• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.683 gebruikers
  • 9.419.743 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Blijft natuurlijk behoorlijk zielig om die zogenaamde geaardheid (wat al flink uit de lucht gegrepen is) constant te benadrukken. Er worden genoeg spelers hier genoemd maar zie daar geen geaardheid benoeming. Behoorlijk triest.

Overmars verdenk ik er ook van, voor de rest ben ik natuurlijk triest en zielig bezig,

Ben nu eenmaal een slechte verliezer!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wederom goed begonnen en ingestort.

Oranje heeft 3 x 20 minuten goed gespeeld. En dat waren telkens de eerste 20 minuten van de wedstrijd, toen de tegenstander Oranje liet komen. Bij de laatste 2 wedstrijden had Oranje totaal geen antwoord op het moment dat Portugal en Duitsland gingen voetballen. Oranje mistte zowat alles wat een goed elftal nodig heeft: souplesse, overtuiging, intelligentie, snelle omschakelingen, druk zetten. Het zat er gewoon niet in.

doorselecteren en verdergaan. Benieuwd of Bertje blijft. Misschien is een frisse wind nu gewenst. Hiddink, van Gaal, misschien Advocaat...er komen wel wat namen vrij.

Het grootste deel van deze groep zal ook naar 2014 toe moeten werken. Bommel, Kuijt en misschien Mathijsen niet, maar de rest wel. Dat moet je aanvullen met nieuwe talenten.

De toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Over 2 jaar kan het nog wat worden, maar daarna ben ik bang dat er een middelmatig elftal komt te staan. Ik denk dat, voor het eerst dat ik voetbal bewust volg (1988), de magere tijden voor Oranje aan gaan breken (over 4 jaar).

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

(wat al flink uit de lucht gegrepen is)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[

Oja, en nu zien we dutchtaga wel in dit topic Da's wel heel zielig.

Niks zieligs aan. Maanden geleden gezegd dat we het tegen de tijd van het EK allemaal wel zien. Nou we hebben het met zijn allen gezien. Geen idee waarom ik tot die tijd mee moet doen met het hopeloze geblaat van een groot deel van de mensen hier.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het zou juist goed zijn wanneer we niet een aantal topspelers in het team hebben, maar gewoon een degelijk team dat voor elkaar wil werken zoals Duitsland. Ego's maken een team kapot.

Het is allemaal zo statisch en makkelijk te lezen voor een tegenstander. Dan maar iets mindere kwaliteit en dynamischer. En er moet ook weer behoorlijk wat aan de conditie worden gedaan, want dat zag er echt eng slecht uit dit toernooi.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Niks zieligs aan. Maanden geleden gezegd dat we het tegen de tijd van het EK allemaal wel zien. Nou we hebben het met zijn allen gezien. Geen idee waarom ik tot die tijd mee moet doen met het hopeloze geblaat van een groot deel van de mensen hier.

En als je nou verloren had?? daarom best wel zielig maar niettemin je grootste recht.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Sinds 88 volg je voetbal? Hoe oud ben jij? Ik dacht onder de 30....

Verder ben ik niet bang voor de toekomst. Er komt genoeg leuks aan, maar ze moeten wel de kans krijgen. En dit EK zag je ook weer dat niet altijd de beste spelers het verst komen, maar het beste team. Daarom kan iedereen wel lachen om de namen die ik van de week al postte, maar ik verwacht weinig problemen voor Oranje.

Wel moet er nu eens gekeken worden wie nog Oranje waardig zijn. Ik heb me bv dit EK gigantisch gestoord aan van Persie, op en buiten het veld. Ook meteen bellen na de wedstrijd op het veld of het hele EK de pers niet te woord staan. Irriteer me er dood aan. Ik denk dat hij zichzelf beter vind dan dat ie in Oranje laat zien.

Bert heeft grote fouten gemaakt, tactisch, technisch, mentaal en qua selectiebeleid. Ik hoop snel te weten hoe nu verder. Ik denk dat deze groep nog wel een tijdje mee kan. Ik vind ook niet dat we gebrek aan kwaliteit hebben. Het is een gebrek aan collegialiteit dat ons dit EK nekte. Ik hoop overigens wel dat clubs nu ook eens goede verdedigens op gaan leiden. Het was treurig om te zien wat wij er hebben lopen en wat er bv bij Portugal loopt. Dat waren echt grote sterke atleten.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Persoonlijk vind ik, zet daar eender welke andere goede spits, dat hij er zeker evenveel, zoniet meer inknalt dan Ronaldo. Op deze drie matchen heeft Ronaldo echt nog niet veel goed voetbal laten zien hoor.

Onzin. Buiten de goals om heeft hij voor enorm veel dreiging en destabilisatie gezorgd. Sowieso de hele aanval van Portugal. Mooi om te zien dat je gegarandeerd bent van 100% kansen wanneer ze maar een beetje aanzetten. Tegen zo'n B-verdediging als die van NL is dat dan helemaal duidelijk.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
En als je nou verloren had?? daarom best wel zielig maar niettemin je grootste recht.

