- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
bozzy
-
- 2161 berichten
- 670 stemmen
Meest bizarre actie van het hele EK tot nu toe.
Ongelofelijk!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Alsof hij hem over de doellijn wilde lopen......
Besluiteloos, en hij had ongetwijfeld iets ´moois´ in gedachten. Laat hem maar lekker staan dit EK; ieder toernooi heeft zijn clown nodig.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Hij dacht gewoon dat ie in zijn vrije tijd met wat vrienden een balletje aan het trappen was. Ik was er al bang voor: je hebt geen reet aan Balotelli. Ik moet wel altijd lachen als ik hem in het veld zie, het is iig geen grijze muis. Hoe die na zijn wissel op de bank zat
. Maar goed, volgende wedstrijd lekker starten met Di Natale. Er stonden gisteren, zover al niet bekend, maar liefst zes spelers van Juventus in het veld. Met Barzagli waren dat er zeven geweest. Das natuurlijk ook mede de reden dat het best lekker draaide gisteren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bert, luister eens.
-------------Stekelenburg------------
vd Wiel-Heitinga-Mathijsen-Boulah
----------De Jong-Sneijder------------
---Robben--------Persie-----Vd Vaart---
-------------------Huntelaar-------------
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nog meer mensen dit gezien?
Kroatische supporter die het veld op rent tijdens de wedstrijd; hij wilde heel graag de zwarte muts van de bondscoach; die kreeg hij niet, maar wel een kusje van de coach! 
Zie je nou... Ik zei nog: volgens mij rent er iemand het veld op. Dacht al dat ik gek werd, al laten ze dit soort debielen niet meer zien. Jammer. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Bij Studio Sportzomer hadden ze gister alle kansen van NL-DM achter elkaar gezet.
Vanaf een minuut of 20 begint de clip. Daar zitten toch een kans of 5-8 bij die je gewoon erin hoort te schieten zeg.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Voetbalzone - Ajax wijst bod van Newcastle United op Anita af: 'Ik snap het wel'
Voila, nu mag de bevestiging er wel zijn dat men in Europa Anita wel degelijk hoog in schat. Ik weet gewoon dat ik gelijk ga krijgen wat betreft deze kleine krijger. En heel goed van Ajax dat ze hem willen houden. Zou vreselijk zijn als onze kleine Xavi zou vertrekken. Ajax moet hem maar eens een langer en beter contract aanbieden.
Voetbalzone - 'Van der Vaart is vertrouwen in Van Marwijk verloren'
En dit snap ik ook wel, ben van Marwijk die zijn vriendjes en familie de hand boven het hoofd houdt ook beu. Opzouten met van Persie uit de spits en met van Bommel uit de ploeg. Het is ook wel schrijnend om te zien dat van Bommel nooit eens eruit gehaald wordt. Beetje wat de Boer al 1,5 jaar met Siem de Jong doet. Knap irritant.
Dit is ook het verschil met het Oranje van 2010. Toen deed het hele team 1 ding, nu gaat een deel naar voren en blijft een deel achterin hangen.
Ben het overigens niet met otherfool eens dat Oranje laf speelt. Tegen Denemarken ging er een hoop fout, maar Denemarken had natuurlijk niks in te brengen en had gewoon ouderwets mazzel. Kansen waren er echt zat voor ons. Wat dat betreft geloof ik best dat we woensdag wat kunnen bereiken. Winst is haalbaar, al wordt het moeilijk. Overigens zouden we bizar genoeg met een verlies nog kans maken op de 2e ronde.
Voetbalzone - Oranje kan ook bij nederlaag tegen Duitsland nog naar kwartfinale
Van der Vaart ja. Gewoon een uitstekende speler die inderdaad op de plek van 1 van die 2 controleurs had moeten spelen. Zeker tegen fucking Denemarken.
Man, wat een boel onzin in 1 bericht, haha!
V/d Vaart speelt zelden goed in Oranje.
Anita de kleine Xavi. 
Schijnt de zon bij jou?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vd Vaart speelt regelmatig prima in Oranje en als je mijn Xavi uitspraak letterlijk neemt dan moet je hem nog maar eens lezen en proberen te begrijpen.
Overigens noemden El Ahmadi en Clasie zichzelf in de VI ook de Xavi en Iniesta van Feyenoord..
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
ook maar bondscoachje spelen:
aardig eens met NW. Alleen niet Robben op rechts, zo voorspelbaar als wat (zeker tegen Duitsers), en Van der Wiel zo gauw mogelijk eruit, een wandelend drama is die gozer de laatste weken.
