- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pff wat is dat VI toch flauw, maar Studio Voetbal met Nick en Simon is gewoon ondoenlijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Was je blij dat hij m miste?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Pff wat is dat VI toch flauw, maar Studio Voetbal met Nick en Simon is gewoon ondoenlijk.
Vind dat er behoorlijk op ingegaan wordt wat er fout ging bij SV. Plus zij hebben de beelden wat een grote toegevoegde waarde is bij het analyseren.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Even terugbladeren jij 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
En ik maar denken dat je zo blij bent met Derksen omdat hij dingen verwoord zoals jij over voetbal denkt 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind dat er behoorlijk op ingegaan wordt wat er fout ging bij SV. Plus zij hebben de beelden wat een grote toegevoegde waarde is bij het analyseren.
Ik kijk normalitair ook liever naar SV, maar met twee van die volkszangers kan ik het echt niet aan zien. Dan nog liever Van der Gijp voor de 400ste keer in herhaling te zien vallen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En ik maar denken dat je zo blij bent met Derksen omdat hij dingen verwoord zoals jij over voetbal denkt
Derksen is wel ok, maar die wordt door de rest helaas mee naar beneden gehaald tot een bedenkelijk niveau. Het is soms best geestig, maar hooguit voor 10 minutren.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik kijk normalitair ook liever naar SV, maar met twee van die volkszangers kan ik het echt niet aan zien. Dan nog liever Van der Gijp voor de 400ste keer in herhaling te zien vallen.
Gelukkig zijn N&S weinig aan het woord.
Simon lijkt trouwens op Gerard Pique. edit: Nick natuurlijk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Impressionant hoor, die Italianen, ik gaf ze geen stuiver maar ze durven in ieder geval te voetballen, zelfs tegen de wereldkampioen. Ik wil niet in herhaling vallen, maar als je die spelintentie toch vergelijkt met Nederland; gewoon voetbal (Pirlo!) centraal op het middenveld, wat een verschil dan met een houthakker als Nigel de Jong.
Hoogtepunten: de pass van Pirlo, de kop van Mandzukic en het vaarwel van Catenaccio.
Dieptepunten: Falende Fernando, treuzelende Balo en fluitjes in het publiek.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6549 stemmen
Nog meer mensen dit gezien?
Kroatische supporter die het veld op rent tijdens de wedstrijd; hij wilde heel graag de zwarte muts van de bondscoach; die kreeg hij niet, maar wel een kusje van de coach! 

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Impressionant hoor, die Italianen, ik gaf ze geen stuiver maar ze durven in ieder geval te voetballen, zelfs tegen de wereldkampioen. Ik wil niet in herhaling vallen, maar als je die spelintentie toch vergelijkt met Nederland; gewoon voetbal (Pirlo!) centraal op het middenveld, wat een verschil dan met een houthakker als Nigel de Jong.
Haha, ja want spelen met Marchisio en Motta plus een De Rossi als Libero heeft 'aanvallen' duidelijk op het lijf geschreven.
Wat de Italianen goed deden was het druk zetten met het hele team, dat ontbrak eraan bij Nederland, niet het aantal aanvallende of defensieve mensen *edit: of de intentie.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen

Jammer, lekker gestreden. En bewezen dat de Ieren het mooiste publiek hebben so far. Geweldige sfeer.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Alsof Lens het verschil zou moeten maken...
Ik zal ophouden over Lens, maar eerst jouw opmerking nog beantwoorden. Zou Lens het verschil gemaakt hebben tegen Denmarken? Ja want dan zou Robben op links zijn gaan spelen en heb je ineens op de vleugels twee spelers die een actie kunnen maken en de achterlijn halen. Daarmee trek je ook verdedigers uit het centrum weg en komt er meer ruimte voor centrale aanvallers/middenvelders.
Maar goed, woensdag laatste strohalm. Wie zou er in de spits staan? Huntelaar, Van Persie, Kuyt of De Jong? Handig 4 spelers meenemen voor 1 positie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Haha, ja want spelen met Marchisio en Motta plus een De Rossi als Libero heeft 'aanvallen' duidelijk op het lijf geschreven.
Wat de Italianen goed deden was het druk zetten met het hele team, dat ontbrak eraan bij Nederland, niet het aantal aanvallende of defensieve mensen *edit: of de intentie.
