• 16.081 nieuwsartikelen
  • 179.347 films
  • 12.301 series
  • 34.149 seizoenen
  • 649.916 acteurs
  • 199.384 gebruikers
  • 9.398.661 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Probeer is bij de nos ergens te zoeken dan? Nederlandse samenvatting is sowieso beter gezien het pro Nederlands voetbal gehalte.

NOS Jeugd - Ajax weer kansloos tegen Madrid

Die van de Jong vind ik wel de grootste kans.

Langere samenvatting:

NOS Sport - Samenvatting Real Madrid-Ajax Met wedstrijd commentaar, komt wat natuurlijk over(qua beleving)

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

rep_robert schreef:

Probeer is bij de nos ergens te zoeken dan? Nederlandse samenvatting is sowieso beter gezien het pro Nederlands voetbal gehalte.

NOS Jeugd - Ajax weer kansloos tegen Madrid

Die van de Jong vind ik wel de grootste kans.

Precies wat ik me herinner dus. Hooguit die eerste zou gevaarlijk kunnen zijn, maar een kans is het ook niet echt. Die andere 2 zijn echt niks.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Die van de Jong vind ik juist het grootst omdat hij in principe 1 op 1 met de keeper komt, maar de bal net niet goed meeneemt.

Maar als je die 3 momenten erbij pakt zie je toch gewoon goed voetbal van Ajax, waar vroeg druk gezet wordt en de bal op een gretige manier van een Real speler wordt afgepakt.(zie nu overigens pas een Palestijnse vlag bij de Ultrassur hangen, ze hebben hun huiswerk gedaan )

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

rep_robert schreef:

Hij is lekker, al prefereer ik liever wel ballen die in 1 keer uit de lucht gehaald worden(hogere moeilijkheidsgraad, behalve die 360 graden omhaal van Ronaldinho bij Barca). Hier houdt hij nog een keertje hoog en doet dan een omhaal.

Ja, dat is juist het mooie er aan, hij legt hem in de draai nota bene perfect klaar voor zn eigen omhaal.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

rep_robert schreef:

Die van de Jong vind ik juist het grootst omdat hij in principe 1 op 1 met de keeper komt, maar de bal net niet goed meeneemt.

Ach, die bal stuitert via de verdedigers richting de goal maar er moeten en een keeper en een verdediger wel compleet liggen slapen wil De Jong a) goed aan die bal komen en b) hem er in krijgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Hij is lekker, al prefereer ik liever wel ballen die in 1 keer uit de lucht gehaald worden(hogere moeilijkheidsgraad, behalve die 360 graden omhaal van Ronaldinho bij Barca). Hier houdt hij nog een keertje hoog en doet dan een omhaal.

Ik vind dit eigenlijk nog knapper. Een technische actie vooraf en dan ook nog een perfecte omhaal. Alhoewel de omhalen die er direct ingaan (zoals Baptista uit mijn link net) ook geniaal zijn.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ach, die bal stuitert via de verdedigers richting de goal maar er moeten en een keeper en een verdediger wel compleet liggen slapen wil De Jong a) goed aan die bal komen en b) hem er in krijgen.

Maar dit is uiteindelijk de discussie ook niet(wie vind de kans groter?). Het gaat erom dat mensen zeggen dat Ajax er niks op vooruit was gegaan t.o.v. vorig jaar. Dat is dus duidelijk wel zo, alleen het is alsnog bij lange na niet genoeg om het een elftal lastig te maken waarbij er al 2 spelers rondlopen die elk duurder/meer waard zijn dan de hele Ajax selectie bij elkaar.

