- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Pleur die column dan ff hier neer als je wil of staat het alleen op papier.
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Ik lees m net in de krant, geen idee of ie online staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een matige column zeg. Ajax heeft gewoon naar vermogen in Madrid gespeeld en had een 0-1 of zelfs 0-2 voorsprong verdiend. En dat Real alsnog simpel orde op zaken stelde doet daar niks vanaf. Het financiële en sportieve verschil is zo belachelijk groot dat niemand ook verwachtte dat Ajax echt wat ging presteren daar.
Het begint trouwens sneue vormen aan te nemen, de Ajax obsessie van kos. Eigenlijk gaat iedere bijdrage hier van kos over Ajax afzeiken en als hij een keer origineel wil doen Barcelona afzeiken 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Vind het wel een leuke column, al is er geen Ajacied die denkt dat Ajax 'terug' is zoals in '72/'95.
Verder is het gewoon de realiteit dat Ajax het Real niet moeilijk kan maken. Ik denk ook niet dat het iets met de tactiek te maken heeft. Wanneer NAC met 3-0 van Ajax verliest, praat ook niemand over de verkeerde tactiek van NAC. Het niveau ligt gewoon te ver uit elkaar. Ten opzichte van het jaar daarvoor deed Ajax het stukken beter. Al kon dat ook bijna niet anders.
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Wat een matige column zeg. Ajax heeft gewoon naar vermogen in Madrid gespeeld en had een 0-1 of zelfs 0-2 voorsprong verdiend.
Ik begrijp weinig van die mening, die ik idd overal hoor en lees, met name na de wedstrijd zelf op tv. Volgens mij is Ajax net zo ingemaakt als vorig jaar, hadden werkelijk niets in te brengen.
Was het wat dat betreft ook compleet eens met Johan Derksen die precies hetzelfde vond.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Ja en nee als het vorig jaar 10-0 was kon je er ook niets van zeggen dat was nu niet het geval behalve dat je weer kansloos was.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Leuke column en er zit ook een kern van waarheid in. Verder kan je de naam 'Ajax' gewoon vervangen door eender welke club uit de lage landen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Geweldig stukkie 
Haha je moet wel heel erg verzuurd zijn om hier niet om te kunnen lachen...
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik snap niet dat al die Ajax supporters nu ineens zeggen
Ik heb anders genoeg gelezen dat Ajax wel degelijk een kans maakte, Real niet in vorm was, Real een aantal spelers mistte etc waardoor Ajax er wel met een gelijkspel (of zelfs winst) uit Madrid kon vertrekken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Is het trouwens niemand opgevallen dat die spits van Groningen nadat Vermeer hem eerst tegenhield, eerst zelf hands maakte? Hij schiet tegen Vermeer's hand, bal kaatst terug, hij krijgt hem op zijn arm en van der Wiel maakt daarna hands.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
En wat doet onze Ajaxhater op at5?
Wel een leuk filmpje trouwens.
Ik begrijp weinig van die mening, die ik idd overal hoor en lees, met name na de wedstrijd zelf op tv. Volgens mij is Ajax net zo ingemaakt als vorig jaar, hadden werkelijk niets in te brengen.
Was het wat dat betreft ook compleet eens met Johan Derksen die precies hetzelfde vond.
Kansloos in de zin van dat we zwaar terecht hebben verloren, dat klopt. Maar als jij deze wedstrijd met die van vorig jaar vergelijkt qua spelbeeld dan heb je er de ballen verstand van, net zoals Derksen. Wereld van verschil tussen de twee wedstrijden.
Overigens wel een leuke column, die laatste zin vind ik wel leuk gevonden
Toch een sneer richting Feyenoord om hert goed te maken!
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Is het trouwens niemand opgevallen dat die spits van Groningen nadat Vermeer hem eerst tegenhield, eerst zelf hands maakte? Hij schiet tegen Vermeer's hand, bal kaatst terug, hij krijgt hem op zijn arm en van der Wiel maakt daarna hands.
