- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Zou toch zoveel mogelijk de spelers op hun eigen positie willen houden.
Dus niet de kool en de geit willen sparen, maar kiezen tussen de Hamster en Persie.
Dat wordt wat mij betreft dus Persie centraal voorin, en dan kan Huntelaar altijd nog invallen 20 minuten voor tijd.
Op links zal het wel Kuyt worden, met Affelay als goeie tweede optie.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sneijder naast van Bommel of de Jong, van Persie op 10 en Huntelaar spits. Robben en Afellay flanken. Dat mogen ze van mij woensdag best eens proberen.
Voetbalzone - Italiaanse EK-voorbereiding verstoord, aanvoerder van Lazio gearresteerd
Wat blijft die Serie A en verder toch een zielige corrupte competitie zeg.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oe la la. De meest sexy voetbalchick die ik ken heeft bij het nieuwe vrouwenelftal van Ajax getekend. De lovely Anouk Hoogendijk 

Toch een reden om dat vrouwenteam een beetje te gaan volgen 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
'Jodinnuh, Jodinnuh'
1-0 USA binnen 3 minuten tegen Schotland. Wie anders dan Landon Donovan
Ook nog genoten van het volkslied jordan?
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3G2dYaAEO0g#![/embed]
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Beetje jammer dat je de prachtige foto's van Hoogendijk weet te verpesten met dit verschrikkelijke wijf haha. Ik verbaas me dat niemand het opvalt in het stadion(ze klappen zelfs
) , volgens mij zijn hun trommelvliezen al kapot geschreeuwd door haar haha.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Doet me een beetje aan de TROS denken, die geloven ook dat het songfestival nog steeds enkel om het liedje draait. Gelukkig weet Bert beter.
Heb je ook al eerder gezegd
Zoals A&L zegt spelen we al met een verzwaard middenveld. Dus de spelers voorin MOETEN zich ook voornamelijk met het aanvallen bezighouden.
Gister was een oefenpotje. Juist een moment om zaken uit te testen. Geloof niet dat Bert werkelijk zo het EK zal ingaan. Zoals hij zelf aangaf.hij had er zijn redenen voor.
Bayern was een test om spelers aan het werk te zien. Nu moet je met de opstelling proberen te spelen die je op het EK ook gaat spelen. Routine erin slepen en "inkomen". Niks testen! Daarom verliezen we dit soort potjes ook. Wat zijn we wijzer geworden? Helemaal niets! Dat spelers als v.d. Vaart niet kunnen renderen op linksbuiten. No shit Sherlock, dat weten we al jaren 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Maar noch Narsingh noch De Jong hebben die onnavolgbare passeeracties die Lens heeft, een trainingspartij zou niet terzake moeten zijn, gewoon de competitie 34 wedstrijden volgen.
Lens een onnavolgbare passeeractie
. Aub bespaar me je onzin. Misschien dat Lens tegen Scheimann een keer een passeeractie heeft, maar voor de rest niet. Lens is een spits, geen buitenspeler en al zeker geen speler met een actie. Vooral niet als hij tegen Pepe komt te staan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Aiiiiiiiiii dat volkslied 
Christina Aguilera niveau, die zong hem ook eens zo bagger 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Denk dat hij vdv gewoon speeltijd wilde geven om m positief en scherp te houden, mocht Sneijder zijn vorm niet vinden. Narsingh gaat m toch niet worden, zotten te verl spelers voor. Zou me ook niks verbazen als hij toch met Van Persie in de spits gaat spelen en m gister op rechts zetten om m te tergen. (Huntelaar heeft het ook niet waar gemaakt gister)
Zie bovenstaande post. Met vleugellamme zijkanten en een Sneijder die er geen pepernoot van bakt kan je als KJH zijnde ook niet echt veel betekenen he. Sneijder en v Persie hebben zelf ook maar 1 goed momentje gehad. Jammer dat wanneer je een killer ploeg achterin bent dat je hier genoeg aan zou hebben. Maar dat zijn wij helaas ook niet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oe la la. De meest sexy voetbalchick die ik ken heeft bij het nieuwe vrouwenelftal van Ajax getekend. De lovely Anouk Hoogendijk 
(afbeelding)
(afbeelding)
Toch een reden om dat vrouwenteam een beetje te gaan volgen
Vrouwen en voetbal 
Heb uit pure verveling eens een paar wedstrijden gekeken op Eurosport; het waren ook nog eens wedstrijd van 'niveau'. Nou, dat waren 2 a 3 keer 90 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug zal krijgen. Het Nederlands eftal vrouwenteam zou er gewoon keihard afgaan tegen de A1 van een standaard amateurvereniging; om te brullen zo slecht.
Vrouwen kunnen geweldige atleten of sporters zijn (zwemmen, tennis etc.), maar de farce genaamd vrouwenvoetbal zou menig suicidaal aangelegd persoon net dat ene duwtje in de rug kunnen geven.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
'Jodinnuh, Jodinnuh'
(embed)
En de glaszetters waren nog tot in de late uurtjes bezig.........