Echter heeft Ajax er bij Grunn uit weer een potje van gemaakt en kan je weer ophouden met die Real-Ajax discussie, want die is niks meer waard

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Als je zo redeneert dan zijn een hoop kansen van Real ook wel weg te strepen als echt kansrijk.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Schrijnend om te zien dit:

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Goede voorbeelden van Kenneth. Soms is simpel voetballen zo moeilijk..duidelijk een gebrek aan inzicht. Denk dat die eerste passes van Janssen het gevolg zijn van de tweede helft vh filmpje. Andersom niet, want zo werd er eerst ook al gevoetbald met onnodige balletjes terug(Enoh bijvoorbeeld).

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Mooi filmpje. Veel duidelijker kan het niet.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Dat overslaan was vorig seizoen ook al het geval, alleen had niemand het er over omdat het slechts om Anita ging.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Denk dat elke Ajax supporter de conclusie van Perez al wel had getrokken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En dan toch stug blijven volhouden dat het spel zo slecht nog niet was. Knap hoor. Dit zijn slechts twee minuten, maar de director's cut duurt naar het schijnt zo'n 650 minuten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
En dan toch stug blijven volhouden dat het spel zo slecht nog niet was. Knap hoor. Dit zijn slechts twee minuten, maar de director's cut duurt naar het schijnt zo'n 650 minuten.

Ajax speelt inderdaad niet elke minuut slecht. Zeker thuis is het spel vaak best te pruimen, maar niet altijd voor 90 minuten.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mwoah, ik heb wel is dat ik iemand vrij zie staan en dat ik denk, pass die bal is. Maar je hebt vanaf de tribune zo nooit het idee dat het structureel is, vooral ook omdat ze beelden uit Ajax-Twente gebruiken.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Tja dit is niet verassend.

Theo Janssen speelt niet op de positie waar hij hoort te spelen, durft de risicovolle passes niet te geven en wordt overbodig, omdat hij geen dominante rol heeft bij Ajax. Eriksen is de toekomst.

Wat dat betreft kan je Enoh ook opstellen. Die kan ook een korte corner nemen of een vrije bal in de muur trappen.

Opnieuw een aankoop die haaks op het beleid van Ajax staat.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

moviemafketel schreef:

Is het trouwens niemand opgevallen dat die spits van Groningen nadat Vermeer hem eerst tegenhield, eerst zelf hands maakte? Hij schiet tegen Vermeer's hand, bal kaatst terug, hij krijgt hem op zijn arm en van der Wiel maakt daarna hands.

Kom maar met bewijs, dan praten we verder.

Ik heb geen enkele Ajacied zien appelleren voor hands van Andersson, zelfs geen vermanend wijsvingertje van Verthongen. De grens zag het niet, de scheids zag het niet.

Bovendien zijn de videobeelden te onduidelijk om te concluderen dat Andersson hands maakt.

Dit zijn gewoon assumpties die alleen gebaseerd zijn op het feit dat jullie het onrecht dat Ajax aangedaan is, groter maken dan die daadwerkelijk is.

Toon mij een duidelijke foto/video van Andersson die in die actie hands maakt en ik geef mijn ongelijk toe. Tot die tijd is dit mijn optiek.

Ik ga dan (in dit geval) dan ook helemaal mee met deze verklaring:

Liesveld: ”Terechte strafschop en gele kaart” | Ajax1.nl | De site met het laatste Ajax nieuws, foto's, Video's, Columns, Twitter, Hyves, Facebook en Archief

EDIT: Afgezien van het gedeelte over Enevoldsen, daar was rood wel terecht geweest vind ik.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Sjoerdow schreef:

Ik heb geen enkele Ajacied zien appelleren voor hands van Andersson, zelfs geen vermanend wijsvingertje van Verthongen. De grens zag het niet, de scheids zag het niet.

Alsof dat criteria zouden moeten zijn. Dan was de 2-0 van Vertonghen vorige week ook terecht afgekeurd.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Alsof dat criteria zouden moeten zijn. Dan was de 2-0 van Vertonghen vorige week ook terecht afgekeurd.

Oke, en wat is volgens jou de criteria dan om te concluderen dat iemand hands maakt?

