- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen

%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hazard naar Chelsea voor zo'n 40.000.000 euro.
(Bron : Twitter/L'équipe )
Geweldig groot talent samen met Neymar en Witsel mischien wel de grootste talent van de wereld.
Chelsea is wel heel erg op Belgen jacht zeg. Mischien pikken ze ook nog Martens bij ons op voor zo'n 15 mil 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Torres ipv Soldado. Del Bosque = baas. Geen Adrian
. Wat betreft Pedro ook content.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Lens een onnavolgbare passeeractie
. Aub bespaar me je onzin. Misschien dat Lens tegen Scheimann een keer een passeeractie heeft, maar voor de rest niet. Lens is een spits, geen buitenspeler en al zeker geen speler met een actie. Vooral niet als hij tegen Pepe komt te staan.
Lens valt een blauwe maandag in als centrumspits en dan is hij voor jou geen buitenspeler meer? Zijn beste wedstrijden heeft hij voor AZ en NEC als buitenspeler gespeeld.
Als Robben geblesseerd raakt, wie gaat dan de actie maken? De Jong... Narsingh. Kuyt? Als Lens in jouw ogen geen passeeractie heeft, dan wie wel?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Tja, met zo'n instelling winnen we nooit wat. Ik vond het WK veruit het leukste van de afgelopen 32 jaar. Liever met mazzel door tegen Brazilië dan zoals in 98 met mooi voetbal eruit.... Voelde me toch echt 100 keer beter dit keer na die pot. Maar jij ziet/zag dat blijkbaar anders. Ik vind het onbegrijpelijk.
Mwoah je bent verder gekomen natuurlijk. Dat is ook het enige. Maar momenten als de goal van Bergkamp tegen Argentinië zullen mij voor altijd langer bijblijven dan bijna alle momenten van het afgelopen toernooi. Om maar iets te noemen...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ik had ook de verkeerde gequote zie ik
Even aangepast, zonnesteekje.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
zonnesteekje.
Die zon schijnt zeker het hele jaar door in Groningen? 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Lens valt een blauwe maandag in als centrumspits en dan is hij voor jou geen buitenspeler meer? Zijn beste wedstrijden heeft hij voor AZ en NEC als buitenspeler gespeeld.
Als Robben geblesseerd raakt, wie gaat dan de actie maken? De Jong... Narsingh. Kuyt? Als Lens in jouw ogen geen passeeractie heeft, dan wie wel?
Lens past het best in de spits bij een 4-4-2 systeem. Helaas voor hem speelt zowel PSV als Oranje niet met een 4-4-2 opstelling.
voor een buitenspeler heeft hij geen goede voorzet en te weinig bewegings-vrijheid.
Duitsland met máár 2 centrum-spitsen naar het EK ( Miroslav Klose (Lazio) en Mario Gómez (Bayern München) )
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mwoah je bent verder gekomen natuurlijk. Dat is ook het enige. Maar momenten als de goal van Bergkamp tegen Argentinië zullen mij voor altijd langer bijblijven dan bijna alle momenten van het afgelopen toernooi. Om maar iets te noemen...
Omdat het vlak voor tijd viel had het wel impact, maar ik was toch echt blijer met die huilende Brazillianen. Daarbij leid de club uit 2012 het nooit zo ver komen. Die besliste alle wedstrijden ruim op tijd. Enkel de finale ging het helaas mis, maar qua spelopvatting kon het nauwelijks beter.
Vond het nl11 van 2010 sowieso veel sympathieker dan de menaal zwakke groep van 1998.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Lens past het best in de spits bij een 4-4-2 systeem.
Mee eens.
Helaas voor hem speelt zowel PSV als Oranje niet met een 4-4-2 opstelling.
Welk systeem heeft NL dan eigenlijk? 4-3-3 is alleen mogelijk met vleugelspelers en dat zijn zowel Van Persie, Affelay als Kuyt niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nederland speelt 4-3,5-2,5 Met een echte links buiten (Robben) en een wat meer hangende rechtsbuiten (Kuijt of Van Persie), die vaak naarbinnen komt. En als je die linker en die rechter spits ook nog af en toe van positie laat wisselen, heb je best een aardig systeem. Kan je immers over beide vleugels buitenom, maar ook naar binnen snijden. Een behoorlijk divers aanvalsplan, lijkt me. Zeker als je daar een goed opkomende rechts back bij hebt. Veder heb je ook Narsingh nog, dus Lens ik overbodig.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Je kunt het ook een 4-2-3-1 noemen maar goed, het gaat niet zozeer om de naam die je eraan geeft maar hoe je het invult.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Op het WK speelden we tegen ploegen waarvan hun eerste doel tegenhouden was (Japan, Denemarken, Slowakije). Dat maakte het saai, niet het zogenaamde verdedigende voetbal van Nederland. Dat zal dit toernooi (buiten de wedstrijd tegen Denemarken) wellicht anders zijn.
