- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Het was toch al heel lang overduidelijk dat deze verdediging geen schijn van kans had tegen écht goede spelers. Er is veel hoogmoed geweest, maar gelukkig staat iedereen nu weer met beide voeten op de grond.
Mwoah hoogmoed...ken weinig mensen die optimisch waren voor het EK als ik eerlijk mag zijn. Voor het EK was het gezeik allang aan de gang.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ja die Coentrao vind ik echt een goede back. Die kende ik al, maar die rechtsback (ben zijn naam even kwijt) kende ik niet zo goed. Maar dat vond ik ook wel een geweldige speler. Zeker Coentrao had een lekkere avond, want Robben verdedigde totaal niet mee terug.
Wat was die Robben slecht zeg. Hij voetbalde als een 3.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Wellicht kunnen we vanaf september ook Douglas opstellen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Heb het wel anders meegemaakt, vooral weer na de 6-0 op N-Ierland. Maar goed, wil je best geloven. Portugal had ook een slechte voorbereiding, maar bij deze spelers weet je dat er meer in zit dan de slechte prestaties tegen Macedonie en Turkije, i.t.t. Nederland. Ben blij dat het er op tijd is uitgekomenl.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Mwoah...je kan KJH niet kwalijk nemen dat hij zijn specialiteit, het scoren van veel goals niet goed uitvoerde. Dat hij er helemaal niet aan te pas komt is natuurlijk weer een ander verhaal.
Overigens was het systeem gisteren ook weer een drama. Van Persie stond waar eigenlijk? Die zwom als een verdwaalde vis in een veel te grote vijver rond en de flanken werden bezet door Robben (alweer op de verkeerde kant) en Wesley Sneijder. Nou, dan ben je alweer vleugellam.
T.o.v. de eerste wedstrijden kreeg de spits(van Persie, red.) nog best veel kansen die een spits in vorm(of vertrouwen?) er gewoon in knalt.
Ik zou i.i.g. blij zijn dat het niet meer over van Persie en KJH gaat. Anders werden die twee nu compleet afgeserveerd, terwijl het eigenlijk al mis ging met het selectie beleid van de bondscoach.
Dat neem ik Huntelaar zeker niet kwalijk, slechts 1 keer in positie gebracht geloof ik. Alleen dat hij denk ik van de 15 ballen er 13 ballen weer inleverde waaruit bijna een tegengoal viel.
Verder eens.. ook Robben weer op rechts.. maar toen hij hem tot ieders verrassing aflegde op VdVaart dacht ik nog even dat er een getrainde gedachte achter zat, maar daarna was het weer allemaal het oude liedje. Tijd voor een frisse wind met een bondscoach (die ook niet kiest voor een 18 jarige back of voor een speler die 70 minuutjes gespeeld heeft in een heel jaar)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
maar die rechtsback (ben zijn naam even kwijt) kende ik niet zo goed. .
Joao Pereira, net getransfereerd naar Valencia.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Hebben ze goed aan gedaan, om van der Wiel te laten vallen voor hem. Deze is stukken beter dan Gregory.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vond het ook erg grappig dat zelfs van Gelder dat in een commentaar toegaf. Wat is die v/d Wiel diep gezakt zeg.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Ja die Coentrao vind ik echt een goede back. Die kende ik al, maar die rechtsback (ben zijn naam even kwijt) kende ik niet zo goed. Maar dat vond ik ook wel een geweldige speler. Zeker Coentrao had een lekkere avond, want Robben verdedigde totaal niet mee terug.
Wat was die Robben slecht zeg. Hij voetbalde als een 3.
Buiten het feit dat Robben op de verkeerde plek staat zie je eigenlijk ook wat een gemankeerde speler het is. Bevat echt weinig techniek en het enige wat hij kan is op snelheid een mannetje voorbij. Nou, dat lukte ongeveer 0 keer dit EK.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12955 stemmen
Mwoah hoogmoed...ken weinig mensen die optimisch waren voor het EK als ik eerlijk mag zijn. Voor het EK was het gezeik allang aan de gang.