Godsamme man.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Vrouwen en voetbal 
.
Als ik haar in een Ajaxshirtje zie denk ik eerlijk gezegd niet zo snel aan voetbal. Daarnaast kan ik mijn vriendin nu waarschijnlijk een mooi, getailleerd Ajaxshirt geven vanwege de vrouwenafdeling. Nog sexier 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Sterker nog, op het WK speelde Bertje met Van der Vaart op links en dat werkte toen ook niet. Dus waarom nu wel? En waarom gooit Bertje er niet eens een beetje lef in? Ik zou gewoon zo spelen:
v/d Wiel------Heitingha-------Mathijssen------Schaars--
---------------Van Bommel---------Vd Vaart-----------------
----Van Persie----------Sneijder-------------Robben-------
-------------------------Huntelaar--------------------------------
Als Van Persie dan niet werkt, dan maar Robben op rechts en Affelay op links. Sowieso Huntelaar in de spits, want die presteert gewoon beter in Oranje. Daarnaast was Emanuelson de ideale linksback in mijn ogen, maar bange Bert heeft hem niet geselecteerd.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Belangrijkste is dat je v Persie niet droog als centrale spits opstelt. Het WK heeft al uitgewezen dat hij bij het NL elftal niet geschikt is op deze plek. Het is een speler die teveel loopt. Speel je wel met flanken, dan heb je vaak een leeg strafschopgebied. Ik hoop dat Bert leert van zijn fouten...
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Belangrijkste is dat je v Persie niet droog als centrale spits opstelt. Het WK heeft al uitgewezen dat hij bij het NL elftal niet geschikt is op deze plek. Het is een speler die teveel loopt.
Volgens mij heeft de centrumspits van Oranje het nooit makkelijk. Misschien Kluivert destijds, maar ook Van Nistelrooy en Huntelaar zijn bij het Nederlands Elftal nooit zo overtuigend (geweest) als bij hun eigen club. Zou dat niet aan Van Persie wijten, en Van Persie op rechts is gewoon een heel slecht plan, zoals afgelopen wedstrijd eens te meer bewees.
Sneijder en Van Persie veelvuldig samen laten trainen en op links een speler die goed met Van Persie kan samenspelen (Vd Kaart of Affelay), en dan denk ik dat hij als centrumspits beter rendeert dan Klaas Jan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ik vind KJH overigens wel overtuigend bij het NL elftal. Ondanks dat hij vaak geen eerste keus is ramt hij er wel bijzonder veel in. Alleen in dit soort potjes heb je niet veel aan hem, maar zoals je zelf al zegt eigenlijk aan geen enkele centrumspits. Op papier kan van Persie onmogelijk renderen met vleugelspelers. Alleen hebben wij vaak wel vleugelspelers die naar binnen trekken, dus geheel onmogelijk is het ook weer niet. Ik ben alleen bang dat we met dezelfde opstelling als het WK gaan spelen en dat heeft gewoon uitgewezen dat het niet werkt. Hoeveel je uiteindelijk ook wilt uitproberen met elkaar laten inspelen.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik ben alleen bang dat we met dezelfde opstelling als het WK gaan spelen en dat heeft gewoon uitgewezen dat het niet werkt.
Niet werkt? Finaleplek, weet je nog?
Wat volgens mij vaak over het hoofd gezien wordt is dat in de laatste wedstrijden van het WK Van Persie best goed speelde als aanspeelpunt en doordat hij zich frequent wat liet terugzakken of de zijkant opzocht kwam er ruimte voor Sneijder en Robben. De goals van die twee ontstonden deels juist doordat Van Persie zelf niet in scoringspositie kwam.
Met Sneijder uit vorm zou ik zeker dé man in vorm, Van Persie dus, die ook zelf kansen kan creeeren op zijn favoriete positie opstellen. Klaas-Jan als wissel voor de laatste 20 minuten.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Sterker nog, op het WK speelde Bertje met Van der Vaart op links en dat werkte toen ook niet.
Daar ging het ook niet zozeer om, het ging om Willems die linksback speelde. De offensieve variant. Willems heeft een linksbuiten nodig die zijn positie verlaat. Die onder de spits komt of op het middenveld opduikt, zodat hij er overheen kan komen. Liefst een combinerende speler. Dat was dan dit keer VDV, maar dat had net zo goed iemand anders kunnen zijn. Schaars is de defensieve variant. Dan heb je een linksbuiten nodig die meer plaatsgebonden en vanuit de actie speelt. Afellay bijvoorbeeld.
Alsof lef louter te maken heeft met wie waar speelt. Kijk naar Ajax - PSV waar Ajax met Enoh en Anita, zeker niet de meest gedurfde combi, PSV de hele wedstrijd in de tang had. Druk naar voren zetten, daar gaat het om. Niet voor niks dat van Marwijk dat bekritiseerde.