Inderdaad. Als 1 ploeg al niet mee wil werken, dan wordt het irritant. Zie Bulgarije afgelopen weekend nog. Op het WK zag je dat het al veel beter ging tegen ploegen die wel aanvielen (Kameroen, Uruguay, Spanje).
Komend EK valt het mee, Duitsland en Denemarken vallen aan. Alleen dat laffe Portugal wordt lastig qua ingraven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Nederland speelt 4-3,5-2,5 Met een echte links buiten (Robben) en een wat meer hangende rechtsbuiten (Kuijt of Van Persie), die vaak naarbinnen komt.
Reken er volledig op dat Robben vanaf rechts gaat spelen
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Narsingh, Affelay, v. Persie? Allemaal hebben ze een betere passeeractie dan Lens.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Omdat het vlak voor tijd viel had het wel impact, maar ik was toch echt blijer met die huilende Brazillianen. Daarbij leid de club uit 2012 het nooit zo ver komen. Die besliste alle wedstrijden ruim op tijd. Enkel de finale ging het helaas mis, maar qua spelopvatting kon het nauwelijks beter.
Vond het nl11 van 2010 sowieso veel sympathieker dan de menaal zwakke groep van 1998.
Mwoah, mentaal zwak? Je verliest op penalties van Brazilië. Vind ik het wel erg makkelijk om ze dan mentaal zwak te noemen. Vooral omdat je vlak voor tijd nog die gelijkmaker maakt tegen Brazilië.
De spelopvatting van 2010 vond ik juist tegenvallen, juist omdat de vorm die in de duels naar aanloop van het WK niet gehaald werd. Daarnaast troffen we in Brazilië en Spanje eigenlijk de enige twee tegenstanders van formaat het afgelopen WK.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Daarom moet je je verdediging dus versterken met een goed blok op het middenveld. Verder hoef ik als we het EK winnen ook helemaal niemands respect. Denk dat het land er heus niet minder van uit zijn dak gaat als het met lelijk voetbal of met een berg geluk gepaard gaat.
Nee, daarom moet je ervoor zorgen dat de verdediging zo weinig mogelijk hoeft te doen, door balbezit te houden en de tegenstander onder druk te zetten. Je moet ze bij de keel grijpen en niet meer loslaten. Dat zag je toch afgelopen zaterdag, v. Bommel en de Jong gingen achteruitlopen en kijk hoe makkelijk een matig land als Bulgarije kansen creëert tegen Nederland.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Lens is een middelmatige voetballer die niet in Oranje thuis hoort. Zwakke pass, blind aan de bal en positioneel niet sterk. Laten we hopen dat hij geen minuut speelt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
http://www.vi.nl/nieuws/221686/Messi-veruit-productiefste-speler-in-Europa-dit-seizoen.htm
Zo, KJ Huntelaar is na Messi en Ronaldo de meest productieve speler in Europa. Als v. Marwijk hem nou nog passeert, verklaar ik hem voor gek.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Lens is een middelmatige voetballer die niet in Oranje thuis hoort. Zwakke pass, blind aan de bal en positioneel niet sterk. Laten we hopen dat hij geen minuut speelt.
Dat laatste hoeft ook niet, want hij zit er niet meer bij.
Verder ben ik ook niet kapot van Lens, terechte afvaller.
PS 'Ibra-bash' door Vd Vaart irriteert Zweden - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Jongens, Klaas-Jan op de bank?! Iedereen heeft toch allang gezien dat Huntelaar 10x beter is in Oranje dan Van Persie. Daarnaast heeft Huntelaar een super seizoen gedraait (zie de post van The Almighty), hij staat 3de qua productiviteit. Wat moet hij nog meer doen wil hij in de basis staan? Hij heeft in 51 interlands 31x(!) gescoord, Van Persie in 61 interlands 25 goals. Nogal een verschil. Daarnaast hebben we toch allemaal op het EK gezien dat Van Persie in de spits gewoon niet werkt. Wat ik zou doen is met 2 spitsen spelen, Huntelaar als vaste spits en Van Persie eromheen (als schaduwspits). Maarja, Bertje gaat dat niet doen. Dan maar Huntelaar in de spits en daarachter Robben/Sneijder/Van Persie of Afellay/Sneijder/Robben. Als je dan Van der Vaart en Van Bommel daarachter zet, zullen we smullen op het EK. Dan heb je 5 verdedigend ingestelde spelers en 5 aanvallend, een prima balans. Daarnaast kan Van der Vaart echt wel verdedigen. Met deze opstelling zou ik overigens met Schaars/De Jong linksback spelen, want die zijn verdedigend toch net iets sterker dan Willems. Enig nadeel is dat we een slome verdediger als Mathijssen hebben, maar dat kan Heitinga opzich nog wel compenseren.
Daarnaast snap ik niet waarom mensen Lens in Oranje willen. Lens is een blind paard, het enige wat hij doet is blind naar voren rennen. Zijn techniek is ook niet om aan te zien. Passen kan hij helemaal niet, laat staan een bal aannemen. Dat was goed te zien tegen Bayern.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
De spelopvatting van 2010 vond ik juist tegenvallen, juist omdat de vorm die in de duels naar aanloop van het WK niet gehaald werd. Daarnaast troffen we in Brazilië en Spanje eigenlijk de enige twee tegenstanders van formaat het afgelopen WK.
