- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik heb de laatste 20 minuten van de 1ste helft van Ierland - Kroatië gezien en ik moet zeggen, die Kroaten maken wel indruk. Ze spelen goed positiespel en het tempo is moordend. Ze zetten fantastisch druk (kunnen De Jong en Bommel nog wat van leren) en houden het goed breed (iets voor Affelay en Robben?). Ik ben echt onder de indruk.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dan weet ik ook weer dat jij niks snapt van het spelletje genaamd voetbal.
Gelukkig weet ik wie het zegt. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Mario van der Ende zegt op twitter dat het een geldig doelpunt was en geen buitenspel (vraag is blijkbaar of de bal op de Kroaat van een Ier of via een Ier komt). Meende het ook zeker te weten maar door Gert Jan en Jack ging ik toch even twijfelen.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6549 stemmen
Jemig zeg, ik heb het helemaal gehad met de uitzending van NED1 in de rust. Ik kijk nu alleen nog België1 in de rust zeg!
En nu mag Kroatië het afmaken!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Mario van der Ende zegt op twitter dat het een geldig doelpunt was en geen buitenspel (vraag is blijkbaar of de bal op de Kroaat van een Ier of via een Ier komt). Meende het ook zeker te weten maar door Gert Jan en Jack ging ik toch even twijfelen.
Nee, die Ier blokte hem en vervolgens passte een andere Ier hem naar de Kroaat, die scoorde. Het was dus gewoon een geldig doelpunt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
De bal kwam duidelijk van een Ier. De Belgische commentator gaf als argument dat de speler al buitenspel stond toen het schot van Modric vertrok. En aangezien het dezelfde fase betrof haalde hij voordeel uit zijn initiële buitenspel positie.
Dat lijkt me niet zomaar te kloppen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik heb de laatste 20 minuten van de 1ste helft van Ierland - Kroatië gezien en ik moet zeggen, die Kroaten maken wel indruk. Ze spelen goed positiespel en het tempo is moordend. Ze zetten fantastisch druk (kunnen De Jong en Bommel nog wat van leren) en houden het goed breed (iets voor Affelay en Robben?). Ik ben echt onder de indruk.
Een lesje hoe je druk moet zetten kan je beter aan Sneijder geven. Wat die eerste helft aan het doen was qua druk zetten was echt bedroevend.
Maar die twee controleurs moeten zeker verder doordekken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
De bal kwam duidelijk van een Ier. De Belgische commentator gaf als argument dat de speler al buitenspel stond toen het schot van Modric vertrok. En aangezien het dezelfde fase betrof haalde hij voordeel uit zijn initiële buitenspel positie.
Dat lijkt me niet zomaar te kloppen.
Nee dat klopt dus alleen als de bal via een voet van een Ier bij die spits belandt. Niet zoals hier gebeurde door een Ier wordt weggeschopt.
Wel zeer irritant dat de NOS maar blijft ouwehoeren over een fout en niet in de rust wat kenners raadpleegt. Verschuil je op zijn minst achter wat mensen die er voor geleerd hebben voordat je allehande boude beweringen gaat doen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Een lesje hoe je druk moet zetten kan je beter aan Sneijder geven. Wat die eerste helft aan het doen was qua druk zetten was echt bedroevend.
Maar die twee controleurs moeten zeker verder doordekken.
Onjuist, de voorste vier zetten juist wél goed druk. Het probleem was dat de controleurs niet aanschoven, waardoor er een immens gat ontstond tussen het middenveld en de aanval. Dat ligt niet aan Sneijder. Sneijder speelde fantastisch, hem kan je niet veel verwijten.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Vooralsnog geen enkele reden om Bakvic en Nogzonvic in te brengen.
Bikinic zie ik er (in de slotfase) nog wel inkomen.
BB_Shields
-
- 32 berichten
- 11 stemmen
Come on Ireland !! Altijd zwak voor dat land gehad.
me too!
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Nou die Kuipers kan z'n koffers ook pakken.
Zuivere penal.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Onjuist, de voorste vier zetten juist wél goed druk. Het probleem was dat de controleurs niet aanschoven, waardoor er een immens gat ontstond tussen het middenveld en de aanval. Dat ligt niet aan Sneijder. Sneijder speelde fantastisch, hem kan je niet veel verwijten.