------------- Huntelaar
Robben - Van Persie - Narsingh
-------- Sneijder - De Jong --------
Willems -Vlaar - Heitinga - Boulahrouz
En als Bert z'n droomkoppel Van Bommel/De Jong in stand wil houden: Van Persie naar de flank (wat een gezwets lees je soms hier om hem eruit te laten....
onvoorstelbaar) en Sneijder achter de spits.
PS rare twijfeling bij Balotelli, hij dwingt die kans notabene nog zelf af.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vd Vaart speelt regelmatig prima in Oranje en als je mijn Xavi uitspraak letterlijk neemt dan moet je hem nog maar eens lezen en proberen te begrijpen.
Overigens noemden El Ahmadi en Clasie zichzelf in de VI ook de Xavi en Iniesta van Feyenoord..
Anita lijkt op geen enkel vlak op Xavi, enkel zijn lengte. Anita loopt veel met de bal, Xavi laat de bal het werk doen.
Alleen Clasie zei dat hij met zijn geringe lengte best ver zou kunnen komen, maar dat hij het niveau van Xavi uiteraard nog lang niet heeft. El Ahmadi heeft het nooit gezegd.
V/d Vaart was bijvoorbeeld tegen Denemarken nog dra-ma-tisch. Alles beter dan de Jong natuurlijk, maar Vaart is niet fit.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Zo goed viel ie anders niet in. Joh, dat hele gezeik op de speelwijze/tactiek is zo ontzettend suggestief. Hadden Robben, Huntelaar en Van Persie er eentje ingeschoten, win je met 2-1 of 3-1 en had je geen haan horen kraaien.
haha ja dat klopt wel.
Op het WK was eigenlijk ook geen 1 wedstrijd écht overtuigend, meeste goals vielen uit individuele acties van Sneijder en Robben (van afstand), en het was nog een godswonder dat je tegen Brazilie niet met 3-0 de rust inging. Alles viel goed dat toernooi
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
De 'verdedigende' Marchisio kwam tegen Spanje vaker in de vijandelijke 16 dan Nasty Nigel in zijn hele carrière.
Klopt, ze speelden ook 3-5-2 in balbezit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Anita lijkt op geen enkel vlak op Xavi, enkel zijn lengte. Anita loopt veel met de bal, Xavi laat de bal het werk doen.
Alleen Clasie zei dat hij met zijn geringe lengte best ver zou kunnen komen, maar dat hij het niveau van Xavi uiteraard nog lang niet heeft. El Ahmadi heeft het nooit gezegd.
V/d Vaart was bijvoorbeeld tegen Denemarken nog dra-ma-tisch. Alles beter dan de Jong natuurlijk, maar Vaart is niet fit.
Anita is juist iemand die veel passt. Je kijkt wel vrij weinig naar hem krijg ik het idee.
En ik zeg nergens dat ie het niveau van Xavi heeft of krijgt. Wat ik al dacht, je snapt dus niet wat ik zeg.
En ik had het bij dat laatste over een artikel in VI, waar die 2 de Xavi en Iniesta van Feyenoord werden genoemd.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Klopt, ze speelden ook 3-5-2 in balbezit.
Bij Nederland is het ook de bedoeling dat de backs eroverheen komen en de aanval zoeken. Dat dat niet veel gebeurt ligt aan de aanvulling die die spelers er aan geven, niet aan de intentie.
Feit is dat Italië bij vlagen ook gewoon massaal inzakte en de vleugelbacks Maggio en Giaccherini de 'vleugelspelers' van Spanje moesten dekken.
Italië creëerde gewoon nog een extra slot op de deur met een ouderwetse Libero.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Stekelenburg
Boularouhz-----Heitinga-----Willems
--------De Jong---------van Bommel----
Narsingh--------Sneijder------------Affelay
---------Hamster-----------van Persie-----
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik snap die kritiek hier op De Jong niet zo goed, kijkend naar de laatste 5 wedstrijden van Oranje is het juist de man in vorm.
Nigel was afgelopen zaterdag ook weer één van de weinige met een voldoende.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Bij Nederland is het ook de bedoeling dat de backs eroverheen komen en de aanval zoeken. Dat dat niet veel gebeurt ligt aan de aanvulling die die spelers er aan geven, niet aan de intentie.
Feit is dat Italië bij vlagen ook gewoon massaal inzakte en de vleugelbacks Maggio en Giaccherini de 'vleugelspelers' van Spanje moesten dekken.
Italië creëerde gewoon nog een extra slot op de deur met een ouderwetse Libero.
3-5-2 spelen betekent niet dat de backs maar als een gek telkens de achterlijn moeten halen..
Het is juist een verstevigd block waar je niet zoals bij NL ruimte tussen de linies krijgt.
Middenvelder De Rossi als libero was geniaal omdat hij buiten verdedigen ook prima de bal naar voren kan spelen en voetballend wat extras heeft.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
En ik zeg nergens dat ie het niveau van Xavi heeft of krijgt. Wat ik al dacht, je snapt dus niet wat ik zeg.
