- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nee, want dan zouden we in april uit de competitie worden gehaald, die 10 mjn hadden we keihard nodig..
Dat ten eerste. Daarnaast heeft het middenveld El Ahamdi - Clasie - Bakal veel meer balans.
Als Fer er nog was geweest, was Clasie nog niet doorgebroken. Ik vind Clasie ook een meer nuttige speler dan Fer.
En die 10 miljoen was broodnodig. Bakal en Clasie zijn meer dan prima opvolgers. Al had ik Fer en Wijnaldum graag nog bij Feyenoord gezien natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Op die fiets, ik vond het nogal koddig dat je juist 2 Denen noemde, vandaar. Buiten dat moet je altijd kiezen voor het geld natuurlijk, dus dom gedaan van deze boys. Die Bouy heeft het beter bekeken; lekker cashen en de tribune in Turijn is een stuk warmer dan de tribune in Amsterdam.
Zegt degene die zogenaamd voor het voetbal kiest. 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dit bedoel je sarcastisch neem ik aan
?
Nee hoor, helemaal niet. Wat ik begrijp is dat die jongen linkermiddenvelder is, 18,5 jaar en nog geen minuut bij het 1e gezeten. Zal ook niet snel gebeuren dan met miljoenenaankopen als Lodeiro en Janssen voor je, en dat als 'grootste talent van Ajax'. Dan kun je het traject wel dromen: jaartje tribune, jaartje bank, jaartje uitgeleend aan RKC, enz. enz. Het Jan Arie van der Heijden-verhaal.
Of nu voor 10x zo veel centjes naar Juve en we zien wel wat er van komt. Ik zou het wel weten.
Zegt degene die zogenaamd voor het voetbal kiest.
Een voetballer heeft maar 1 taak en dat is centjes verdienen. Gelukkig snappen de spelers en makelaars dat wel, in tegenstelling tot de liefhebbers, fans, journalisten en analisten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, denk dat als je eenmaal meer dan een miljoen per jaar pakt, prijzen pakken en in een leuke stad wonen ook meeteld.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Een voetballer heeft maar 1 taak en dat is centjes verdienen. Gelukkig snappen de spelers en makelaars dat wel, in tegenstelling tot de liefhebbers, fans, journalisten en analisten.
Ik dacht juist dat jij jezelf een liefhebber van het spel noemde, en niet zo'n domme stadionbezoeker, die niet kan genieten van de acties van een speler van de tegenpartij. Als de spelers niet de taak hebben om iets moois op het veld te laten zien, wat blijft er volgens jou dan over? Of hebben ze jouw bankrekeningnummer?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen tien jaar hebben uitgewezen dat Ajax een zeer matige scouting heeft en daarom moeten ze ook zich gaan richten op de jeugdopleiding, want dat kunnen we wel, hebben we in het verleden bewezen. En het risico dat er dan een keer een toptalent vertrekt, moeten we maar nemen. Dat is beter dan spelers als Mido aan te moeten zien.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Nouja het is een voorbeeld, 9 van de 10 goede talenten verlaten Ajax niet voortijdig.
Omdat ze niet goed genoeg zijn.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik dacht juist dat jij jezelf een liefhebber van het spel noemde, en niet zo'n domme stadionbezoeker, die niet kan genieten van de acties van een speler van de tegenpartij. Als de spelers niet de taak hebben om iets moois op het veld te laten zien, wat blijft er volgens jou dan over? Of hebben ze jouw bankrekeningnummer?
Ik zie niet zo goed in hoe 1 en ander elkaar tegenspreekt? Spelers kunnen centjes verdienen door zo goed mogelijk te ballen. Het is juist zonde als ze dat talent vergooien voor zaken als 'clubliefde' of 'loyaliteit'.
Nee hoor, denk dat als je eenmaal meer dan een miljoen per jaar pakt, prijzen pakken en in een leuke stad wonen ook meeteld.
Prijzen pakken is onbelangrijk voor een profvoetballer.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Omdat ze niet goed genoeg zijn.
Mwah Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Urby en Stekelenburg bijvoorbeeld hebben toch enkele jaren voor Ajax gespeeld voordat zij weggingen, ook al is dit alweer wat jaartjes geleden. Buiten dat ze Ajax veel geld hebben opgeleverd zijn ze ook sportief erg waardevol voor de club geweest.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nee hoor, helemaal niet. Wat ik begrijp is dat die jongen linkermiddenvelder is, 18,5 jaar en nog geen minuut bij het 1e gezeten. Zal ook niet snel gebeuren dan met miljoenenaankopen als Lodeiro en Janssen voor je, en dat als 'grootste talent van Ajax'. Dan kun je het traject wel dromen: jaartje tribune, jaartje bank, jaartje uitgeleend aan RKC, enz. enz. Het Jan Arie van der Heijden-verhaal.