Bovendien heb ik niks in de kranten gelezen over een handsbal van Andersson en dat was bij Verthongen's doelpunt wel het geval.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

De ene tegenslag na de andere voor Ajax. Veel gelijke spelen, afgedroogd tegen Madrid, Van Basten die misschien td wordt, verlies tegen Groningen, vd Wiel geschorst en nu Alderweireld die afhaakt voor AZ.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Sjoerdow schreef:

Oke, en wat is volgens jou de criteria dan om te concluderen dat iemand hands maakt?

Het enige wat ik zeg is dat dat soort dingen nooit een criterium mogen zijn of een scheids een goeie beslissing genomen heeft.

In het geval van de eventuele handsbal van Anderson heb ik me al uitgesproken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

depri83 schreef:

De ene tegenslag na de andere voor Ajax. Veel gelijke spelen, afgedroogd tegen Madrid, Van Basten die misschien td wordt, verlies tegen Groningen, vd Wiel geschorst en nu Alderweireld die afhaakt voor AZ.

Overdrijven is ook een kunst. Dit alles is (of was) best op te lossen door een normaal middenveld samen te stellen. Je hebt er de spelers namelijk wel gewoon voor. Neemt niet weg dat ik al sinds juli van mening ben dat de selectie op een aantal posities kwalitatief gewoon tekort komt (en dan doel ik met name op onze vleugelspelers en de backposities die, zeker wanneer er iemand wegvalt, te dun bezet zijn).

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Het enige wat ik zeg is dat dat soort dingen nooit een criterium mogen zijn of een scheids een goeie beslissing genomen heeft.

In het geval van de eventuele handsbal van Anderson heb ik me al uitgesproken.

Ben ik helemaal met je eens.

Ik vind het alleen knap hoeveel mensen resoluut roepen dat het gaat om een handsbal, wanneer dat 'slechts' gebaseerd is op hetgeen ze thuis vanaf de bank waargenomen hebben.

En dan word ik een wijsneus genoemd.........

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Je zit ons wel fijn een depressie aan te praten, maar heb je PSV gister zien spelen? Maak je maar druk over je eigen ploeg.

Tegen AZ verwacht ik ondanks alles weer winst Ajax. Ze spelen thuis, ze willen revanche en ze hebben mooi even 2 weken de kop leeg kunnen maken met interlands. Vd Wiel afwezig is in huidige vorm niet vervelend. Alderweireld wel, maar ik wil het nog wel zien dat hij 3 weken afwezig is. Sulejmani zou 4 weken afwezig zijn en dat werd een weekje. Als de Boer het middenveld eens goed neer zet dan kan Ajax zomaar weer in the winning mood raken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Ben ik helemaal met je eens.

Ik vind het alleen knap hoeveel mensen resoluut roepen dat het gaat om een handsbal, wanneer dat 'slechts' gebaseerd is op hetgeen ze thuis vanaf de bank waargenomen hebben.

En dan word ik een wijsneus genoemd.........

Speciaal voor jou. Hij slaat de bal met de hand, overduidelijk dat hij op het laatst die bal nog een hele zwiep geeft waardoor hij die bal mee kan nemen. En ik neem dat waar thuis ja. Dat een scheids aan het verzaken is kunnen wij thuis ook niets aan doen, net zoals die 2 rode kaarten die Liesveld had moeten geven(blijf het raar vinden dat die tackle van Tadic nergens terug te vinden is).

Videootje voor Sjoerd

Oké, klaar nu

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens de Snor is de kans erg groot dat van Marwijk zijn contract gaat verlengen. Tot 2014, maar misschien ook nog langer.

Lijkt me goed nieuws voor iedere Nederlandse voetballiefhebber buiten otherfool.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Ajax wint in de Arena toch gewoon met een nulletje of drie van AZ. Waar hebben we het over.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Otherfool is toch geen voetballiefhebber?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.