• 16.087 nieuwsartikelen
  • 179.379 films
  • 12.307 series
  • 34.159 seizoenen
  • 649.966 acteurs
  • 199.388 gebruikers
  • 9.399.416 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Hoho

Net als Ajax heeft ook PSV uitstekende fases/helften gevoetbald. Een hele wedstrijd hebben we dat niveau eigenlijk nog niet kunnen volhouden (ook soms doordat het voor rust al beslist was)

Zo waren er de wedstrijden tegen ADO, Ried, Excelsior, VVV, Legia, Roda en Rapid dat we uitstekend voetbal hebben laten zien.

Net als Ajax ook alleen in fasen dus. Wat ik dus al zeg, niemand heeft nog 2 echt goede wedstrijden achter elkaar gespeeld buiten AZ. Dus Quido's geklaag over Ajax in vergelijking met de concurrentie is misplaatst.

Ik heb PSV ook tegen Ried, VVV en de rest gezien. Er zaten ook hele slechte fasen bij. Zoals Ajax en Twente ze ook kennen. Dat zeg ik, zijn glas is altijd half leeg bij Ajax en half vol bij de concurrentie.

Voorlopig is het kwalitatief gezien een enorm matige competitie van de meeste ploegen. Alleen AZ speelt naar behoren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Het probleem is dat jouw maatstaven van uitstekend tov Ajax wat lager liggen dan die van ons.

Het veldspel is gewoon weer niet om aan te zien. Overigens ligt de oplossing voor de hand: Janssen op zijn favoriete linkerkant neerzetten of op de bank. Dit middenveld werkt gewoon van geen kant als je tegen een beetje tegenstander speelt. De Boer moet keuzes gaan maken!

Nee hoor, ik ben erg kritisch op het spel. Maar het gaat me er vooral om dat Quido andere clubs die net zo bagger spelen omhoog zit te schrijven.

Ajax speelt als een drol, maar dat zeg ik al een tijd.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Maar ondanks dat we blijven wijzen naar de concurrenten, ik zou het persoonlijk wel is fijn vinden als we gewoon een uitwedstrijd een keer overtuigend winnen en dan ook nog het liefst met 2 of 3 goals verschil. Het is telkens: of puntverlies, of een benauwde overwinning. Dat mag toch echt wel beter.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Ik heb alleen maar de 1e helft gezien van Feyenoord, maar wat worden we week in week uit benadeeld door de scheidsrechters. Nu weer in de 2e min 100% penalty maar nee, er is niks aan de hand . Als je nou gewoon zo'n penalty krijgt speel je de wedstrijd gewoon anders. Maar goed dat is niet gebeurd, en dan moet je alsnog gewoon van dit Ado kunnen winnen! Het is echter anders afgelopen .

Waar het allemaal aan lag deze wedstrijd weet ik niet (wil om te winnen, motivatie, gemakzucht?), Ado had ons wel tactisch in de greep.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

O jee, Feyenoorders beginnen ook met de bingo.

Gewoon lamzakken mentaliteit, terecht op hun kloten gekregen. Niets meer, niets minder.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hahahahaha PSV is dit seizoen enorm vaak aangevallen door criticasters wegens gebrek aan beleving. Denk aan tegen RKC, Reid en noem er nog een paar op.

Uh ja, toen zelfs door mij, ja. Maar sinds de ploeg 'compleet is' - de gewenste spits er is - valt daar eigenlijk weinig meer op aan te merken en is het gaan lopen. Op vandaag na dan, nogmaals. Maar de rest van de argumenten mag je zomaar wegvegen, hoor. Als jij tevreden bent met het spel van de afgelopen negen maanden, gun ik je dat plezier. Ik irriteer me wekelijks mateloos. Het kampioenschap van vorig seizoen gaf me dan ook geen (ijdele) hoop.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dus Quido's geklaag over Ajax in vergelijking met de concurrentie is misplaatst.

Nogmaals (hoe vaak nog?): dit gaat over het Ajax van de afgelopen negen maanden. Of zeven jaar als je wilt, buiten een wat langere periode onder Ten Cate, Jol en een wedstrijd of vier onder De Boer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Fijn, weer een 100% pingel onthouden. Over twee weken weer?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha jij blijft maar rare conclusies trekken. Nee, ik vind ons spel vreselijk. Maar daar heb ik al genoeg over gezegd. Het ging mij erom dat je altijd de concurrentie zit te verdedigen en omhoog zit te praten terwijl ze bijna altijd net zo slecht spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Fijn, weer een 100% pingel onthouden. Over twee weken weer?

