• 16.087 nieuwsartikelen
  • 179.378 films
  • 12.306 series
  • 34.158 seizoenen
  • 649.966 acteurs
  • 199.388 gebruikers
  • 9.399.338 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Wat een knotsgekke voetbaldag zeg in de eredivisie .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een onzin. Of het bewust is of niet valt helemaal niet vast te stellen.

Inderdaad. Het is niet vast te stellen dus geen pingel.

Het gaat erom of je het spel beinvloed. Hier werd een grote scoringskans ontnomen.

Dat is in het hedendaagse voetbal niet meer de tendens. helaas. Je kan in feite pas van ontnemen spreken als het bewust gebeurd.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Pff ik snap echt niet hoe Ajax het voor elkaar krijgt. Met spelers als Verthongen, v/d Wiel, Janssen, Eriksen en Sightorsson zo spelen en dat wekenlang. Het lijkt wel alsof ze iets hebben van: wij zijn zo goed, wij kunnen het ook op 70%. Met zo'n elftal moet je Groningen van de mat spelen, moet je wekelijks verzorgd positiespel spelen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Pruim schreef:

Even een digitale zwaai naar rep_robert

Digitale zwaai terug

p.s.Deze opmerking gaat in m'n archief voor de wedstrijd in de ArenA

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat is ook maar flauwekul. PSV won vorig jaar bv ook in de laatste minuut thuis van 9 Willem IIers.

Ik zou als club liever goed voetbal spelen. Dan is de kans het grootst dat je over langere termijn goede resultaten boekt. Het spel van Ajax/Twente/PSV is gewoon momenteel toevalsvoetbal. Ik zie weinig stijgende lijn bij de ploegen, ook niet bij PSV. Neem wel in perspectief dat je bv vorige week tegen 10 man speelde na een kwartier.

Inderdaad.

In de tijd van Hiddink speelde je ook wel eens een slechte wedstrijd maar dan kregen we altijd veel minder kansen tegen. Als je vaker zoals vandaag speelt gaat dat echt niet lang goed. Het zal veel beter moeten willen we echt mee gaan doen.

Maar ja, zoals vandaag, na een Europese week in het begin van het seizoen mag ik niet te veel klagen met een 2-0 overwinning. Zeker ook gezien de resultaten van de andere 'Europeanen'.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een onzin. Of het bewust is of niet valt helemaal niet vast te stellen. "Sorry , Schieds was een

reflex, deed het niet bewust... '

Het gaat erom of je het spel beinvloed. Hier werd een grote scoringskans ontnomen.

De bal gaat naar de hand en niet andersom. Wat moet hij dan doen? Zijn arm erafhakken? Ik vond het geen penalty en ook al geef je die, het was zeker geen geel. Verder had Tadic een paar minuten geleden ook rood mogen hebben. Ik weet het, Ajax speelde dramatisch, maar we worden weer benadeeld door de scheidsrechter en daar wordt ik wel moe van.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Inderdaad.

In de tijd van Hiddink speelde je ook wel eens een slechte wedstrijd maar dan kregen we altijd veel minder kansen tegen. Als je vaker zoals vandaag speelt gaat dat echt niet lang goed. Het zal veel beter moeten willen we echt mee gaan doen.

Maar ja, zoals vandaag, na een Europese week in het begin van het seizoen mag ik niet te veel klagen met een 2-0 overwinning. Zeker ook gezien de resultaten van de andere 'Europeanen'.

Al was het team van Hiddink natuurlijk wel een erg goed elftal dat vooral goed van achteruit was opgebouwd. Een sterke keeper plus erg goede verdedigers. Nu zijn de rollen juist omgedraaid. Dus de kans op tegengoals zijn ook een stuk groter, maar de wedstrijden waarin het wel goed scoor je gelijk ook een boel goals meer. Nadeel is dus wel die wisselvalligheid en veel meer puntverlies.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

'Ajax vraagt Van Basten voor directeurschap'

Marco van Basten is in de ogen van Ajax de ideale nieuwe technisch directeur. De oud-trainer van de Amsterdammers is volgens RTV Noord-Holland zelfs al benaderd.

