• 16.142 nieuwsartikelen
  • 179.471 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.406 acteurs
  • 199.439 gebruikers
  • 9.403.571 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

kos

• 46733 berichten
  • 8885 stemmen

Groepsfase doet me ook niks maar Barcelona - Milan lijkt me toch wel een affiche dat ik wil zien.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Had leuk kunnen zijn, maar de 2 andere ploegen in de groep van Barca zijn zo slecht dat de uitslagen van Barca-Milan helemaal niks uitmaken. Milan wordt toch wel 2e.

Ik verwacht trouwens een 3-0 voor Barca morgen (zoiets).

En ik lees net dat Zlatan niet fit is. Da's helemaal een dikke teleurstelling.

Voetbalzone - Weggezonden Ebecilio mist toppers tegen FC Twente en PSV

Ook lachwekkend dit. Ik rekende eerder op vrijspraak. Zelfs Peter Bosz zegt dat dit geen rood was. Maar goed, verder niet erg, vind Ebecilio toch een zeer zwakke speler.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik verwacht trouwens een 3-0 voor Barca morgen (zoiets).

Dat dachten ze in 93/94 ook.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Haha zag die beelden gister nog op tv, werd Barca me die avond effe gedeclasseerd zeg! Maar de verhoudingen zijn nu veel meer in het voordeel van Barca.

Jaartje later werd Milan trouwens 3x in 1 seizoen door een bepaalde club gedeclasseerd

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kos schreef:

Haha die Guidetti, wat een mannetje zeg. Dat is nou precies wat Feyenoord nodig heeft, iemand met ballen en een iets te grote bek.

Yep!

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Sneijder als aanvaller? Dan heb je er niet veel kaas van gegeten. Ik denk dat hij zijn keuze gaat betreuren.

Die vent spoort niet.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Effe pronken, Ajax en Feyenoord zijn als enige ongeslagen in de competitie Toch leuk voor de 2 grootste clubs van het land.

Inderdaad, alweer een tijd geleden voor Feyenoord.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

KNVB is echt van het padje af; Meeuwis slechts drie wedstrijden geven, Ebecilio durven te schorsen, terwijl bijv. Looms in die wedstrijd iets deed wat veel meer naar rood neigde. Vooral de schorsing van Meeuwis is typerend voor de KNVB: zulk soort aanslagen worden veel te soft behandeld. Verbaast me overigens dat Ajax en Ebecilio zich zo makkelijk neerleggen bij de schorsing. Vrijwel iedereen - behalve Van Boekel - was het er na afloop over eens dat het geen rood was.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jaartje later werd Milan trouwens 3x in 1 seizoen door een bepaalde club gedeclasseerd

En Juventus op haar beurt declasseerde die bepaalde club het seizoen erop 2x

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het was onbeholpen van Meeuwis en een harde overtreding maar vind het wat overroepen. Dit soort zaken kunnen gebeuren op het veld, rode kaart en schorsingen. Zolang een tackle toegestaan is in het voetbal niet te buitensporig worden met de sancties voor een slecht uitgevoerde tackle. Laten we de betutteling maar stoppen, bij de vrouwen MLS lopen nog grotere bikkels. Laten we maar eens een voorbeeld nemen aan de PL. Stop whining, let's play some football.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Laten we maar eens een voorbeeld nemen aan de PL. Stop whining, let's play some football.

Dat sowieso, maar er is een verschil tussen met gestrekt been moedwillig naar iemands enkel gaan of gewoon hard, eerlijk spel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tuurlijk maar daarom die rode kaart toch?

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
En Juventus op haar beurt declasseerde die bepaalde club het seizoen erop 2x

Was toch twee seizoenen later? Het seizoen daar tussenin was namelijk, die finale tussen Juve en ajax.

Inderdaad waren die twee potjes wel een declassering. Het was het einde van een goede periode van ajax.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

happie schreef:

Was toch twee seizoenen later? Het seizoen daar tussenin was namelijk, die finale tussen Juve en ajax.

Inderdaad waren die twee potjes wel een declassering. Het was het einde van een goede periode van ajax.

Je hebt gelijk. Zat nog een seizoen tussen idd.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Quido schreef:

Ebecilio durven te schorsen, terwijl bijv. Looms in die wedstrijd iets deed wat veel meer naar rood neigde.

Dat is niet zo relevant natuurlijk. Volgens biedt de KNVB overigens altijd een schorsing aan (misschien met een hoge uitzondering niet) en vindt vrijspraak dan pas na beroep plaats. Dat is het gevolg van een systeem waar de waarneming van de scheidsrechter als belangrijker geldt, dan wat de camerabeelden zeggen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Recentelijk werd nog iemand vrijgesproken zonder beroep, dus daar zit hem de crux niet in. Tuurlijk zou het meest ideale scenario zijn als ze hier eindelijk de scheidsrechters eens aan gingen pakken, want het niveau wordt echt met het jaar slechter lijkt het wel.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niveau in andere landen niet beter is dan in Nederland. Het zou meer helpen als ze meer hulpmiddelen tot hun beschikking zouden hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou genoeg landen waar de arbitrage wel veel beter is hoor. Ik ben benieuwd naar die specifieke ervaring..