Hoogmoed inderdaad. Kan me best inbeelden dat dutchtuga geen zin had om hier te komen praten over het EK.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Wellicht kunnen we vanaf september ook Douglas opstellen.
Laat hem eerst eens fatsoenlijk bij Twente spelen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Hoogmoed inderdaad. Kan me best inbeelden dat dutchtuga geen zin had om hier te komen praten over het EK.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Tsjah...niet meer dan een dikke drogreden. Nu even snel je gram komen halen, vanwege wat? 
Al dacht ik wel dat we de poule door zouden komen. Maar enig positivisme voor zo'n toernooi kan bij geen enkel land kwaad denk ik. En ja, ik dacht ook dat we van Portugal zouden winnen(al was dit nog voor de oefenduels), want die hebben er ook geen pepernoot van gebakken de laatste jaren. Heeft weinig met hoogmoed te maken verder.
Voor de rest lijkt dit me ook geen reden om een topic te vermijden. Alsof het er nu opeens anders aan toe gaat?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het is enorm zielig om achteraf je gram te komen halen. Was dan ook een grote jongen geweest en had vooraf je visie getoond. Dit is enorm gloriehunter-gedrag. Oeh, ze winnen eens en dus kom ik even provoceren. Heb geen moeite met kritiek op Oranje, maar wel van de namen die ook voor onze uitschakeling hier meededen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2799 stemmen
Is het al bekend wanneer de rondvaart over de grachten is?
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Buiten het feit dat Robben op de verkeerde plek staat zie je eigenlijk ook wat een gemankeerde speler het is. Bevat echt weinig techniek en het enige wat hij kan is op snelheid een mannetje voorbij. Nou, dat lukte ongeveer 0 keer dit EK.
Op links was het later ook niet veel. Daar is hij ook bijna niet buitenom gegaan. Leek wel of hij niet durfde en bang was voor blessures ofzo. Op rechts was hij ook voorspelbaar. Die verdedigers stonden gewoon te wachten tot hij naar binnen ging.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12955 stemmen
Je gram halen doe je altijd achteraf. Hier wordt steeds oeverloos geluld vooraf, door mensen die er allemaal heilig van overtuigd zijn dat zij het het beste weten. Terwijl er maar één ding telt, en dat is de wedstrijd zelf.
Het getuigt eerder van een zekere zelfbeheersing om je niet mee te laten slepen door al het gedoe en gewoon te wachten tot na de match, wanneer je er effectief wat zinnigs over kwijt kan.
Daarnaast waren er hier nog genoeg die er zelfs voor de wedstrijd van Portugal van overtuigd waren dat ze die Portugen wel even met twee of meer doelpunten zouden opzijzetten.
Positivisme is wat anders dan keihard en zonder enige realiteitszin WIJ ZIJN DE BESTE roepen. Ook enige nederigheid siert een land.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Nu wordt het wel wel heel erg opgeblazen alsof iedereen hier NL het beste land vond. Zelfde categorietje oeverloos gelul.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
met een rechtsback in waardeloze vorm,
Is gewoon een matige voetballer. Dat zag bijna iedereen al, behalve jij.
(en nog een paar...)
Heitinga die vrij teleurstellend heeft gepresteerd, iets wat ie voorgaande jaren niet deed in Oranje.
Kwam omdat hij toen niet zo onder druk heeft gestaan als dit toernooi. Is op zo'n moment gewoon een subtoppertje.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat niet, maar wel is bekend dat het in een onderzeeër gaat gebeuren.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12955 stemmen
Nu wordt het wel wel heel erg opgeblazen alsof iedereen hier NL het beste land vond. Zelfde categorietje oeverloos gelul.
Vinden misschien niet, het zo verkopen wel. En met zulke grootspraak kan je inderdaad altijd op gram achteraf rekenen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De meesten in Nederland geloofden dit keer ook niet in de titel. Dus hoogmoed viel wel mee.
