- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
. Werd gezien als misschien wel het grootste talent uit de opleiding. Ik hoop het beste voor hem maar een verstandige move lijkt me dit niet.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Misschien krijgt Serero voorin nu eens een kans. Ben wel gecharmeerd van hem, geen idee waarom hij nauwelijks speelt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Overigens heeft Narsingh al laten weten niet naar Ajax te willen op dit moment. Geef hem groot gelijk.
Ze doen het voorlopig erg goed in de jeugdelftallen en de Oranjes onder de zoveel. Maar dat geeft nog geen zekerheid. Is al mooi als er 2 spelers doorbreken bij Feyenoord.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik genoot in stilte en dacht nu ben ik de enige in het stadion die blij is. Even knipoogie naar mijn broer, maar dat was het dan ook wel. Stonden wat gekke sjakies om me heen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Waarom anticiperen ze nergens op?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de financiën, hetgeen dat voor scouting (c.q. beleid) door moet gaan en de algehele leiding bij Ajax. Denk je niet?
Om het geval Sulejmani te nemen. Ik geloof dat jij niet zo kapot van hem bent, ik ook niet, maar dat men geen rechtsbuiten kocht en Sulejmani liet spelen, is natuurlijk niet zo vreemd.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Overigens was de enige die het Ajax-niveau haalde Vertonghen. Kos, snap je nu waarom men Cruijff terug wil halen?
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de financiën, hetgeen dat voor scouting (c.q. beleid) door moet gaan en de algehele leiding bij Ajax. Denk je niet?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Staan de feyenoorders er niet bij stil wanneer Fer en Wijnaldum bij Feyenoord speelde gewoon titel kandidaat zou zijn.
Nee echt een sportieve verbetering he!
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
En zoals ik al eerder betoogde: als je in de zomer 18 miljoen euro uit hebt kunnen geven, had men wel iets beter rond kunnen kijken waar de prioriteiten lagen.
Over Janssen zullen we het niet eens worden, de Russische uitzendkracht is enigszins uit te leggen (ik vind 't verder ook niks) en er moest een keeper bij. De laatste is een dure, maar hij zal dit seizoen wel worden klaargestoomd om Vermeer op te volgen. Zo gek is het dan ook weer niet. Serero is wel een apart en prijzig verhaal. Was het niet Rik van den Boog die dolenthousiast was toen ie 'm contracteerde? De Boer zei onlangs dat Klaassen de beoogd opvolger is van Eriksen. Merkwaardig. Doet me in een bepaald opzicht een beetje denken aan hoe Lodeiro werd gehaald.
Precies, het is niet genoeg, maar je kan je afvragen of je in een zomer jaren van geknoei kunt repareren met aankopen. Met de reputatie van Ajax op dat gebied moet je het misschien niet eens willen. Zorg er eerst maar eens voor dat je je doorstroming op orde hebt en investeer daarna daar waar de leemtes vallen. Dan ga je nu eens onderuit met Blind of Ooijer in je opstelling, maar je weet ook dat iemand als Denswil (of wie dan ook) er (hopelijk) aankomt. Als je Sulejmani (of wie dan ook) verpatst, kan je spelers aantrekken met perspectief op een basisplaats. Als je structurele verbetering wilt, moet je het ook wat tijd gunnen. Anders blijft het zo, zoals die tien jaar die jij schetst.
En dat is allemaal nog los van de ramp die zich in de burelen afspeelt. Vraag me af wie daar tegenwoordig knopen doorhakt..
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Doorstroming
. Zo'n Bouy lijkt me al het perfecte voorbeeld dat die hele Cruijff-visie echt volstrekt nutteloos is. Maar ga vooral zo door daar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik denk niet dat je de komende jaren iets hoeft te verwachten van de jeugdopleiding van Ajax, het duurt nog wel even voor de nieuwe koers (eventueel, ik moet het nog maar zien) zijn vruchten af gaat werpen. Tot die tijd moet je echter wel een waardig eerste elftal hebben. En als men zo doorgaat als nu, heb je dat niet en vrees ik dat we de komende jaren voor plek 5 gaan spelen.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
En als men zo doorgaat als nu, vrees ik dat we de komende jaren voor plek 5 gaan spelen.
Overdrijven is ook een vak he...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Staan de feyenoorders er niet bij stil wanneer Fer en Wijnaldum bij Feyenoord speelde gewoon titel kandidaat zou zijn.
Nee, want dan zouden we in april uit de competitie worden gehaald, die 10 mjn hadden we keihard nodig.. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Serero is wel een apart en prijzig verhaal.
Een groot percentage moest ACT direct investeren in de eigen opleiding. Er is natuurlijk veel geld voor Serero betaald, maar tot een bepaalde hoogte is het enkel het schuiven van geld van Amsterdam naar Cape Town.
Desalniettemin is het me onduidelijk wat men met Serero van plan is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ook met Wijnaldum en Fer deed Feyenoord niet meer voor titel. Denk dat er niet veel verschil met ranglijst nu was geweest.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Doorstroming
. Zo'n Bouy lijkt me al het perfecte voorbeeld dat die hele Cruijff-visie echt volstrekt nutteloos is. Maar ga vooral zo door daar.
Nouja het is een voorbeeld, 9 van de 10 goede talenten verlaten Ajax niet voortijdig. Een goede jeugdopleiding blijft voor Ajax van cruciaal belang, maar dit soort gevallen zullen in de toekomst wel vaker voor gaan komen.