Alsjeblieft zeg. Triest geneuzel. 100% was het zeker niet en het komt al helemaal niet structureel voor bij ons.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Gelukkig kunnen we ook telkens naar anderen kijken omdat zij ook punten verspelen en het daardoor spannend blijft. Maar wij hoeven niet naar de concurrent te wijzen om te concluderen dat het vooral in uitwedstrijden ver onder de maat is en dat de spelers zich bijna wekelijks als makke lammetjes laten aftroeven? Het is gewoon niet meer des Ajax.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Stiekem geniet ik wel erg van de samenvatting van Feyenoord. Toch een positief puntje in dit verrotte weekend. Die worden echt compleet afgedroogd in de Kuip zeg

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Moet je je voorstellen als je de hele wedstrijd gezien hebt rep .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Gelukkig kunnen we ook telkens naar anderen kijken omdat zij ook punten verspelen en het daardoor spannend blijft. Maar wij hoeven niet naar de concurrent te wijzen om te concluderen dat het vooral in uitwedstrijden ver onder de maat is en dat de spelers zich bijna wekelijks als makke lammetjes laten aftroeven? Het is gewoon niet meer des Ajax.

Uitduels blijven slecht ja. Tegenstanders komen altijd bang naar Amsterdam, maar hebben alle durf in eigen huis. En Ajax kan daar slecht tegen.

VVV, Heracles, PSV, Groningen....slechts 1x een overwinning en die was ook nog erg moeizaam.

Maar dit probleem kent Ajax al jaren. Het heeft er ook mee te maken dat ploegen altijd 200% tegen Ajax geven, als Ajax langskomt. En dit is niet calimero bedoeld, daar moet Ajax maar een oplossing voor zoeken, maar het is wel een feit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Alsjeblieft zeg. Triest geneuzel. 100% was het zeker niet en het komt al helemaal niet structureel voor bij ons.

Als de bal niet tegen zijn hand gekomen was, was de bal bij een vrijstaande Feyenoorder beland. Zou niet weten hoe dat geen 100% pingelmoment zou kunnen zijn. Vorige week ook ak. We zullen zien....

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha jij blijft maar rare conclusies trekken. Nee, ik vind ons spel vreselijk. Maar daar heb ik al genoeg over gezegd. Het ging mij erom dat je altijd de concurrentie zit te verdedigen en omhoog zit te praten terwijl ze bijna altijd net zo slecht spelen.

Nou quote je een keer niet en dan krijg je zoiets

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Als de bal niet tegen zijn hand gekomen was, was de bal bij een vrijstaande Feyenoorder beland.

Dat is dan ook niet het referentiekader om zo'n situatie te beoordelen.

Vorige week ook ak. We zullen zien....

Ja, en krijg je voor niets wel een penalty. Over selectieve verontwaardiging gesproken. De enige die we moeten aan kijken zijn die lamzakken op het veld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nou ja Reinbo heeft op zich wel een punt. Zulke details kunnen winst of verlies bepalen. Als Tadic bij Groningen vanmiddag rood had gekregen dan had Ajax misschien ook nog wel een punt kunnen pakken. Voorbeeldje van eigen wedstrijd. Of vorige week bij Ajax-Twente waar een grensrechter onterecht de 2-0 afkeurt. Ik heb Feyenoord verder niet gezien, maar je kan fouten niet altijd afdoen als ''had je maar op het veld beter moeten presteren''.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

(quote)

Ja, en krijg je voor niets wel een penalty. Over selectieve verontwaardiging gesproken. De enige die we moeten aan kijken zijn die lamzakken op het veld.

Maar je moet wel toegeven als je zo'n penalty krijgt (wat in mijn optiek wel zo was) je de wedstrijd toch anders speelt? Ik ben gewoon van mening dat je moet krijgen wat je verdient, en dit was volgensmij ook al tegen De graafschap en AZ.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Hoezo niet? Het gaat er toch om dat doordat hij de bal met zijn hand beroerd het spel beinvloed.