Of het Thomas Vermaelen verhaal (was 19 jaar toen hij werd uitgeleend aan RKC)... Ik denk dat die wat meer nullen op z'n bankrekening heeft dan Quincy Owusu-Abeyie.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Of Jordy Brouwer en Sergio de Windt. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zie niet zo goed in hoe 1 en ander elkaar tegenspreekt? Spelers kunnen centjes verdienen door zo goed mogelijk te ballen. Het is juist zonde als ze dat talent vergooien voor zaken als 'clubliefde' of 'loyaliteit'.
Prijzen pakken is onbelangrijk voor een profvoetballer.
Onzin, maar dat zal een rigide groninger als jij niet snappen. Fer en Wijnaldum hadden bij Feyenoord vast niet minder hoeven verdienen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Of het Thomas Vermaelen verhaal (was 19 jaar toen hij werd uitgeleend aan RKC)... Ik denk dat die wat meer nullen op z'n bankrekening heeft dan Quincy Owusu-Abeyie.
Dat betwijfel ik.
Fer en Wijnaldum hadden bij Feyenoord vast niet minder hoeven verdienen.
Dat betwijfel ik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verder ben ik zelf ook een professional, maar kies bij mijn werk ook vaak voor de leukste oplossing en niet voor de oplossing die het meest opbrengt. Ook zat spelers die in Rusland of qatar meer kunnen verdienen, maar het niet doen. Spelers zijn net mensen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Alleen wanneer hij van Spartak een monstercontract heeft gekregen zou het kunnen (maar dan nog kan ik het me niet voorstellen). Op termijn gaat Vermaelen er in ieder geval veel meer verdienen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Spelers zijn net mensen.
Irrationele wezens dus. Gelukkig zijn er tegenwoordig spelersmakelaars die daar met objectiviteit steeds meer doorheen prikken en wel alles uit de kast halen voor hun cliënten.
Alleen wanneer hij van Spartak een monstercontract heeft gekregen zou het kunnen (maar dan nog kan ik het me niet voorstellen). Op termijn gaat Vermaelen er in ieder geval veel meer verdienen.
Misschien, maar het voorbeeld deugt ook niet helemaal. Vermaelen had sowieso geen betere keuze op zijn 18e, en Quincy heeft gewoon perfect gekozen maar er later een potje van gemaakt. Die laatste had er nu financieel denk ik een stuk slechter voor gestaan als-ie op 18-jarige leeftijd bij een NL club had getekend.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Misschien, maar het voorbeeld deugt ook niet helemaal. Vermaelen had sowieso geen betere keuze op zijn 18e, en Quincy heeft gewoon perfect gekozen maar er later een potje van gemaakt. Die laatste had er nu financieel denk ik een stuk slechter voor gestaan als-ie op 18-jarige leeftijd bij een NL club had getekend.
Maar dan ga je er vanuit dat de voetballer sowieso niet beter was geworden, ongeacht de club waar de tiener voor uit komt.
Alle Nederlandse voetballers die in de jeugd overstappen naar een Europese topclub mislukken en dat zijn er ondertussen tientallen. Krul lijkt de eerste te gaan worden die het tegendeel bewijst (en die ging niet naar een topclub).
Spelers mogen zich best wat meer beseffen dat men in Nederland beter omgaat met talent dan bij veel buitenlandse topclubs.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dit is toch een zinloze discussie? Iedereen weet dat geld een grote rol speelt, maar dat spelers het ook op het veld willen laten zien en prijzen willen pakken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Irrationele wezens dus. Gelukkig zijn er tegenwoordig spelersmakelaars die daar met objectiviteit steeds meer doorheen prikken en wel alles uit de kast halen voor hun cliënten.
Het is vooral tekenend dat jij zo denkt. Brrrr...
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Spelers mogen zich best wat meer beseffen dat men in Nederland beter omgaat met talent dan bij veel buitenlandse topclubs.
Is dat wel zo? Eventjes de eerste de beste opstelling van Ajax A1 er bij gepakt van 6 jaar terug:
Van Duin; Burgzorg, De Heus, Slijngard, Liesek (60. Sterk): Anita, Yildirim (50. Zijler), Sarpong; Weirauch (75.Hasselbaink), Poepon, Goossens (82. Reuser).
Daarvan heeft ééntje vrij structureel het 1e elftal gehaald (onze vriendelijke Vlecht), van de rest is volgens mij alleen Weirauch vroeg naar het buitenland vertrokken (en daar zwaar geblesseerd geraakt). De rest zit in de marge van Nederland te ballen. Hadden ze beter jong voor de centjes en de zon kunnen kiezen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Oh maar dat ontken ik ook niet, 95% haalt de selectie uiteindelijk niet. Vraag de huidige jeugdtrainers wie de selectie van Ajax kan halen en er blijft een heel select groepje over (waaronder Bouy).