Wel opvallend overigens dat het nog geen enkele Nederlandse voetballer is gelukt om middels een soortgelijke weg de top te bereiken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik denk niet dat je de komende jaren iets hoeft te verwachten van de jeugdopleiding van Ajax, het duurt nog wel even voor de nieuwe koers (eventueel, ik moet het nog maar zien) zijn vruchten af gaat werpen. Tot die tijd moet je echter wel een waardig eerste elftal hebben. En als men zo doorgaat als nu, heb je dat niet en vrees ik dat we de komende jaren voor plek 5 gaan spelen.
Ajax heeft de afgelopen tien jaar veel geld verloren aan miskopen. Ik vind dan ook dat Ajax niet moet willen kopen, natuurlijk een speler of twee maakt niet uit, maar niet te veel. Ajax moet gewoon zorgen dat de jeugd weer een hoog niveau krijgt, dat zal nog een tijdje duren, want Ten Have en co zijn een hels obstakel. Verder, kos, deze jongen is gewoon verschrikkelijk dom, ik denk niet dat elke supertalent naar het buitenland vertrekt. Kijk maar naar jongens als Eriksen en Fischer.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
ik denk niet dat elke supertalent naar het buitenland vertrekt. Kijk maar naar jongens als Eriksen en Fischer.
Je bedoelt die 2 Denen die als tieners voor een paar centjes naar het buitenland zijn vertrokken?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Die 2 Denen waar heel Europa achter aanzat van City tot Barça, Chelsea en United? Ja die 2 Denen die niet kozen voor het geld, maar voor Ajax. Ja die 2 bedoel ik inderdaad.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Overdrijven is ook een vak he...

Maar zonder gekheid, kijk eens naar de nabije toekomst, waarin Ajax een belangrijke rol ziet weggelegd voor: Vermeer, Ligeon, Anita, Koppers, Enoh, De Jong en Ebecilio (getuige de minuten die ze nu al krijgen en de contractverlengingen). Dat is toch niet het niveau waar je naar moet streven? Zo blijf je het altijd lastig hebben tegen ploegen als Utrecht, Groningen, Heerenveen en ... NEC.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ook met Wijnaldum en Fer deed Feyenoord niet meer voor titel. Denk dat er niet veel verschil met ranglijst nu was geweest.
Precies. Clasie, El Ahmadi en Bakkel doen het dit jaar stukken beter dan Fer, Wijnaldum en Leerdam vorig jaar. Dus én sportieve verbetering én 10 miljoen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Mino Raiola, kos.. Maar die wordt dan weer niet bedreigd.
Tot die tijd moet je echter wel een waardig eerste elftal hebben.
De basis is ook geen gek elftal. Naast al die blessures zijn er een aantal die de boel in de steek laten. Ik snap wel dat Anita liever op het middenveld speelt, maar dat is nog geen reden om wanprestatie op wanprestatie te stapelen. Echt onvoorstelbaar wat die kleine aan het doen is.
Desalniettemin is het me onduidelijk wat men met Serero van plan is.
Daarom. Leuk zo'n projectje, maar voorlopig heeft ie een bijrol. Of eigenlijk geen rol. Was gekomen als invaller, aldus de Boer. Zo veel valt ie niet in. Lodeiro is om andere redenen ook zo'n geval.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ajax heeft de afgelopen tien jaar veel geld verloren aan miskopen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dat zou jij inderdaad als geen ander moeten weten 
Maar zonder gekheid, kijk eens naar de nabije toekomst, waarin Ajax een belangrijke rol ziet weggelegd voor: Vermeer, Ligeon, Anita, Koppers, Enoh, De Jong en Ebecilio (getuige de minuten die ze nu al krijgen en de contractverlengingen). Dat is toch niet het niveau waar je naar moet streven? Zo blijf je het altijd lastig hebben tegen ploegen als Utrecht, Groningen, Heerenveen en ... NEC.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik snap ook niet wat de Boer in hemelsnaam in deze spelers ziet. Al begrijp ik wel dat hij nu niet anders kan, omdat we eenmaal 6 basisspelers missen (+1 schorsing). De situatie waar Ajax nu in zit, geeft aan dat de jeugdopleiding van onvoldoende niveau is en dat er dringend iets aan gedaan moet worden.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
a) slechte scouting (Wielaert, Janssen, Silva, etc.)
Dat is het type scouting waar geen scout aan te pas komt. 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Die 2 Denen waar heel Europa achter aanzat van City tot Barça, Chelsea en United? Ja die 2 Denen die niet kozen voor het geld, maar voor Ajax. Ja die 2 bedoel ik inderdaad.
Op die fiets, ik vond het nogal koddig dat je juist 2 Denen noemde, vandaar. Buiten dat moet je altijd kiezen voor het geld natuurlijk, dus dom gedaan van deze boys. Die Bouy heeft het beter bekeken; lekker cashen en de tribune in Turijn is een stuk warmer dan de tribune in Amsterdam.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen tien jaar hebben uitgewezen dat Ajax een zeer matige scouting heeft en daarom moeten ze ook zich gaan richten op de jeugdopleiding, want dat kunnen we wel, hebben we in het verleden bewezen. En het risico dat er dan een keer een toptalent vertrekt, moeten we maar nemen. Dat is beter dan spelers als Mido aan te moeten zien.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Op die fiets, ik vond het nogal koddig dat je juist 2 Denen noemde, vandaar. Buiten dat moet je altijd kiezen voor het geld natuurlijk, dus dom gedaan van deze boys. Die Bouy heeft het beter bekeken; lekker cashen en de tribune in Turijn is een stuk warmer dan de tribune in Amsterdam.
Dit bedoel je sarcastisch neem ik aan
?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.