- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Duitse en Engelse competitie even zwaar? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Sorry hoor, maar de Premier League is wel een stuk sterker dan de Bundesliga. Maar Huntelaar is meer een frommelaar. Denk dat hij daarom de betere spits is voor de NL11. Al kwam het er zaterdag niet uit....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De Duitse en Engelse competitie even zwaar?
Zeker. Snap dat denigrerende toontje dan ook niet zo. Engeland, Spanje en Duitsland zijn momenteel met afstand de beste competities van Europa. Maar dat je er zo over praat geeft bij mij meer aan dat je Duitsland nauwelijks volgt, anders had je die onzin niet gezegd. Ze hebben geen 4 absolute topclubs, maar ze zijn in de breedte van de competitie echt sterk. Zie je ook aan dat ze constant een andere kampioen hebben. De Bundesliga is sowieso tactisch beter dan de PL, waar ze nog erg dom verdedigen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De nummer 6 van Engeland schakelt in de CL de nummer 2 van Duitsland uit..... Met name dankzij dom verdedigen 
I rest my case
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maar dat je er zo over praat geeft bij mij meer aan dat je Duitsland nauwelijks volgt, anders had je die onzin niet gezegd.
Haha. Ik ben dit jaar zelfs nog bij Schalke - Hoffenheim geweest. Lange halen en rennen, meer was het niet. Was buitengewoon slecht. Over tactiek wil ik het niet eens hebben. Hoffenheim is van het niveau Roda JC, bijvoorbeeld. Schalke 04 heeft ook niet zo'n geweldig team. Het is dat ze Huntelaar en Raul voorin hadden. Duitsland heeft een paar goede teams (Dortmund, Bayern München), voor de rest zouden ze in de middenmoot/staart van de PL eindigen.
Man, er zijn zoveel meer goede en betere voetballers in de Premier League. Zelfs jij moet dat weten. 
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ik denk dat de Bundesliga in de breedte niet slechter is als de Premier League.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zegt me vrij weinig Reinbo. Incidentje. En niet door dom verdedigen, maar door brute pech vanaf 11 meter.
En Nico, beetje onzinnig om op basis van een bezocht potje die conclusie te trekken. En een competitie bestaat niet alleen uit de top, maar over het geheel. Denk dat de Bundesliga vrij sterk in de breedte is. Clubs als HSV, Bremen en Schalke kunnen ook zomaar een finale bereiken van de EL. Je kan ook weer stellen dat bv Man Utd van Ajax en Bilbao verliest en dat kampioen City de poulefase CL niet eens doorgekomen is, net als United.
Dat Engeland meer topspelers heeft klopt, maar dat zegt me ook weinig. Aanvallend is de PL veel sterker, defensief weer niet. Engelsen verdedigen nog altijd met 4 man op 1 lijn, vrij naief.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik dacht dat je toch wel begreep dat ik het niet baseer op 1 enkel potje.
Clubs als HSV, Bremen en Schalke zouden de finale van de EL kunnen halen. Zou zomaar kunnen ja. Maar maakt dat de Bundesliga beter dan de PL?
Denk niet dat de verdediging van de PL slechter is, maar Duitsland speelt veel meer uit de organisatie. In de PL komt veel meer powerplay kijken.
De middenmoot en de clubs die onderaan de Bundeliga staan, zijn niet beter dan die van de PL. En de top 10 van de PL is een heel stuk sterker.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Brute pech? Gewoon waardeloos ingeschoten. Dat is een gebrek aan kwaliteit. En hoeveel corneers had Bayern nodig om niet te scoren, en Chelsea?
Kom op zeg, het was gewoon een lesje in voetbalefficientie. Elke ploeg kan de bal rondtikken, maar zo win je geen wedstrijden. Verder is de top met Man U, Man C., Chelsea, Arsenal, Liverpool een stuk breder en beter dan de hele top van de Bundesliga die uit 2,5 team bestaat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nogmaals, ik heb het niet alleen over de top dat om de titel speelt. Overigens is een Liverpool tegenwoordig meelijwekkend slecht, daar zou Feyenoord nog van winnen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, Liverpool is zo weer op de rit. Chelsea was ook de weg kwijt eerder dit seizoen. Punt is dat de PL veel meer geld heeft en dat dat uiteindelijk ook de kracht bepaald.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Overigens is een Liverpool tegenwoordig meelijwekkend slecht, daar zou Feyenoord nog van winnen.
Feyenoord wint zelfs van Ajax, kun je nagaan... 
Maar is toch niet zo gek dat de PL sterker is dan de Bundeliga? Er zit simpelweg véél meer geld.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De Bundesliga is financieel de meest gezonde competitie van allemaal las ik enkele maanden terug. En de snelst groeiende competitie. Binnen 5 jaar hebben ze denk ik de beste competitie van Europa.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Bundesliga is financieel de meest gezonde competitie van allemaal
Dat is wat anders.
En de snelst groeiende competitie.
Er is nog genoeg rek in ieder geval.
Binnen 5 jaar hebben ze denk ik de beste competitie van Europa.
Dat zien we dan wel weer. Nu in ieder geval niet. Dan moeten ze toch echt eerst wat sjeiks gaan fixen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Arsenal heeft het ook niet heel moeilijk gehad tegen kampioen van Duitsland, Dortmund. En dat was nog in de duistere maanden september en oktober. Engelse competitie is veel sterker dan Duitse.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me ook dat Engelse competitie sterker is, maar Huntelaar is nog steeds de puurdere spits dan v Persie. Vind overigens dat ze allebei in een systeem moeten kunnen spelen, een beetje zoals Deriksen vanavond suggereerde. Maar zo avontuurlijk en onorthodox is Bert helaas niet.. dus het zal wel weer de bank worden voor Huntelaar die drie wedstrijden die we spelen dit EK 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Derksen suggereerde ook Sneijder op rechtsbuiten....