Tja, Italië speelde tegen de Europees en Wereldkampioen vol vertrouwen, naar voren en met voetbal en beweging op het middenveld, terwijl de Ollanders het tegen de Deense semiprofs deden met het betonblokduo De Jong - Van Bommel. Kun je het een andere naam geven ('druk zetten' is nu weer in, 2 jaar terug was het 'balans'), maar het komt er gewoon op neer dat de Italianen cojones hebben en vanuit de eigen kracht en als team speelden, en Nederland stroperig met 6 man rond anderhalve Deense aanvaller stonden te lummelen en volledig afhankelijk waren van een briljante ingeving van Sneijdertje. Zo aanvallend, positief en leuk als Italië speelde heeft Nederland in die 4 jaar onder bange Bert niet 1 keer gedaan. Dus ja, dat ligt wel aan intentie.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Italië speelde inderdaad tegen een andere tegenstander dan Nederland dus de vergelijking tussen de twee teams is al bijna niet te maken, maar we proberen het toch.
Als je kijkt naar de namen op de posities dan heeft Italië gewoon nog meer zekerheid ingebouwd dan Nederland. 5 verdedigers en 3 defensief ingestelde middenvelders (Pirlo die meer defensieve arbeid leverde dan offensieve). Het enige verschil was dat Italië wel als een team voetbalde en Nederland (in fases) niet.
Italië zette op z'n tijd goed druk op Spanje. dat ging echter wel vanuit de defensieve organisatie. Iedereen, ook Balotelli en Cassano waren gekweet van hun taak om hun defensieve arbeid te verzetten en deden dat ook naar behoren (na een uur waren zij dan ook, door het vele lopen, op, waardoor ze gewisseld werden).
De eigen kracht (waarover je zo mooi preekt) van de Italianen is de defensieve organisatie en van daaruit speelde ze inderdaad. Nederland heeft de defensieve kracht van Italië niet en moet daarom vanuit het middenveld zekerheden inbouwen. Dat die balans tussen defensieve zekerheid en aanvallende kracht gisteravond niet optimaal was is duidelijk, en dat het resultaat van de Italianen tov de Nederlanders een stuk beter was ook, maar het is niet zo dat de intentie van de Italianen meer ballen had dan die van Oranje.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik ben het eens met depri. Vooral Marchisio zette lekker vroeg druk. Van Bommel deed alles op 6 meter afstand en zelfs met 10 minuten op de klok zette hij totaal geen druk op de bal. Afgrijselijk, trok me de haren uit mn kop toen ik dat zag.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hoe je dat nou uit mijn verhaal haalt snap ik dan weer niet.
Imo lag het meer aan de laakbare aanvallers van Nederland die de rest van de ploeg deed teruglopen, niet andersom.
En Van Bommel (samen met vele anderen) speelde inderdaad geen goede wedstrijd maar dat vond ik juist wel een van de enige die de laatste minuten wel goed vooruit speelde en afjaagde.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hier:

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ok, misschien had ik specifieker moeten zijn, ik bedoelde dus de niet mee verdedigende aanvallers. Waardoor de rest van het team, noodzakelijk, achteruit ging lopen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De 'verdedigende' Marchisio kwam tegen Spanje vaker in de vijandelijke 16 dan Nasty Nigel in zijn hele carrière. De aanvallende intenties spatten er vanaf bij Italië, onder welke noemer je dat ook wilt plaatsen. Nederland speelde met 6 puur verdedigende spelers tegen een veredeld café-elftal, als je dat nog aanvallend wil noemen kun je er wel een academische theorie uitgooien, maar het was gewoon laf (zoals we Bertje kennen). Oranje kreeg het loon van de angst, de Squadra Azzurra de vruchten van de durf.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Hier:
Op momenten zette het NL elftal wel goed druk hoor(vooral het eerste half uur/tot de tegengoal), dat resulteerde in een aantal grote fouten bij de Deense verdediging/keeper. Remember de paar kansen? Alleen dit zijn maar bepaalde periodes in de wedstrijd. Vooral wanneer de Polen over de middenlijn kwamen viel het tegen.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
Vooral wanneer de Polen over de middenlijn kwamen viel het tegen.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Ik wil niet in herhaling vallen, maar als je die spelintentie toch vergelijkt met Nederland; gewoon voetbal (Pirlo!) centraal op het middenveld, wat een verschil dan met een houthakker als Nigel de Jong.
.
Je kan wel voor de 300e keer dezelfde opendeur intrappen maar als Nederland een speler had met de kwaliteiten van Pirlo had ie gewoon gespeeld hoor. Je lijkt Gijp wel. Word onderhand doodmoe van die conclusie dat Busquets, Pirlo en Khedira beter zijn dan Bommel en De Jong. Ja, dat ziet een blinde ook nog wel. Maar wij hebben toch niets beters? En kom alsjeblieft niet aan met Van der Vaart
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nogmaals, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Juist de voorste vier zette goed druk. Het enige wat Robben en Afellay nalieten was meeverdedigen. Qua drukzetten ging het goed, tot het middenveld waar Van Bommel en De Jong verzaakte.
