• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.612 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

moviemafketel schreef:

Ze zijn een amusementsprogramma, waar ook de huisvrouwen en toppers-in-concert-volk zich bij thuis moet kunnen voelen. Voor de echte voetbalfans is dit erg jammer natuurlijk, maar VI moet ergens marktaandeel pakken t.o.v. Studio Sportzomer.

Is ook. Vermoed dat er stiekem ook erg veel vrouwen en niet voetballiefhebbers naar VI Oranje kijken. Als dat hun doel is doen ze het dan ook uitstekend.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Meer dan 1 miljoen kijkers voor VI Oranje. Snap er helemaal niets meer van. Heb gisteren dik kwartier gezien waarin ze eerst vijf minuten gingen terugblikken op een blessure van Hans Kraaij vervolgens Dennis van der Geest met een bloemetje kwam en en passant dat idiote nummer van hun nog werd ingestart waarna het vijf minuten over songfestival ging. Je moet wel een echte niet voetballiefhebber zijn wil je daar iedere avond naar kijken want programma gaat over heel veel maar zelden over voetbal.

Inderdaad gaan ze nu helemaal over de top met zelfs reclame voor Mora met Cora tijdens een discussie. Ik ben in ieder geval al afgehaakt, jammer want 2 jaar terug was het precies goed.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

timbo_ schreef:

Verder gisteren enorm genoten van de Russen. Volgens mij amper een lange bal gespeeld. Constant tussen de linies spelen, steeds pasjes over tien á twintig meter, zelden een lange bal. En razendsnel in de omschakeling. Heel leuke ploeg om naar te kijken.

Wat dat betreft kun je toch wel langzamerhand beginnen te stellen dat Barcelona het hedendaagse voetbal echt wel weer een beetje heeft veranderd.

Volgens mij speelt Rusland al 100 jaar zo. Compact en in de omschakeling.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Is ook. Vermoed dat er stiekem ook erg veel vrouwen en niet voetballiefhebbers naar VI Oranje kijken. Als dat hun doel is doen ze het dan ook uitstekend.

Snap jou ook wel. Pas na 20 minuten hadden ze het over de eerste wedstrijd. Het begint wel steeds erger te worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Gezellig daar ja pff. Arme stewards die ook maar gewoon hun vrijwilligerswerk doen.

Even vertaling gedaan voor de ondertitel bij dat filmpje:

Russen freaks op EURO 2012 in Wroclaw ... Oordeel voor jezelf. Stewards gemarteld en niemand reageerde ... Wat zal er gebeuren in Warschau?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Precies .

Anita valt uiteraard compleet door de mand in Engeland. Hij krijgt een paar schoppen en rent daarna huilend naar zijn moeder.

Ja, dat zal het zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ik denk dat de combinatie praten over voetbal, voetbalbeelden en ouwehoeren over randzaken het programma leuk maakt. Het is inderdaad meer cabaret dan voetbaldiscussie, maar schijnbaar vinden mensen het leuk. Als je naar de NOS zapt kom je ook Paul de Leeuw, Victoria Koblenko en meer van zulke lui tegen. Daar is het ook niet te inhoudelijk.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Deels mee eens, ze spelen idd al lang zo (uitschakeling van NL bijvoorbeeld) maar puur op de omschakeling is het niet hoor.

Het is wel lekker beweeglijk en dynamisch, veel leuker voetbal dan Barcelona hoor, snap die vergelijking ook niet zo. Lijkt meer op de Mannschaft.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die Russen hebben altijd een moordende conditie. Dat is er vanaf de Sovjet-tijd al ingeramd. Kilootje te zwaar? Opzoutuh.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik denk dat de combinatie praten over voetbal, voetbalbeelden en ouwehoeren over randzaken het programma leuk maakt. Het is inderdaad meer cabaret dan voetbaldiscussie, maar schijnbaar vinden mensen het leuk. Als je naar de NOS zapt kom je ook Paul de Leeuw, Victoria Koblenko en meer van zulke lui tegen. Daar is het ook niet te inhoudelijk.

Het probleem is ook niet de opzet maar de invulling. Het voetbalgedeelte is inhoudelijk vaak erg flauw en simplistisch, ze snappen er vaak helemaal niks van.

Maar erger: het entertainmentgedeelte is gewoon niet leuk of grappig. Veel te domme en banale humor voor sbs-tokkies. En als je dan ook nog eens figuren als Gordon uitnodigt, tja.

Wat dat betreft doodzonde dat de Belgen niet meedoen. Die zijn juist sterk in dat soort voetbaltalkshows met droge humor en daadwerkelijk grappige gasten.

In NL zou eigenlijk Wilfried de Jong zoiets moeten doen en leuke gasten zijn echt wel te vinden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vanavond Carlo er ook weer bij pfff. Nou, hopelijk is Verbeek lekker zichzelf en krijgen we wat harde confrontaties.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het probleem is ook niet de opzet maar de invulling. Het voetbalgedeelte is inhoudelijk vaak erg flauw en simplistisch, ze snappen er vaak helemaal niks van.

Maar erger: het entertainmentgedeelte is gewoon niet leuk of grappig. Veel te domme en banale humor voor sbs-tokkies. En als je dan ook nog eens figuren als Gordon uitnodigt, tja.

Wat dat betreft doodzonde dat de Belgen niet meedoen. Die zijn juist sterk in dat soort voetbaltalkshows met droge humor en daadwerkelijk grappige gasten.