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Derksen loopt wel vaker te boeren.
Robben rechtsbuiten, Huntelaar spits, Van Persie linksbuiten als ie dat kan, en anders Affelay linksbuiten. Mogelijkheden genoeg, voorin is het eigenlijk een luxeprobleem.
Die linksbackpositie baart me meer zorgen..
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Niet erg ongunstig dat Mathijsen waarschijnlijk niet kan spelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hij heeft een verrekking, zal het toernooi vast wel halen. En het zou een ramp zijn als hij niet kan spelen, anders kom je uit bij Boulahrouz (maakt teveel fouten), Vlaar (snelheid en draaivermogen van een tank) of Bouma (I rest my case). Daarnaast is het duo Heitinga-Mathijsen al vele jaren vrij stabiel. Je kan veel van ze zeggen, maar beiden zijn nog nooit op een toernooi door het ijs gezakt als koppel.
Geblesseerde Mathijsen moet afwachten | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Heitinga-Mathijsen al vele jaren vrij stabiel. Je kan veel van ze zeggen, maar beiden zijn nog nooit op een toernooi door het ijs gezakt als koppel.
Ze zijn ook nog nooit zo over the hill geweest als nu.
Overigens vond ik Van Halst en R. de Boer vrij duidelijk over die verrekking. Ik denk ook dat het niet goed komt.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Derksen loopt wel vaker te boeren.
Robben rechtsbuiten, Huntelaar spits, Van Persie linksbuiten als ie dat kan, en anders Affelay linksbuiten. Mogelijkheden genoeg, voorin is het eigenlijk een luxeprobleem.
Die linksbackpositie baart me meer zorgen..
Zeg maar gerust de hele verdediging. Voorin maakt idd geen zak uit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ze zijn ook nog nooit zo over the hill geweest als nu.
Overigens vond ik Van Halst en R. de Boer vrij duidelijk over die verrekking. Ik denk ook dat het niet goed komt.
Heitinga zit nu in zijn topperiode joh, speler vh jaar van Everton en doet het uitstekend in de PL. En Mathijsen is misschien ietsjes minder geworden, maar heeft bijna een vol seizoen in de basis gestaan bij de nr 4 van Spanje, dus overdrijven is ook een vak. En als we nu een Puyol op de bank hadden zitten...maar de 3 alternatieven zijn allemaal minstens een klasse minder dan Heitinga en Mathijsen. Sowieso staan die 2 niet eens ter discussie. Mathijsen denkt het toernooi te gaan halen.
PS: Slecht nieuws voor de Denen.
Voetbalzone - Denen missen doelman Sörensen: ?Ik ben ongelooflijk teleurgesteld?
schram101
-
- 16702 berichten
- 2313 stemmen
Dat word ieder jaar gezegd. We hebben geen grote namen in de verdediging maar we zijn in de grote wedstrijden nog nooit voor schut gezet.
Het zou inderdaad erg beroerd zijn mochten we Joris missen. Zeker als Bert naar Bouma neigt als vervanger..
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Als je dan zo'n Italiaanse verdediging ziet. Barzagli, Chiellini.. pff, minimaal 3 klasses beter. Maar die hebben dan weer niet zo'n aanval 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mathijssen missen, gekker moet het niet worden. Zijn retour is in een enorm tempoversnelling geraakt. Lijkt me alleen maar positief als je die niet kan opstellen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Overigens maakt de Pannekoek zich ook weer belachelijk, nu als 'analyst'. Zitten zeiken om van der Vaart naast Van Bommel op het middenveld terwijl ie zelf zn beste potjes tegen Frankrijk en Italie nota bene met de Jong en Engelaar centraal op t middenveld speelde ipv van der Vaart
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Net als zijn kritiek dat Bert alleen maar namen opstelde terwijl Robben op de bank zat
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als je dan zo'n Italiaanse verdediging ziet. Barzagli, Chiellini.. pff, minimaal 3 klasses beter. Maar die hebben dan weer niet zo'n aanval
Valt allemaal reuze mee. Chiellini maakt ook zat fouten, vaak genoeg gezien. Italie heeft achterin alleen een betere keeper, verder valt het allemaal mee. Je bent wel weer enorm negatief aan het doen. Wat is dat toch altijd bij jou, gun je het Nederland eigenlijk wel?
Overigens, nu je net van Basten noemde...zag net de cover van de nieuwe VI voor morgen. Daarin zegt hij dat hij helemaal niet toe was aan bondscoach zijn in die jaren. Tsja....
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Arsenal heeft het ook niet heel moeilijk gehad tegen kampioen van Duitsland, Dortmund. En dat was nog in de duistere maanden september en oktober. Engelse competitie is veel sterker dan Duitse.
Zonder dat ik me in wil mengen in deze discussie waren dat ook de duistere maanden voor Dortmund. Die begonnen vrij slecht in dit seizoen, ook Europees. Om vervolgens weer op te krabbelen en voor die winning streak te gaan. Daarnaast lees ik dit wel meer wat jij zegt, maar is b.v. City ook al vroegtijdig uitgeschakeld in de EL.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.