Heb ik al 100x gezegd, maar wijsneusjes als Sjoerd (
)zeggen nog steeds van niet. Ik zie hem toch duidelijk tegen de hand aan gaan en zelfs de commentator van EL zei het en die is sowieso alwetend 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Derksen vond Pantelic ook kut. Zijn mening is niet zaligmakend.
Iedereen kon zien dat Ajax het Real moeilijk maakte in de beginfase. En of Real verrast was of er geen zin in had is niet zo relevant. Ajax had goede kansen in de 1e 15 minuten. Daarna was het ook klaar. Pas na een uur toen Real gas terug nam had Ajax weer kansen. Maar het doet niks van de goede beginfase en op zich redelijk voetbal af, zeker vergeleken met vorig jaar.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Was me ook opgevallen, maarja wat doe je ertegen...
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Vooral die Janko is zo'n middelmatige spits die er een stuk of 25/30 voor Twente in knalt 
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Iedereen kon zien dat Ajax het Real moeilijk maakte in de beginfase. En of Real verrast was of er geen zin in had is niet zo relevant. Ajax had goede kansen in de 1e 15 minuten.
Ach, ze kwamen er toevallig een paar keer door, maar op zo'n volle snelheid en miniscule ruimte dat er nooit echt een fatsoenlijke kans uit kwam. Overdreven gehosanna allemaal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach, ze kwamen er toevallig een paar keer door, maar op zo'n volle snelheid en miniscule ruimte dat er nooit echt een fatsoenlijke kans uit kwam. Overdreven gehosanna allemaal.
Ach kom zeg. Boerrigter had een open kans en later Siem en Sulejmani idem. Als je dat niet wil toegeven, dan ben ik echt uitgepraat. Laat ik het zo zeggen, als Inzaghi daar bij ons in de spits had gestaan dan had je wel degelijk 0-2 achter gestaan.
Maar verder heeft niemand ontkent dat Real dikverdiend won en dat het verschil gigantisch was. Alleen ging het wel beter vergeleken met vorig jaar.
PS:
Sport 1 - Multimedia - vod.player.sport1.nl
Malaga met Ruud wint met 3-2, oa door een goal van Ruud maar die goal van Baptista enkele minuten voor tijd met de winnende is echt buitenaards mooi zeg!
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Ach kom zeg. Boerrigter had een open kans en later Siem en Sulejmani idem. Als je dat niet wil toegeven, dan ben ik echt uitgepraat.
Sorry maar vond het echt kansen van niks. Tijdens het kijken geen seconde het idee gehad dat er een bal kon invliegen, was toen ook nogal verrast toen ik even MM aanzette en ik, ik meen rep, iets zag zeggen over, ze hadden al 0-3 voor kunnen staan of zo. Ik zal de 'kansen' nog eens nazoeken.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
En dat was al beter dan vorig jaar
En er kwamen zeker wel 2 kansen/kansjes uit. Casillas moest 1x gestrekt naar de hoek en die keer dat de Jong erdoor heen kwam.
Okee, tuurlijk is Madrid vele malen beter(logisch). Maar ik neem aan dat jij, onze at5 kijker dit toch wel als verbeterpunt kan zien t.o.v. vorig jaar? 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Sorry maar vond het echt kansen van niks. Tijdens het kijken geen seconde het idee gehad dat er een bal kon invliegen, was toen ook nogal verrast toen ik even MM aanzette en ik, ik meen rep, iets zag zeggen over, ze hadden al 0-3 voor kunnen staan of zo. Ik zal de 'kansen' nog eens nazoeken.
Ja, maar dat had ik vorig jaar ook wel bij 20/25 van die 36 schoten van Real vorig jaar. Wat allemaal oefenballetjes van buiten de 16 meter richting Steek waren en goed gepakt werden door hem.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Hij is lekker, al prefereer ik liever wel ballen die in 1 keer uit de lucht gehaald worden(hogere moeilijkheidsgraad, behalve die 360 graden omhaal van Ronaldinho bij Barca). Hier houdt hij nog een keertje hoog en doet dan een omhaal.
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Geen 1 youtube samenvatting waar die grote Ajax kansen op staan.
. dit schiet niet op zo natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.