- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Dat is niet waar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de arm gewoon niet op een plek was waar hij hoort. In eerste instantie is de vraag: Gaat de hand/arm naar de bal of de bal naar de hand/arm? En in het laatste geval: Hoort die hand/arm wel daar?
In dit geval was het gewoon een penalty, vind ik, omdat die arm daar niet hoorde. Wat uiteraard niet wegneemt dat Feyenoord bagger was. Wat uiteraard wel weer betekent dat we de heer Bagger gaan aankijken en hopen dat hij een keer overstag gaat.
Net zoals dat Ajax niet uitsluitend tegen Twente gelijk heeft gespeeld vanwege die afgekeurde goal.
Kijk jij weet tenminste waar je over praat 
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
De rust van Juve tegen Milan. Boutpot!
.Wel grappig dat die kale in het doel van Milan (Abbiati) een wereldpartij stond te keepen maar op het laatst twee onwaarschijnlijke blunders maakt. Zege was desondanks helemaal verdiend. En vervelen doet het nooit om van Milan te winnen. Juventus staat weer waar het hoort: bovenaan.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Jammer dat ze nauwelijks een goede herhaling laten zien, maar hij gaat toch echt via de heup tegen de hand aan. Hands dus. En tsja, hands is hands he
En ja, misschien als je het zo zwart/wit bekijkt is het een penalty, alleen zo'n scheids maakt de wedstrijd daarna al helemaal dood met die rode kaart. Dan is het gewoon onbegonnen werk dat laatste half uur en heb je die pot eigenlijk al gewonnen. Tot die penal was er eigenlijk niet veel aan de hand voor Ajax, ondanks het felle FC Groningen, dat 1 kans en een afstandsschot had gecreëerd.
Overigens had Tadic niet meer eens op het veld mogen staan na die overtreding. Het momentje met kappelhof is ook het enige moment dat Groningen werd benadeeld, vond de scheids tot aan die rare tackle van Tadic niet eens slecht fluiten. Daarna nam hij veel verkeerde beslissingen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Hoppa. Gisteren zelf moeten voetballen en daarna werken daarom nog niet kunnen reageren op de uitstekende eredivisie zondag. Nu hopen dat AZ over twee weken nog een keer kan stunten in de Arena. Maar reken dan op nulletje of 3.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
En ja, misschien als je het zo zwart/wit bekijkt is het een penalty, alleen zo'n scheids maakt de wedstrijd daarna al helemaal dood met die rode kaart. Dan is het gewoon onbegonnen werk dat laatste half uur en heb je die pot eigenlijk al gewonnen. T
Voor dit handsgeval moet je gewoon geel geven. En dat de scheidsrechter de wedstrijd dan dood maakt, ja daar heeft hij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Moet hij om het spannend te laten blijven de spelregels maar niet toepassen en Van der Wiel laten staan?
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2373 stemmen
Feyenoord kennende zat iedereen op het juiste niveau vanmiddag
En Ajax heeft zijn normale niveau ook weer terug, zag ik. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ons niveau is dat van de landskampioen zijn, jullie dat van de nr 10 van Nederland zijn, dus nee Ajax heeft zijn normale niveau nog verre van terug 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Voor dit handsgeval moet je gewoon geel geven. En dat de scheidsrechter de wedstrijd dan dood maakt, ja daar heeft hij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Moet hij om het spannend te laten blijven de spelregels maar niet toepassen en Van der Wiel laten staan?
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2373 stemmen
Ons niveau is dat van de landskampioen zijn, jullie dat van de nr 10 van Nederland zijn, dus nee Ajax heeft zijn normale niveau nog verre van terug
Nee, dat heet een half jaartje presteren boven je stand. Nu zijn jullie weer op het normale niveau van de afgelopen 7 jaar. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, dat heet een half jaartje presteren boven je stand. Nu zijn jullie weer op het normale niveau van de afgelopen 7 jaar.
De laatste 7 jaar zijn we denk ik wel een keer of 5 sowieso 2e geworden, dus we draaien tenminste wel bovenin mee...
Ergens ben ik blij dat er een interlandonderbreking is. Effe weer juichen voor een ploeg die wel goed speelt en wint
In deze vorm wordt Ajax-AZ een drama.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Nee, dat heet een half jaartje presteren boven je stand.
Nee het is nog steeds klote op een goede begin na met de Boer waar ik nog steeds alle vertrouwen in heb overigens.
Verliezen van AZ en je loopt weer achter de feiten aan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Suarez wordt wel enorm gemist ja. Boerrigter-Sigthorsson-Suarez, wauw dan had je me toch een extreme voorhoede gehad. Zulke klasse vervang je niet. Het zal Twente ook niet lukken Ruiz goed te vervangen. Suarez was altijd goed, ook als hij slecht was. Sulejmani haalt regelmatig een 7 en daarna weer een 4.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Maar het feit dat de scheidsrechters bij Wisgerhof en Fer fout zaten wil toch niet zeggen dat Liesveld ook maar de spelregels moet negeren.
Natuurlijk wordt het er door de inconsequentie niet duidelijker op maar daar moet je de andere scheidsrechters op aanspreken, niet Liesveld.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Dat is mijn punt ook niet.