Voorhoede was erbarmelijk als het op druk zetten aankwam. Als je dat goed druk zetten vond dan hoop ik van harte dan onze aanvallers er niet hetzelfde over denken anders zie ik het heel somber in.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Op momenten zette het NL elftal wel goed druk hoor(vooral het eerste half uur/tot de tegengoal), dat resulteerde in een aantal grote fouten bij de Deense verdediging/keeper. Remember de paar kansen? Alleen dit zijn maar bepaalde periodes in de wedstrijd. Vooral wanneer de Polen over de middenlijn kwamen viel het tegen.
Deense verdedigers die ineens veranderen in Polen. Het wordt mij allemaal een beetje te verwarrend 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone - Ajax wijst bod van Newcastle United op Anita af: 'Ik snap het wel'
Voila, nu mag de bevestiging er wel zijn dat men in Europa Anita wel degelijk hoog in schat. Ik weet gewoon dat ik gelijk ga krijgen wat betreft deze kleine krijger. En heel goed van Ajax dat ze hem willen houden. Zou vreselijk zijn als onze kleine Xavi zou vertrekken. Ajax moet hem maar eens een langer en beter contract aanbieden.
Voetbalzone - 'Van der Vaart is vertrouwen in Van Marwijk verloren'
En dit snap ik ook wel, ben van Marwijk die zijn vriendjes en familie de hand boven het hoofd houdt ook beu. Opzouten met van Persie uit de spits en met van Bommel uit de ploeg. Het is ook wel schrijnend om te zien dat van Bommel nooit eens eruit gehaald wordt. Beetje wat de Boer al 1,5 jaar met Siem de Jong doet. Knap irritant.
Dit is ook het verschil met het Oranje van 2010. Toen deed het hele team 1 ding, nu gaat een deel naar voren en blijft een deel achterin hangen.
Ben het overigens niet met otherfool eens dat Oranje laf speelt. Tegen Denemarken ging er een hoop fout, maar Denemarken had natuurlijk niks in te brengen en had gewoon ouderwets mazzel. Kansen waren er echt zat voor ons. Wat dat betreft geloof ik best dat we woensdag wat kunnen bereiken. Winst is haalbaar, al wordt het moeilijk. Overigens zouden we bizar genoeg met een verlies nog kans maken op de 2e ronde.
Voetbalzone - Oranje kan ook bij nederlaag tegen Duitsland nog naar kwartfinale
Je kan wel voor de 300e keer dezelfde opendeur intrappen maar als Nederland een speler had met de kwaliteiten van Pirlo had ie gewoon gespeeld hoor. Je lijkt Gijp wel. Word onderhand doodmoe van die conclusie dat Busquets, Pirlo en Khedira beter zijn dan Bommel en De Jong. Ja, dat ziet een blinde ook nog wel. Maar wij hebben toch niets beters? En kom alsjeblieft niet aan met Van der Vaart
Van der Vaart ja. Gewoon een uitstekende speler die inderdaad op de plek van 1 van die 2 controleurs had moeten spelen. Zeker tegen fucking Denemarken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sneijder lijkt me. Die kan prima naast De Jong spelen. Van Persie op 10 en dan Huntelaar in de spits. Het is niet zo moeilijk.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Zo goed viel ie anders niet in. Joh, dat hele gezeik op de speelwijze/tactiek is zo ontzettend suggestief. Hadden Robben, Huntelaar en Van Persie er eentje ingeschoten, win je met 2-1 of 3-1 en had je geen haan horen kraaien. De Jong speelde een prima wedstrijd en Bommel was inderdaad ongelukkig. Maar heb je niet gezien hoe ontzettend zwak we achterin zijn? Ga je dan met een mannetje als Van der Vaart, wat een beetje geirriteerd is omdat ie denkt beter te zijn dan Sneijder en dus zichzelf voorin wil bewijzen, leg je toch helemaal de loper uit voor de tegenstander? Ze gingen er nu al doorheen als een mes door boter snijdt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heb liever dat Sneijder zich op het aanvallen richt dan op ballen veroveren. Sneijder is te geniaal om een controleur te spelen.
Als ik het woensdag mocht bepalen:
-------------Stekelenburg------------
vd Wiel-Heitinga-Mathijsen-Willems
----------De Jong-vd Vaart------------
----------------Sneijder-----------------
--Narsingh-Huntelaar-Robben-----
En mocht Narsingh net te licht worden bevonden voor zo'n kraker (jammer, want hij kan Huntelaar wel perfecte voorzetten geven) dan maar Afellay.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.