Uruguay heeft toch laatst de Copa América gewonnen inplaats van het ''sterke'' Brazilie. Dus Uruguay is zeker ook een tegenstander van formaat.
We hebben dus zeker sterke tegenstanders gehad die meermaals onderschat worden,want slowakije die hadden geloof ik van Italie op het WK gewonnen ?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, beetje jammer dat mensen alleen naar namen kijken. Uruguay was gewoon een hele sterke ploeg, staan ook in de top 5 van de Fifa ranglijst nu geloof ik. Wonnen de Copa America vorig jaar, hebben spelers als Forlan, Suarez, Cavani etc voorin lopen...gewoon top. Brazilie en Spanje zijn top en Slowakije schakelde inderdaad Italie uit. Geen topteam, wel een taaie.
Hazard btw naar Chelsea, nu officieel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Jongens, Klaas-Jan op de bank?! Iedereen heeft toch allang gezien dat Huntelaar 10x beter is in Oranje dan Van Persie. Daarnaast heeft Huntelaar een super seizoen gedraait (zie de post van The Almighty), hij staat 3de qua productiviteit. Wat moet hij nog meer doen wil hij in de basis staan?
Van Persie blesseren. Nee enige plek waar ik nog benieuwd naar ben is linksback. Reken nog steeds op Willems. Alle andere posities staan wel al vast, mits Afellay fit blijft/is natuurlijk.
Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
Hetgeen ik nog wel tegen heb op Huntelaar is dat hij zich vrijwel nooit laat zien in de topwedstrijden. In de Bundesliga heeft hij er volgens mij geen eentje ingelegd tegen Bayern en Dortmund. In Oranje maakte hij zijn doelpuntjes tegen San Marino, Malta etc. Niet dat van Persie dat beter doet maar feitelijk doen ze in dat opzicht weinig voor elkaar onder. En dan heb ik toch liever iemand in de spits die echt kan voetballen. Van Persie dus. Met achter hem Robben, Sneijder en Afellay. Maar goed, het maakt mij verder niet zo veel uit. Winnen is het enige dat telt. De manier waarop, en met wie, interesseert me dan niet zoveel.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Hetgeen ik nog wel tegen heb op Huntelaar is dat hij zich vrijwel nooit laat zien in de topwedstrijden. In de Bundesliga heeft hij er volgens mij geen eentje ingelegd tegen Bayern en Dortmund. In Oranje maakte hij zijn doelpuntjes tegen San Marino, Malta etc. Niet dat van Persie dat beter doet maar feitelijk doen ze in dat opzicht weinig voor elkaar onder. En dan heb ik toch liever iemand in de spits die echt kan voetballen. Van Persie dus. Met achter hem Robben, Sneijder en Afellay. Maar goed, het maakt mij verder niet zo veel uit. Winnen is het enige dat telt. De manier waarop, en met wie, interesseert me dan niet zoveel.
Ach, hij heeft met het Nederlands Elftal tegen Bayern gescoord
Dit maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit, het zegt toch genoeg als je met een ploeg als Schalke zoveel scoort in alle competitie? Want hij heeft niet alleen veel gescoord in de Bundesliga, maar ook in de EL. Nee, Huntelaar sowieso in de spits. Van Persie heeft op het WK zijn kans gehad en hij faalde keer op keer. Jammer dan, Huntelaar heeft het steeds laten zien in Oranje, laat hem dan ook spelen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Van Persie hoort altijd in de basis. Lukt dat niet op andere posities, dan moet hij natuurlijk 100% in de spits.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Huntelaar heeft de laatste periode regelmatig gescoord tegen grotere ploegen, in de EL, in Oranje en voor Schalke. Huntelaar schiet ze er in Oranje sowieso tegen betere landen in. Als je bij v Persie zijn hattrick tegen San Marino vergeet, dan hou je helemaal niks aan cijfers over.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
het zegt toch genoeg als je met een ploeg als Schalke zoveel scoort in alle competitie? Want hij heeft niet alleen veel gescoord in de Bundesliga, maar ook in de EL. Nee, Huntelaar sowieso in de spits.
Als dat het criterium is. Van Persie heeft er meer gescoord dan Huntelaar in een grotere competitie.
Persie is sowieso een nog betere voetballer dan 2 jaar geleden.
Als we statistieken gaan overleggen: Huntelaar heeft het afgelopen seizoen voor het eerst een goed seizoen gedraaid sinds Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, Persie 30 en Huntelaar 29. Wow. Competities zijn even zwaar. Verschil CL en EL is er inderdaad wel, maar was van Persie heel doeltreffend dit seizoen in de CL? Had sowieso tegen Milan 2 zwakke wedstrijden, scoorde alleen vanaf 11 meter thuis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.