Of spring jij ook van het viaduct als een gefrustreerde dorps-/ of stadsgenoot dat ook doet?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Dat is mijn punt ook niet.
Of spring jij ook van het viaduct als een gefrustreerde dorps-/ of stadsgenoot dat ook doet?
Onzinargument.
Liesveld blijft juist op die spreekwoordelijke viaduct staan door de regels te hanteren, die anderen springen er van af.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Dat was dan ook een retorische vraag. Je doet net of ik ervoor pleit dat Liesveld dan ook maar de fout in moet gaan, maar dat is wel het laatste waar ik naar verlang.
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2373 stemmen
Suarez wordt wel enorm gemist ja. Boerrigter-Sigthorsson-Suarez, wauw dan had je me toch een extreme voorhoede gehad. Zulke klasse vervang je niet. Het zal Twente ook niet lukken Ruiz goed te vervangen. Suarez was altijd goed, ook als hij slecht was. Sulejmani haalt regelmatig een 7 en daarna weer een 4.
Twente had 5,5 miljoen moeten betalen voor Tadic. Nog geen Ruiz, maar wel iemand die altijd voor dreiging zorgt, scoort en bepalende voorzetten geeft.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Twente had 5,5 miljoen moeten betalen voor Tadic. Nog geen Ruiz, maar wel iemand die altijd voor dreiging zorgt, scoort en bepalende voorzetten geeft.
Volgens Nijland had Groningen een bod van rond de 5 miljoen gekregen vlak na de transferdeadline.
Persoonlijk vind ik Tadic veel meer waard. 21 assists in een eerste seizoen in de eredivisie, dat doen maar bar weinig mensen hem na. Ik denk dat we toch richting de 10 miljoen moeten denken, aangezien Leroy Fer ook een slordige 5 miljoen gekost heeft met notabene een in 2012 aflopend contract bij Feyenoord.
@t Robert: jij zal wel de enige zijn met gemuteerde ogen, want ik kan nog steeds geen hands in die actie van Anderson ontdekken. Zijn arm maakt een aparte beweging, maar dat is uit reflex omdat hij de bal op zijn heup krijgt. Geen hands dus.
Eigenlijk moeten we concluderen dat Liesveld consequent de regels gehanteerd heeft bij de rode kaart van Van der wiel. Wat dat betreft heeft hij gewoon goed gehandeld. Maar omdat we de regel streng vinden zou hij slecht gefloten hebben. Onzin natuurlijk!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eens. Tadic is een hele goede speler met veel dreiging en een geweldige voorzet. Als je ziet wat ze nu opstellen..Berghuis en Bajrami enzo. Dat is niet het niveau wat Twente moet hebben. Het scheelt dat ze voorin wel 2 trefzekere spitsen hebben lopen. Zeker Luuk de Jong heeft de potentie om een hele goede te worden. Janko blijf ik niks vinden, maar hij scoort wel regelmatig. Maar zonder hem speelt Twente beter.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Verliezen.
Eigenschuld- scheidsrechterlijke dwaling.
1-0 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens Nijland had Groningen een bod van rond de 5 miljoen gekregen vlak na de transferdeadline.
Persoonlijk vind ik Tadic veel meer waard. 21 assists in een eerste seizoen in de eredivisie, dat doen maar bar weinig mensen hem na. Ik denk dat we toch richting de 10 miljoen moeten denken, aangezien Leroy Fer ook een slordige 5 miljoen gekost heeft met notabene een in 2012 aflopend contract bij Feyenoord.
@t Robert: jij zal wel de enige zijn met gemuteerde ogen, want ik kan nog steeds geen hands in die actie van Anderson ontdekken. Zijn arm maakt een aparte beweging, maar dat is uit reflex omdat hij de bal op zijn heup krijgt. Geen hands dus.
Eigenlijk moeten we concluderen dat Liesveld consequent de regels gehanteerd heeft bij de rode kaart van Van der wiel. Wat dat betreft heeft hij gewoon goed gehandeld. Maar omdat we de regel streng vinden zou hij slecht gefloten hebben. Onzin natuurlijk!
Tadic is natuurlijk geen tien miljoen waard omdat hij 1 leuk seizoen heeft gedraaid. Dat hebben wel meer spelers in het verleden gedaan. Kennedy Bakircioglu draaide bij Twente ook een topseizoen. 15 goals geloof ik.
Ik vind Tadic dit seizoen al wat minder, al was hij gister prima.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Tadic is natuurlijk geen tien miljoen waard omdat hij 1 leuk seizoen heeft gedraaid..
Of was het 13?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een beetje voetbalkenner kan de waarde van Tadic wel goed in schatten. 5 miljoen is een koopje.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Een beetje voetbalkenner.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Of was het 13?
16,25. En dan denkt Ajax erover na om de man die dit perse door wilde drukken aan te stellen als de nieuwe technisch directeur 
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
16,25. En dan denkt Ajax erover na om de man die dit perse door wilde drukken aan te stellen als de nieuwe technisch directeur
kos
-
- 46723 berichten
- 8877 stemmen
Heerlijke column van David Winner en Simon Kuper in NRC over Real Madrid - Ajax
hahah.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Heerlijke column van David Winner en Simon Kuper in NRC over Real Madrid - Ajax
hahah.
Je weet zeker dat Ajax geen obsessie voor je is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.