Ik snap heel goed wat je zegt (maar ik begrijp het niet, Adriaan).
Xavi en Anita zijn totaal onvergelijkbaar, behalve dan dat ze klein zijn en op het middenveld spelen.
En ik had het bij dat laatste over een artikel in VI, waar die 2 de Xavi en Iniesta van Feyenoord werden genoemd.
Door wie?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
-----------------Stekelenburg-----------------
Wiel----Heitinga--------Mathijssen--Willems
--------------------De Jong--------------------
-------Sneijder---------------Van der Vaart----
Narsingh---------Huntelaar----------Van Persie
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Onzichtbaar. Normaal geen slecht teken, maar hij had veel meer druk uit moeten oefenen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
3-5-2 spelen betekent niet dat de backs maar als een gek telkens de achterlijn moeten halen..
Het is juist een verstevigd block waar je niet zoals bij NL ruimte tussen de linies krijgt.
Middenvelder De Rossi als libero was geniaal omdat hij buiten verdedigen ook prima de bal naar voren kan spelen en voetballend wat extras heeft.
Inderdaad een verstevigd blok, en daar ging de discussie tussen mij en otherfool over die vond dat de intentie van de Italianen aanvallender was dan die van Nederland.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Stekelenburg
Boularouhz-----Heitinga-----Willems
--------De Jong---------van Bommel----
Narsingh--------Sneijder------------Affelay
---------Hamster-----------van Persie-----
op papier mooi, maar in de praktijk blijkt al tig wedstrijden dat zelfs met een mannetje meer in de verdediging + hetzelfde blok De Jong/Bommel totale wanorde in de verdediging is wanneer de tegenpartij aanvalt
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Overigens zou je de hamster ook voor Robben kunnen vervangen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
op papier mooi, maar in de praktijk blijkt al tig wedstrijden dat zelfs met een mannetje meer in de verdediging + hetzelfde blok De Jong/Bommel totale wanorde in de verdediging is wanneer de tegenpartij aanvalt
Uiteraard, maar dat kun je op deze manier redelijk ondervangen door de Jong en van Bommel als echte verdedigende middenvelders te gebruiken. Die moeten gewoon de bal afpakken en verder met hun tengels er van afblijven. Opbouwen laat je maar degenen doen die dat kunnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik snap die kritiek hier op De Jong niet zo goed, kijkend naar de laatste 5 wedstrijden van Oranje is het juist de man in vorm.
De Jong speelde tegen Denemarken zelfs gewoon sterk, zei van Halst ook nog bij SSZ. Het was vooral van Bommel die echt zwak was en ondertussen wel eens uit de ploeg zou mogen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
ook maar bondscoachje spelen:
aardig eens met NW. Alleen niet Robben op rechts, zo voorspelbaar als wat (zeker tegen Duitsers), en Van der Wiel zo gauw mogelijk eruit, een wandelend drama is die gozer de laatste weken.
------------- Huntelaar
Robben - Van Persie - Narsingh
-------- Sneijder - De Jong --------
Willems -Vlaar - Heitinga - Boulahrouz
En als Bert z'n droomkoppel Van Bommel/De Jong in stand wil houden: Van Persie naar de flank (wat een gezwets lees je soms hier om hem eruit te laten....
onvoorstelbaar) en Sneijder achter de spits.
PS rare twijfeling bij Balotelli, hij dwingt die kans notabene nog zelf af.
Daar heb je wel een punt, aan Robben heb je inderdaad meer op links. Ga hier dus gewoon met je mee.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
De opstelling van Verbeek dus, ook mee eens. Narsingh lijkt me ideale speler om Huntelaar te dienen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Uiteraard, maar dat kun je op deze manier redelijk ondervangen door de Jong en van Bommel als echte verdedigende middenvelders te gebruiken. Die moeten gewoon de bal afpakken en verder met hun tengels er van afblijven. Opbouwen laat je maar degenen doen die dat kunnen.
Ja, alleen zou de opbouw dan pas beginnen bij het aanvallende middenveld, De Jong speelt inderdaad vaker breed dan diep (met zaterdag een paar keer als uitzondering). A la Italia kunnen we wel vergeten vrees ik
maar goed Van Marwijk zal wel bar weinig gaan veranderen, net als 2002 laat hij alles compleet afhangen van individuele acties . Alhoewel ik moet zeggen dat ik niet wist wat ik zag hoe hij wisselde 
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Onzichtbaar. Normaal geen slecht teken, maar hij had veel meer druk uit moeten oefenen.
Dat was Bommel zijn taak. De Jong moest Eriksen in toom houden. En jij 'één van grootste talenten uit Europa' gezien?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.