We moeten alleen afleren om ons altijd van tevoren in te delen als favoriet. Er zijn gewoon wat landen sterker dan wij en 2 daarvan zaten toevallig bij ons in de poule. Het heette niet voor niets de poule des doods, dan kun je er dus gewoon vroegtijdig uitvliegen. Helaas was het spel gewoon treurnis troef. Dat is hetgeen wat me het meest pijn doet. We hebben onszelf voor lul gezet.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
We kunnen Ajax inderdaad nog wel extra huldigingen voor hun titel 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
dutchgaga was vooral degene met hoogmoed.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Vinden misschien niet, het zo verkopen wel. En met zulke grootspraak kan je inderdaad altijd op gram achteraf rekenen.
Ben dan benieuwd wie je bedoelt. Stemming hier was volgens mij juist weinig positief.
Trouwens Engelse, Duitse, Spaanse, Braziliaanse, NL supporters. Allemaal mens-eigen, 1 pot nat, zitten altijd lui tussen die hun eigen ploeg de meeste kansen toedicht (toe-'hoopt'). Altijd dat geleuter dat alleen Nederlanders zich daar schuldig aan zouden maken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Je gram halen doe je altijd achteraf. Hier wordt steeds oeverloos geluld vooraf, door mensen die er allemaal heilig van overtuigd zijn dat zij het het beste weten. Terwijl er maar één ding telt, en dat is de wedstrijd zelf.
Het getuigt eerder van een zekere zelfbeheersing om je niet mee te laten slepen door al het gedoe en gewoon te wachten tot na de match, wanneer je er effectief wat zinnigs over kwijt kan.
Daarnaast waren er hier nog genoeg die er zelfs voor de wedstrijd van Portugal van overtuigd waren dat ze die Portugen wel even met twee of meer doelpunten zouden opzijzetten.
Positivisme is wat anders dan keihard en zonder enige realiteitszin WIJ ZIJN DE BESTE roepen. Ook enige nederigheid siert een land.
Haha kom zeg. Voor een Belg is het misschien logisch, maar hij is voor Portugal en die hebben al 2 duels gespeeld tot aan gister. Ook dan hoor je hem niet. Kijk, jij hebt geen land op dit EK dus dan snap ik het wel. Maar hij komt alleen opdagen bij dat ene potje wat fatsoenlijk werd gewonnen.
Overigens sta ik nog steeds achter Oranje. Gewoon toewerken naar 2014 om daar voor de titel te gaan. Het kan een keer goed fout gaan. Statistisch gezien is het zelfs logisch, want alle Europese WK finalisten (die hem verloren) presteerden daarna enorm slecht las ik. Italie en Frankrijk in 2008 zijn nog goede voorbeelden. Duitsland bereikte in 2004 niks, Italie in 96...
Apart is het wel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Wie heeft dat geroepen dan? Ga geen onzin verzinnen Onderhond
Typisch Belgisch complex tegen Nederlanders dit weer haha. Of ben ik nu ook denigrerend?
En tjah...als je alleen je visie achteraf mag geven kan je het beste dit topic de helft van de week gesloten houden en alleen 2 uur na de wedstrijd over voetbal lullen.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12955 stemmen
Haha kom zeg. Voor een Belg is het misschien logisch, maar hij is voor Portugal en die hebben al 2 duels gespeeld tot aan gister. Ook dan hoor je hem niet. Kijk, jij hebt geen land op dit EK dus dan snap ik het wel. Maar hij komt alleen opdagen bij dat ene potje wat fatsoenlijk werd gewonnen.
Net bij dat ene potje viel er hier ook wat te zeggen natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ben dan benieuwd wie je bedoelt. Stemming hier was volgens mij juist weinig positief.
Trouwens Engelse, Duitse, Spaanse, Braziliaanse, NL supporters. Allemaal mens-eigen, 1 pot nat, zitten altijd lui tussen die hun eigen ploeg de meeste kansen toedicht (toe-'hoopt'). Altijd dat geleuter dat alleen Nederlanders zich daar schuldig aan zouden maken.
Helemaal eens.
En het E.K. leefde dit jaar veel minder dan anders, dat merkte je zowat aan alles. Er was weinig geloof op een goed resultaat. Hoewel een toernooi pas echt gaat leven als je ver komt natuurlijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Dat was nog het enige positieve aan gisteren, het is wel goed voor mn poule aangezien ik Duitsland en Portugal door had.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.