Gebaseerd op Hongarije thuis, neem ik aan?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ik ben alleen bang dat we met dezelfde opstelling als het WK gaan spelen en dat heeft gewoon uitgewezen dat het niet werkt. Hoeveel je uiteindelijk ook wilt uitproberen met elkaar laten inspelen.
Ik denk dat ook veel aan de tegenstanders ligt. Op het WK moesten we de eerste paar wedstrijden het spel maken tegen verdedigende tegenstanders. Als je dan geen diepgang op de vleugels hebt verzand het spel in eindeloos rondtikken.
Op dit EK zal je tegen Portugal en Duitsland ook eens achteruit zakken en van daaruit counteren, zoals tegen Italië en Frankrijk op het EK 2008.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Finaleplek, maar niet dankzij van Persie was dat. Wil jij zeggen dat hij een geslaagd toernooi heeft gespeeld? Jij zegt dat hij goed als aanspeelpunt heeft gefungeerd, maar als spits heeft hij gefaald? Hij heeft op het toernooi 1 keer gescoord, evenveel als Huntelaar die volgens mij 1x als invaller erin is gekomen?
Die goals van Sneijder tegen b.v. Brazilië hebben niks te maken met van Persie's spel en Robben dankzij individuele acties. Sorry, maar iedereen is het er wel mee eens dat het aanvallende spel van NL tijdens het WK eigenlijk onder de maat was. Wat dat betreft is het ook wel een klein wonder dat we de finale hebben gehaald.
Probleem is dat van Persie volgens mij anders als spits gebruikt wordt dan in het Nederlands elftal, dus eigenlijk bestaat zijn favoriete positie niet eens in mijn ogen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Waarom valt iedereen terug op die finaleplek? Ik bedoel, we hebben wel de finale bereikt, maar het voetbal was niet om aan te gluren. Puur door bange Bertje met zijn afwachtende stijl voetbal. Onze kwaliteiten liggen voorin, ga dan ook aanvallend voetbal spelen, zo moeilijk is dat niet. Daarbij vind ik dat we op het WK veel geluk hebben gehad dat Sneijder en Robben in topvorm staken. Ook tegen Brazilië hadden we het geluk aan onze zijde. Nee, als we net zo'n voetbal gaan spelen als op het WK, komen we de poulefase niet eens door.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En als we met 7 aanvallers gaan spelen wel?
Wat een achterlijke gedachte. En who cares of het aan te gluren is, zo lang ze maar winnen, dat is het enige dat telt. En verdedigend spelende teams winnnen meestal, dus niks mis met een defensief model.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Beter met 7 aanvallers dan 7 verdedigers ja.
Natuurlijk maakt het wat uit of het aan te gluren is! Ik wil nooit of te nimmer winnen zoals Chelsea dat heeft gedaan. Gadverdamme, nee daar heb ik geen respect voor. Verschil is ook dat onze zwakste schakels achterin staan, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan verdedigen?
En die discussie met welke speelstijl je het meeste wint, ga ik niet voeren met je, want daar worden we het toch niet over eens.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Met het WK kon ik het nog enigzins accepteren om bij sommige wedstrijden letterlijk en figuurlijk in slaap te vallen maar dit keer niet dan gaat ie maar naar Chelsea ofzo.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Op het WK speelden we tegen ploegen waarvan hun eerste doel tegenhouden was (Japan, Denemarken, Slowakije). Dat maakte het saai, niet het zogenaamde verdedigende voetbal van Nederland. Dat zal dit toernooi (buiten de wedstrijd tegen Denemarken) wellicht anders zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Met het WK kon ik het nog enigzins accepteren om bij sommige wedstrijden letterlijk en figuurlijk in slaap te vallen maar dit keer niet dan gaat ie maar naar Chelsea ofzo.
Tja, met zo'n instelling winnen we nooit wat. Ik vond het WK veruit het leukste van de afgelopen 32 jaar. Liever met mazzel door tegen Brazilië dan zoals in 98 met mooi voetbal eruit.... Voelde me toch echt 100 keer beter dit keer na die pot. Maar jij ziet/zag dat blijkbaar anders. Ik vind het onbegrijpelijk.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
'Jodinnuh, Jodinnuh'
(embed)
Haha verschrikkelijk idd. Puur kattengejammer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beter met 7 aanvallers dan 7 verdedigers ja.
Natuurlijk maakt het wat uit of het aan te gluren is! Ik wil nooit of te nimmer winnen zoals Chelsea dat heeft gedaan. Gadverdamme, nee daar heb ik geen respect voor. Verschil is ook dat onze zwakste schakels achterin staan, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan verdedigen?
Daarom moet je je verdediging dus versterken met een goed blok op het middenveld. Verder hoef ik als we het EK winnen ook helemaal niemands respect. Denk dat het land er heus niet minder van uit zijn dak gaat als het met lelijk voetbal of met een berg geluk gepaard gaat.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Nee tegenwoordig gaat men hier al uit zn dak als je tweede word. 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Als we niet verdedigend spelen komen we de groepsfase niet eens door. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.