafe omgebouwd tot bierstube

En langzaam maar zeker kleurt Nederland Schwarz Weiß

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ach, je moet wat als café eigenaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.