Sneijder speelde de tweede helft enorm goed. Voor rust was het niets bijzonders en qua druk zetten was hij zelfs ronduit bedroevend. Denen kwamen er bijna constant uit omdat hij niet meedeed of te laat schakelde.
En inderdaad was doordekken Van Bommel en De Jong daarna ook heel matig. Maar daar begon de ellende qua vastzetten zeker niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Scheids van Polen - Griekenland was al slechter. Nederland - Denemarken penalty was overduidelijk. We houden er weinig meer over.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Jemig zeg, ik heb het helemaal gehad met de uitzending van NED1 in de rust. Ik kijk nu alleen nog België1 in de rust zeg!
Nederland 1 heeft nauwelijks uitzending tijdens de rust. Echt een aanfluiting zoveel reclame, zeker als je het vergelijkt met de Belg.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zap dan ook standaard in de rust naar Belgie, NOS is echt bagger met hun 3 minuten en de statistiekenpipo.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Scheids van Polen - Griekenland was al slechter. Nederland - Denemarken penalty was overduidelijk. We houden er weinig meer over.
Ik vond de scheids bij Spanje - Italië wel goed fluiten eerlijk gezegd.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Frank 'binneuh' Raes is ook een stuk prettiger om naar te luisteren dan Jan Roelfs.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Sneijder speelde de tweede helft enorm goed. Voor rust was het niets bijzonders en qua druk zetten was hij zelfs ronduit bedroevend. Denen kwamen er bijna constant uit omdat hij niet meedeed of te laat schakelde.
En inderdaad was doordekken Van Bommel en De Jong daarna ook heel matig. Maar daar begon de ellende qua vastzetten zeker niet.
Volgens Van Marwijk had Oranje meer naar achteren moeten lopen, dat geeft al aan hoe Van Marwijk over het spelletje denkt. in zijn ogen was het druk zetten van Van Bommel en De Jong dus gewoon prima. Wat natuurlijk lachwekkend is, want ik ben het met je eens dat die twee dramatisch drukzetten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vond de scheids bij Spanje - Italië wel goed fluiten eerlijk gezegd.
Kassai vind ik ook een van de betere scheidsrechters die we hebben op dit moment. Prima gefloten idd.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
paar flinke glazen d'r in, benieuwd hoe ze er straks bijlopen

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Volgens Van Marwijk had Oranje meer naar achteren moeten lopen, dat geeft al aan hoe Van Marwijk over het spelletje denkt. in zijn ogen was het druk zetten van Van Bommel en De Jong dus gewoon prima. Wat natuurlijk lachwekkend is, want ik ben het met je eens dat die twee dramatisch drukzetten.
Drukzetten doe je met z'n allen, als er een paar verdedigend verzaken of verkeerde keuzes maken (wat nogal eens het geval was bij Sneijder, Afellay en Robben) dan kun je druk zetten wat je wilt maar dan hebben de Denen altijd een mannetje over.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
En ter verdediging van Van Bommel en De Jong kun je wel aanvoeren dat als je het druk zetten voorin al verkeerd ziet gaan, dat je als middenvelder natuurlijk niet ook nog eens gaat doorstappen. Is zelfmoord.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Mooi begin. Al bij al een makkelijke zege. Jammer dat Italië een puntje kon afsnoepen van Spanje. Nu moet Kroatië eigenlijk al winnen van Italië (Spanje zal wel een maatje te groot zijn met die verdediging) om door te gaan.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Drukzetten doe je met z'n allen, als er een paar verdedigend verzaken of verkeerde keuzes maken (wat nogal eens het geval was bij Sneijder, Afellay en Robben) dan kun je druk zetten wat je wilt maar dan hebben de Denen altijd een mannetje over.
Nogmaals, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Juist de voorste vier zette goed druk. Het enige wat Robben en Afellay nalieten was meeverdedigen. Qua drukzetten ging het goed, tot het middenveld waar Van Bommel en De Jong verzaakte.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Nogmaals ik snap ook niet waar jij het vandaan haalt dat zij dat wel goed deden.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
beetje Srpski maar dan tikkeltje anders 
-
Dijkstra bij VI zie ik, toffe vent
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.