Lijkt me dat dat niet mag, dus pingel. Waarom zou je daar niet voor fluiten?

chevy93

• 12758 berichten
  • 1330 stemmen

PSV, als ze op deze manier ook nog wedstrijden gaan winnen, vrees ik dat het weer eens hun seizoen wordt.

Overigens, als RKC had gewonnen, hadden ze nu 4e gestaan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou ja Reinbo heeft op zich wel een punt. Zulke details kunnen winst of verlies bepalen. Als Tadic bij Groningen vanmiddag rood had gekregen dan had Ajax misschien ook nog wel een punt kunnen pakken. Voorbeeldje van eigen wedstrijd. Of vorige week bij Ajax-Twente waar een grensrechter onterecht de 2-0 afkeurt. Ik heb Feyenoord verder niet gezien, maar je kan fouten niet altijd afdoen als ''had je maar op het veld beter moeten presteren''.

Als je zo ga denken had AZ al een penalty moeten hebben (overtreding op Holman) in de eerste helft. Dan had Feyenoord ook nooit die goal gescoord in de eerste helft en stonden ze misschien al achter met 3-0 aan het einde van de eerste helft. Het is zeer kut als de scheids het niet ziet, maar is niks aan te doen helaas.

Als mijn broer een kut had gehad was ie mijn zus geweest...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laten we gewoon enkel vaststellen dat het Feyenoord niet mee zat. En dat is wel wat we heel erg nodig hebben na al die ramp jaren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hoezo niet? Het gaat er toch om dat doordat hij de bal met zijn hand beroerd het spel beinvloed.

Lijkt me dat dat niet mag, dus pingel. Waarom zou je daar niet voor fluiten?

Was niet bewust, dus geen penalty.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Even een digitale zwaai naar rep_robert

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lefgozer schreef:

Als mijn broer een kut had gehad was ie mijn zus geweest...

Ik merk al weer dat Verbeek trainer is bij AZ .

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Typisch potje weer vandaag . Gelukkig was er zon en bier.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

Maar je moet wel toegeven als je zo'n penalty krijgt (wat in mijn optiek wel zo was) je de wedstrijd toch anders speelt? Ik ben gewoon van mening dat je moet krijgen wat je verdient, en dit was volgensmij ook al tegen De graafschap en AZ.

Had dan anders kunnen lopen inderdaad, en misschien niet. Als Ado gewoo nwas blijven voetballen hadden we nog verloren.

We mogen blij zijn dat dit gebeurd is, nu weten we dat het nog steeds dezelfde lamzakken zijn als een jaar geleden. De behaalde punten vertroebelden ons inzicht.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

chevy93 schreef:

PSV, als ze op deze manier ook nog wedstrijden gaan winnen, vrees ik dat het weer eens hun seizoen wordt.

Overigens, als RKC had gewonnen, hadden ze nu 4e gestaan.

yep, hoop 't. Afgelopen seizoen was het zo dat PSV dan in de laatste minuten juist verloor. Nu winnen ze eindelijk eens in de laatste minuten.

Heel cliché; seizoen is nog lang en er kan nog van alles gebeuren. Maar begin goede hoop te krijgen, het wordt langzaam maar zeker steeds beter

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

DBTim schreef:

(quote)

yep, hoop 't. Afgelopen seizoen was het zo dat PSV dan in de laatste minuten juist verloor. Nu winnen ze eindelijk eens in de laatste minuten.

Heel cliché; seizoen is nog lang en er kan nog van alles gebeuren. Maar begin goede hoop te krijgen, het wordt langzaam maar zeker steeds beter

Dat is ook maar flauwekul. PSV won vorig jaar bv ook in de laatste minuut thuis van 9 Willem IIers.

Ik zou als club liever goed voetbal spelen. Dan is de kans het grootst dat je over langere termijn goede resultaten boekt. Het spel van Ajax/Twente/PSV is gewoon momenteel toevalsvoetbal. Ik zie weinig stijgende lijn bij de ploegen, ook niet bij PSV. Neem wel in perspectief dat je bv vorige week tegen 10 man speelde na een kwartier.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Was niet bewust, dus geen penalty.

Wat een onzin. Of het bewust is of niet valt helemaal niet vast te stellen. "Sorry , Schieds was een

reflex, deed het niet bewust... '

Het gaat erom of je het spel beinvloed. Hier werd een grote scoringskans ontnomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.