Ik ben ervan overtuigd dat dat soort spelers verder komen met een goede carriereplanning.
Bouy gaat geen Drente-achtig-salaris ontvangen bij Juventus en er waarschijnlijk nooit doorbreken. Terwijl hij misschien met wat meer geduld een Nigel de Jong-achtige carriere krijgt.
Er is geen enkele Nederlandse voetballer die, middels de door jou beschreven weg, de top heeft gehaald.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
En geloof me, Nigel de Jong verdient nu meer dan een Quincy (om maar een voorbeeld te noemen) en waarschijnlijk voor een langere tijd dan spelers die vroeg voor een topclub kiezen en niet meer aan de bak komen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Is dat wel zo? Eventjes de eerste de beste opstelling van Ajax A1 er bij gepakt van 6 jaar terug:
Van Duin; Burgzorg, De Heus, Slijngard, Liesek (60. Sterk): Anita, Yildirim (50. Zijler), Sarpong; Weirauch (75.Hasselbaink), Poepon, Goossens (82. Reuser).
Daarvan heeft ééntje vrij structureel het 1e elftal gehaald (onze vriendelijke Vlecht), van de rest is volgens mij alleen Weirauch vroeg naar het buitenland vertrokken (en daar zwaar geblesseerd geraakt). De rest zit in de marge van Nederland te ballen. Hadden ze beter jong voor de centjes en de zon kunnen kiezen.
Je moet niet voetballen voor het geld, maar voor je plezier. Jij zegt nu dat je voor de centjes moet kiezen omdat er geen grote kans is dat je doorbreekt. Een echt talent die van voetbal houdt zal altijd doorbreken, degene die de makkelijkste weg kiest (en dus meteen het geld) zal niet zo snel doorbreken. Verwacht jij dat we nog ooit van Bouy horen? Ik denk het niet.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Oh maar dat ontken ik ook niet, 95% haalt de selectie uiteindelijk niet. Vraag de huidige jeugdtrainers wie de selectie van Ajax kan halen en er blijft een heel select groepje over (waaronder Bouy).
Maar waar kun je op gokken of rekenen? Die jongen is straks 19, nog geen minuut gespeeld, geen vooruitzicht op een basisplek, nog geen nieuw contractje gekregen terwijl het bijna afloopt en met een paar miljoenen-aankopen voor zich, wetende dat 95% van de jeugdspelers het toch al niet haalt. En dan nee zeggen tegen een hoop lires omdat Ajax een plan heeft via RKC en NEC want dat ging ook goed bij Vermaelen? Het is onverantwoord om als speler, ouder en makelaar die gok te nemen.
Ik denk dat het helemaal niks uitmaakt. Christiano Ronaldo ging ook weg op zijn 18e, Messi zelfs op z'n 12e. Als Sneijder op z'n 18e was vertrokken was het echt wel goedgekomen. Echt talent komt sowieso wel bovendrijven, het is niet zo dat ze alleen bij Nederlandse clubs snappen hoe je een tiener moet trainen. Sterker nog, als die Bouy geen spierblessure op wil lopen kan-ie beter snel wegwezen...
Je moet niet voetballen voor het geld, maar voor je plezier.
Dan ga je maar lekker in het 6e van Schubbekutteveen ballen en uitblinken in de 3e helft.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Jij bent geen voetballiefhebber 
Je speelt het spelletje toch omdat je het leuk vind en niet omdat je geld wil verdienen?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Voetbalzone - Feyenoord-fan 'verliest' weddenschap en laat Guidetti op arm tatoeëren
Ik ben benieuwd of een Ajax supporter Lorenzo Ebecilio op zijn arm laat tatoeëren moch hij 3x scoren tegen Feyenoord.
Maher gaat waarschijnlijk niet spelen tegen GVVV. Van mij part gaat Verbeek gewoon net als tegen Dordrecht met een heleboel jeugspelers spelen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik denk dat we het in principe wel eens zijn met elkaar: als je iets zelf niet hebt, moet je het kopen. Maar dan wel verstandig en gericht (en daar ontbreekt het aan). Het is dus geen zwart-wit verhaal van; of alleen maar jeugd, of alleen maar kopen.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden, alleen bij gebrek aan jeugd iets kopen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Maher gaat waarschijnlijk niet spelen tegen GVVV. Van mij part gaat Verbeek gewoon net als tegen Dordrecht met een heleboel jeugspelers spelen.
Beter van niet. Grootste kans op een prijs de beker. Laat ze maar gewoon lekker in de sterkste opstelling spelen dus.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Mijn opstelling zou zijn.
Esteban
Marcellis-Moisander-Klavan-Wijnaldum
Viergever
Messaoud-Ortiz
Lewis - Benschop - Gudmundsson.
Zeker niet de sterkste opstelling,maar GVVV mag hiermee geen probleem zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.