"We hebben zeer sterke aanwijzingen dat er wordt gesproken met Marco om de nieuwe technisch directeur te worden van Ajax", vertelde analist Ton Ojers zondag bij de regionale omroep.

Van Basten zou een nieuw dienstverband bij de landskampioen wel zien zitten. De oud-topvoetballer werkte tussen 2008 en 2009 al als coach en technisch directeur van de hoofdmacht. Onder het bewind van San Marco werden onder andere Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Darío Cvitanich, Evander Sno, Eyong Enoh en Oleguer naar de ArenA gehaald.

Van Basten zou reeds contact hebben gehad met de raad van commissarissen van Ajax, waarin ook Johan Cruijff zitting heeft. Opmerkelijk, omdat Cruijff en Van Basten drie jaar geleden nog met elkaar in aanvaring kwamen over de hervorming van de jeugdopleiding.

Vind ik opzich geen slechte keuze. San Marco had destijds bij Ajax teveel hooi op zijn vork genomen, ik denk dat hij nu van zijn fouten heeft geleerd en een geschikte TD is. Met hulp van mensen als Cruijff moet het in mijn ogen goedkomen.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Fulham vanmiddag QPR ff met 6-0 ingemaakt.. Hattrick van Johnson die de laatste tijd erg goed speelt... Hopen dat er ook dit jaar europees voetbal voor hen in zit, hebbeng gewoon een erg leuk team, al weet Ruiz het daar nog niet echt te maken. Viel vandaag ook maar een paar minuutjes in...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

De bal gaat naar de hand en niet andersom. Wat moet hij dan doen? Zijn arm erafhakken? Ik vond het geen penalty en ook al geef je die, het was zeker geen geel.

Ik vind het ook geen geel, maar wel een pingel. Gaat er verder ook niet om of de hand naar de bal gaat of omgekeerd. De bal met de hand spelen mag gewoon niet, dus zeker als je het spel erdoor beinvloed (bal van de lijn halen, bal weghouden bij vrijstaande speler) is het gewoon een pingel...

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

kos schreef:

Je kunt me van alles vertellen over Been, maar ik vind het wel opvallend hoe spelers als El Ahmadi en Schaken opeens toch wel blijken te kunnen voetballen.

Daar hebben we vandaag anders niets van teruggezien.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

De rust van Juve tegen Milan. Boutpot!

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Samenvatting van Feyenoord - ADO: onkunde, pech, 2 penals onthouden, 2 ongelooflijk slecht spelende backs, veel te laag tempo, fouten, slecht voetbal, niemand haalde zijn niveau, Martins Indi heeft niets in zich wat een voetballer moet hebben, ADO scoort 3 x uit 4 kansen, ik had liever op het strand willen zijn vanmiddag.

Gelukkig, naast de zon, nog 2 lichtpuntjes: het verlies van de Joduh en het boek van Coen Moulijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik vind het ook geen geel, maar wel een pingel. Gaat er verder ook niet om of de hand naar de bal gaat of omgekeerd. De bal met de hand spelen mag gewoon niet, dus zeker als je het spel erdoor beinvloed (bal van de lijn halen, bal weghouden bij vrijstaande speler) is het gewoon een pingel...

Gaat het wel om, je bent denk ik blijven hangen in het voetbal van de jaren 90.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dus als je als speler met uitgestrekte armen op de doellijn gaat staan en iemand schiet er een bal tegenaan is er niets aan de hand?

