- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ze staan in het archief, maar jij bent ook al wel heerlijk de fout in gegaan door te zeggen dat ze mega goed zijn en vervolgens een paar uur later kansloos de boot in gaan tegen Zweden
Ach ja, Spanje verloor 2 jaar terug van Zwitserland en werd alsnog WK. De Haantjes zijn door in de poule, daar gaat het om, dat zou ik de Hollanders toch niet uit hoeven te leggen...
Wacht Spanje - Frankrijk nou maar af, dat wordt gewoon een tweetje, zonder twijfel. En die mag je in het archief steken.
Overigens ben ik dolletjeblij met die Zweden want daardoor krijgen wij Italië of Engeland in de halve finale, die ik beide beduidend minder zwaar inschat. Hoe vervelend Joy dat ook vindt 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik zie al een paar dagen in Vlaamse dagbladen het kleine berichtje dat Bouma een klap zou hebben gegeven aan een teamdokter, omdat deze hem aanmaande om naar de dopingcontrole te gaan.
Wat klopt er van dit bericht? Lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
dinsdag 19 juni 2012 | 12:44 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 juni 2012 | 13:23
EINDHOVEN - De KNVB doet geen nader onderzoek naar het incident tussen Wilfred Bouma en bondsdokter Goudswaard na afloop van Nederland-Duitsland.
Bouma zou een tik hebben gegeven aan de dokter omdat hij niet meewilde naar de dopingcontrole. Intern zou hij verklaard hebben dat hij de dokter niet goed hoorde. De zaak is de dag na Nederland-Duitsland tot tevredenheid uitgesproken, melden bronnen aan deze krant.
Volgens een woordvoerster van de KNVB is geen sprake geweest van een handgemeen en is het dan ook niet nodig om iets te onderzoeken.
Er is dus wel iets gebeurt maar blijkbaar niet zo erg dat er consequenties aan zitten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je krijgt Portugal/Tsjechie dan hoor otherfool.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Yup. Veel acties en gevaar.
0 goals dus
Een spits hoort te scoren. Vind het verder wel meevallen, zijn inbreng was gisteren ook maar matig.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Gister heb ik niet gezien maar tegen Engeland uitstekend en tegen Oekraine man van de wedstrijd met onder meer beide assists.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Er is dus wel iets gebeurt maar blijkbaar niet zo erg dat er consequenties aan zitten.
Bedankt. Weer een hoop lawaai voor niets. 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Gister heb ik niet gezien maar tegen Engeland uitstekend en tegen Oekraine man van de wedstrijd met onder meer beide assists.
Maar hij heeft dus 0 gescoord?
Dan doe je het niet goed als centrumspits.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je krijgt Portugal/Tsjechie dan hoor otherfool.
Huh? Nee hoor... Daar mag Frankrijk tegen 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Toch jammer dat we Benzema niet zo veel zien dit toernooi. Toch 1 van de beste spitsen ter wereld.
Heeft al meer laten zien dan menig voorhoede dit toernooi bij elkaar.
Speelt aan de bal niet heel onaardig, maar is zonder bal hopeloos. Staat positioneel heel vaak niet goed en oogt gewoon erg lui door vaak niet mee te doen / scherp te staan.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Tja, is juist een spits die enorm veel meedoet, sleurt, beweegt en oog heeft voor de medespeler. Geen idee waar jullie eigenlijk naar zitten te kijken..
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Naar een spits die niet scoort en een elftal dat ook niet veel scoort 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Huh? Nee hoor... Daar mag Frankrijk tegen
Je pro Frankrijk posts maakte mij even in de war. Wij = Duitsland natuurlijk
.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4760 stemmen
Met onderlinge duels wordt bedoeld de duels tussen de teams met gelijke punten. De regel (2 & 3) staat er volgens mij wat ingewikkelder omdat in bepaalde gevallen ook 3 ploegen met gelijk puntenaantal kunnen eindigen.
In het geval dat er maar twee ploegen met gelijke punten eindigen, wordt dus gekeken naar het onderlinge duel. Is dit een gelijkspel, vervalt de hoogste doelpuntenregeltje want bij een gelijkspel zijn die uiteraard steeds hetzelfde voor beide ploegen.