Dan had ik ook wel wat gezegd, maar zo is het natuurlijk een stuk lekkerder allemaal

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Prima, maar was dan ook na gisteravond weggebleven. Dit is echt heel lachwekkend wat je nu zit te doen. Had dan ook na Duitsland-Portugal je zegje gedaan. Vrij laf wat je nu doet.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nogmaals, zie er weinig lachwekkends aan. Discussies gingen toen voornamelijk over Portugal-Nederland en CR7. Dan is de wedstrijd van gister natuurlijk de ideale uitlaatklep. Lachwekkend vind ik eerder de talloze misplaatste opvattingen over Portugal, CR7 en de prognoses over de wedstrijd van gister.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Blijft natuurlijk behoorlijk zielig om die zogenaamde geaardheid (wat al flink uit de lucht gegrepen is) constant te benadrukken. Er worden genoeg spelers hier genoemd maar zie daar geen geaardheid benoeming. Behoorlijk triest.

Dat heet nu onmacht en frustratie Naomi.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Sinds 88 volg je voetbal? Hoe oud ben jij? Ik dacht onder de 30....

Ik was er vroeg bij: toen was ik 7 jaar. Twee jaar later kon ik het nog wat beter volgen, maar heb alle wedstrijden van het E.K. 1988 toch goed live kunnen volgen en heb flink gesupporterd.

Verder ben ik niet bang voor de toekomst. Er komt genoeg leuks aan, maar ze moeten wel de kans krijgen. En dit EK zag je ook weer dat niet altijd de beste spelers het verst komen, maar het beste team. Daarom kan iedereen wel lachen om de namen die ik van de week al postte, maar ik verwacht weinig problemen voor Oranje.

Er komt sowieso een tussenperiode - dat de toppers van nu stoppen en de nieuwelingen het over moeten nemen. Ik zie er nog geen geboren leiders tussen zitten, of spelers met buitengewone kwaliteiten.

Wel moet er nu eens gekeken worden wie nog Oranje waardig zijn. Ik heb me bv dit EK gigantisch gestoord aan van Persie, op en buiten het veld. Ook meteen bellen na de wedstrijd op het veld of het hele EK de pers niet te woord staan. Irriteer me er dood aan. Ik denk dat hij zichzelf beter vind dan dat ie in Oranje laat zien.

Lekker objectief. Hij mag geen interviews afleggen van Arsenal. Kan hij verder weinig aan doen. Daarnaast was Van Persie verre van de slechtste speler dit toernooi. Heb me bijvoorbeeld meer geërgerd aan Robben, die écht niks heeft laten zien.

Hij is natuurlijk ook veel beter dan hij bij Oranje heeft laten zien. Kijk maar eens naar zijn wedstrijden voor Arsenal.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

En nu je hebt gewonnen wil je wel meedoen in het hopeloze geblaat. It makes no sense

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat heet nu onmacht en frustratie Naomi.

Yup!

Als Feyenoorder zou die het moeten weten maar goed hij heeft natuurlijk Spanje en Atletico achter de hand.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Prima, maar was dan ook na gisteravond weggebleven. Dit is echt heel lachwekkend wat je nu zit te doen. Had dan ook na Duitsland-Portugal je zegje gedaan. Vrij laf wat je nu doet.

Lijkt me vrij logisch. Ik vind nog dat ie het vrij normaal doet, ik zou heel wat meer zout in de wonden strooien .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wel moet er nu eens gekeken worden wie nog Oranje waardig zijn. Ik heb me bv dit EK gigantisch gestoord aan van Persie, op en buiten het veld. Ook meteen bellen na de wedstrijd .

ja verschrikkelijk, ophangen aan de hoogste boom!

Zeg dan gewoon dat je je idool Huntelaar vanaf het begin de spits had willen zien, (die er overigens anderhalf wedstrijd geen reet van bakte)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

rep_robert schreef:

En nu je hebt gewonnen wil je wel meedoen in het hopeloze geblaat. It makes no sense

Geblaat over de wedstrijd van gister, yup. Misschien nog wat over het verloop van het toernooi. Daarna heb ik het wel weer gezien. Zit er overigens sterk in. Tsjechië is te pakken en dan sta je ineens in de halve finales. Dan is echt alles mogelijk. Misschien zit er een herhaling van 2004 in, maar dan hopelijk met winst.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het was treurig om te zien wat wij er hebben lopen en wat er bv bij Portugal loopt. Dat waren echt grote sterke atleten.

Vind het nogal merkwaardig om dat nu te horen van iemand die mij constant verweet uit mn nek te lullen en maar blijven roepen dat 'onze verdediging echt niet minder is dan die van anderen' . .Maar goed.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Zeg dan gewoon dat je je idool Huntelaar vanaf het begin de spits had willen zien, (die er overigens anderhalf wedstrijd geen reet van bakte)

Haha, nu blaten ze allemaal: Huntelaar heeft geen bruikbare ballen gehad.