Bullshit!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jup. Duidelijke regel hoor dat aangeschoten hands gewoon geen hands is. En uitgestrekte armen is ook wat overdreven. Welkom in 2011.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Het dubbeltje viel aan de verkeerde kant. Ik vind het ook enorm triest dat scheidsrechters niet direct geel durven geven aan het begin van een wedstrijd. Die charge op Cabral, meteen in het begin. Maar Feyenoord speelde gewoon veel te traag. Het is zó makkelijk om "het voetbal" uit dit Feyenoordelftal te halen en dan maar counteren via de buitenkanten, want Martins Indi en, helaas vandaag ook, Fernandez leken op karikaturen van backs. Feyenoord kon de ruimte niet vinden. Valt die bal van El Ahmadi achter het lijntje, dan heb je uiteraard een heel andere wedstrijd. Dit ADO was niet best, beschamend dat Feyenoord niet beter kon vandaag, met hun slechtste (op grote afstand) prestatie van dit seizoen, tot nu toe.

Overigens begon ADO met veel meer pit en lef. Dat was het verschil vandaag.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou dan heb ik blijkbaar wat gemist. Absurde regel, die niet te controleren is. Maar ach, het voetbal wordt al jaren steeds suffer. Niks fysieks mag meer, maar hands maken blijkbaar wel.....

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Dat van Van der Wiel was natuurlijk een 100 procent penalty en geel. Op 1 meter van de goal kun je gewoon niet met de hand de bal van de tegenstander houden. Bewust of onbewust.

Dan moet je maar zorgen dat die hard daar niet terecht komt.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het dubbeltje viel aan de verkeerde kant. Ik vind het ook enorm triest dat scheidsrechters niet direct geel durven geven aan het begin van een wedstrijd. Die charge op Cabral, meteen in het begin. Maar Feyenoord speelde gewoon veel te traag. Het is zó makkelijk om "het voetbal" uit dit Feyenoordelftal te halen en dan maar counteren via de buitenkanten, want Martins Indi en, helaas vandaag ook, Fernandez leken op karikaturen van backs. Feyenoord kon de ruimte niet vinden. Valt die bal van El Ahmadi achter het lijntje, dan heb je uiteraard een heel andere wedstrijd. Dit ADO was niet best, beschamend dat Feyenoord niet beter kon vandaag, met hun slechtste (op grote afstand) prestatie van dit seizoen, tot nu toe.

Overigens begon ADO met veel meer pit en lef. Dat was het verschil vandaag.

Ben allang blij dat Biseswar weer wat speelminuten kreeg. Want Cabral en Schaken waren vandaag dramatisch.. Linksback blijft een probleem bij Feyenoord (Indi is meer een centrale verdediger) en Fernandez moet echt wat meer ritme krijgen.

Kijk er trouwens naar uit dat AZ gewoon kampioen gaat worden... Spelen stilletjes aan gewoon het beste voetbal van de Eredivisie.

chevy93

• 12758 berichten
  • 1330 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jup. Duidelijke regel hoor dat aangeschoten hands gewoon geen hands is. En uitgestrekte armen is ook wat overdreven. Welkom in 2011.

Dat is niet waar. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de arm gewoon niet op een plek was waar hij hoort. In eerste instantie is de vraag: Gaat de hand/arm naar de bal of de bal naar de hand/arm? En in het laatste geval: Hoort die hand/arm wel daar?

In dit geval was het gewoon een penalty, vind ik, omdat die arm daar niet hoorde. Wat uiteraard niet wegneemt dat Feyenoord bagger was. Wat uiteraard wel weer betekent dat we de heer Bagger gaan aankijken en hopen dat hij een keer overstag gaat.

Net zoals dat Ajax niet uitsluitend tegen Twente gelijk heeft gespeeld vanwege die afgekeurde goal.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Indi heeft totaal niet de motoriek van een voetballer, kan niet passen - niet eens over 5 meter - heeft opbouwend helemaal niets in te brengen (doet maar wat, schiet de bal omhoog of hard over de grond, of terug), en is veel en veel te statisch. Vergeleken met hem is Vlaar een balletdanseres.