Ja, en in dit geval ging het om 3 ploegen met een gelijk puntenaantal (bij 0-0 in Spa-Kro en 2-0 bij Ita-Ier). Dan was de stand zo geweest:
1. Italië 5 4-2
2. Spanje 5 5-1
3. Kroatië 5 4-2
4. Ierland 0 1-9
Italië had dan dus een minder goed doelgemiddelde dan Spanje maar staat toch eerste omdat zij 1-1 hebben gespeeld tegen Kroatië in plaats van 0-0 zoals Spanje. Ze hechten dus meer waarde aan een hoger gelijkspel in de onderlinge duels dan aan een veel zwaardere overwinning tegen het 4e team.
Het gaat me er dus niet om dat de regel onduidelijk is maar wel onbillijk. Het is redelijk om eerst naar de onderlinge duels te kijken maar toch niet naar het aantal gemaakte goals in enkele matchen zonder doelpuntenverschil. Waarom is die 1-1 van Italië beter dan de 0-0 van Spanje tegen Kroatië? Maar een 4-0 ipv 2-0 tegen Ierland is wél duidelijk beter. Zolang Italië op 1-0 stond, vond ik dus ook dat Kroatië gewoon meer verdiende om door te gaan door een beter doelsaldo maar dat was niet het geval.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Zie in Portugal en Italie toch meer de kwaliteiten om Spanje te verslaan. Frankrijk met veel fortuin misschien.
Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg.
Misschien toch even je huiswerk maken, beste A&L. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tja, is juist een spits die enorm veel meedoet, sleurt, beweegt en oog heeft voor de medespeler. Geen idee waar jullie eigenlijk naar zitten te kijken..
Zegt degene die de wedstrijd van Frankrijk gisterenavond niet eens heeft gezien...
Overige twee wedstrijden was hij aan de bal best sterk, nogmaals, maar zonder bal niet pro-actief. Kon gaten induiken, maar deed het niet. Als hij niet gauw scherp wordt, blijft hij op 0 goals staan.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Vind hem ook erg tegenvallen, ja. Lijkt me ook niet zo moeilijk om te constateren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Van Bommel maakt pas op de plaats bij Oranje
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Nee man zulke landen tikt Spanje wel weg. .
Je zegt dat even makkelijk als dat je zei dat Nederland Portugal wel even zou verslaan. Ik zie het Spanje nog wel moeilijk hebben. Daarbij zal een Ronaldo ook supergemotiveerd zijn tegen Spanje.
Edit: zie ook post van Herman78.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
Die post van Herman neem ik met een korreltje zout.
Desalnietemin heeft Griekenland/ Denemarken(niet eens gekwalificeerd
) bewezen dat niemand kansloos is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Die uitslag nemen ze toch even mooi mee. Is een extra motivatie. Portugal in goede doen maakt gewoon kans tegen Spanje.
Maar laten we eerst maar even langs Tsjechië zien te komen 
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 732 stemmen
Die uitslag nemen ze toch even mooi mee
Net wereld kampioen en dan een nutteloos oefenpotje, tja
Eerder voor spanje.
Yup, de bal is rond
Maar laten we eerst maar even langs Tsjechië zien te komen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Een oefenpotje tussen Spanje en Portugal is nooit nutteloos.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12966 stemmen
Ja, en in dit geval ging het om 3 ploegen met een gelijk puntenaantal (bij 0-0 in Spa-Kro en 2-0 bij Ita-Ier). Dan was de stand zo geweest:
Da's inderdaad een complexer geval, maar daar vind ik het net wel schappelijk om de vierde ploeg buiten beschouwing te laten. Die heeft zich dan toch niet echt als waardemeter kunnen opwerpen in de poule.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Na Oranje en Dick Advocaat nu ook Kuijpers naar huis.
Rinus Michels zou zeggen:
We zullen het snel, heel snel vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ja, ik begrijp het ook niet. Ze moeten ons gewoon niet. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
NOS op 3 - Oranjecafe omgebouwd tot bierstube
En langzaam maar zeker kleurt Nederland Schwarz Weiß 
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ach, je moet wat als café eigenaar 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.