Verrassend!

Dat was voor het E.K. al bekend, dat zo'n type spits geen bruikbare ballen krijgt in dit systeem.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De boel is al geknakt tegen Denemarken. 2 gefrustreerde spelers naast elkaar op de bank, de Hunt en van der Vaart. Als je dan verliest, dan bevordert dat de onderlinge sfeer natuurlijk niet.

Het was gewoon bagger !

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

kos schreef:

(quote)

Vind het nogal merkwaardig om dat nu te horen van iemand die mij constant verweet uit mn nek te lullen en maar blijven roepen dat 'onze verdediging echt niet minder is dan die van anderen' . .Maar goed.

kan me herinneren dat John Terry zogenaamd geen toegevoegde waarde zou zijn voor de oranje-verdediging...

Toch A&L?

Als er iets ontbrak dit toernooi was het wel leiderschap en organisatie

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Nogmaals, zie er weinig lachwekkends aan. Discussies gingen toen voornamelijk over Portugal-Nederland en CR7. Dan is de wedstrijd van gister natuurlijk de ideale uitlaatklep. Lachwekkend vind ik eerder de talloze misplaatste opvattingen over Portugal, CR7 en de prognoses over de wedstrijd van gister.

Hou op zeg, haha. Je komt nu even popi jopi doen. Was de laatste maand dan op komen dagen hier. Niet nu Portugal voor het eerst dit EK een fatsoenlijk potje heeft gespeeld. Echt, heel goedkoop wat je zit te doen, al is dit niet zo verrassend.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, nu blaten ze allemaal: Huntelaar heeft geen bruikbare ballen gehad.

Verrassend!

Dat was voor het E.K. al bekend, dat zo'n type spits geen bruikbare ballen krijgt in dit systeem.

Precies zoals ook tijdens het WK, maar toen gingen zowat alle lange ballen van RObben en Sneijder erin (en nu niet......) en werd Van Persie met de grond gelijk maakt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Portugal wordt natuurlijk ook geen Europees Kampioen, dus daar hoeven we niet gefrustreerd over te zijn. We kunnen ons beter bij onze wanprestatie houden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Mwoah...je kan KJH niet kwalijk nemen dat hij zijn specialiteit, het scoren van veel goals niet goed uitvoerde. Dat hij er helemaal niet aan te pas komt is natuurlijk weer een ander verhaal.

Overigens was het systeem gisteren ook weer een drama. Van Persie stond waar eigenlijk? Die zwom als een verdwaalde vis in een veel te grote vijver rond en de flanken werden bezet door Robben (alweer op de verkeerde kant) en Wesley Sneijder. Nou, dan ben je alweer vleugellam.

T.o.v. de eerste wedstrijden kreeg de spits(van Persie, red.) nog best veel kansen die een spits in vorm(of vertrouwen?) er gewoon in knalt.

Ik zou i.i.g. blij zijn dat het niet meer over van Persie en KJH gaat. Anders werden die twee nu compleet afgeserveerd, terwijl het eigenlijk al mis ging met het selectie beleid van de bondscoach.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Probleem bij jou is dat je altijd alles afzeikt en dan krijg je tegengas. In normale doen had onze achterhoede ook vrij veel kunnen compenseren. Maar we gaan zonder een fatsoenlijke linksback, met een rechtsback in waardeloze vorm, met een geblesseerde CV en met een Heitinga die vrij teleurstellend heeft gepresteerd, iets wat ie voorgaande jaren niet deed in Oranje. En het middenveld was zo matig dat onze achterhoede telkens onder grote druk stond. In 2010 hadden we een stabiele ploeg, dan kan je minpunten compenseren. Daar ging ik dit EK ook vanuit.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het was toch al heel lang overduidelijk dat deze verdediging geen schijn van kans had tegen écht goede spelers. Er is veel hoogmoed geweest, maar gelukkig staat iedereen nu weer met beide voeten op de grond.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Geblaat over de wedstrijd van gister, yup. Misschien nog wat over het verloop van het toernooi. Daarna heb ik het wel weer gezien. Zit er overigens sterk in. Tsjechië is te pakken en dan sta je ineens in de halve finales. Dan is echt alles mogelijk. Misschien zit er een herhaling van 2004 in, maar dan hopelijk met winst.

Ik zie ze inderdaad wel ver komen. Als je die verdediging van Portugal ziet, daar word je als Nederlander toch jaloers van. Op iedere positie zijn ze in de verdediging 3 klasses beter vertegenwoordigd.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Mooi is vooral de twee opkomende backs. Heerlijk om te zien hoe dat samenvloeit met Ronaldo en Nani. Had van Coentrao geen geweldig toernooi verwacht gezien zijn prestaties bij Real, maar hij overtreft alle verwachtingen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.