In NL zou eigenlijk Wilfried de Jong zoiets moeten doen en leuke gasten zijn echt wel te vinden.

Zo zit VI toch al 10 jaar in elkaar? Het is niet diepgaand nee. Verder is het natuurlijk niet zo dat ze er daar niks van snappen. Jij denkt anders over zaken misschien, dat kan. Maar Kraay, Gijp en zelfs Derksen hebben ook genoeg relevante dingen gezegd. En de humor..sja. Ik vond Gordon erg grappig, ondanks dat ik hem normaal ook niet zo moet.

Overigens kijk ik ook wel naar Belgie. Gister zat Boskamp bij Sporza, was best leuk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

BBC is pas echt tergend slecht. 3 mannen op een stoeltje, Brave Lineker als presentator en alles is alleen maar mooi, spannend en bijzonder. Ik viel echt in slaap daar met Seedorf, Hansen en consorten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De BBC is vrij saai inderdaad, terwijl daar wel vakmensen zitten. Vind hun studio ook altijd kut, zet die lui eens achter een tafel!

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Moest gister wel lachen bij VI om de verdachten die de zandsculptuur van de 3 heren kapot heeft gemaakt

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

(quote)

veel leuker voetbal dan Barcelona hoor,

schram101

• 16702 berichten
  • 2312 stemmen

VIDEO Stewards op EK afgetuigd - Voetbal | Het laatste voetbalnieuws leest u op Telesport.nl van De Telegraaf [EK 2012]

Edit: filmpje was al geplaatst zie ik. Wel bizar zeg. Zie die gasten ook er 'stoer' bijlopen. Honden. Ze hebben het IQ van een visstick anders doe je zoiets niet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Reppie plaatste dat net al, gaat helemaal nergens meer over. Blijf gewoon met je poten van de stewards af en ga ergens anders op een afgelegen veld elkaar te lijf of zo. Sneue figuren zijn dat toch.

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, dat zal het zijn.

Zit je maar te dollen

De laatste tijd wordt zo een beetje iedereen die tegen een balletje trapt gelinkt aan diverse Europese (top)clubs. Zegt weinig tot niks. Een club als Newcastle volgt tig spelers en Anita zal daar één van zijn.

Maar ik begrijp gewoon niet dat jij als Ajax supporter blij bent dat iemand als Anita voor je club speelt. Al schiet ie er 100 ballen in per seizoen in.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

Maar ik begrijp gewoon niet dat jij als Ajax supporter blij bent dat iemand als Anita voor je club speelt. Al schiet ie er 100 ballen in per seizoen in.

Anita is voor Ajax wat Xavi voor Barcelona is. Onmisbaar. Hij is technisch en tactisch sterk en ondanks geringe lengte echt moeilijk van de bal te krijgen.

Maar ik zit er niet mee dat jullie hem onderschatten. Ondertussen is Anita wel 2x landskampioen geworden en als ie nog een paar jaar blijft dan komen er weer een paar bij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jullie lachen al 2 seizoenen lange tijd, maar wij (en Anita) achteraf het hardst

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wel vanuit de omschakeling maar dat met enkele korte passes snel het veld oversteken ben ik het niet mee eens.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

kos schreef:

(quote)

Deels mee eens, ze spelen idd al lang zo (uitschakeling van NL bijvoorbeeld) maar puur op de omschakeling is het niet hoor.

Het is wel lekker beweeglijk en dynamisch, veel leuker voetbal dan Barcelona hoor, snap die vergelijking ook niet zo. Lijkt meer op de Mannschaft.

Vergelijking met Barcelona gaat hem puur om de trend die ik zie in hedendaagse voetbal dat er veel meer dan voorheen wordt gewerkt met kort combinatiespel om het veld over te steken. Is iets wat je tien jaar geleden zelden zag.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja NOS lijkt inderdaad beetje zenuwachtig te worden. Maar Gorden en Joling gaat echt een stap te ver. Als ik John de Mol was geweest was ik daar ook echt niet gaan zitten.

Een zichzelf respecterende en succesvolle zender directeur laat zich toch niet in rijtje van Gordon, Joling en Carlo Boszhard plaatsen?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jullie lachen al 2 seizoenen lange tijd, maar wij (en Anita) achteraf het hardst

Zeker als je hem gaat vergelijken met Xavi.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nog 2,5 uur... Ik verwacht een zakelijke overwinning, waarbij Van Persie de score opent.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik verwacht een saaie pot, Nederland zal net zo gaan spelen op het WK, saai en niet om aan te gluren. Het tempo zal wel laag liggen en daardoor zal Nederland niet veel kansen creëren. De Denen gaan op de counter spelen en zullen er sporadisch uitkomen. Ik hoop dat Bange Bertje niet twee controleurs opstelt, maar minstens een voetballer als controleur. Verder hoop ik dat Nederland druk zet en aantrekkelijk probeert te spelen en niet zo saai als op het afgelopen WK. Dat is met deze bondscoach valse hoop, vrees ik.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Of het wordt meteen hosanna en winnen we met 5-0 of zo, waardoor we meteen in de favorietenrol worden gedrukt. Liever krappe 2-1 winst als 1e potje en dan verder in het toernooi groeien.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

The Almighty schreef:

Nederland zal net zo gaan spelen op het WK

Er is nu veel meer diepte op de vleugels dan in vergelijking met 2 jaar geleden, dus het zal een andere wedstrijd van Nederlandse kant worden. De Denen zullen inderdaad niet veel gaan aanvallen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.