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Ik zag ze gisteren in Engeland en Italië inderdaad ook weer schutteren. Verschil is wel dat daar niet voor elke scheet geel (of rood) wordt gegeven en er wel gewoon duels mogen worden uitgevochten.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Guidetti is zeer verbaasd dat er in Nederland rood gegeven wordt, als je "Fuck off!" tegen de scheidsrechter roept.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Er zijn best veel refs in PL/Championship die dat toelaten.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Klopt. Daarom zei hij het ook. Is een gewoonte in de PL.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nou genoeg landen waar de arbitrage wel veel beter is hoor. Ik ben benieuwd naar die specifieke ervaring..

Ik heb het dan vooral over Duitsland. Maar zelfs buiten dat, zie je dat 'goede scheidsrechters' als Rosetti en Busacca ook gewoon hun fouten maken tijdens een WK. Het is slechts een kwestie van tijd, voordat iemand slechte wedstrijden op zijn naam heet staan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Ik heb het dan vooral over Duitsland. Maar zelfs buiten dat, zie je dat 'goede scheidsrechters' als Rosetti en Busacca ook gewoon hun fouten maken tijdens een WK. Het is slechts een kwestie van tijd, voordat iemand slechte wedstrijden op zijn naam heet staan.

Ik snap je punt, op zich zijn inderdaad hulpmiddelen de enige oplossing. En zijn de fouten vooral menselijk en een Nederlander zou in principe niet meer falen dan een Engelsman bvb.

Dan toch wel oprecht geinteresseerd wat je ervaring is. Zelf in het arbitersvak gezeten?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Haha, Fer begint nu toch wel echt lachwekkend te worden.

"Ik beloof niets, maar mijn carrière afsluiten bij Feyenoord is wel een droom."

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mwah, geloof zijn liefde voor Feyenoord ook en lijkt me ook wel duidelijk dat ie deze beslissing heeft genomen met zijn verstand en niet zijn hart.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Alleen de groep Bayern, Villarreal, Man City en Napoli is leuk. Andere groepen zijn veel te voorspelbaar.

Groep A toch ook? Bayern en City met twee vingers in de neus.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

schram101 schreef:

Haha, Fer begint nu toch wel echt lachwekkend te worden.

(quote)

Neem aan dat je wel begrijpt dat de vraag aan hem gesteld wordt en dat deze woorden vervolgens uitvergroot worden.

--

Leroy Fer is nog geen halve maand eigendom van Fc Twente, maar nu al denkt de 21-jarige middenvelder na over een terugkeer bij Feyenoord. Volgens de jeugdinternational is het een 'droom' om ooit weer in De Kuip te spelen. "Ik zeg niet dat ik zéker terugkeer bij Feyenoord. Maar als je 32, 33 jaar bent en je kunt terug naar de club die je groot heeft gemaakt, welke speler zegt er dan nee?", vertelt Fer tegenover NUsport. De controleur plaatst een duidelijk voorbehoud. "Als ik 'ja' zeg, kan ik daar altijd op worden teruggepakt."

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vd Vaart, Modric, Gomes, Adebayor, Bale...hoe kan je nou zeggen dat de Spurs er niks te zoeken hebben? In vergelijking met het huidige Arsenal is dit Tottenham echt klasse zelfs. Ze hebben alleen een stroeve start.

Vorig jaar voor het eerst in de geschiedenis van Tottenham in de CL geacteerd. De jaren daarvoor geen rol van betekenis in de EL, op een halve finale plaats na in 2007. En wat ik tot nu toe zie van Tottenham stelt me zwaar telleur. Slappe verdediging (Gomes is intussen afgeschreven op White Hart Lane AL1), en een middenveld en aanval was als los zand tracht er iets van te maken. Ze pieken soms met de individuele kwaliteiten van bepaalde spelers (vd Vaart, Bale), maar als team gooien ze echt geen hoge ogen.

Plek 1tm3 geeft recht op directe CL plaatsing, plaatsen die ik nu alvast geef aan Man City, Manu en Chelsea. Dan mogen Arsenal, Liverpool en een hele kliek middenmotors uitmaken wie die laatste plek voor de voorrondes gaat claimen.

Kortom: Tottenham is letterlijk een eendagsvlieg (geweest) in het miljoenenbal. Mooiere en betere clubs als Liverpool en Arsenal hebben meer recht van spreken als je het mij vraagt, ondanks enkele leuke spelers die ze hebben.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Voetbalzone - Iniesta: 'Angst? Nee, ik heb geen angst voor Van Bommel'

Ik mag hopen dat AC wint en dat van Bommel Iniesta de wedstrijd uitgeschopt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.