Begrijp niet dat Cabral meteen uitgefloten werd. Jammer dan als een actie mislukt, gewoon nog een keer proberen. Vandaag mislukte werkelijk alles en Schaken heeft zijn krediet, wat hij aan het opbouwen was, zowat weer verspeelt - wat een slappe hap, alsof hij er geen zin in had.

Fernandez had een off-day. Geen geweldige voetballer natuurlijk, maar kan normaal gesproken nog wel een bal passen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

jordandejong schreef:

(quote)
Kijk er trouwens naar uit dat AZ gewoon kampioen gaat worden... Spelen stilletjes aan gewoon het beste voetbal van de Eredivisie.

Ja,we spelen inderdaad constant en volwassen als het kan mooi als het niet kan zakelijk, daar ben ik als supporter zeker tevreden mee. Het probleem is dat er nog 24 wedstrijden exlusief Europacup wedstrijden en KNVB beker gespeeld moet worden. Dat gaan we niet volhouden.

Maar neemt niet weg dat we er tot de láátste snik ervoor gáán.

Over 2 weken ééns aan Frank de boer laten zien hoe positie spel gespeeld moet worden !

AZ winnaar van het wekend !

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Vergeet PSV niet.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Nicolage Rico schreef:

niemand haalde zijn niveau, Martins Indi heeft niets in zich wat een voetballer moet hebben

Feyenoord kennende zat iedereen op het juiste niveau vanmiddag

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

Dat van Van der Wiel was natuurlijk een 100 procent penalty en geel. Op 1 meter van de goal kun je gewoon niet met de hand de bal van de tegenstander houden. Bewust of onbewust.

Dan moet je maar zorgen dat die hard daar niet terecht komt.

In vervolg onze armen intapen mochten we een sliding gaan plaatsen. Die armen moeten toch ergens terecht komen Dit is gewoon een dubbele bestraffing voor een extreem licht vergrijp. Daarnaast maakte Anderson ook al hands toen hij die bal meenam vlak voordat die penal kwam. Dus die hele situatie met die penalty had al afgefloten moeten worden.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Volgens mij kreeg Anderson hem tegen zijn dij, heb in ieder geval in geen enkele herhaling duidelijk kunnen zien dat het zijn hand/arm was.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Quido heeft gelijk, bal kwam op de heup van Anderson, niks geen hand bij.

Wat betreft Van der wiel:

We kunnen moeilijk door laten spelen wanneer een speler hinderlijk de bal op 1 meter van de achterlijn met de hand beroerd. Dat zou zwaar nadelig zijn voor de aanvallende partij.

Wel vond ik de rode kaart zwaar gestraft, omdat inderdaad de bal niet naar de hand ging.

De scheidsrechter was inderdaad dramatisch, maar lang niet altijd in het voordeel van Groningen. Zo sloeg die gele kaart voor Kappelhof nergens op en zag ik Verthongen ook een flinke trap in de zij van Anderson uitdelen.

Even tussendoor: Die Tadic is toch wel goud waard zeg!

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Van der Wiel ging ook gewoon ontzettend dom dat 'duel' in. Anderson stond met zijn rug naar het doel, had zich eerst nog om moeten draaien of in ieder geval een split-second nodig gehad om de bal 'te controleren' en zijn voet zo te draaien dat de bal richting doel zou gaan. In plaats van de kleine hoek af te dekken waar de bal evt. het doel in zou kunnen zijn gegaan, glijdt Van der Wiel op volle snelheid langs Anderson en de bal. Het was genoeg geweest dicht op hem te gaan staan, wat ie als homo - want zo speelt ie - toch wel lekker had moeten vinden.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

AZ had trouwens de scheids ook niet mee vandaag.

Goal onterecht afgekeurd en een elleboog onbestraft gelaten. Prachtige goals van Maher en Poulsen, met name de assist van Elm is geweldig gedaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.